מעניין וחשוב 255982
וזה באמת די נראה כמו קצה הקרחון.
מקצועו של הכותב אינו רלוונטי, כמובן, מקום מגוריו הוא זה הרלוונטי.
כמה הערות: לגבי כביש שש, אחת הטענות נגדו הייתה דווקא שהוא יעצים את הפערים בין המרכז לפריפריה, וזאת כיוון שרכבת מהירה במקומו תספק עבודה לתושבי הפריפריות ואף תהיה נגישה לכולם ולא רק לבעלי הרישיון והרכב. אני עד עכשיו לא משוכנעת שאופציה זו לא הייתה עדיפה.
לגבי הבדואים- זו אחת התופעות היותר מקוממות, כיוון שהבנתי שאין בעיה הרבה מהמנהגים המתפרעים ולעצור אותם. מדובר בסכנת חיים, היתכן שהמשטרה פשוט מתעלמת?
מעניין וחשוב 255995
אני שמח שמישהי מגיבה לגופו של העניין.
אני לא רואה איך כביש 6 יעצים את הפער. נכון, רכבת מהירה היא פתרון (נוסף) חשוב ואני מקווה ששיפור הרכבת יתרום, אבל כביש 6 חשוב ועוזר גם להסעות מאורגנות של עובדים. הוא עדיין לא מגיע דרומה מספיק. משום מה הכסף הספיק בנתיים רק למרכז...

באשר לבדואים המשטרה משתדלת אך אין הקצאת כוחות מספיקה. שוב עניין של סדר עדיפויות. נראה אם המפכ"ל החדש שבא ממחוז הדרום ומכיר את הבעיה היטב, ינהג שונה מהפוליטיקאים שבאו מהאיזור שלנו.
בעד רכבת 256513
למרות שאני בעלת רישיון נהיגה, אני לא מסוגלת לנהוג יותר משעה בכבישים של הדרום, כי החום מרדים אותי.
אני נוסעת לשם רק באוטובוס, כלומר כמעט ולא נוסעת.
רכבת בהחלט הייתה מכפילה ואף משלשת את הביקורים שלי במרכז, לצרכי תיירות, מחקר, ביקור חברים או אפילו משחקי כדורגל.
בעד רכבת 256524
המצאה גאונית בדיוק בשבילך: http://inventors.about.com/library/weekly/aa081797.h...
לא עוזר. 257286
257513
רכבת מהירה *וזולה* תהיה פתרון אפילו מוצלח עוד יותר. באופן אישי, מהרגע שבו פשטתי את המדים וחזרתי לשלם על נסיעות, פשוט הפסקתי לנסוע ברכבת. המחיר הכפול פשוט מבטל את היתרון היחסי שלה.
257545
את צודקת במאת האחוזים. בגלל התחרות על קו האוטובוס מחירו ירד לקרוב לחצי ממחיר הרכבת וזה בהחלט פער לא סביר. ולמרות זאת הרכבת מפוצצת למדי, אבל רק בכאלה שיכולים להרשות לעצמם את המותרות.
מעניין וחשוב 259473
אני דווקא בעד אפליית הנגב, כך שנינו לבד פוסעים יד ביד, בשביל שנועד לי ולך, לי ולך, לי ולך...אנחנו והצוקים המרהיבים האלה..
רכבת 256120
לא מזמן היתה כתבה בעיתון והסבירו שם איך שהרכבת *מפריעה* , משום שמרצים באוניברסיטה ( למשל) יכולים לגור בתל אביב ולהגיע להרצאות שלהם בבאר שבע. ללא רכבת, הברירה בידם היתה לגור בבאר שבע או למצוא עבודה באוניברסיטה אחרת.
רכבת 256176
אבל גם ההיפך הוא הנכון: אני עצמי עובד לעיתים במרכז, למרות שאני גר רחוק יחסית; והרכבת מאפשרת לי לגור ב"פריפריה" מבלי להרגיש רחוק.

אם אנשים שעובדים בת"א יגורו בדרום, לאט לאט חלק מהעבודות תעבורנה אף הן לדרום.
רכבת 256181
לא יודע. זה כבר נראה כמו מחשבה משאלתית:
אתה עובד ב X וגר בY. יש (לפחות)ארבע אפשרויות עתידיות.
בחר את מה שאתה חושב שטוב , והנה הצדקת את הרכבת. בחר את מה שאתה חושב שרע , והנה הראית שהיא לא נחוצה.
רכבת 256194
נכון. אלא שמשתי נקודות המבט, הרכבת מאפשרת לגור הרחק ממקום העבודה; ובמרבית העולם, מרכזי הערים הם המקום בו עובדים, בעוד שההעדפה היא לגור בפרברים. הרי שנינו מסכימים שהבעיה אינה מקומות עבודה רבים בנגב, שתושבי תל-אביב חפצים בהם; הבעיה היא שאנשים לא עוברים לגור בנגב, בין השאר משום שעבודתם בתל-אביב.
רכבת 256191
מעניין שתרוצים אוויליים כאלה לא עולים כשמדובר בשוהם או
מודיעין. לא יתכן להקשות על האוכלוסיה כדי לפתח את הנגב.
אפשר באותו היגיון לטעון שאם אין רכבת פרפסור מוכשר ידחה הצעה להרצות בנגב כשאינו מעוניין לגור שם ומי שיבוא להרצות ולגור יהיה מי שלא קיבל הצעות עבודה באזור המרכז.
רכבת מהירה ונוחה יכולה ליצור בנגב שלוש תופעות מקבילות:
- כאלה שגרים במרכז ועובדים בנגב,
- שכונות אן ערי "שינה" איכותיות בנגב של אנשים שאוהבים את הנגב אבל פרנסתם במרכז.
- פתרונות תעסוקתיים באזור המרכז לתושבים וותיקים בנגב שהתקשו במציאת עבודה במרכז, וכך יוכלו לא לעזוב את הסביבה לה התרגלו, בשל הקושי למצוא עבודה.
רכבת 256197
כמובן שהתכוונתי ל''תושבים וותיקים שהתקשו למצוא עבודה בנגב''
בכל מקרה הרעיון שלא כדאי שתהיה רכבת כדי למנוע מאיזה מרצה לחזור הבייתה למרכז והמחשה שזה מה שיפתח את הנגב מקוממת - אדרבא שיבוא וירצה ויחזור בנוחות לביתו במרכז, ואולי אחרי כמה שנים ירצה גם לגור בנגב.
רכבת 256232
נראה לי שאת לא מעריכה את התרומה של ''ערי שינה'' אבל גם הן מספקות עם הזמן מקומות עבודה. בעצם היותם קהילה דינמית.
רכבת 256205
הכתבה היתה קצת יותר מורכבת ונדמה ששכחת את הבעיה האמיתית שהועלתה בה - מחיר הנסיעה ברכבת הוא כזה שאינו מאפשר לעניי באר שבע להשתמש בה כדי להגיע למקומות עבודה במרכז.
רכבת 256210
אולי אנחנו לא מדברים על אותה כתבה. אני גם שמעתי את הטענה הזאת לפני הכתבה, מבארשבעים.

בכל אופן, נסיעה לת"א ובחזרה (בכרטיסיה) עולה קצת פחות מ 43 שח. זה לא מעט למי שמשתכר שכר מינימום (~ שעתיים פלוס ), אבל זה בטח מתחיל להיות אטרקטיבי למשתכר הממוצע.
רכבת 256324
אתם שוכחים שאם מישהו נוסע ל_עבודה_ במרכז (ולא למקומות בילוי נניח) הוא מקבל החזרי נסיעות (גם בעבודה בשכר נמוך).
בנוסף קחו בחשבון שהרבה יותר זול לחיות בנגב ויש קיזוז מסויים.
at the end of the day מי ששוכר דירה (או מחזיר משכנתא) בבאר שבע ונוסע מדי יום ברכבת (גם על חשבונו) למרכז, לא מוציא הרבה יותר כסף ממי שגר במרכז.
רכבת 256366
אני לא חושבת שאתה חי בעולם של השכר הנמוך באמת. אם מישהו צריך להוציא שכר של שעתיים על הנסיעה ועוד בין חצי שעה לשעה על הנסיעה עד הרכבת, הסבירות שהוא יעשה זאת קטנה.

באותה כתבה (שהתפרסמה מן הסתם בהארץ) ציינו כי המעסיקים המדוברים מסכימים להחזר נסיעות בצורת כרטיס חופשי חודשי שאינו מתקבל בקו הרכבת הזה.
רכבת 256396
לא בדיוק, המעסיקים חייבים על פי חוק לשלם הוצאות נסיעה על פי העלות בפועל של נסיעה בתחבורה ציבורית באופן הזול ביותר (חופשי חודשי בד"כ) עד לתקרה מסויימת (כ20 ש"ח ליום נכון להיום) שכמובן נמוכה באופן משמעותי מנסיעה בין-עירונית ברכבת.
רכבת 256482
ואם לא שינו את החוק, עד מרחק מקסימלי של 60 ק"מ.
רכבת 256520
מה שהחוק אומר:
רכבת 256551
ויש גם פתרונות שלא נבחנים בכתבות פופוליסטיות בכוונה.

למשל, העובדה שקבוצה מאורגנת של 20 איש ומעלה יכולה לנסוע ב 50% הנחה ברכבת (מתאים למקום בעל הרבה עובדים כמובן אבל יש גם פתרונות אחרים).

בכתבה דובר על שכירת 30 זבניות מקריית גת לעבודה בעזריאלי. במקרה הזה ייתכן שהפתרון שלי היה עונה על הקריטריונים. הנקודה היא שזה לא בלתי אפשרי, אלא שזה מוצג בתור בלתי אפשרי.
מעניין וחשובמסילה לעומת כביש 267460
לחשוב כמה שטח גוזל כביש 6לעומת מסילת רכבת הכביש רוחבו מאות מטרים ומסילה רוחבה-כ5 היכן איכות הסביבה מה? מחזירים את המדינה מחר מי אוהב אותה למי אכפת הפגיעה בנופי קדומים.מינהרות, עולות כסף נוף יש רק אחד בארצנו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים