מה לא מסדר פה בעיני 202489
ראשית, כפי שכבר ציינו אחרים, לאזרחי ישראל הערבים יש את הזכות המלאה (והחובה) לזעוק מרה על הקיפוח ממנו הם סובלים ואין נדרשת פה ההשוואה עם מצבם של אחיהם או חוסר רצונם (המובן מאיליו) לחיות במדינת עולם שלישי דיקטטורית נוסח "הרשות הפלשתינאית".
מצד שני, אין ספק שתגובתם של אישי הציבור הערביים לרעיון העברת הריבונות על הישובים הערביים חושפת, ביתר שאת, את צביעותם הרבה
א. דומה שההנהגה הערבית בוחרת להביע את עמדתה *רק* באותם נושאים הקשורים לפלשתינאים. (מתי בפעם האחרונה שמעתם את בשארה אומר משהו שקשור באופן מהותי לחיי הערבים? איזה נושאים "חברתיים" מקדמים חברי הכנסת הערבים?)
ב. שתיקה מוחלטת באשר לפיגועים.
ג. ההנהגה הערבית בוחרת לשתוק בכל הנוגע לשחיתות ערפאת והרשות הפלשתינאית.
ד. ההנהגה הערבית משתפת פעולה עם משטרי דיכוי מהזן הבזוי ביותר (בשארה בסוריה למשל)
ה. ההנהגה הערבית בוחרת להתעלם מהעובדה שמצבם של ערביי ישראל, למרות הקיפוח, עדיין טוב בהרבה ממצבם של הפלשתינאים, המצרים או הסורים (שלא לדבר על המיעוטים באותם ארצות). ונוטלת חלק פעיל בהצגתה של ישראל כמקבילה המודרנית של גרמניה הנאצית.

מכאן שההנהגה הערבית איננה מתעניינת באמת ב:(בהתאמה לסעיפים)
א. זכויות האדם של ערביי ישראל
ֿב. זכויות האדם של שאר אזרחי ישראל
ג. זכויות האדם של תושבי הרשות הפלשתינאית
ד. זכויות האדם של תושבי מדינות ערב
ה. קידום הפיוס והשלום.
מצחיק מאד 202492
זה שאתה לא שומע, לא אומר שהם לא אומרים, העיתונים בעברית מצטטים ח''כ ערבי רק כשהוא אומר דברים שמתייחסים לסכסוך, וגם זה רק כשהדברים פרובוקטיבים. קרא עיתון ערבי ישראלי, את הפרוטוקולים של ועדות הכנסת, או של דיוני המליאה, ותתפלא למצוא שם התיחסויות רבות בנוגע לא. ב. וה.

גם מסקנות ג. וד. לא נכונות. זה שלא שומעים את חברי הכנסת היהודים מתבטאים בנוגע, למשל, לעונש המוות הנפוץ בטקסס, לא אומר שהם לא מתעניינים באמת בזכויות אדם בארה''ב. זה שלא שומעים אותך מתייחס לרעב באפריקה, לא אומר שאתה לא מתעניין בחיי אדם.
עצוב מאד 202496
אינני קורא עיתונים בערבית. גם אינני משתתף בשיחות סלון ביום שישי בטייבה. מקורות המידע שלי הם העיתונים בעברית ואמצעי התקשורת. לפי התיאור שלך מדובר פה בקשר ממלכתי מסועף אשר נועד להסתיר את האג'נדה האמיתית של ההנהגה. אני נוטה לחשוב שהייתי שומע לפחות על קיומו של הקשר הזה באיזשהיא צורה ולא כך.

טיעוניך נאים ויפים אבל ההנהגה הערבית, על פי הגדרתה את עצמה, נוקטת עמדה מסויימת באשר לסכסוך מתוך סולידריות, כביכול. מדוע הסולידריות הזאת נעלמת כאשר מדובר בדיכוי של ההנהגה הפלשתינאית את הפלשתינאים?
עצוב מאד 202518
שום קשר ממלכתי, ושום קשר כלל. העיתונים מדווחים על מה שמעניין את הקוראים שלהם. את הקוראים של ידיעות אחרונות, מעריב והארץ לא מעניין דעותיו של מוחמד ברכה על החינוך בישראל, אז העיתונים לא מדווחים על זה. הקוראים של העיתונים בערבית מתעניינים במה נבחריהם אומרים, אז יש יותר דיווח. תשווה את מספר והתבטאויות של חברת הכנסת זהבה גלאון שמובאות ב"הארץ"‏1, לעומת ה"צופה"‏2, ולהבדיל, כמה מקוראי הארץ מכירים את חברת הכנסת גילה פינקלשטיין.

הפרוטוקולים של הכנסת גלויים לציבור, חיפוש קצר מעלה למשל את http://www.knesset.gov.il/protocols/data/html/chinuc... שעונה על א. שלך, ואת http://www.knesset.gov.il/protocols/data/html/huka/2... שעונה על ב. שלך.

לא נעלמת, רק שהדגש עליה קטן יותר, בטח בכל מה שנוגע לדיון הפנים ישראלי. תאר לעצמך שעיתונאי איראני בעיתון רב השפעה בארצו בא לראיין אותך, כישראלי, האם היית מנסה לנצל את ההזדמנות ולהזכיר את רון ארד, היית מנצל את ההזדמנות ומסביר את דעתך על שלטון האייטולות, או אולי היית מנצל מדבר על הרעב באפריקה? האם זה שלא בחרת באפשרות האחרונה אומר שהרגישות שלך לחיי אדם נעלמה כאשר מדובר בבני אדם שחורים?

עצוב מאד 202521
מאוד מיתמם מצידך לכתוב שהתקשורת מנסה להציג את כל האמת, גם אם היא אינה חושבת שהיא מעניינת את ציבור הקוראים שלה.
חוץ מזה שכמובן אי אפשר להציג את כל האמת, פעילות פלמנטרית אפורה היא חומר לערוץ 33, לא לכותרת גדולה בעיתון.

[מכאן מחקתי 'עדות' על ח"כ ערבי שכן מנסה לעזור לציבור שלו, אבל במחשבה שניה החלטתי שזה מיותר].

לדעתי הנסיון להכפיש (=הטחת אשמה ללא עובדות מוצקות) את חברי הכנסת הערבים כמי שלא עוסקים בבעיות הציבור שלהם הוא חלק מתפיסת עולם גזענית ופטרוניסטית.
עצוב מאד 202613
אתה תמיד מוזמן לעיין באתר http://www.memri.org שעושים עבודה מופלאה בתירגום עיתונים ערביים לאנגלית. הכי טוב זה לקרוא את המקור (או תרגום טוב שלו) כדי לדעת מה באמת מתרחש ונאמר.
מה לא מסדר פה בעיני 202512
לגבי סעיף ג'-לפחות סייד קשוע לא נוהג כמו אותם ח''''כים שמגוייסים לנושא משלהב אחד (השווה לש''ס שעלק דואגת לשכבות החלשות, ואז הסק מסקנות לגבי תרבות הפוליטיקה הקלריקלית).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים