לפני כמה שנים 104642
ביקר עוזי אבן בכנסת במשלחת של הומוסקסואלים.
חבר הכנסת בא-גד שהכיר את פניו אך לא זכר מיהו, ניגש ללחוץ את ידו.
עוזי אבן, בעודו לוחץ את ידו, תפס אותה בחוזקה כך שלא יוכל להשתחרר ואמר לו מיהו.
אצל הדתיים נגיעה בהומוסקסואל כמוה כנגיעה בטמע והוא ניסה להשתחרר ללא הצלחה.
משעשע.
כל יום אני לומדת דברים חדשים 104646
נגיעה בהומוסקסואל כמוה כנגיעה בטמא?
לנידה אסור לטפל בכהן?
למה לא מספרים לי שום דבר?!
ממתי אסור לנגוע בטמא? 104652
ומי מאיתנו אינו טמא?
שלחנו את מושון לאגודת הטבעונות 104651
והוא שם להם בשר עורבים וחתולים בנזיד הירקות - איזה צחוק! כולם התעניינו ושאלו למרכיביו הסודיים של הנזיד, ורק עוזי אבן המפיק התפוצץ מצחוק למושון באוזנייה. איזה קטעים פה וווו

הרי כל ההומוסקסואליות המופגנת שלו מחפה על היותו מאבות תוכנית הגרעין הישראלית העכשווית, מן הלוביסטים המרכזיים לפיתוח יכולת המכה השניה הימית של ישראל, ובין האחראים לכך שאין מו"מ רציני לפירוז המזה"ת מנשק להשמדה המוני.
האם עצם היותו איש הכור לשעבר 104655
פוסלת אותו מלהיות איש שמאל?
האם זה אומר שדעותיו הן לא שמאלניות *באמת*?
האם אתה רואה את מדינות ערב מתפרקות מרצונן מנשקן הגרעיני?
ויאמר מר אש: בודאי 104664
עצם היותו גרעיניסט בהווה הופך אותו לסמולני סטייל פרס - כזה הסבור כי ניתן לאלץ את הערבים להגיע איתנו לשלום רק עם חרב גרעינית לצווארם.
זאת להבדיל מרבין המנוח ונתניהו יבדל''א, שניסו להגיע לשלום אמת על בסיס הסדרי ביטחון כוללים, ובהם התפרקות הדדית הדרגתית מנשק גרעיני, ביולוגי וכימי.
למדינות ערב עדיין אין נשק גרעיני, לכן קל לי לראות אותן מתפרקות ממנו. כשיהיה לנו ולהם נשק גרעיני מוצהר יקשה על שני הצדדים הרבה יותר לרדת מן העץ - ועיין הודו ופקיסטן.
האם עצם היותו איש הכור לשעבר 104740
למה אתה מתווכח ? אתה לא קולט שההומו המשוקץ אשם בהכל ! בגלל שטנים כמוהו ועושי דבריהם הסדומיים, יגן עלינו השם, באות עלינו כל הצרות והמכות שבאות עלינו לטובה.

אבל אל דאגה ! עוד יבוא היום - ביאת המשיח, והוא יבוא ויכה את כל המשוקצים הטמאים האלה שוק על ירך ! חכו חכו...
האם עצם היותו איש הכור לשעבר 104933
האם זו היתה אמורה להיות פרודיה על ליאור?

אם כן, היא לא הוגנת. גם אני כמעט כתבתי תגובה לליאור בנוסח "מה הקשר בין דעותיו ופועלו בענייני גרעין להיותו הומו?". אחרי מחשבה נוספת, אני חושב שהטענה של ליאור היא בערך כזו: בהיותו של אבן הומו מוצהר ולוחם לזכויות, הוא זוכה אוטומטית לאהדה של ציבור השמאל. כך לא שמים לב לפועלו ה"אנטי שמאלני" (במובן שטחי מסוים) בנושא הגרעין. בעצם ליאור רצה לפעול נגד המגמה הזו - להראות מה באמת חשוב (בעיני ליאור) בדעותיו ופועלו של אבן.
תוספת: 104676
לפני מספר שבועות עוזי אבן פרסם מאמר ב''הארץ'' בו הוא טען שהפצצת הכור האטומי בעיראק בידי ישראל גרמה לתהליך שבסופו של דבר האיץ את יכולתם של העיראקים לייצר פצצה אטומית (אמנם בודדה, ולא חלק מקו ייצור, אבל בכל זאת).

המסקנה שלו היא, ככל הנראה, שישראל חייבת לשמור על אלמנט ההרתעה בדמות מכה שנייה (ימית או יבשתית) כנגד עיראק החמושה (או כמעט חמושה) גרעינית.
תוספת 104706
בדיוק להיפך - מהמשפט הראשון אני מסיקה שעוזי אבן יסיק שהשמירה האפקטיבית ביותר על אלמנט ההרתעה תהיה להימנע ממכה כנגד עירק.
תוספת 104711
צריך לקרוא את המאמר, אבל אם אני זוכר נכון, בסוף מערכת הטיעונים שלו התוצאה הייתה משהו כמו ''אין לנו מה לעשות, עיראק ככל הנראה מסוגלת לייצר פצצה אטומית אחת''.

מכאן הסקתי שהשלב הבא בלוגיקה שלו הוא ''ועל כן, אנחנו חייבים לשמור מאגר גרעיני להתרעה בצורת מכה שנייה''.

אין לי ספק שזה גם מתקשר לדיווחים האחרונים על כך שתוכניות הנשק ההמוני של עיראק מחוסלות כמעט לחלוטין, אם לא לחלוטין. (וזה עוד בלי להזכיר את המהלך האמריקאי שטירפד את חתימתה של ממשלת עיראק על הסכם בינלאומי נגד נשק כימי על כל סוגיו, המאפשר שליחת משלחות ביקורת לכל האתרים החשודים)
תוספת 105133
פרס כותב "בתוך שלוש או ארבע שנים או שייווצר מזרח תיכון חדש, או שיתפתח מזרח תיכון גרעיני, שורץ טילים לטווחים שונים וטרוריסטים בכל פינה."

אני מנסה לנחם את עצמי בכך שנדמה לי שכבר קראתי תחזיות דומות בעבר, שהתבדו. ועדיין, אולי השימוש בפועל "שורץ" עשה לי את זה, אבל קשה להתנחם.
תוספת 105402
אא''ט, ע''ב מעריך שפרס רוצה במזרח התיכון הגרעיני.
אתה כל-כך צודק! 104658
בשביל הדתיים נגיעה בהומוסקסואל זה פשוט גועל נפש.

כן, הדתיים פשוט שונאים הומוסקסואלים. אוטומטית. בשבילהם הם דוחים. הם רעים. הם פושעים. הם טמאים. פויה.

אני יודעת. פשוט, אתה מבין, דיברתי עם המון דתיים, וכולם אמרו לי שלדעתם לגעת בהומוסקסואל זה כמו לגעת בטמא.

אבל מה-טוב שיש לנו את החילוניים. הו, הם כל-כך נאורים. אף חילוני לא יגיד שהומוסקסואל הוא טמא, כי החילונים ליברלים, ומבינים בהומוסקסואליות. אבל הדתיים חשוכים. מסכנים.

בעצם, זה משעשע.
אתה כל-כך צודק! 104663
לא לא כל החילוניים יגידו כך או אחרת, אבל לחילוני יש את הזכות להחליט בעצמו בנוגע לנושא זה, לדתי יש חוקי דת, ואילו לא מתפשרים בנושא הזה.
הוא אומנם יכול להתפשר בחוקי הדת שלו אולם זה לא אומר שהדת התפשרה ועל כן ניתן לומר כי הדת היא החשוכה והמסכנה

לא יודע אם זה משעשע שהדת היא כזו.

אגב החילוני שמתנגד לנושא מושפע מערכים שהגיעו בסופו של דבר על ידי הסביבה שעד לפני לא יותר מידי זמן הייתה כולה דתית.
גם את! 104677
אולי יש אהבת-חינם סמויה ועצומה בין הקהילה הדתית היהודית והקהילה ההומוסקסואלית, אך זו הראשונה מצווה לסקול למוות את זו השנייה, מה שלא בהכרח נכון לגבי הקהילה ה''חילונית'', אשר ככל הנראה שטופה בשנאת-חינם ליברלית-רצחנית כנגד אותם אנשים.

(מה שלא אומר כמובן שהיחס הליברלי להומוסקסואלים הוא תמיד טוב, אבל גם דיכוי תרבותי הוא לא סקילה למוות, בסופו של דבר)
גם אתה! 104678
יופי, אבל מצווה לא מצווה- דתיים לא הולכים ברחוב וסוקלים אנשים.

אני מדברת בשם עצמי: אני, עדי משהו, לא שונאת הומוסקסואלים. אני לחצתי יד להומוסקסואל. אני ממש אוהבת את ההומוסקסואל שלחצתי לו יד. אין לי בעיה מיוחדת עם הומוסקסואליות. אני לא מתכוונת אף פעם לסקול הומוסקסואל (או כל אדם אחר). אני דתיה.

לך תפתור.
גם אתה! 104680
בכיף.

את מאמינה באלוהים.
אלוהים ציווה עלייך לעשות משהו.
את לא עושה את מה שהוא ציווה עלייך לעשות.

פיתרון: את דתייה "לא-טובה". כלומר, הטענה שלך כי את אוחזת במערכת ערכים "יהודית-דתית" היא טענה צבועה, במקרה הטוב, שכן אינך מיישמת אותה.
עדי דתיה טובה 104684
לעדי אסור לסקול אף אחד.
החובה להעניש (באופן כללי) לא מוטלת על יחידים.
מלכודת הפלפול 104691
אין לי שום רצון להיכנס לפלפולים תלמודיים, ולבחון מה היה לבית הלל ומה היה לבית שמאי להגיד על העניין.

הטקסט מדבר בשם עצמו:

"וְאִישׁ, אֲשֶׁר יִשְׁכַּב אֶת-זָכָר מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה--תּוֹעֵבָה עָשׂוּ, שְׁנֵיהֶם; מוֹת יוּמָתוּ, דְּמֵיהֶם בָּם." (ויקרא כ' י"ג)
שום בית הלל ובית שמאי 104693
החובה להמית אינה מוטלת על יחידים אלא על בית דין.

לכן, עדי לא מחוייבת להרוג אף אחד, וזה לא עושה אותה דתייה פחות טובה.

להפך - לו היתה נוטלת את החוק לידיה - היתה עוברת על ההלכה.
גברת פלפלת 104698
עדי וטלי, האם לדעתכן יש להקים בית דין שתהיה בידיו הסמכות להוציא להורג הומוסקסואלים, אך ורק משום ששכבו עם גבר אחר?

אם לא, אנא הסבירו מדוע אתן בוחרות להפר את דבריו המפורשים של אלוהיכן (כך נטען בכתבי הקודש היהודיים), אשר ציטטתי במדויק תוך הבאת מראי מקום.
גברת פלפלת 104704
אין כיום תנאים להקמת סנהדרין.
גם לו היו, סנהדרין לא פוסקת פסק דין מוות בקלות רבה כ''כ כמו שניתן להבין מדבריך. לצורך הוצאת פסק דין כזה דרושים תנאים רבים ונוספים.
גברת פלפלת 104707
אודה לך אם תעני לשאלתי (ראי תגובה 104698) בכן או בלא, על מנת שניתן יהיה להמשיך את הדיון.
גברת פלפלת 104709
לא.

אין בית דין שיכול להרוג בזמן שהסנהדרין לא יושבת בלשכת הגזית בירושלים, וזה אפשרי רק כאשר בית המקדש קיים.
גברת פלפלת 104714
טקטיקת התחמקות מעניינת, אך מוכרת.
לכאורה תשובה מוחלטת, אך למעשה התחמקות אלגנטית.

ננסח מחדש: לו כל התנאים היו מאפשרים זאת, האם היה מקום ליישם את הכתוב בספר ויקרא, פרק כ', פסוק י"ג?
לו התנאים היו מאפשרים 104719
לא אני הייתי צריכה לקבוע או ליישם.
לו התנאים היו מאפשרים 104728
הוא לא אמר שאת היית *צריכה* לקבוע; הוא שאל לדעתך.
כן, או לא?
לו התנאים היו מאפשרים 104735
אבל זה כל היופי -
זו שאלה שאף פעם אני לא אצטרך לענות עליה בפועל.

כל עוד אין סנהדרין - זה לא רלוונטי.
ואם יש סנהדרין - זו בעיה שלה ולא שלי.

סנהדרין לא קמה בדורנו, וסביר שלא תקום, בגלל שהתנאים החברתיים-תרבותיים לא מתאימים. אני מניחה שדור שיש בו סנהדרין הוא דור שונה מזה שלנו במובנים רבים, ושאלות חברתיות-תרבותיות מקבלות בו תשובות שונות, בהתאם.
מילא התחמקות, אבל למה כזו פתטית? 104751
הרי כמעט כל בעיה מוסרית מוצגת כשאלה תיאורתית.

נו באמת.

"ושאלות חברתיות-תרבותיות מקבלות בו תשובות שונות" - פה יש לך כבר תשובה-מראש, *ציווי* מוחלט, ולא מפולפל מידי. פשוט וישיר: 'להרוג!'. האם הסיבה היחידה שאת מסרבת לומר ישירות "כן! *ברור* שיש לסוקלו", היא שאת מכירה בברבריות האינהרנטית של הדת היהודית (ולא ספציפית היא בלבד, כמובן), ואת לא רוצה להיות כזו?
האם אתה מתכוון להתאבד? 104795
האם אתה מתכוון להתאבד לאחר שתרצח את ילדך?

נא להשיב לי בכן או לא התחמקויות לא תתקבלנה!
האם אתה מתכוון להתאבד? 104796
קיום סנהדרין = רצח ילד?

אותה מידת סבירות, או... מה?
האם אתה מתכוון להתאבד? 104871
לא, הוא מתכוון להראות שיש שאלות שאי אפשר להשיב עליהן ב"כן או לא".

אם תרצי, הוא צעק: Objection, your honor.
האם אתה מתכוון להתאבד? 104930
אם זה מה שהוא התכוון להראות הרי שהוא לא מצא דוגמה מתאימה.

הדתיים הרי /רוצים/ שיבנה בית המקדש, ותיכון סנהדרין, נכון? לפחות, זה מה שהם אומרים. אבל אף אדם נורמלי לא /רוצה/ לרצוח את ילדו. כלומר, המשל לא מתאים לנמשל.

לכן, טלי צריכה להיות מסוגלת לענות על השאלה בדבר סקילה ב"כן" או "לא".
ההלכה לא מפלה לטובה סטרייטים 105543
אם הם חילונים, הם גם חייבים מיתה, בגלל חילול שבת.
גברת פלפלת 104760
Plurium interrogationum – פשטות יתר

ותודה שטסתם גלעד ברזילי.
גברת פלפלת 104774
אבל לא תמיד הפשטות היא ''יתר''. לפעמים אפשר וכדאי לענות בכן ולא.
כך גם במקרה זה, לדעתי. מילא, אם הייתה בתחום זה התפלפלות מורכבת כמו ב ''בן סורר'', שאכן מתירה את העונש הברברי, אך מגבילה אותו למקרים לא-מעשיים. אבל אין, למיטב ידיעתי. סתם ציווי שהיום בולט בפרימיטיביותו, ולכן מתחמקים מתשובה כנה וכואבת.
גברת פלפלת 104820
אין פה "פשטות יתר" גם בגלל מה שגא"ג כתב, וגם בגלל שהשאלה שלי היא באמת פשוטה מאוד.
האם צריך לקיים את מצוות אלוהים הפשוטה והברורה, ולהוציא להורג את כל השוכב משכב זכר?

אני חושב שמי שעונה על השאלה הזו ב"לא", צריך לבחון מחדש את הגדרתו העצמית בתור "יהודי-דתי".
ומי שעונה ב"כן" צריך לבחון מחדש את אופיה של מערכת הערכים הזו.

לפעמים יש בעולם שאלות פשוטות, ולפעמים יש שאלות ישירות. אינני חושב שיש בהצגתן משום "פשטות-יתר" שהיא כשל לוגי.
גברת פלפלת 104889
אני חושש שדבריך מעידים על בורות בנושאי יהדות. לרבנים מותר, ע"פ היהדות, לקבוע פסקי הלכה העומדים בסתירה מוחלטת לציוויים ישירים (לכאורה) מהתנ"ך. התנ"ך הוא רק חלק מהיהדות, והצגתו כאילו הוא הסמכות היחידה (או אפילו העליונה) היא הפשטת-יתר שגויה.

ע"פ דבריך, רפורמים אינם יהודים מאמינים כלל. אני יודע ש*אורתודוכסים* מחזיקים בדיעה זו, אבל אני לפחות רואה ברפורמים יהודים בדיוק כמו באורתודוכסים. והרי רפורמים לא רק שמתנגדים לסקילת הומוסקסואלים, הם אף תומכים בנישואי הומוסקסואלים.
גברת פלפלת 105230
אודה לך אם תאיר את עיניי הבורות והכופרות: מהי הסמכות העליונה ביהדות אם לא ספר התנ"ך, או כפי שהוא מכונה לעתים: "דברי אלוהים חיים"?

העמדה שמאפשרת לרבנים לפסוק הלכות אשר סותרות את התנ"ך נועדה בדיוק לכסות על הדיסוננס הבעייתי שנמצא בעמדותיהן של עדי וטלי בנוגע להרג הומוסקסואלים.
הרשות הזו, להפר את דברי האל, נועדה ליצור מסגרת אשר יכולה להתאים את הטקסטים המכוננים של היהדות ל"רוח הזמן", ובכך לשמור אותם גמישים מספיק כדי שהאלמנטים הברבריים והאכזריים שבהם לא יצרמו לעין ולמצפון יותר מדי, ויגרמו לאנשים לפקפק ב"מוסריות" של "תורתם הקדושה".

טקטיקת ההפחדה שלך (הטענה כאילו אני נוקט בגישה "אורתודוכסית") איננה מקובלת עליי.
בעיניי, הרפורמים הם יהודים מן הפה ולחוץ, ולמעשה העמדה שלהם היא מתחסדת וצבועה למדי (גם של האורתודוכסים, אגב).
או שהם מכירים באל בתור סמכות מוסרית, ואז הם חייבים למלא את מצוותיו - או שלא.
כמובן שהם יכולים לאמץ ערכים רבים מתוך הדת היהודית, גם מבלי להאמין באלוהים היהודי, ולשלב אותם בתוך מערכת-ערכים כללית יותר, אך אינני חושב שלכך הם מתיימרים.
גברת פלפלת 105235
הפסקה השלישית שלך, אני מניחה, נכתבה מתוך שאיפה לחשוף איזו מגמת עומק? אבל יהודים דתיים היום מנסים לעשות בדיוק את זה, לשמור על גמישותה של היהדות ולהתאים אותה לרוח הזמן. מה שאתה רואה כפגם חמור, נתפס כיתרון.

הטיעון שלך, כאילו "אם זה לא טהור זה לא שווה כלום", פוסל אם כך את רוב הדתות והכתות בעולם - חוץ אולי מהשומרונית (בדוחק). מרטין לותר, הרמב"ם, בודהא... כולם יצאו מתוך אמונה קיימת ויצרו דבר חדש. אז כנראה שזו אכן מטרתך, אבל זכור שעבור אנשים רבים, הגמישות שבדת היא המאפשרת לחיות לפיה.

(מי זוכר את סיפור "השריקה" של י.ל פרץ?)
זכרונות כוזבים:-) 105337
"בעת חפצו להתפלל,הוא נותן שתי אצבעותיו אל פיו,מנפח את שפתיו ושורק,ותפילתו זו משמיעה קול הד בכל היער...
והאלוהים מבין אותו,מבין היטב את תפילתו."

(הצדיק הכפרי/שלום אש)
LOL 105342
שלא באשמתו, י.ל פרץ הפך כנראה למין ברירת מחדל גנרית של סופרים גלותיים.
פרץ, פרץ, זהו לץ 105382
מה שמזכיר לי - בתחילת דרכה הפוליטית של ש"ס היה להם שר, יצחק פרץ. האם הוא היה פולני אנוס, או ששם המשפחה הזה קיים גם בעדות המזרח?
פרץ 105458
אני חושב שפרץ בא בעיקר מכיוון עדות המזרח. אבל אני מאוד לא מהימן בנוגע לעדות ומאפייניהן. בכל אופן חבר טוב שלי הוא מרוקאי (למרות שחוץ מצבע עור בחיים לא היית מנחש) והוא פרץ.
? 105529
אני מקווה שלא יהיה מוגזם לשאול למה התכוונת במשפט שכתבת בסוגריים.
פרץ, פרץ, זהו לץ 105815
עד כמה שידוע לי מר עמיר פרץ גם הוא אינו יוצא פולין ותפוצותיה.
גברת פלפלת 105238
לגבי הפסקה הראשונה, אשאיר לדתיים שבקהל לענות לך.

לגבי הפסקה השלישית, נו - כנראה שאיננו שווים ביחסנו לרפורמים.

עם זאת, כמי שאינו יהודי דתי, גם אותי משעשעת לפעמים האקרובטיקה המוסרית של אנשי הדת (לא רק היהודים, כמובן). הבאתי כאן בעבר (תגובה 71801) את דבריו של ריצ'ארד דוקניס על נושא זה; הדוגמה שהוא נתן כמעט זהה לזו שלך (מתי לסקול ומתי לא).
אני מוכרח להבין משהו 105260
הייתי נותן לשיבוש הקטן בשמו של ריצ'ארד דוקינס לעבור בשקט, אלמלא גיליתי שגם בתגובה אליה אתה מפנה חל אותו שיבוש ממש. אי אפשר אפילו לתלות את זה בנפלאות הקאט&פסט כי השם "ריצ'ארד" מופיע שם כ"ריצ'רד". ובכן, מה קורה פה? תמהני אם מר ו. יאות לבצע את חישוב ההסתברות שניתן לייחס את זה למקריות, בהתאם להתפלגות שגיאות ההקלדה אצל מר ט. כהן, ובפרט שיכול האותיות יו"ד ונו"ן.

(אז מה? אז כלום. סליחה)
הארת עיניים 105254
התנ''ך אינו ספר ההלכה היהודי.
קבוצות שהאמינו שהתנ''ך כפשוטו הינו ספר ההלכה המחייב הוצאו מתוך היהדות כבר בתקופת בית שני.
נותרתי כסומא בעלטה 105255
גם לא ענית על השאלה, וגם לא הבנתי מה מעמדו הנוכחי של התנ''ך, לפי טענתך.
הארת עיניים 105269
ראשית, נדמה לי שהקראים נחשבים יהודים בעיני הציבור הרחב.
והם פרשו מהזרם הכללי מתישהוא בסביבות 900 לספירה
לא היתה לי סבלנות לחפש באתר עליהם את הזמן המדוייק.

שנית, ובאמת בלי קשר, ייתכן מאוד שמחר אקפוץ לבקר אצלם בשמורת אוליגוקן מאחורי מושב מצליח - אחד מיישובי הקראים בישראל.
הארת עיניים 158476
לא כדאי לך לקפוץ לבקר בשמורת מצליח.

אולי לא תאמין אבל הפכו את השמורה למזבלה!
היום השמורה לא קיימת, כיסו את כולה בזבל.
הארת עיניים 167102
הייתי בשמורה ב-‏7/11/02, והמצב בהחלט עגום, עם זאת הוא בהחלט ניתן לתיקון (מדובר בשמורה גיאולוגית, ולכן די בפינוי האשפה).
גברת פלפלת 105267
כבר עניתי לך בתגובה 104883 וגם טל ענה לך שהיהדות לא רואה בתורה כמקור סמכות יחידי. הסיפור הוא שלמשה ניתנו שתי תורות בעת ובעונה אחת, כתובה ושבע"פ. זאת שבע"ה הועברה כידוע בשלשלת סמכויות (מתועדת) עד שלבסוף נכתבה.

גדולי הפוסקים קבעו שאמונה בתורה ללא אמונה בתושב"ע משולה לכפירה. הסמכות של הרבנות נשאבת מהתושב"ע (שכמובן אמורה להביא מראי מקומות מהתורה) ולכן הם יכולים ל"עדכן" ציויים מדאורייתא.

מצד אחר, אתה יכול להסתכל על זה כעל אמצעי לשמירת מקום העבודה - הרבנים שומרים על גחלת הפרשנות וקובעים למי היא תעבור (על פי, למשל, הפכנת ידע הלכתי ותורני).
אדון פילפל. 104716
לא.

כי כאן, אני לא מבינה את אלוהים.
נדמה לי שהיא הייתה רווקה... ‏1 104822
כיצד הבנה נכנסת למשוואה?

הוא *ציווה* עלייך לעשות זאת. מדוע את מנסה להבין אותו, אם את מאמינה בו?

אם את מקבלת את הסמכות המוסרית שלו (קרי: מאמינה בו), הרי שאת מחויבת לקיים את ציוויו כלשונם ובמלואם.

"הבנה" יכולה להתייחס רק למוסר המכיר ביחסיות שלו.
אם אני שואב ערכים ממערכת ערכים ליברלית או תועלתנית או פשיסטית, למשל, אני יכול לנסות ולהבין את ההיגיון שעומד מאחוריהם.
אם אינני מבין או מסכים עם היגיון זה, מן ההגינות שאחפש לעצמי מערכת שונה, או אודה בצביעותי.

1 ואולי אפילו היו שם סימנים ללסביות או הומו-אירוטיות נשית, רחמנא ליצלן.
היא לא היתה רווקה. בדוק. ‏1 104835
יש לי אבא ואמא. אני מאמינה בהם, ואוהבת אותם הכי בעולם. לפעמים, אני לא מבינה מה הם אומרים או מבקשים ממני לעשות. אז אני שואלת אותם, אולי הבנתי לא נכון, אולי דווקא כן הבנתי נכון אבל נורא קשה לי להסכים אתם. זה שמאמינים באדם- במקרה זה, באלוהים- לא אומר שלא צריך לנסות להבין אותו. אני אף פעם לא אפסיק לנסות להבין את אלוהים, ספק אם אי פעם אצליח.

כשאתה שואב ערכים ממערכת ערכים ליברלי/פאשיסטית/דתית, רצוי מאוד שתוכל ותנסה להבין את ההיגיון שעומד מאחוריהם. אבל, אם כבר בהיגיון עסקינן, בא ונהיה הגיוניים לרגע: האם יש אדם ליבלי/ פאשיסטי/ דתי שעומד מאחורי כל ערך וערך של מערכת הערכים שלו? לא. אין.

"מן ההגינות שאחפש לעצמי מערכת ערכים שונה"- אם מצאת מערכת ערכים שאין לך התנגדות לאף ערך בה- אפילו לא אחד- אנא, ספר לי.

אם לזאת אתה קורא צביעות- הרי שלא רק הדתיים צבועים. העולם כולו צבוע.

1 עבר הרבה זמן, הא? (:
מי? 104842
''אם מצאת מערכת ערכים שאין לך התנגדות לאף ערך בה- אפילו לא אחד- אנא, ספר לי.'', כל אדם סביר שבונה את מערכת הערכים שלו באופן עצמאי, לא מתנגד לאף ערך בה (משום שהוא בחר את כולם). אלא אם כן הוא בחר שני ערכים סותרים.
אני, אני! 104843
ציונות ודמוקרטיה ישראלית!
בבקשה, תסבירי 104845
אני, אני! 104853
שני ערכים נבחרים שביישומם יש סתירה הדדית.
אני, אני! 104857
איזה סתירה?

בכל מקרה, לא מדובר על ערכים, מדובר על מערכות ערכים, מהם אדם יכול לבחור איזה ערכים שירצה, ולשנותם ולעצבם כך שלא יסתרו זה את זה.
אני, אני! 104887
באמת איזו סתירה? זה מוטמע כל כך עמוק, מאז ימי העיון של כיתה ט', שכבר צריך לנער את האבק. משהו על זה "מדינת כל אזרחיה" לעומת "מדינה יהודית-ציונית", בטוח היה שם.
אני, אני! 104890
טוב, כנראה שלמדנו בתי ספר שונים, או שהזמן עשה את שלו, בכל מקרה, אם כבר הגעת עד כאן, את יכולה לפרט מה המשמעות של המושג ''מדינה ציונית'' ולמה זה סותר את המושג ''מדינה דמוקרטית''.
אני, אני! 104893
אתה הברזת ( תגובה 100597 ) ואני אעבוד בשביל שנינו?
אני, אני! 104902
לא, עדיין לא הודתי בהברזה, ניסיתי להציג את האוירה הכללית כמו שהיא זכורה לי, חוץ מזה, מישהו (לא את תגובה 100920) אמר פעם "כשמשהו לא מובן - שואלים, ויש אנשים בכל אחד מן התחומים שעונים בשפת בני אדם", אז האם יש איש שיהיה מוכן לענות לי בשפת בני אדם.
ויהודית!* 104949
* הנה בא הביבי, הוא יזכיר לכם מה זה להיות יהודים.
מי? 104849
אוקי. אז תסכים איתי שאני יכולה לבנות לעצמי מערכת ערכים עצמאית, בערכים שבחרתי, מתוך מערכת הערכים הדתית, מערכת הערכים הליברלית, ומערכת הערכים הישראלית (?), ולעשות כמיטב יכולתי כדי שלא יסתרו‏1 אחד את השני.

1 והם יסתרו, אני יודעת. אז מתמודדים עם הסתירה הזאת, אז כל אדם מנסה לבנות לעצמו את מערכת הערכים שלו.
מי? 104856
לא יודע.

מצד אחד, אני חושב שמערכת הערכים הדתית היא די בעיתית בהקשר הזה משום שהיא באה כמערכת שלמה שלא ניתנת לעירעור, ולא כאוסף ערכים מהם ניתן לבחור ואותם ניתן לשנות ולעצב.

מצד שני, הדת היהודית נתנה לך את האפשרות לבחור על איזה ערכים את שמה דגש ומאיזה את מתעלמת או כמעט מתעלמת מלבד מס שפתיים, מה שאני לא יודע הוא כמה הגמישות הזו היא אמיתית.
מי? 104952
אווו, זה קל - חופש ושוויון.
והאם אפשר לקבל פירוט? 104963
והאם אפשר לקבל פירוט? 104999
שני העקרונות שבבסיס החברה ועולם הערכים המערביים (אם לזרוק החוצה את fraternite לצורך הדיון), והנה הם מנוגדים זה לזה. שוויון מחייב פגיעה בחופש (לדוגמא - מדיניות רווחה המחייבת מיסוי), וחופש מוחלט מחייב אי-שוויון (החופש ליצור מונופול בשוק מערכות ההפעלה ולהפוך למיליונר).
הנושא עתיק מספיק ונרחב מספיק כדי להצדיק מאמר שלם, כמובן. יש קופצים?
והאם אפשר לקבל פירוט? 105013
והאם יש מי שבנה את מערכת הערכים שלו באופן עצמאי כך שתכיל את שני הערכים האלה באופן שגורם לו להתנגד לאחד מהם?
ואם כן, האם אפשר לקרוא לו סביר?
והאם אפשר לקבל פירוט? 105018
אממ: אנשים שדוגלים בשוויון באופן עקרוני אבל מתקינים Windows על המחשב בבית, שקולים לבחורה שהיא דתיה באופן עקרוני אבל כמה מחבריה הטובים ביותר הם הומוסקסואלים?

או אפילו יותר טוב:
אנשים שמתנגדים לניסויים בבעלי חיים אבל משתמשים בפנטן, שקולים לבחורה שהיא דתיה וגו'
אנשים שמזהים עצמם עם השמאל אבל קונים תוצרת התנחלויות, שקולים לבחורה וגו'

ולנקודה: כן, זה קיים כל הזמן, וכולנו עושים את זה. השאלה היא אם תאמר על האנשים האלה שהם לא באמת שמאלנים (למשל), דהיינו הבחורה הדתיה שלנו היא לא באמת דתיה,
או שמא גם שמאלנות (והומניזם כלפי בע"ח ודעות סוציאליסטיות), כמו גם דתיות, יושבים על סקאלה, עם הרבה גווני אפור.
והאם אפשר לקבל פירוט? 105030
אבל שוב, צריך לדייק: האנלוגיה למצבה של עדי היא אנשים שמתנגדים לניסויים בבעלי חיים, משתמשים בפנטן, ו*חושבים שזה בסדר*. יש כאלה, אני מניח; אבל אם את מראה להם את הסתירה-לכאורה אצלם, חלקם יסבירו למה אין סתירה; ואלו שלא, לרוב לפחות ירגישו מוטרדים מזה (אינטלקטואלית, אם לא רגשית), ולא יגידו "יש סתירות אצל כולם, טרה-לה-לה, וטוב טוב טוב לי על הלב".
ממש לא. 105063
כולם חיים עם סתירות. הרוב הגדול בכלל לא חושב על זה. אם תכריח אותם לחשוב, בסופו של דבר יפתרו אותך ב'כל מקרה לגופו'. המון מהדיונים באייל מתבססים בדיוק על ניסיון של צד אחד להביא את הצד הדני למוקש לוגי, או לסתירה פנימית, באמצעות שאלות 'היפותטיות'. חבל על הזמן.
והאם אפשר לקבל פירוט? 105065
האם זאת אומרת שכל עוד מוטרדים מספיק, זה בסדר לחיות עם כמה סתירות שרק רוצים?
חוק נגד הטרדה 105222
אני לא בטוח מה זה "בסדר". אם למישהו יש סתירות בערכים, יש בזה משהו "לא טוב", אבל אם כבר זה המצב, "יותר טוב" להיות מוטרדים מזה מאשר לא להיות מוטרדים מזה. "לא טוב" ו"יותר טוב" באיזה מובן? לא יודע. אם מישהו לא מוטרד מזה שיש לו סתירות בערכים אז אני מוצא את זה, אהמ, מטריד.
והאם אפשר לקבל פירוט? 105086
אני לא בטוחה שהבנתי אותך...

קודם כל, לדעתך יש משהו רע ב"יש סתירות אצל כולם, לה לה לה איזה יום נפלא"?

חוץ מזה, זה לדעתך מה שאמרתי?
נזכרתי 105087
שבהזדמנות זו רציתי לשאול מה עם תורת הקוונטים.

אני אמורה להגיב לעצמי או לך כשאני שואלת את זה? בעצם, מה זה משנה.
בקשר למאמר על תורת הקוונטים 105218
ברוך אתה דובי, עורכנו מלך האייל, מעלה מאמר בעיתו.
בקשר למאמר על תורת הקוונטים 105369
הו, זה עובד!
בקשר למאמר על תורת הקוונטים 105465
יש להניח שלפחות מאמר זה יהיה מוגן מפני מתקפת הטכנולוגים. (או שגם שם יהיה להם מה להגיד על שרדינגר והחתול שלו).
בקשר למאמר על תורת הקוונטים 105540
אל רחום וחנון אנוכי. אתה מתבקש להעלות לעולה שני בני-כבש תמימים ורכים. מוטב על גריל, והכי טוב אם אני בסביבה במקרה באותו הרגע.

(דובי, אל מתחיל)
בקשר למאמר על תורת הקוונטים 105544
אל אתאיסט זה לא אוקסימורון?
בנדר עשה את זה קודם 105596
בקשר למאמר על תורת הקוונטים 105600
זה נחשב למפרע? תגובה 84030
והאם אפשר לקבל פירוט? 105223
האם זה מה שאמרת, לדעתי? לא בדיוק, אבל בערך: הראו לך סתירה-לכאורה בעמדתך, ותגובתך היתה "אצל כולם יש סתירות". מה שאולי נכון, אבל אני בכל זאת ציפיתי לראות (ולו בין השורות) אמירה ברוח "יש לי פה בעיה", ולא ראיתי. קצת הקצנתי את זה, לצורך הדיון, וקבילתי "לה לה לה איזה יום נפלא".
והאם אפשר לקבל פירוט? 105280
יש לי פה בעיה. אני מנסה לפתור אותה ע"י בחירה, דהיינו: ללכת בדרך אחת בנושא מסויים שהוא בעייתי בשבילי.

"אצל כולם יש סתירות"- לא רק נכון, אלא נכון מאוד, כל אחד מאיתנו מתמודד עם סתירות כגון או שלא כגון אלו מדי יום ביומו.

ועכשיו אם תסלחו לי- אני מאחרת לשיעור.
אנשים, זה לא כל כך מורכב 105156
יכול להיות שמי שמתנגד לניסויים בבעלי חיים ומשתמש בפנטן (תרופה שנוסתה על בעלי חיים?), וחושב שזה בסדר:
1. משום שהוא בחר בערך של "התנגדות לנסויים בבעלי חיים" (להלן, הלב"ח), ובערך של "השתמשות בפנטן" (להלן ה"ב), כאשר הערך של ה"ב ניצב מעל הערך של הלב"ח במערכת ערכיו.

2. משום שבחירתו בערך הלב"ח לא כולל את הערך "אי שימוש בתרופות שפותחו בעזרת ניסויים בבעלי חיים".

3. משום שהוא קיבל את אחד מהערכים (משמע הלב"ח או ה"ב) כחלק ממערכת ערכים בנויה, כאשר הוא מתנגד לערך הזה.

4. בגלל שהוא מתנגד לשימוש של אחרים בפנטן (בגלל הלב"ח), ותומך בשימוש של עצמו.

מקרה 3. הוא מקרה של מי שלא בנה את מערכת הערכים שלו באופן עצמאי. במקרה 1. ו2. אין התנגדות לערך ממערכת הערכים. מקרה 4. הוא, לדעתי, אדם לא סביר. אף אחת מהאפשרויות לא סותרת את הגדרתי המקורית, ואני לא יכול לחשוב על אפשרויות נוספות.
שמפו, לא תרופה 105172
אופס... 105175
צודק, טעות שלי, מצטער.
אנשים, זה מורכב 105229
האם שימוש במוצר הוא ערך? ההגדרה כאן היא לא סתירה של "ערך מול ערך" אלא של "ערך מול פרקטיקה". הסתירה הראשונה מקבילה לזו שאצל עדי, והשנייה היא המשוואה שירדן הציב.

וכאן אני גם מגלה מה הבעיה במשוואה של ירדן - עדי לא "סתם לא סוקלת" הומוסקסואלים באבנים, כמו שבוחרים להשתמש במוצר מסחרי. עדי אומרת שערך החיים והכבוד לנוהגו של הזולת חשוב עבורה יותר מהצו המורה לסקול הומוסקסואלים. וזה שונה משימוש בפאנטן. אם כבר צריך הקבלה, הייתי מקבילה ערך מול ערך, כמו למשל אמונה שלבעלי החיים יש זכויות, מול האמונה שבני אדם צריכים לקבל טיפול רפואי הולם. במקרה כזה, העומד בלב הסתירה יתמוך בביצוע ניסויים בבעלי חיים רק לשם פיתוח תרופות, ולא לשם פיתוח מוצרי קוסמטיקה. למשל.
כן, אבל יש גם דברים פשוטים 105240
כן, שימוש במוצר יכול להיות ערך, למה לא.

הנקודה שאני שוב ושוב חוזר אליה, ואתם שוב ושוב בורחים ממנה היא שאני לא מחפש סתירות (לא בין ערכים ולא בין ערך לפרקטיקה), אלא ערך שגם נבחר באופן עצמאי כחלק ממערכת ערכים של אדם, ואותו אדם *מתנגד* לערך עצמו.

כל זה טוב ויפה, אבל עדי הבהירה שהיא *מתנגדת* לערך עצמו (למרות שהוא חלק ממערכת ערכיה), ולא סתם מתנגדת לפרקטיקה המשתמעת מהערך אם וכאשר היא מתנגשת בערכים אחרים. אנשים, קצת ריכוז.
כן, אבל יש גם דברים פשוטים 105244
בדיוק מה שאמרתי - היא מתנגדת לערך עצמו.

שימוש במוצר, כמו כל פעולה פיזית אחרת, אינו ערך. הוא פרקטיקה, או טקס (שנגזר מערך), אבל אינו ערך. ככלל, ערך הוא אמונה ולא פעולה מוגדרת. שמירת השבת למשל יכולה להיות ערך (תת-ערך יהודי, נקרא לזה), אבל הפעולות המרכיבות אותה - סעודת שבת, עונג שבת, מנוחה וכו' - הן טקסים.
כן, אבל יש גם דברים פשוטים 105246
לא, לא, את מדברת על מקרה בו שני ערכים מתנגשים ("עדי אומרת שערך החיים והכבוד לנוהגו של הזולת חשוב עבורה יותר מהצו המורה לסקול הומוסקסואלים"), התנגדות לערך משמע שגם במקרה ואפשר היה לסקול הומוסקסואלים בלי להפר את ערכי החיים והכבוד לנוהגו של הזולת היא לא הייתה סוקלת הומוסקסואלים (משום שהיא מתנגדת לערך, לא משום שהוא מתנגש בערך אחר).

הוצאת הפעולות הפיזיות מקבוצת הערכים האפשריים פוגעת בעיקרון הכלליות *שלא לצורך*. שמירת השבת יכולה להיות ערך, ושימוש בפאנטן יכול להיות ערך, זה שאת מכירה מי שמחזיק בראשון, ולא מכירה כאלה שמחזיקים באחרון, לא מוכיחה כלום.
כן, אבל יש גם דברים פשוטים 105249
אתה מכיר אנשים שעבורם פעולה היא ערך? ואולי הם סתם לא בדקו את פירוש המושג "ערך"?

אני לא רואה שאיילת ב. בסביבה, ואין לי בבילון כבר הרבה זמן, אבל מצאתי סיכום של פירושים שונים למושג "ערך". זה לא אקדמי בכלל, אבל ממצה מאוד.
ערך הוא רעיון, אמונה, ולא פעולה. אפילו מה שקוראים שם "ערך אינסטרומנטלי" הוא עיקרון שממנו נגזרות פעולות, ולא הפעולות עצמן (מהערך "ניקיון" נגזר צחצוח השיניים).
את חדשה באייל? 105253
את לא מכירה את מילון מורפיקס? הנה קישור שיכול לעזור תמיד (http://milon.morfix.co.il/MorDictFirstPage.htm), מילון דו לשוני שבנוי על ערכים ממילון רב-מילים.

ועכשיו, לעניין, ניקח את אחת ההגדרות מאלה שנתת, "ערך מציין, בדרך-כלל, את הטוב והרצוי בתורת המידות, בתחום האסטטיקה, האמת בתחום ההכרה והקדוש בתחום הדתי (האנציקלופדיה העברית).", ותסבירי לי מה הסיבה שהמשפט "חפוף את שערך בשמפו פנטן בלבד" לא יכול להוות ערך. זה פשוט, מי שמקבל את הערך האמור, מגדיר את פעולת חפיפת השער בפנטן כטוב והרצוי בתורת המידות שלו.

מהערך נקיון נגזר צחצוח השיניים, ומהערך "חפוף את שערך בשמפו פנטן בלבד" נגזר חפיפת השיער בפנטן (כמו גם, קניית פנטן).

כאמור, העובדה שאני לא מכיר אדם כזה, לא מוכיחה כלום, בשביל להוציא את הפעולות מקבוצת הערכיים האפשריים עליך להוכיח שיש בפעולה משהו מהותי שמונע ממנה לציין את הטוב והרצוי, מכיוון שאין דבר כזה, הוצאת הפעולה מקבוצת הערכים האפשריים פוגעת בכלליות שלא לצורך (רגע, לא אמרתי את זה, כן, כמעט בדיוק באותן מילים בתגובה 105246).
באתי לא מזמן (לפני שנתיים) 105257
מורפיקס לא נותן הגדרות עברי-עברי, אלא בתשלום.

אתה גורר את העניין לפילוסופיה ולחלוקה לקבוצות (שלא נוצרו מעולם), בעוד שאני מדברת על סמנטיקה פשוטה. המילה "ערך" אינה מציינת פעולה.

שימוש בפנטן יכול להיגזר מהערכים:
1. שמירת ניקיון.
2. קידום חברות בינלאומיות המייצרות תכשירי יופי וניקיון.
3. אמונה בנחיצות הניסויים בבע"ח למטרות קוסמטיות ורצון לקדמם.
4. אהבת היופי והאסתטיקה (נאמר, שאריזת התכשיר כל כך יפה, שהצבתה בחדר האמבטיה תורמת ליופיו של המקום).

וכן הלאה וכן הלאה.

וכיוון שנכנסנו כאן למבוי סתום, אולי יבוא צד שלישי שיוכל להכריע.
  ולגבי מורפיקס • ברקת
  ברוכה הנמצאת • סמילי
  לצערי אני פסול לעדות • שוטה הכפר הגלובלי
  והאם אפשר לקבל פירוט? • סמילי
  והאם אפשר לקבל פירוט? • שוטה הכפר הגלובלי
  והאם אפשר לקבל פירוט? • סמילי
  למה לא שייכת? • שוטה הכפר הגלובלי
  למה לא שייכת? • דורון הגלילי
  למה לא שייכת? • easy
  אוףףףףף איתכם • סמילי
  אוףףףףף איתך בחזרה • שוטה הכפר הגלובלי
  האוףףףףף חוזר עליך • סמילי
  שחתי להוסיף • סמילי
  אוףףףףף איתכם • ברקת
  אוףףףףף איתכם • סמילי
  אוףףףףף איתכם • דורון הגלילי
  והאם אפשר לקבל פירוט? • Noga
  לא לא לא לא לא לא לא • סמילי
  לא לא לא לא לא לא לא • Noga
  הידד, מישהו הבין אותי • סמילי
  הידד, מישהו הבין אותי • Noga
  הידד, מישהו הבין אותי • עדי סתיו
  How convenient • Noga
  How convenient • עדי סתיו
  How convenient • Noga
  הידד, מישהו הבין אותי • סמילי
  אבל אני לא מי יודע מה הבנתי • עדי
  אולי כדאי שנתחיל מההתחלה • סמילי
  אז לזה התכוונת... • עדי
  יש, עוד אחת הבינה • סמילי
  על הכותרת • שוטה הכפר הגלובלי
  לא מסכים • סמילי
  תזהר שוטה,אל תעלה לו ת'סעיף • האייל האלמוני והארסי
  חוסר סבירותו של אדם • האייל האלמוני
  היופי שבטאוטולוגיה • סמילי
  לא חסר לך איזה "לא" בהגדרה? • שוטה הכפר הגלובלי
  אכן חסר. • סמילי
  למה כל השלילה הזאת? • דורון הגלילי
  והאם אפשר לקבל פירוט? • ירדן ניר
  והאם אפשר לקבל פירוט? • דובי קננגיסר
  והאם אפשר לקבל פירוט? • Noga
  והאם אפשר לקבל פירוט? • ברקת
  והאם אפשר לקבל פירוט? • Noga
  והאם אפשר לקבל פירוט? • דובי קננגיסר
  תביעת דיבה • שוטה הכפר הגלובלי
  תביעת דיבה • האייל האלמוני
  תביעת דיבה • דובי קננגיסר
  תביעת דיבה • שוטה הכפר הגלובלי
  תביעת דיבה • דובי קננגיסר
  והאם אפשר לקבל פירוט? • Noga
  והאם אפשר לקבל פירוט? • דובי קננגיסר
  והאם אפשר לקבל פירוט? • Noga
  והאם אפשר לקבל פירוט? • דובי קננגיסר
  והאם אפשר לקבל פירוט? • Noga
  כך, לא כ''ח • האייל האלמוני
  היא לא היתה רווקה. בדוק. ‏1 • גלעד דנבום
  עוגה עוגה עוגה, במעגל נחוגה. • עדי
  ולייבוביץ' היה אומר: • כליל החורש נאורי
  וכליל נאורי היה אומר: • רוני ''האופנובנק'' ליבוביץ'
  וכליל נאורי היה אומר: • דורון הגלילי
  איזה מהלייבוביצ'ים? • עדי
  האינטליגנט. • כליל החורש נאורי
  מה פתאום? • העלמה עפרונית
  אכן • האייל האלמוני
  אכן • עדי
  אכן • העלמה עפרונית
  אכן • טלי
  הורי!! • עדי
  נותנים להם אצבע... • העלמה עפרונית
  נותנים להם אצבע... • דובי קננגיסר
  אכן • גלעד דנבום
  אכן • אבירי
  אכן • גלעד דנבום
  אכן • מפונדרקת
  אכן • אבירי
  אכן • אבירי
  ללא כותרת • העלמה עפרונית
  !? • אבירי
  אנשים אומרים עלי ''איזו פלפלת ... • שירי מירי
  לא נכון. ''מה עם פלפלת''. • האייל האלמוני
  תוכיח! • שירי מירי
  מה הבעיה? • העלמה עפרונית
  והנה השיר במקורו • ארז לנדוור
  נכון מאוד (ואני שמחה שכיף לך). • עדי
  התפתחות מעניינת. • גלעד דנבום
  גילית? את קוראת עידכוני חדשות? • עדי
  גילית? את קוראת עידכוני חדשות? • גלעד דנבום
  גילית? את קוראת עידכוני חדשות? • טלי
  גילית? את קוראת עידכוני חדשות? • ברקת
  היא לא קוראת... אוף איתה. • עדי
  היא לא קוראת... אוף איתה. • אבירי
  היא לא קוראת... אוף איתה. • ברקת
  היא לא קוראת... אוף איתה. • עדי
  אם כולנו היינו, אז מה? • רון בן-יעקב
  אם כולנו היינו, אז מה? • ערן בילינסקי
  מערכות ערכים • חן שפירא
  מערכות ערכים • ירדן ניר
  התקטננות תמוהה • ברקת
  התפתחות מעניינת. • רון בן-יעקב
  דתיים סוקלים? מה פתאום... • האייל היפאני
  כאשר אבדנו..... • עדי
  כאשר אבדנו..... • האייל היפאני
  בסרט כחול חרדי יש הפרדה מלאה • אבירי
  חייב סקילה!!! • איל הראשון
  חייב סקילה!!! • אבירי
  חייב סקילה!!! • דורון הגלילי
  נמאס מהדמגוגיה ! • אבירי
  3. • אסתי
  סיפורים מהקופסא • האייל היפאני
  כאשר אבדנו..... • האייל האלמוני
  ראיות ישירות • האייל היפאני
  כאשר אבדנו..... • עדי סתיו
  אבדנו.... • האייל היפאני
  אבדנו.... • עדי סתיו
  סלט ביצים • האייל היפאני
  סלט ביצים • עדי סתיו
  סלט חצילים יותר טעים • האייל היפאני
  סלט חצילים יותר טעים • עדי סתיו
  סלט חצילים יותר טעים • האייל היפאני
  זיכרון קצר, או שאני סתם מעופפת? • עדי
  אולי את הטייסת שקירקעו לא מזמן • האייל היפאני
  מה זאת אומרת אולי? ברור, לא? • עדי
  מה זאת אומרת אולי? ברור, לא? • שוטה הכפר הגלובלי
  מה זאת אומרת אולי? ברור, לא? • עדי
  היא עוד תגיד לך • איל הראשון
  היא עוד תשוב • האייל היפאני
  היא עוד תשוב • איל הראשון
  היא עוד תשוב • האייל היפאני
  היא עוד תשוב • איל הראשון
  היא עוד תשוב • האייל היפאני
  כאשר אבדנו..... • עדי
  אתה כל-כך צודק! • כרמית האילת המתכתית
  אתה כל-כך צודק! • האייל האלמוני
  אתה כל-כך צודק! • כרמית האילת המתכתית
  לפני כמה שנים • שוטה הכפר הגלובלי

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים