סטירה מימין, סטירה משמאל 290073
אין זו הפעם הראשונה שבג"ץ "מרכך" מכה לציבור הדתי על-ידי מכה לציבור החילוני בתוך פרק-זמן קצר.

מקננת בי הרגשה לא נעימה לפיה בג"ץ, במקום לעסוק בפרשנות החוק, עוסק באיזון אינטרסים ציבוריים, או במילים אחרות: בפוליטיקה.
פוליטיקה 290099
גם לפי דעתי (אם כי איני זוכר כרגע את הדוגמאות) אין זו הפעם הראשונה בה מרכך בג''ץ פסיקה פורצת דרך (גם אם מתבקשת מאליה במדינה חופשית) ב''פיצוי'' למחנה האנטי-בג''צי (בעיקר הציבור הדתי) זמן קצר לאחר מכן.
אכן, בעולם אידאלי ומדינה מתוקנת לא היה צורך בשום דבר מאלה.
פוליטיקה 290126
נכון מאוד. בזמנו, כשהוציאו את תנועת כך מחוץ לחוק, הזדרזו להוציא מחוץ לחוק גם את מצפן (למרות שבמקרה השני לא היה להם ''קייס'' של ממש).
פוליטיקה 290371
גם במקרה של כך לא היה קייס.
פוליטיקה 290424
כך הייתה תנועה גזענית פאר-אקסלנס. קייס היה גם היה.
פוליטיקה 290427
כך לא היתה ואיננה תנועה גזענית, אלא תנועה נגד זרים אירידנטיים. אנא הבדל בין השניים.
פוליטיקה 290440
לא ידעתי שכך התנגדו ליהודים.
פוליטיקה 290442
ראשית, הרב כהנא דיבר בצורה מאוד לא נעימה כלפי השמאלנים.

שנית, גויים אוהדי ישראל זכו ליחס הוגן מידי כך.

שלישית, יחס מעדיף ליהודים במדינה יהודית אינה גזענות כמו שהעדפה לצרפתים בצרפת אינה גזענות.
פוליטיקה 290448
אמרת שכך התנגדה לנוכרים אירידנטיים. היהודים בארץ הם נוכרים אירידנטיים. אם אתה צודק, כך התנגדה ליהודים.
פוליטיקה 290451
אתה פשוט מתוחכם מדי בשבילי.
פוליטיקה 290456
תפסיק לסלף דברים. ההעדפה בצרפת היא לא "לצרפתים", אלא לאזרחי צרפת. כהנא לא העדיף הציע חוקים עם העדפה לאזרחי ישראל אלא עם העדפה על-פי גזע. כהנא היה גזעני, והדבר נידון בהרחבה, בין השאר, בדיון 1542.

בין השאר, כתבתי שם (על כהנא): "אילו רק הציע חוק ובו עונש מאסר למי ששוכבת עם בן גזע אחר, די בכך. ואילו רק דרש שלילת אזרחות מאנשים על-סמך גזעם, די בכך. ואילו רק ביקש להגביל את חלקם באוכלוסיה של בני לאום מסוים רק בשל הלאום שלהם, די בכך. ואילו רק שאף למנוע מבעלי אזרחות להיות בתפקידי שלטון רק בשל גזעם, די בכך. ואילו רק השתדל לשלול את זכות ההצבעה של חלק מתושביה רק בשל גזעם, די בכך. הואיל והציע ודרש וביקש ושאף והשתדל (ועוד), הרי שהוא גזען מעבר לכל ספק, ודיינו." (מתוך תגובה 166844).

אם תרצה להמשיך בדיון על שאלת גזענותו של האיש ההוא, אתה מוזמן לעשות זאת בדיון 1542, ולא כאן. זהו דיון ארוך, ומומלץ לקרוא את כולו לפני שתחל לענות בו. תודה.
פוליטיקה 290458
כהנא דיבר על לאום לא על גזע. מי שמתגייר ונהיה יהודי הוא בן הלאום היהודי. ממילא כהנא לא היה גזען.

הגבלת אחוז בני לאומים אחרים במדינה היא דרישה של השמאל בישראל. האם גם הם גזענים?

הדברים שכתבת מייתרים זה את זה. אם שוללים את אזרחותם הם ממילא לא יכולים להצביע ולקבל תפקידים בשלטון.

את המעבר לדיון 1542 תציע לזה שהתחיל עם הטענה השקרית שכהנא היה גזען. אם היה מסתפק עם כתיבת הדברים שם לא הייתי רואה אותם ולא הייתי מגיב. אין זה הוגן לאפשר לצד אחד להפיץ שקרים ולדרוש שהצד השני יגיב במשבצת הנכונה.
פוליטיקה 290493
מי שתומך באפליה על-פי לאום (או דת) הוא גזען, ולא נותר לי אלא להפנות אותך שוב לאותו דיון כדי להתעמק בפרטים.
פוליטיקה 290497
יש מספיק מילים בשפה, אין צורך להרחיב את משמעות המילה גזען עד כדי שהיא תכסה את רוב האנשים בעולם, כולל כמעט את כל אזרחי ישראל.
פוליטיקה 290504
אם אני יהודיה (בין אם ישראלית או לא), היתום יהודי?
פוליטיקה 290505
אכן כן.

ייתכן שלא אם האבא של היתום היה עבד כנעני, אבל אני מניח שזה לא היה המצב.

את זה את ידעת. מה מסתתר מאחורי השאלה?
פוליטיקה 290510
חשבת על האפשרות שהיא אלמנה וחברה הנוכחי לחיים יתום?

האם גם במקרה כזה היתום בהכרח יהודי?
פוליטיקה 290570
ואם היתום ינשא ליהודיה, ילדיהם יהיו יהודים?
לא פוליטיקה 290712
איני מבין לאן את חותרת. אנא הסבירי לי. כעקרון, ילדים לאם יהודיה, אפילו אם האבא הוא גוי, הם יהודים.
פוליטיקה 291993
כל עוד אנחנו זוכרים להבדיל בין מישהו שהוא גזען פרופר למישהו שפשוט מודע לשכיחות הגבוהה של אנשים שהאינטרסים שלהם לא עולים בקנה אחד עם שלו בקרב לאום כלשהו, נגיד כזה שמורכב ברובו מבני דת אחרת שמעוניינים בהקמת מדינה דתית שתכלול גם את ביתו ותכפה עליו את חוקים שהוא לא מעוניין בהם, אין לי בעיה להסכים איתך. רוב השמאלנים שמדברים על ''הבעיה הדמוגרפית'' בארץ נמנים על חברי הקבוצה השניה, דומני.
הרב מאיר כהנא זצ''ל 290494
אני מניח שהכותרת כבר רומזת מה אני חושב על כבוד הרב (אינני אדם דתי) אבל לא פה הנקודה (.)
הרב מאיר הכנא עשה את שעשה ואמר את שאמר משום שהאמין שזה מה שהתורה מצווה והסתמך על גדולי הפוסקים בכל הדורות לביסוס דעתו (בניגוד לאילו שמתמשים בגדולי הפוסקים להצדיק דעתם). פעמים רבות גם פסק בניגוד להלך הרוח של הציבור שלו ודבק בעקרונות התורה גם כאשר הדבר פעל לרעתו (לדוגמה הוא העביר ביקורת חריפה על הדתיים היוצאים לחו''ל, בין אם זה לקברי צדיקים או לכל מקום אחר. ישנן סיבות שבגללן ורק בגללן מותר לעזוב את הארץ). הוא לא היה גזען משום שיהדות אינה גזע (נעמי לא באה מבית יעקוב ומזרעה יצא דוד המלך וגם המשיח ע''פ ההלכה), אם מה שהוא אומר אינו לרוחך, אנא צא כנגד דת ישראל (האורתודוקסית) והרמב''ם בפרט, אל תסתפק בשליח.
מאיר כהנא זר"ל(1) 290513
אם כהנא אכן פירש את היהדות כהלכתה, אני שמחה להרים את הכפפה ולצטט (ציטוט חופשי) את דובי קננגיסר: "הדת המתועבת הזאת".
שאלה 290159
לשיטתך, עד כמה היית מוכן להקל בגיור לצורך התאמה לחוק השבות ?
למשל, נניח שהייתה קמה אצלנו אגודה בשם "יהדות מה זה מתקדמת", שהייתה מוכנה לתת לאנשים תעודת יהודי תוך ימים מספר, פחות משבוע, תמורת תשלום ואיזה קורס קצר, או אולי רק תמורת תשלום.
האם לשיטתך היה די בכך כדי שאנשים אלה יוכלו להתאזרח במדינת ישראל בהתאם לחוק השבות ?
חוק השבות ולא חוק הגיור 290169
נטייתי היא דווקא לשנות את חוק השבות.
כיצד? טרם הקדשתי לכך מחשבה מעמיקה.
בכל מקרה, אני מניח שאחד מן השיקולים שעמדו לנגד עיניהם של שופטי בג"ץ היה מעמדו והיקפו של הזרם הרפורמי בקרב היהודים, מה שאינו תקף (עדיין) לגבי הקבוצה אותה עומד להקים אתה.
אני ער למצב הבעייתי אותו עשויה ליצור פסיקה זו, אך אני די בטוח שאם תהיה תופעה המונית כזו, הנושא יטופל באמצעות המחוקקים או המבצעים. בקיצור: סמוך, יהיה בְּסדר.
חוק השבות ולא חוק הגיור 290215
אני חושב שגם לפסיקת בית המשפט העליון בעניין הגיור הרפורמי שאותו מיהרת לשבח ולקלס לא הקדשת מחשבה מעמיקה, ובעצם הכל כאן קשור זה בזה. חוק השבות הוא חוק מיוחד, ומדובר בעניין מורכב ולא פשוט.
כי פשוט אי אפשר להתיר לכל מי שרוצה בכך לבוא ולהתאזרח כאן. שום מדינה מפותחת לא מתירה זאת, ומיותר להסביר מדוע.
אצלנו ישנו חוק השבות שמאפשר לכל יהודי לבוא ולהתאזרח, כי הציונות הקימה את מדינת היהודים בשביל היהודים, וגם היום רוב אזרחי המדינה היהודים רואים במדינה מדינה יהודית, ומקבלים כמובן מאליו את חוק השבות.
וחוק השבות מכיל את המילה "יהודי" ולכן אין ברירה וצריך לפרש אותה.

עניין אחר:
בעצם, אנו מנהלים את חילופי הדברים בינינו אחרי שהבעת את דעתך האישית על החלטת בית המשפט, ואני עניתי תוך הבעת דעתי על הבטים מסויימים בה. אנו מנהלים את חילופי הדברים למרות שאיש מאתנו אינו שופט בבית המשפט העליון.
דעתי, שאותה הבעתי בתגובות אחרות היא שבסופו של דבר ההכרעה צריכה לבוא לא ע"י בית המשפט אלא על ידנו ושכמותנו. הציבור כולו (או אולי נציגיו שהם חברי הכנסת) צריך לחשוב למה התכוון כשהקים את המדינה היהודית וחוקק את חוק השבות. התשובה לשאלה "מהו יהודי" לצורך חוק השבות צריכה לבוא מלמטה ולא מלמעלה.
חוק השבות ולא חוק הגיור 290217
הלוגיקה של התגובת הזאת היא משהו משהו.
"כי פשוט אי אפשר להתיר לכל מי שרוצה בכך לבוא ולהתאזרח כאן" <-> "אצלנו ישנו חוק השבות שמאפשר לכל יהודי לבוא ולהתאזרח"
"וחוק השבות מכיל את המילה "יהודי" ולכן אין ברירה וצריך לפרש אותה" <-> "ההכרעה צריכה לבוא לא ע"י בית המשפט"
סדרי עדיפויות 290219
לגבי הפסקה השנייה: מה זה מלמטה? באמצעות נבחרינו? אני לא יודע. כל עוד נושאי טריטוריה וביטחון הם שעמדו על ראש שמחתנו, במיוחד ביום הבחירות, נפלו עניינים מסויימים קורבן לסדר עדיפויות זה. במקרה הטוב בג"ץ, הוא שהכריע בהם בעוד שבמקרה הרע, הם כן הוכרעו בכנסת אך נפלו קורבן לסחטנות המודעת לסדר עדיפות זה.
סדרי עדיפויות 290230
לא הצלחתי כל כך לרדת לסוף דעתך, ולכן אחזור שוב על מה שאמרתי.
אמתי ש"אנחנו" הקמנו את מדינת ישראל כמדינה יהודית וחוק השבות השתלב במדינת היהודית באופן טבעי, אולי מבלי שנתנו את דעתנו על אחרון הפרטים.
כיוון שהתגלתה בעיה, צריך לשאול *אותנו* למה התכוונו ומה בעצם אנחנו רוצים בדיוק (1).

(1) ולפני שנשיב בצורה פורמלית ומסודרת, ראוי שנחשוב היטב מה אנו רוצים, וגם נשמע דעות שונות, ונשיב רק אחרי ששמענו וחשבנו.
סדרי עדיפויות 290237
מה זה אומר בפועל? האין חברי הכנסת נבחרו למטרות כאלה?
סדרי עדיפויות 290270
אני חושב שאכן כן (1). זה בעצם מה שטענתי כאן, שבית המשפט העליון לא היה בכלל צריך לדון בשאלה הזאת, כי זה תפקידם של המחוקקים נציגי הציבור.
בעצם, כשעניתי לך לראשונה התייחסתי לדעתך העניינית בנושא, ששיבחה את החלטתו של בית המשפט העליון, וניסיתי להראות את הצד השני, ואת הבעייתיות בהחלטה גופה.
תוך כדי חילופי הדברים הבעתי את דעתי בנושא אחר כפי שהבעתים גם בתשובות לאחרים, לפיה הנושא הזה לא צריך להיות נידון בבית המשפט אלא בבית המחוקקים. עכשיו אני צריך להבין שלפחות בכך אתה מסכים עמי.

(1) אלא אם כן מתעורר ספק ודאי אם חברי הכנסת מייצגים בעמדתם בנושא זה את עמדת הציבור שאותו הם מייצגים.
סדרי עדיפויות 290323
שתי האגורות שלי: אני אישית מסכים עם שניכם; כלומר, החלטת בית המשפט היא לרוחי, אך אני סבור שנושאים אלו לא צריכים להיות מוכרעים ע"י הרשות השופטת, אלא ע"י המחוקקת. טוב היה עושה בג"צ לו היה עונה בצורה דומה לתשובתו לגבי גיוס חרדים - המצב הנוכחי אינו תקין, על הכנסת לדאוג לתקנו.
סדרי עדיפויות 290333
גיוס החרדים באמת מוכיח שאם רק מחזירים את הבעיה לכנסת היא מתעשתת ופותרת אותה תוך זמן קצר. מאתיים, שלוש מאות שנה והעניין מסודר.
סדרי עדיפויות 290813
לא טענתי שזו הדרך האופטימלית לפתרון המצב. זו הדרך הדמוקרטית - זה הכל.
סדרי עדיפויות 290348
דווקא בעניין חוק השבות נראה שחברי הכנסת לא התכוונו לסייג את הגיור לגיור אורתודוקסי בלבד. לראיה, כשלון נסיונות המפלגות הדתיות להוסיף הגבלת ''נתגייר כהלכה'' ללשון החוק.
סדרי עדיפויות 290360
ייתכן, אך לטעמי היו צריכים להיות ברורים יותר. אני גם חושב שהתנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות גם טוענות שהגיור שלהם הוא גיור כהלכה, כפי שהן מפרשות את ההלכה, ולכן בעצם, כל העניין הזה לא בדיוק עונה על הבעיה.
סדרי עדיפויות 290396
אבל מה לעשות שהכנסת מסרבת לעסוק בנושא, ומסתפקת במתן רמזים בלבד באשר לכוונתה בעניין? בית המשפט נדרש לפתור בעיות קונקרטיות עכשיו ומיד, ולכן הוא חייב לקבוע קביעות ולפרש את החוק כטוב בעיניו. תרצה הכנסת - הזכות בידה תמיד לתקן את החוק.
סדרי עדיפויות 290815
ואז תקום המקהלה הקבועה ותטען שזהו ''חוק עוקף בג''צ''.
סדרי עדיפויות 290877
ועובדתית זה יהיה אפילו נכון, ובכל מקרה, מה הבעיה עם זה? לכנסת מותר לחוקק חוקים עוקפי בג"ץ, ומן הראוי שתעשה כך אם בג"ץ פסק ע"פ החוקים הקיימים כנגד דעת הכנסת.
סדרי עדיפויות 290885
מבחינתי אין בעיה עם זה, מבחינת המקהלה...
הלכה ומעשה 290468
אסביר את דבריי בנושא מקום ההכרעה של עניינים כגון זה בו אנו דנים: במצב אידאלי, אכן בית הנבחרים הוא שצריך לפסוק בעניין. ואולם במצב הספציפי הנתון כרגע, לעיתים אני מעדיף את שיקול דעתם של שופטי בג"ץ‏1, המצויים בו כיום, מאשר את שיקול דעתם הרפה של חברי הכנסת.

אז כן, אני יודע שבאייל אוהבים לדבר גבוהה על עקרונות, אידאלים, מדרונות והכללות ("אז מה היית אומר אם"). אך אמר מי שאמר "רוסו בתחת שלי" ובלשוני: לעיתים עדיף לשאת את הנזקים והסיכונים העקרוניים מאשר לשאת בניזקה של החלטה אומללה במיוחד שנעשתה לפי הכללים ‏2. בנוסף, נטייתי להפגין הליכה לפי הכללים בפני ציבורים הבזים להם, קטנה באופן מיוחד.

1 דוגמא הפוכה: הייתי שמח אם יותר סמכויות בשטחים היו עוברות לצבא על חשבון בג"ץ - הן לגבי פלשתינאים והן לגבי ישראלים.
2 של הפרדת הרשויות למשל.
הלכה ומעשה 290515
דעתי היא שבנושאים בהם מוצגת שאלה פשוטה כמו: מה חשוב יותר עקרון חופש העיסוק או חוק שביתת היהודים בשבת, שבה לא מדובר כלל בצלילה לתוך מערכת חוקים מסובכים כמו בענייני כספים, או דיני ראיות, והשאלה הזאת היא שאלה שהציבור מתעניין בה, ושכמעט לכל אחד יש דעה בה, אין לבית המשפט מה להגיד. זו בפרוש שאלה שצריך להביאה בפני נציגי הציבור בתנאי שברור שהם אכן מייצגים את הציבור בפועל. אם זה לא כך הציבור צריך להכריע בכך ישירות.
הלכה ומעשה 290731
אני מוצא לנכון להסביר כאן (אם כי לא זה בדיוק המקום) מה פשר היציאה הספונטנית ''רוסו בתחת שלי''.
באמת לא התכוונתי להעליב את רוסו. האמת היא שאכן שמעתי את השם הזה, אך לבושתי אני יודע מעט מאד על משנתו, ואפשר מאד שהיה אדם ממש חכם.
הכוונה שלי הייתה להדגיש שאני מביע כאן את דעותיי, וזה שמישהו יהיה חכם כמה שיהיה, אמר משהו לפני כמה מאות שנים אינו אומר שאני צריך לעשות מהפיכה בהלוך מחשבתי (אם כי להכיר יותר טוב ממני את מה שאמרו אנשים חכמים בהיסטוריה בודאי לא יכול להזיק).
הלכה ומעשה 290749
אנצל הזדמנות זו לחרטה משלי - על המילים "אני יודע שבאייל..", שהייתי מחליפן באחרות (למשל "אז לפעמים אנחנו...").
שהרי אם לא באייל, היכן נלמד מה אמרו אלו שפיתחו וניסחו את העקרונות והשיטות בהם אנו נוהגים? בYnet?
היכן ננסה להכליל ולנסח מחדש עקרונות ולהבין את ההשלכות העקרוניות של כל בחירה? בNrg?
זאת, מבלי לשנות מדעתי בנושא ספציפי זה.
דון ג'ובאני 291110
אני לא יודע כמה הוא חכם, אבל לפחות במונחים ישראליים הוא שחקן לגמרי לא רע.

ולגבי התחת, פעם הוא באמת הבטיח שאם הפועל חיפה תזכה באליפות הוא יקיף את המגרש כשהוא לבוש בחוטיני, אבל בסוף הוא השתפן.

ולסיום, תמיד הבטחתי לעצמי שפעם אמצא את הזמן כדי לבדוק האם מי שתיקנה אותי כאן (תגובה 93832) צדקה, וכעת, כשסוף סוף התפנתי מכל עיסוקיי החשובים, אני שמח לומר שהתשובה היא, כמו שמראה הלינק, ש(כמובן ש)לא.
טעות, טועים, טעית(י) (פעם אחרונה ודי!) 291885
לא יכלה לבדוק את זה, הסתומה הזאת‏1, לפני שהיא טורחת לתקן אחרים?!

1 דיון על כדורגלנים‏2, אז שאני לא אדבר על עצמי בגוף שלישי?

2 אה, זה לא דיון על כדורגלנים?!
הלכה ומעשה 290818
סתם רעיון, אולי ניתן לבג"צ סמכות "לדרוש" חקיקה מן הכנסת. כלומר, במקום לפסוק חד משמעית, לקבוע כי אין באפשרותו לפרש את החוק, ולהביא את העניין בפני הכנסת. על הכנסת יהיה לתקן את החוק, (כאן החלק החדש:) ובאם לא תעשה זאת תוך זמן נקוב, הדבר יתפרש כפיזורה.

רעיון רע, אבל שתי נקודות לי על המקוריות.
הלכה ומעשה 290819
ומה יקרה אחרי שתתפזר? כל כנסת שתיבחר תהיה מחויבת לחוקק חוק תוך פרק זמן קצוב או להתפזר גם כן? זה נשמע לי דומה לחוק המחייב העברת התקציב עד 31 במרץ. תזכירו לי - אם התקציב לא עובר, אז הממשלה נופלת או שהכנסת מתפזרת?
הלכה ומעשה 290823
הכנסת פתפזרת והולכים לבחירות.
הלכה ומעשה 290830
טוב שהזכרתם לי. אז מה קורה לאחר שהכנסת מתפזרת וכנסת אחרת נבחרת במקומה? יש לה גם זמן קצוב לשם העברת התקציב או להתפזר? אפשר למשוך ככה שנים על גבי שנים‏1!

1 למרות שזה לא נראה לי תרחיש סביר.
הלכה ומעשה 290832
לאחר כמה שנים תקציב המדינה נגמר כולו על קיום בחירות ואין צורך בתקציב.
הלכה ומעשה 290853
לפי בחוק יסוד:הממשלה (http://www.knesset.gov.il/laws/special/heb/yesod14.h...) הכנסת החדשה לא צריכה להעביר תקציב (לפחות עד מרץ של השנה שאחריה).

יש מאחורי זה הגיון, אם התקציב לא עובר עד סוף מרץ, יש בחירות בתחילת יולי,והנשיא נותן לאחד הח"כים חודש לבנות קואליציה, וכנס החורף מתחיל רק אחרי סוכות, מה שמשאיר לשנה רק עוד חודשיים.
שאלה לא קשורה 291565
איך זה שבארץ שמתגאה בכושר האילתור שלה אי אפשר לארגן בחירות תוך פחות מחודשיים וחצי, בזמן שבאנגליה עושים את זה תוך חודש?
שאלה לא קשורה 298501
בשקט, בלי אף תגובה באייל, הצליחו הבריטים במשימה הבלתי אפשרית וארגנו בחירות תוך פחות מחודש. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3081862,00.h... כנראה שכושר האלתור שלנו הוא לא מה שחשבנו.
שאלה לא קשורה 298612
אתה משווה את שיטת הבחירות הבריטית שמתבססת על אזורים חד-נציגיים לשיטת הבחירות הארצית של ישראל? באנגליה יש לך כמה רמות של התארגנות שכל אחת עובדת באופן עצמאי, ולכן אפשר לעשות הרבה יותר בהרבה פחות זמן. בישראל, המערכת כולה עובדת מנקודה אחת למעלה, והביורוקרטיה הרבה יותר מסובכת.

מה גם שאני מנחש שבישראל, אם יקדימו את הבחירות בחודשיים, למשל, יהיה אפשר להתארגן הרבה יותר מהר מאשר אם יקדימו אותן בשנתיים - פשוט משום שהמערכת בכל מקרה מתחילה לפעול מראש כאשר יודעים שתאריך הבחירות מתקרב. באנגליה הנוהג הוא בחירות אחרי ארבע שנים, כאשר לכל היותר יכול ראש הממשלה לדחות אותן לסוף השנה החמישית - המערכת מתארגנת בהתאם, ובעצם בסוף השנה הרביעית הם כבר מוכנים להכרזה על בחירות.
שאלה לא קשורה 298867
זה לא שבישראל העבודה היא טורית בהכרח. אם עובדים על זה מספר אנשים, הם יכולים לעבוד במקביל ובשורה האחרונה, יש פחות מועמדים, פחות מושבים, פחות כללים, פחות בוחרים, העבודה צריכה להיות יותר פשוטה.

אם ההשערה שלך נכונה, זה ממש לא בסדר. המערכת צריכה להיות מוכנה לבחירות בהתרעה של חודש, אין סיבה ליותר.
שאלה לא קשורה 298883
אני מניח שבמידה רבה זאת שאלה של עלויות. אין בעיה מעשית לעדכן את מרשם התושבים בתדירות גבוהה מאוד, להחזיק בסטנד-ביי אתרים נחוצים בפריסה ארצית, עובדים וציוד. זה רק עולה הרבה יותר.
שאלה לא קשורה 298885
מרשם התושבים צריך להתעדכן לבד כל יום, בשביל זה אנחנו משלמים למשרד הפנים‏1. אתרים אפשר לאתר תוך חודש. עובדים אפשר לגייס תוך חודש (בעיקר כשהמפלגות הן אלא שמגייסות אותם). ציוד אפשר להחזיק במחסנים, ולהשלים בלאי תוך חודש.

1 ברור שפעם, לפני היות המחשב, זה היה הרבה יותר יקר, ובגלל זה שלוש חודשים היה זמן סביר, אבל היום, זה נראה לי מופרך.
שאלה לא קשורה 298907
נוסף לענין העלויות שאחי החותר העלה, צריך להביא בחשבון שחודש אחש לא מספיק לאזרח הממוצע כדי לעבור בקפידה על המצע של כל אחת משבע מאות המפלגות, לדון בו בכובד ראש עם מכריו וידידיו ולהחליט החלטה שקולה למי להעניק את קולו.
חודש אחד, לא אחש 298908
חודש אחד, לא אחש 298909
בספירה הזאת אתה בטוח?
שאלה לא קשורה 298911
אולי, מצד שני, אולי כדאי שהאזרח יתחיל להתעמק במעשיהם ודעותיהם של המועמדים קצת לפני הבחירות (זה יכל לחסוך את הפאדיחה למי שהצביע ליכוד והופתע לגלות שהדוד הנחמד והלא כל כך מוכר שעמד בראש הרשימה לא תמיד דובר אמת).
שאלה לא קשורה 298912
אתה שוכח ששרון היה ''סוס שחור'' בבחירות האלה - איש לא הכיר אותו קודם.
שאלה לא קשורה 298914
נכון, סליחה.
שאלה לא קשורה 298926
זה לא שבאנגליה יש פחות מפלגות מתמודדות, כן. רק פחות מפלגות שמקבלות לפחות קול אחד.
הכנסת מתפזרת 290825
הלכה ומעשה 290841
לא משהו...
בכל אופן, כפי שאמרתי, בעת הזו, בעניינים מסויימים אני מעדיף את בג''ץ על הכנסת. זאת למרות שבאופן כללי אין זה דבר בריא וזה אף עשוי לסכן את מעמדו של מוסד הבג''ץ בדעת הקהל ובקרב המחוקקים.
חוק השבות ולא חוק הגיור 290394
שנה אותו כך:

1. כל יהודי זכאי לעלות לארץ ולקבל מעמד של תושב.
2. אחרי תקופת אזרוח בת 5 שנים (נגיד), על העולה לעמוד במבחני התאזרחות הכוללים שליטה בעברית, היכרות עם שיטת המשטר בישראל, היכרות עם ההיסטוריה של מדינת ישראל ושל העם היהודי (ברמה סבירה - לא צריך להפיל עליהם בגרות 5 יחידות בתע"י), היכרות עם מונחים בסיסיים בתרבות היהודית (כולל חגים, אישים בהיסטוריה, מנהגים וכיו"ב). עולה שעבר את המבחנים במידה סבירה יקבל אזרחות בישראל.
3. עולה שלא עבר את המבחנים יוכל להמשיך לשהות בישראל כתושב ולנסות ולגשת למבחנים מידי פרק זמן מסויים.
חוק השבות ולא חוק הגיור 290419
בגרות 5 יחידות בתע"י - יהיה מיקוד?
חוק השבות ולא חוק הגיור 290469
נשמע לי הגיוני ואף חיוני. מישהו נגד?
חוק השבות ולא חוק הגיור 290473
אני גם בעד. כשעלינו לארץ היינו תושבים שלוש שנים לפני קבלת אזרחות.

הבעייה היא שלא פתרת כלום. השאלה היא מה עם לא יהודים?
מי מהם רשאי להתחיל את התהליך? מי שסבא שלו היה יהודי? מי שאבא של סבא שלו היה יהודי? מי שעבר קורס קצר ביהדות והוכרז כיהודי? מי שמצא כלה יהודיה? מי שמצא לו בן זוג יהודי? מי שמצא לו שותף יהודי לדירה? מי שנרדף על ידי הנאצים?
חוק השבות ולא חוק הגיור 290482
היופי הוא שלא צריך שום פתרון. בין כה וכה, אדם שעבר את הליך האזרוח כולו הוא כבר ישראלי, ולכן לא אכפת לי מיהדותו.
חוק השבות ולא חוק הגיור 290483
אתה עדיין צריך להחליט למי תיתן להתחיל את תהליך האזרוח.
חוק השבות ולא חוק הגיור 290658
כל אדם שיצהיר כי הוא יהודי ו/או כי ברצונו לקשור את גורלו בגורל העם היהודי ויסכים למלא את חובותיו כלפי מדינת ישראל כגון שירות בצבא.
חוק השבות ולא חוק הגיור 290713
אני מסדר לך מחר מליון סינים. על הבוקר.

ועוד 100 מליון אפריקאים - מחרתיים.

עם עוד 101 מליון אזרחים נוכל להכניס לערבים באבי אביהם.
פקה פקה 290716
קח תקציב. סדר!
פקה פקה 290720
אני לא צריך תקציב. כל סיני ישלם לי 2000 דולר בשביל ההזדמנות להיות ישראלי.
פקה פקה פקה 290725
קח תקציב, קרא לכל סיני לשלם לך 2000 דולר. סדר!
זדים הליצוני כל היום 290729
זה לא יקרה כי ההצעה של דובי לא תעבור. הסברתי למה היא לא תעבור.
סופר פקה פקה 290730
כרגיל איתך
סופר פקה פקה 290734
ושוב אני קורא לקהל הרחב. אין פה שום דבר דתי או לאומי או ימני אלא הערכה עובדתית פשוטה.

אני טוען:
יש המוני אנשים בעולם השלישי שיעשו הכל כדי להגר לישראל.

האלמוני כנראה טוען שאין למרות שהוא טרם הביע שום טענה.

אנא מהקהל הרחב הביעו דעתכם. מי צודק?
סופר פקה פקה 290738
קח בחשבון ש''הקהל הרחב'' מורכב ברובו מאנשי העולם השלישי שיעשו הכל כדי להגר לישראל, כולל הטיית התשובות בצורה שהכי תועיל להם.
מהדיון הקודם על הגירה: דבר התש"חיסט 290753
שירות לקהל:
תגובה 219521
מהדיון הקודם על הגירה: דבר התש"חיסט 290769
תודה. למרות שזה לא מתייחס לשאלה ישירות. ברור לי שאורי מסכים איתי, כמו שהיה ברור לי שכולם מסכימים איתי, חוץ מהאייל האלמוני שמתווכח סתם בשביל העקרון.
לגיון הזרים 290735
צרפת (מדינה אם איכות חיים גבוהה מישראל) מאפשרת לכל מי ששרת בלגיון הזרים במשך 4 שנים להגיש בקשה לאזרחות, למה לא ניגשים לשם 100 מליון אפריקאים?
לגיון הזרים 290740
האם יש לך נתונים על כמות האפריקאים שמגישים בקשות לשרת בלגיון הזרים? כמה מקומות יש בלגיון הזרים לאפריקאים? האם יש כאלו שלא מגישים בקשות כי אין להם סיכוי להתקבל?
לגיון הזרים 290744
אין לי את המספר המדוייק, אבל זה הרבה פחות ממאה מליון, זה בטוח.
מה זה משנה?
אולי יש כאלה, לא מאה מליון (ולא תשעים).
פועלים זרים 290732
אני סקרן לדעת האם אתה כופר בזה שיש אלפי סינים ששילמו אלפי דולרים כדי להגיע לישראל ולעבוד פה כפועלים זרים?

האם אתה כופר בזה שיש בארץ אלפי אפריקאים שנמצאים פה באופן בלתי חוקי ועושים כל מאמץ כדי לא להיות מגורשים?

האם אתה כופר בזה שיש מאות אלפי אתיופים שישמחו להגר לישראל ביחד עם הפלאשמורה?

במקום ללעוג, אולי תסביר את עמדתך?
פועלים זרים 290746
זאת רק אחת הבעיות אצלך, שבשבילך מליונים ואלפים הם בדיוק אותו הדבר.

ומה לא בסדר בזה שיש אלפי אפריקנים שרוצים להמשיך לעבוד כאן בעבודות שישראלים לא רוצים לעשות?
פועלים זרים 290747
מדוע אתה חושב שאותם אלפי אפריקאים הם מיעוט בארצם?
חוק השבות ולא חוק הגיור 290766
טוב, אז אני מצטרף לתהיותיהם של עדי ויעקב - הרי ישנם עשרות מיליונים, לכל הפחות, שיהיו מוכנים לעשות כל שיידרש כדי לחיות כאן.
הצעתי היא ליישם את הרעיון שלך כהגבלה נוספת שתסנן עוד את אלו שמורשים להיכנס כבר היום (כולל אלו שהתיר בג''ץ).
חוק השבות ולא חוק הגיור 290795
תמיד אפשר להגביל את מספר העולים בכל שנה לפי מכסות, כנהוג בעולם. אני גם מציע שלהגבלה הזו יתווסף סעיף שיתיר לקבוצות של יהודים הנרדפים בשל יהדותם לעלות לארץ בלי קשר למכסה הרלוונטית עבורם.
אני, אם לא הבנת עדיין, שולל חוק שבות שנותן איזשהו מעמד להלכה היהודית בקביעת השייכות לקבוצה האתנית היהודית, ולפיכך מעדיף להרחיב ולא לצמצם.
חוק השבות ולא חוק הגיור 290492
אני נגד. אם אתה בעד ודובי בעד - זה נראה לי הגיוני.
"Whatever It Is, I'm Against It!" 290500
"Whatever It Is, I'm Against It!" 290501
קופצני מידי לטעמי. אני נגד בכובד ראש.
חוק השבות ולא חוק הגיור 290512
(:
חוק השבות ולא חוק הגיור 290553
אגב, מה עם מבחנים תקופתיים לאזרחים הצברים של הארץ, וגירוש אלו שנכשלים בהם? למה אם התמזל מזלו של מישהו להיוולד בארץ כלשהי הוא זכאי למעמד של תושב בה יותר מהעולה שרוצה להיות בארץ אבל התבלבל בין אחד העם והרמב"ם?
חוק השבות ולא חוק הגיור 290660
כי אין זה הוגן שאדם שלא עשה כל רע יוותר ללא אזרחות באף מדינה. אדם שביקש לעשות מהלך אקטיבי ולעבור למדינה אחרת, סביר לדרוש ממנו דרישות מינימליות. אין זה סביר לדרוש דרישות מינימליות ממי שנולד בארץ ואין לו שום אופציה אחרת.
חוק השבות ולא חוק הגיור 290662
ואדם שכן עשה כל רע, זה הוגן שיוותר ללא אזרחות באף מדינה?
חוק השבות ולא חוק הגיור 290687
אדם שהספיק לעשות כל רע הוא אל-אנושי וזכאי לאזרחות רק באל-מדינה.
חוק השבות ולא חוק הגיור 290796
זה יתכן, במקרים של גירוש, למשל.
  חוק השבות ולא חוק הגיור • גדי אלכסנדרוביץ'
  חוק השבות ולא חוק הגיור • דובי קננגיסר
  חוק השבות ולא חוק הגיור • האייל האלמוני
  חוק השבות ולא חוק הגיור • גדי אלכסנדרוביץ'
  חוק השבות ולא חוק הגיור • האייל האלמוני
  חוק השבות ולא חוק הגיור • דובי קננגיסר
  חוק השבות ולא חוק הגיור • האייל האלמוני
  חוק השבות ולא חוק הגיור • ערן בילינסקי
  חוק השבות ולא חוק הגיור • האייל האלמוני
  חוק השבות ולא חוק הגיור • ערן בילינסקי
  חוק השבות ולא חוק הגיור • האייל האלמוני
  חוק השבות ולא חוק הגיור • דובי קננגיסר
  חוק השבות ולא חוק הגיור • האייל האלמוני
  חוק השבות ולא חוק הגיור • האייל האלמוני
  חוק השבות ולא חוק הגיור • דובי קננגיסר
  סטירה מימין, סטירה משמאל • אסף שרעבי
  שאלה • סמיילי
  סטירה מימין, סטירה משמאל • דב אנשלוביץ
  סטירה מימין, סטירה משמאל • טל כהן
  סטירה מימין, סטירה משמאל • דב אנשלוביץ
  סטירה מימין, סטירה משמאל • יעקב
  סטירה מימין, סטירה משמאל • טל כהן
  סטירה מימין, סטירה משמאל • יעקב
  סטירה מימין, סטירה משמאל • טל כהן
  סטירה מימין, סטירה משמאל • יעקב
  ברוך בואך למועדון. • טווידלדי
  ברוך בואך למועדון. • טל כהן
  אוקיי, אז צר לי על השתלחות לא במקום. • טווידלדי
  אוקיי, אז צר לי על השתלחות לא במקום. • טל כהן
  אוקיי, אז צר לי על השתלחות לא במקום. • ירדן ניר-בוכבינדר

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים