רבים וטובים 188856
רבים וטובים ורבות וטובות כבר הגיבו לפני, אבל רק לשם טיהור הנפש לאחר קריאת המאמר המשמיץ עמוס שנאת הנשים אני חייב לעצמי תגובה גם אם מינימלית.

קל מאוד להיות סלקטיבי בבחירת הנושאים, בדיוק כפי שאכן עושות פמיניסטיות מסויימות, אבל אתה ידידי שלא תתיימר חלילה להיות מייצגה של האמת, כי זאת האמת בערך כמו שפרוטוקל זקני ציון הוא מסמך תיעודי אותנטי. מה עם הנתונים על המשכורת הממוצעת הנמוכה משמעותית של נשים לעומת זאת של גברים? ממנה שכחת כי היא לא התאימה לך? כי היא נכונה ובלתי ניתנת לערעור? ומה עם העובדות המובהקות על היעדר נשים בכל צמרות החברה בישראל ובעולם המערבי בכלל: היעדר נשים בממשלה, בכנסת, באקדמיה וכו' וכו'.
פלא שעושים כותרות מכל אישה שמצליחה לחדור את הבלעדיות של הגברים על השלטון בחיינו? הרי צפוי ומובן שיעשו כותרות מכל דבר שהוא יוצא דופן.

יתר על כן, אל תעוות את העובדות בקשר למלחמת הפמיניסטיות נגד מוסד המשפחה. לפמיניסטיות אין שום דבר נגד מוסד המשפחה, יש להן משהו נגד מוסד המשפחה השמרני שמשמש לכלי להכנעה וסימון בעלות על נשים, ולכן הן מקדמות את האפשרויות האלטרנטיביות: הזוגות החד-מיניים, המשפחות שבראשן יותר משני בני זוג וכל אפשרות אחרת שעולה על הדעת.

ולסיכום, אני חושב שמאמר כזה קורא למאמר נגד שיפורסם כאן תחתיו באייל, לא יתכן שטענות מופרכות שכאלו ישארו ללא מענה הולם, והתגובות למאמר עצמו לא נראות לי מספקות. אני מקווה מאוד שמישהי או מישהו מוכשר ומיודע ממני ירים את הכפפה ויכתוב\תכתוב מאמר שכזה.
רבים וטובים 188857
''לא ייתכן'' - הרבה דברים ייתכנו, ידידי. אתה רואה שייתכנו. אתה בעצם אומר, שככל שקונספירציה יותר מופרכת, כך יש להתייחס אליה יותר ברצינות.

(למען הסר ספק, אני לא מתנדבת לכתוב מאמר נגדי בשום פנים ואופן).
למתנדבות בעם 188867
אם את לא תתנדבי לא תהיה לנו ברירה אלא לנדב אותך בעצמנו, ואם יגיעו מים עד נפש, שתי סטירות לחי בטח ישכנעו אותך. למה לך צרות?
רבים וטובים 188947
חשבתי על זה. מישהו אפילו ביקש ממני פעם לכתוב מאמר "פמיניזם 101" לאתר. אבל למה לי לכתוב מאמר שכמותו ניתן למצוא, וטובים בהרבה, בכל ספר לימוד? מדוע לטרוח ולפרסם את הברור מאליו פעם נוספת? קשה לי להאמין שמר רונן הצליח לשכנע איילים שעיניהם בראשם שהצדק עמו, ואם אנשים מוכנים לשקול את עמדותיהם עד כדי מתן הזדמנות רצינית להשקפות מהסוג המובע במאמר, הם ודאי מסוגלים לפתוח כל ספר במדעי החברה ולקרוא.

אני חוזרת על ההמלצה שלי מדיון אחר: מי שמחפש/ת ספר בסיסי ביותר בנושא פמיניזם, ובו היסטוריה של הזרמים והגלים השונים, ופרק מיוחד על סוגיות בחברה הישראלית, יכול/ה לקרוא את "מה זה בכלל פמיניזם" של טלי רוזין. הנה לינק:
סתם סקרנות: 188951
סתם סקרנות:

במה לא הצלחתי לשכנע אף אחד? בזה שהמספרים 200,000 ו- 141,710 נשים מוכות מוגזמים בעשרות מונים? מישהו עדיין יכול להאמין שאין פה בדותא מוחלטת?

בזה שעשרות רבות מחקרים מראים שגברים ונשים הם אלימים באותה מידה בתוך מערכות יחסים? גם בזה לא שוכנעו האיילים, לדעתך?

בכך שבטאון המשטרה מפרסם מאמר הקובע כי תלונות כזב הן תופעה קבועה ונפוצה, ואף מתאר בפירוט את הטקטיקות הננקטות ע"י נשים בהגשתן? שהוא נוקב באחוז - 50% - לגבי מספר תלונות הכזב המשוערות, ושמשמעות האחוז הזה היא ש-‏10,000 תיקים וכתבי אישום כוזבים מוגשים נגד גברים מדי שנה?
סתם סקרנות: 188958
מר רונן, אין לי עניין להתווכח אתך. רבים וטובים עושים זאת בהצלחה רבה בדיון הזה, תצטרך להסתפק בהם.
סתם סקרנות: 189012
כן. הרבה מאמינים לכך שהנתונים שהבאת הן בדותא מוחלטת. נשים הן לא מפלגות חרדיות שיכולות להפיל את הממשלה אם רק ירצו בכך. למרות שאתה רואה בהן מפלצות גמורות, הרי גם אתה לא משתכנע בדברים שכותבים לך כאן.
אמנם ענית לתגובותי הראשונות, אך כלל לא ענית לעניין (למשל בנוגע לנורמטיביות של מערכות יחסים). כמו כן התעלמת מה"נתונים הכהים" שלמעשה אינם ידועים בשל פחד של נשים רבות להתלונן כנגד בני זוגן האלימים.
ובנוגע לפרסומות שהראית, זו כנראה דרכם של פרסומאים. כך גם לפני כשנה, פרסם משרד "אדלר חומסקי וורשבסקי "פוסטר בעיתונות, בו הוצגה תמונה של אישה כפותה לכסא ומעל הכיתוב: "זהו חלומו הרטוב של כל מפרסם". כצפוי, איני זוכרת מה הם פירסמו, אבל לדעתי, גם אתה לא.

בנוגע לתלונות הכזב, האם אותו מאמר פרסם גם נתונים בנוגע לתלונות המוגשות כנגד גברים אלימים? וכפי שכבר כתבו לך קודם, קיומם של אנשים לא ישרים (נשים, גברים, מעלימי מס, נהגים ושאר עבריינים) לא אמור להבאיש את כל שאר הקבוצה.
לא הבנתי 189069
לא הבנתי למה כוונתך ב:

"כן. הרבה מאמינים לכך שהנתונים שהבאת הן בדותא מוחלטת. נשים הן לא מפלגות חרדיות שיכולות להפיל את הממשלה אם רק ירצו בכך. למרות שאתה רואה בהן מפלצות גמורות, הרי גם אתה לא משתכנע בדברים שכותבים לך כאן."

וגם ב: "בנוגע לתלונות הכזב, האם אותו מאמר פרסם גם נתונים בנוגע לתלונות המוגשות כנגד גברים אלימים? וכפי שכבר כתבו לך קודם, קיומם של אנשים לא ישרים (נשים, גברים, מעלימי מס, נהגים ושאר עבריינים) לא אמור להבאיש את כל שאר הקבוצה."

אגב, האם קראת את סיפורה של "רבקה" שלונקק לעיל?

הוא מעניין, לדעתי, ורלוונטי. מי לדעתך יותר חזק בסיפור הזה? מי יותר מנייק? למי נעשה עוול יותר גדול? לרבקה או לשחר (שחר? סער? איך שקראו לו)?
מה לא ברור? 189078
א. למרות שאתה מייחס לנשים כוחות דרקוניים, לצערנו, הן עדיין לא חזקות כל כך בחברה הישראלית (ובחברות מערביות בכלל). לראיה, מספרן הנמוך בכנסת ומצבן החברתי, ממנו אתה מתעקש להתעלם.
אין טרנד בחברה של רצח גברים ע"י בנות זוגן. המקרים שאתה מזכיר נחשבים עדיין בודדים ביחס למקרי הרצח וההתעללות הנגדיים. לעומת זאת, מספרן של נשים שעוברות התעללויות פיזיות ומיניות ונרצחות גבוה בהרבה והרבה גברים שלא מסוגלים להתמודד עם חייהם הקשים (בשל סיבות כלכליות, חברתיות ועוד) חושבים שהפתרון הקל יהיה להפטר מהאישה ולקחת את החוק לידיים.

בפועל, מאחורי כל אישה מועלת או רוצחת, נמצא גבר שכיוון אותה למעשיה במודע או שלא במודע ‏1. הנשים היחידות שכביכול ביצעו עבירות "גבריות" ללא גבר מכוון, במדינת ישראל, היו חוה יערי ואביבה גרנות, שרצחו בדם קר ומתוך תאוות בצע.

- קראתי את סיפורה של "רבקה", ואני חושבת שהוא מכניס אלמנט שונה לגמרי שלא רלוונטי (פרט לכך שככל הנראה מדובר בסיפור בדיוני). האלמנט הוא היחסים בין המינים בגיל ההתבגרות, פופולריות וחוסר פופולריות בבית הספר ויצר הנקמה (שהוא יצר קמאי אנושי הטבוע כמעט בכל אדם).
לכן, אני לא חושבת שהסיפור רלבנטי לנושא למרות שאולי הוא נוגע בך אישית (אחרת אני לא רואה סיבה ללינק).

1 ואני לא מתייחסת למקרים שבהם מדובר באי שפיות.
איילת, את עברת פה סף מסויים 189080
איילת, את עברת פה סף מסויים מהטיעון האיכשהו רציונלי לדקלומי פמיניזם שינקת מן הסתם בשיעורי מגדר ואינסוף סשנים פמיניסטיים עם אחיותיך. משפט כמו "בפועל, מאחורי כל אישה מועלת או רוצחת, נמצא גבר שכיוון אותה למעשיה במודע או שלא במודע" יכול לצאת רק ממי שעברה אינדוקטרינציה עמוקה, וקשה להתווכח עם כאלה. אם אני אומר משהו כמו "מאחורי כל גבר רוצח עומדת אשה מניפולטיבית", איך תגיבי?
בית דפוסי ההתנהגות 189326
אני חושב שאיילת היתה מגיבה לך בקישורים לצמד מאמרים שכתבה תחת הכותרת "שלוש פנים לחוה" בהם היא בוחנת תאוריות שונות הנוגעות לעבריינות נשים בחברה וכן את ההתייחסות החברתית כלפי נשים שהתנהגותן נעה בין פשיעה לקורבן.
דיון 1030
דיון 1039
בכל מקרה, המשפט ההוא נשמע לי מזוויע. 189327
בכל מקרה, המשפט ההוא נשמע לי מזוויע. באמת. ההיא שרצחה את בעלה בדקירות סכין בזמן שהיא הכינה חביתה כוונה ע"י גבר? האשה ששמה סחוג על אבר המין של הבת שלה והיכתה אותה עד עילפון כוונה ע"י גבר? זה ממש מזעזע עבורי, ואני בד"כ לא ממהר להזדעזע מכל אמירה שטותית. זה פשוט פוגע בי עד עמקי נשמתי.
בכל מקרה, המשפט ההוא נשמע לי מזוויע. 189329
כתבתי בפירוש "במודע ושלא במודע". כלומר (ואיני מתכוונת לסנגר), יתכן שהאשה שרצחה את בעלה תוך כדי שטיגנה חביתה לא עשתה זאת, משום שהוא העליב לה את הסלט, אלא משום שהתעלל בה נפשית ופיזית במשך שנים.
מחקרים הראו בבירור שילדים שהיו קורבן להתעללות מצד הוריהם, הפכו ברובם להורים מתעללים, כך שמבלי לבדוק את הרקע של אותה אשה (שוב, אני לא מסנגרת עליה), לא ניתן לחוות דיעה על המקרה. בכתבה מצוין בפירוש שעונשה הוקל משום חייה הקשים. באם מדובר באשה מעורערת בנפשה, ברור לך שזוהי סוגיה שונה לגמרי?
ההסבר נשמע לי לא פחות מזוויע. 189330
ההסבר נשמע לי לא פחות מזוויע. את פשוט לא מוכנה להטיל אשמה על אשה בשום דרך. תמיד הגברים אשמים. אפילו גבר שנרצח באכזריות אשם במותו-הוא. זה יותר מדי בשבילי. צר לי.
ההסבר נשמע לי לא פחות מזוויע. 189355
הואיל ואיני שופטת, סניגורית, קטגורית או תליינית, אני לא מאשימה אף אחד. גם בכל הטיעונים שכתבתי לך עד כה, לא האשמתי אף אחד, אלא ציירתי תמונה קיימת.

ומשום מה, לא מפתיע אותי שאתה מזועזע, או לא מסכים.
ואם היא גם היתה קוצצת לו את הבולבול 189370
ואם היא גם היתה קוצצת לו את הבולבול ומוסיפה לחביתה, על תקן של פפרוני - זה גם היה באשמתו?
ואם היא גם היתה קוצצת לו את הבולבול 189372
רוצה לנתח את מקרה הזוג בוביט? מי אשם לדעתך במקרה? הוא, שאנס אותה, הכה אותה והתעלל בה במשך שנים? היא, שחתכה את איבר מינו ברגע של אי שפיות, או הוא שוב, שנקם בה ובמין הנשי כולו שלאחר חיבור האיבר הפך לשחקן פורנו מוערץ ע"י גברים למרות הוולגריות והגסות שבו?

האם קראת את הלינקים שערן נתן לך?
יופי. השטויות מתחילות להתאזן מגדרית. 189331
רעיון גאוני, אחי!
נשים ''מתעללות'' מינית בילדים 189222
ובכוונה כתבתי "מתעללות" כוון שאף גבר-נער-ילד איננו חושב כי כאשר אישה נוגעת לו בבולבול, היא עושה מעשה רע. שום ילד, גם לא אני, לא ידעתי ואפילו עד היום אין אני חושב שזו הייתה התעללות מינית.

דוגרי, אני אומר לך, כי גדלתי בפנימיות ומשפחות אומנות וראיתי ילדים כמהים לאהבת אם, העושים הכל כדי לזכות במעט תשומת לב של אישה. אפילו אם זה אומר שהיא תיגע, אפילו אם זה לגעת בה, אפילו אם זה מעשים שלדעת בוגרים, נחשבים כאונס לכל דבר.

אפילו ולמרות הכל, גברים כמוני חושבים שזו הייתה התנסות מינית, הרי לא כאב לי, לא הכריחו אותי, לא כפו עלי בכוח שום כלום.

הדבר היחיד זה שאם הילדים לא היו מסכימים, היה נמנע מהם מגע חם שדיבר אליהם כמו אהבה.

ומשום מה, אף לא אחד מכל אותם הנערים, שגם היום "סובלים" לא מעיז לומר גלויות כמו כל אותן הנערות שהופכות להיות קורבנות.

וזה היה בנימה אישית, שלא מונעת משום משקעים, אלא רואה ניכוחה את השקר של המגמה הפמיניסטית המצביע על הגברים כזן אלים במיוחד.

מגמה זו מפליאה להכניס לראשן של הנערות כי כל נגיעה וגם אם היא מגיעה מאהבה, הופכת את המצב להטרדה מינית. וכאשר אומרים לבן האדם שהוא מוטרד וכי הטרידו אותו. וכי זה מאוד לא יפה לעשות, וכי זה משפיע על החיים, על הנשמה שאובדת.

מן ההכרח דופקים לו את החשיבה העצמית ומחנכים אותו להאמין למוסר שאיננו שלו.

ובאשר למוסר, שאי לבך לעובדה החוצפנית, כי ככל שעולה התופעה הפמיניסטית מעלה, כך יורדים הבגדים מכל הנשים, ככל שיש מתירנות, ככה הזנות מרצון גוברת, ונשים עומדות בתור כדי לככב בסרטים כחולים.

ואם זה הכוון של הפמיניזם, אשר יגורנו מגיע!
מה לא ברור? 189223
ומאחורי כל גבר שעומד מאחורי כל אישה עומדת דמות אם שהשפיעה עליו (במודע או שלא במודע).
לא הבנתי 189146
היות שזו הפעם השניה שאתה מקשר אליו, רציתי לוודע שאתה מודע לכך שמדובר בסיפור בדוי. בנוסף לכך, אין שום קשר למינם של הגיבורים בסיפור: ההבחנה בין "רבקה" ל"סער" אינה הבחנה בין נשים לגברים אלא בין "מקובלים", "מצליחים חברתית" וכו' לבין "יורמים" ו"חביבי המורה". באותה מידה יכולת לטעון שהסיפור הזה הוא עדות לכך ש"יורמים" הם טיפוסים אלימים יותר.

נדמה לי שאצלך (כמו אולי אצל פמיניסטיות קיצוניות), אם מדובר בדמויות ממין שונה, כל שאר ההבדלים ביניהן הופכים לחסרי משמעות לחלוטין. הסיבה שמומו נלחמת בשודדי הזמן נעוצה בכך שהיא נקבה, כמובן, והם כולם גברים.
כן, הבנתי שזה סיפור בדוי. 189178
כן, הבנתי שזה סיפור בדוי. גם האיילת שקישרה לתמונה של בחורה משתינה קישרה לתמונה ''בדויה''. אני לא מכיר את כותבת הסיפור אבל מישהי שמכירה אותה הפנתה אותי אל הסיפור, והיא חשבה שהוא רלוונטי. קראתי, לקח לי קצת זמן, ואז הבנתי שהוא באמת קשור והוא אפילו פקח קצת את עיני.
לא הבנתי 189198
(העייפות, העייפות: צ"ל "לוודא", כמובן).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים