עוד קולקטיביסט בעולם,מה כבר חדש? 13298
הטרגדיה הגדולה של העולם שלנו, לדעתי, היא שהדעות המרכזיות שמנסות לשלול את סוג השויוניות הסוציאליסטית ששולטת בחלק המרכזי של האינטלקטואלים בעולם הן דעות גזעניות מטופשות מהסוג שהובא במאמר. אתם לא יודעים כמה שמחתי כשראיתי בעמוד הראשי את כותרת המאמר. חשבתי:"הנה, סוף סוף מאמר אמיתי שתומך באינדיבידואליות האדם ובחופש שלו לבטא את עצמו". כ"כ התרגזתי כשראיתי שמדובר בניסיון לתמוך בגישה קולקטיביסטית גזענית מהסוג השפל ששלט באירופה לפני כיובל.
שאלה לכותב המאמר: כתבת על הבדלים רציניים בין ממוצע האיי.קיו של גזעים שונים. נניח לשנייה שאיי.קיו מראה בצורה ניצחת על רמת האינטיליגנציה של אדם. האם פירוש הדבר שאם תפגוש אדם מגזע x (שממוצע האיי.קיו של גזעו 100) ואדם מגזע y (שממוצע האיי.קיו של גזעו 125)תניח באופן אוטומטי מי מהם חכם יותר? האם אתה מבין את משמעות המילה ממוצע? ואם אתה אכן מבין, מה לעזאזל הערך לדעת ממוצע שכלי של קולקטיב מסויים?במה זה יעזור לך להעריך אדם מסויים?
הממוצע 13511
הממוצע אינו אומר דבר על האדם המסויים. הוא כן משמש ככלי להערכת מצב של חברה. ראה: פרמטרים כלכליים (תל"ג, הכנסה ממוצעת, וכו'). אנו משתמשים בהם משום שמחקרים מודרניים הוכיחו שהממוצע הוא כלי יעיל בעבודה מול קבוצות של אנשים. נראה לי שהכותב לא התכוון להשלכה על אדם, אלה להשלכה על חברה, ואינני רואה שום פסול בכך.

מה שכן, אינני בטוח ביכולתנו למדוד אינטליגנציה, ויותר מכך, אני סבור שעל כל חברה משפיעים קודם כל מטעניה התרבותיים (והם גורם מכריע בהבדלים בין IQ: ראה הבדלים כאלה בין בני ישראל הקרובים גנטית, אך השונים תרבותית ויותר מכך, בחינוך).
ע"כ העיסוק באנטליגנציה איננו רלוונטי לדיון, לטעמי.

בלבול בתגובות נובע, כך נראה לי, מהאי סדר במאמר. המאמר מדבר גם על אי השיוויון בין אנשים, וגם בין חברות. כל מה שאני כותב כאן מתייחס לטענה העיקרית, ואל נא תגיבו לי בהוכחות שהסדר הלוגי במאמר דפוק. גם לדעתי.

חוץ מזה, אינני מבין מדוע אנשים בוחרים לבטל נכונות של טענה על בסיס ההשלכות שלה. זה כולל גם את אלו ששואלים מה יהי על הדמוקרטיה, וגם את אלו שאישהו כבר הסיקו שהטענה מביאה בהכרח לסיווג של נחות-עליון. אינני זוכר שהבדל הגנים שלי והגנים של השכן, שאין עוררים על עצם קיומו, מביא בהכרח למסקנה שאחד מאיתנו נחות והשני עליון.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים