נדחה לרגל תשעה באב 294209
ועכשיו מדברים על דחיה, כדי שהפינוי לא יפול על תשעה באב:
די מוזר. הרי מה אמור לקרות ב"יום הפינוי"? כל מי שלא עזב מרצונו ובכוחות עצמו מתכננים לשבת ולהתנגד ( בכוח או פאסיבית) למפנים. אם כך, מה מונע מהמתנחלים לעזוב אפילו לפני י"ז בתמוז? למה יש להתחשב באלו שמתכוונים להתנגד?
נדחה לרגל תשעה באב 294212
לפנות יהודים בתשעה באב ובתקופת ''בין המיצרים'' זה מתכון בטוח לתקיפה ציבורית על חורבן בית שלישי, אוסף של אסוציאציות ושאר מרעין בישין. אני כבר יכול לדמיין את המפונים מתראיינים בתקשורת ומשווים את שרון לטיטוס הרשע או לנבוכדנצר. אורי פז יסביר ששוטרים דרוזים שמפנים יהודים הם כמו החזיר שנעץ את טלפיו בחומה וכו'.

וע''ב היה אומר שלזה התכוון שרון מלכתחילה. לפינוי כואב ככל האפשר שיציג כל פינוי נוסף כבלתי אפשרי - להפסיד קרב כדי לנצח במלחמה.
מותר לעבוד בתשעה באב 294214
הקטע עם הדרוזים לא ברור לי.
מותר לעבוד בתשעה באב 294221
גויים שמפנים יהודים וכו'.

יש כאן תחרות על התודעה, וכמעט כל האמצעים והדימוים כשרים. מתנגדי ההתנתקות מחד הציגו זאת כשואה ויודנרט, ותומכי ההתנתקות מציגים את המפונים-לעתיד כרודפי בצע שמנסים להשיג פיצוים גדולים יותר. הטונים והדימוים הרי עולים ויורדים כל הזמן.
מותר לעבוד בתשעה באב 294222
לא, התכוונתי-מה פתאום אתה חושב שדרוזים הולכים לפנות אותם?
בלי הדובון והעוזי 294223
כבר ימצא השוטר הדרוזי היצוגי עם תג השם ''מאהר'' או ''מג'ד'' ביחידות האחראיות על הפינוי. אני לא מודאג בקשר לזה. כל הצדדים כאן מומחים בלנצל עד תום כל אפשרות לרווח תעמולתי.
נדחה לרגל תשעה באב 299951
מימי לא השוואתי את הדרוזים לחזירים. תתבייש לך.
נדחה לרגל תשעה באב 307077
הייתי רוצה לנצל את ההזדמנות (מתגובה 307075) ולהתנצל על מה שכתבתי בתגובה לעיל, ועל שייחסתי לך, שלא בצדק, דעות שכאלו.
נדחה לרגל תשעה באב 307080
אני מקבל את התנצלותך, בתנאי ש: או שתמחק את התגובה ההיא (אחרת עוד עלולים להאמין לך, אתה יודע) או שתערוך אותה כחבר מערכת וכמחבר החתום עליה.
נדחה לרגל תשעה באב 307083
א. אין אפשרות עריכת תגובות באייל.

ב. אין מה למחוק- מי שיקרא אותה יקרא גם את ההתנצלות, מספר תגובות אחריה.
נדחה לרגל תשעה באב 307087
א'. הגיע הזמן שיתקדמו. אצלי באתר, באפשרותי לערוך תגובות אפילו של מגיבים אחרים. ולא שפעם נסיתי, אבל כך נודע לי אופציונלית. וכמדומני שלחברי ועורכי המערכת ישנה אופציה טכנית כזאת.

ב'. וכל זאת כדי שבסוף אני אצא "האיש הרע" בכל הסיפור הזה, כרגיל. ודוק.

ועוד משהו, מעניין לדעת מדוע ולמה זה שההודעה על תגובתך נשלחה אלי למייל לא פחות ולא יותר: 3 פעמים!
נדחה לרגל תשעה באב 307355
לגבי א': טכנית, האפשרות קיימת. עקרונית (בחירת חברי המערכת), לא משתמשים בה אלא במקרים חריגים במיוחד.
נדחה לרגל תשעה באב 307380
"חריגים במיוחד" - אתה מוכן לפרט מי/מה נכלל בהגדרה הכוללנית?
נדחה לרגל תשעה באב 307494
כשאני רואה אחד, אני יודע שהוא כזה. (2 תגובות מתוך 307,000 זכו לטיפול הזה. 0.0006%. מספיק חריג לטעמך?)
נדחה לרגל תשעה באב 308396
גם אני, כאשר רואה את תגובה 294212 אני יודע שהיא כזו, גם אילו לא התייחסה אלי אישית בעלילות השווא שלה. האם היא לא חריגה לטעמך האנין והאסתטי?
תנין צבוע 307085
בתנאי שימחקו רבות מהתגובות שלך.
תנין צבוע? 307088
אכן, לא פעם ולא פעמיים ולא שלוש, ביקשתי מחברי המערכת למחוק תגובות *שלי* מהאתר, במחשבה שנייה כמובן. אני מבטיח לך שלא תמיד זה הועיל לי. ברוב המקרים פשוט אין מי שיגיב בחמ"ל.
תנין צבוע 307107
אז עכשו יש לך את החוצפה להאשים את חברי המערכת שלא חיפו והסתירו את ההשתלחויות שלך!?
תנין צבוע 307112
אינני מאשים איש, אלא רק מבהיר את עצמי. יש מה שנקרא "במחשבה שנייה", בלעדיה הוצאות ספרים לאור ועיתוני העולם לא היו מפרנסים את העורכים. וראי תחילת תגובה 192648
תנין צבוע? 307356
תמיד יש מי שקורא את ההודעות (יותר מקורא אחד, למעשה). לא לכל בקשת הסרה אנחנו מתייחסים (גם אם היא בקשה להסרה-עצמית).
תנין צבוע? 307381
נו, זה ברור. השאלה היא רק: "למה לא?"
תנין צבוע? 307393
ניחוש: מתוך חוסר רצון להתעסק עם המון בקשות כאלה לאחר שיווצר תקדים, ומתוך תקווה נאיבית שעוגמת הנפש של הכותב תגרום לו לחשוב פעמיים‏1 לפני שהוא לוחץ על "אשר" בפעם הבאה.
___________
1- אולי הם היו מוכנים להסתפק אפילו בפעם אחת
תנין צבוע? 307397
אתה נשמע לי כמו אחד מחברי המערכת, ולא כאחד שנוהג ללחוץ הרבה על "אשר" במהירות הבזק (-;
תנין צבוע? 307399
מכל מקום, אני לא נוהג להתפתל בגלל תגובות שלי, גם אם הן לא מוסיפות לי קרדיט, ואני לא בא בטענות לכל העולם על המחדלים שלי.
תנין צבוע? 308159
לבקש מהמערכת למחוק תגובות שלי זה אולי מוגזם, אבל משום שאני מאוד מרוצה מרמת הכתיבה של חלק מהעורכים (וקצת פחות מזו שלי) אני מאוד אשמח אם המערכת תשקול כתיבת תגובות עבור קוראים, עפ"י בקשה. אם אפשר לשמר את הסגנון האישי של הכותבים השונים, אז זה בכלל מצויין.

_________
תגובה זו נכתבה ע"י ירדן ניר-בוכבינדר, עפ"י בקשה.
תנין צבוע? 308170
אתה יכול גם להזמין איזו מ''ט שתכתוב לך את התגובות.
קשה לעמוד בפיתוי... 308355
תנין צבוע הוא יותר ארוך או יותר סגול (או אוף-ווייט, או בז')?
תנין צבוע? 308356
עשה לך מנהג קבוע - לפני ''אישור'' חשוב שבוע.
נדחה לרגל תשעה באב 307086
כמו שציין האלמוני מעליי, אנחנו לא נוהגים לערוך תגובות לאחר פרסומן (הדבר נעשה לדעתי פעמיים בתולדות האייל, במקרים חריגים במיוחד), והתנצלותי מופיעה כאן בהמשך הפתיל. אני חושב שזו התנצלות הוגנת ונפלאה מעיני התעקשותך, במיוחד לאור הרקורד הצבעוני והעשיר שלך (שנזכיר כאן נשכחות?).
נדחה לרגל תשעה באב 307095
לא אמרתי שאיני מקבל את התנצלותך (המאוחרת מאוד, בשעה שהועמדת לקיר בדיון אחר ולאחר מספר בקשותי במיילים ישירים אליך להסיר את ההכפשה המיותרת לכל הדעות, שנפלו על אוזניים ערלות וזכו לשתיקה רועמת גם כשאלה נשלחו לכלל חברי המערכת ומי יודע כיצד הצטדקת בפניהם עד שאלה השתכנעו לרעום בשקט) שאתה בא להזכיר לי כאן עוונות ראשונים שאין מזכירים לבעל תשובה (בהגדרה המקורית). בסה''כ ביקשתי בקשה לגיטימית -- שלבטח היית מבקש לו היית אתה במקומי -- לתקן את המעוות, שככל הנראה לעולם לא יוכל לתקון.
תנין צבוע 307100
תגובה 307085
תנין צבוע 307105
תגובה 307088 ולא, זה לא נאמר לזכותם.
נדחה לרגל תשעה באב 307103
הדברים נותרו כאן לדראון עולם - במקרה זה זהו דווקא קלוני. כאמור, איננו משנים תגובות לאחר פרסומן מתוך החלטה עקרונית. המנגנון קיים, אך אינו מאופשר. כמו כן, שאר חברי המערכת, שמן הסתם קראו את הדיון הזה, לא מצאו את התגובה הזו ראויה להסרה, אולם החלטתי לאחר שהתחבטתי שהיא אכן לא הוגנת כלפיך (ועל כן התנצלתי לעיל), למרות שתוכנה נכתב על סמך הסקת מסקנות מדברים שכתבת אתה באתר.
נדחה לרגל תשעה באב 307106
אכן, הדברים ככל הנראה יוותרו כאן לדיראון עולם. ועקב הנסיבות שנוצרו – התנצלותך מתקבלת על הדעת ובלב שלם.

==> "למרות שתוכנה נכתב על סמך הסקת מסקנות מדברים שכתבת אתה באתר".

בשלוש מקומות העליתי כאן באתר על דל שפתותי את אחי הדרוזים ובאף הקשר שלילי, שלא לומר חזירי. וכפי שכבר סיפרתי לך במסגרת בקשות ההסרה שלי אליך: שירתתי עם חיילים דרוזים ולפחות אחד מהם חבר שלי עד היום מימי הטירונות.

נדחה לרגל תשעה באב 307111
אני דווקא כיוונתי לציטוט שהבאת על חזיר שנעץ רגלו בחומה (יוספוס פלביוס, אא"ט) <דמיין קישור כאן>.
נדחה לרגל תשעה באב 307114
מה החכמה הזאת עם <דמיין קישור כאן>? הרי זה לא עוזר לאף אחד.
נדחה לרגל תשעה באב 307116
(זה אומר שאין לי כוח לחפש כדי למצוא את התגובה המדויקת, אבל תאמינו לי שהיה)
נדחה לרגל תשעה באב 307120
טוב, זכותך, קיבלתי, אבל אני במצבים כאלה כתבתי את האמת - שאין לי כוח, או שזה מטעמי עצלות או חוסר זמן, ובעבר - בגלל קשיים עם המנוע.
נדחה לרגל תשעה באב 307199
או פשוט: <דמיינו הסבר ללמה אני לא מחפש את הקישור הרלוונטי כאן>
נדחה לרגל תשעה באב 307270
בסגנון האייל אני צופה שזה יהיה <דהלאלמאקרכ>.
נדחה לרגל תשעה באב 307272
כמעט. בסגנון האייל זה יהיה <דמיינו קישור כאן>.
נדחה לרגל תשעה באב 307275
<דק"כ>.
<צב"ר> 307279
נדחה לרגל תשעה באב 307115
המעשייה שהבאתי בתגובות: תגובה 194245 תגובה 257849 כדלהלן:

לפני כאלפיים שנה, בימי חורבן הבית השני, אמרו החכמים: "ארור האיש שיגדל חזירים בארץ ישראל". קללה זו נאמרה בעקבות מעשה שהיה: בשעה שצרו הרומאים בהנהגת טיטוס על חומות ירושלים, הגיעו הנצורים להסכם עמם שימכרו להם כבשים לקורבנות התמיד, וכך היה ההסדר: היהודים היו משלשלים מהחומה סל מלא דינרים, והרומאים היו שמים בו כבש. היה שם חכם יווני זקן שאמר להם: כל זמן שאתם מספקים ליהודים כבשים, לא תוכלו להם. שאלוהו, ומה נעשה? יעץ להם: הניחו להם חזיר. למחרת הניחו הרומאים חזיר במקום הכבש, וכשהעלוהו נעץ החזיר ציפורניו בחומה, ונזדעזעה ארץ ישראל ארבע מאות פרסה על ארבע מאות פרסה. באותה שעה אמרו: "ארור האיש שיגדל חזירים בארץ ישראל" (בבא קמא פב: ע"א).

עם כל הכבוד ערן, אבל מהו בדיוק הקשר בין פינוי מתנחלים מהשטחים בידי חיילים דרוזים לבין הסימבול של החזיר בתולדות ישראל?
נדחה לרגל תשעה באב 307119
מעשה שהיה?
נדחה לרגל תשעה באב 307121
אופס, היום התשיעי לחודש אב כיום צום ובכי תמרורים על חורבן בתי המקדש אינו קיים בלוח העברי ובעם היהודי, סליחה ששכחתי. פרח מזכרוני לרגע, למרות הכותרת שמובילה את הדיון הזה מראשיתו.
נדחה לרגל 307129
אתה לא סיפרת על חורבן בית המקדש אלא מעשיה משעשעת על כבשים, דינרים וחזירים
נדחה לרגל תשעה באב 307168
סיפרתי.

בתגובה 307115 הפניתי לדברי במקור מתגובה 257849 שם נאמר על ידי במפורש שהמעשייה אירעה בתשעה באב והיתה בחינת "הקש ששבר את גב הגמל" בחורבן בית המקדש.
נדחה לרגל תשעה באב 307123
לא הבנתי מה הנמשל.
נדחה לרגל תשעה באב 307125
ברור שאין פה מה להבין את הנמשל, כי אין זה משל אלא עובדה היסטורית.

ובכך סיימתי מבחינתי את הדיון בנידון עם עוד טרול מעצבן. מעצבן? היה רוצה.
נדחה לרגל תשעה באב 307130
לא נראה לי שאפשר להכליל אותי בהגדרות של טרול מעצבן, ורק לידיעתך, תגובה 307123 היתה היחידה שלי בדיון הזה עד עכשיו, והיא היתה רצינית לגמרי. גם בדיונים אחרים לא הרביתי לפנות אליך, וכשפניתי, זה תמיד היה בנושא ענייני ובסגנון ענייני. טעיתי (כנראה) וחשבתי שהבאת את המעשיה כי היא קשורה, לדעתך, בעניין עכשווי כלשהו. אם לא, ואם הבאת אותה כעומדת בפני עצמה - זה בסדר גמור מצידי ואין צורך להכריז עלי הכרזות כאלה. לפחות למדתי עכשיו דבר אחד חשוב: לא לפנות אליך יותר, גם לא בנושאים דתיים שבאמת מעסיקים אותי. כמו שנאמר - "מי שנכווה...". תודה ושלום.
נדחה לרגל תשעה באב 307167
כמה חבל שאתה מתעלם (במודע?) מהפיסקה העניינית הראשונה של תגובתי ובוחר להיראות כנפגע בעקבות הפיסקה השנייה, שאתה משיב עליה באותה מטבע.
נדחה לרגל תשעה באב 307170
לא מתעלם. ראה תגובה 307132 - ושים לב לפער בין הפיסקה ההיא שלך, לבין הסברו של ערן. גם אם זה לא משל אלא עובדה היסטורית(?) - אתה הבאת את זה בהקשר מסויים, ולדברים כאלה וליחס שביניהם קוראים, לעיתים קרובות, "משל" ו"נמשל" - גם אם מדובר בעובדה היסטורית. לדוגמה, אם מישהו מספר, בהמשך לשיחה מסויימת העוסקת בבעיות של מדינת ישראל, את הסיפור על רצח פרדיננד ערב פרוץ מלח"ע I - גם אז משתתף חדש שרק הצטרף לשיחה יכול לשאול - "ומה הנמשל?", ואז מסבירים לו.
נדחה לרגל תשעה באב 307172
"אז, אני מסביר לך...": תגובה 307171
נדחה לרגל תשעה באב 307177
תודה. למען האמת לא הבנתי באופן מלא את דבריך בתגובה הזאת, לא את הטון המסויים שלה, שקצת קשה לי להגדיר אותו, ולא את שורש הויכוח שיש לך עם ערן (הרושם שקיבלתי הוא של אי הבנה טוטלי מצידך כלפיו, אבל אולי הוא בעצמו יסביר), אבל בכל זאת כיון שהשקעת מאמץ - תודה.
נדחה לרגל תשעה באב 307132
זה שוב אני, לעוד רגע קט: עכשיו הבנתי מהתגובה של ערן תגובה 307126 ש*כן* היה הקשר לנושא עכשווי. לא יכולת פשוט להבהיר לי את זה במשפט אחד קצר, במקום לענות בצורה פוגעת? (שאלה רטורית, אין צורך בתגובה)
נדחה לרגל תשעה באב 307173
תגובה 307172
נדחה לרגל תשעה באב 307178
לא יעזור, לא הבנתי, לא הבנתי מה העיתונאים קשורים ומה ההשתלחות שלך בהם (לא בפעם הראשונה), וזה מצער בעיני שמצאת לנחוץ לצטט את דבריו של הפרובוקטור המומחה, הרב רביץ. לפי ההגיון הזה אתה עוד עלול תיכף גם להאשים את העיתונאים בזה שהבן של הרב עמאר והחברים שלו קצצו את הפיאות של הבחור ההוא, הידיד האינטרנטי של הבת הצעירה. לדעתי לא העיתונאים מחפשים אלא הדברנים הדתיים מחפשים, ולפחות פעם אחת שמעתי דברים חריפים שאמרה רופאה חרדית על ה''דברנים'' של העדה שלה, על המחשיבים עצמם כ''דוברים'' מטעמה ועל הפוליטיקאים החרדים.

ובכלל, כל הנושא הזה לא קשור למה שדובר, לא עם ערן ולא איתי, אבל החלטתי נחושות שלא להיגרר לדברים יותר בוטים משדיברתי (בוטים, אבל נכונים) עד כאן, ובזאת באמת אסיים.
עובדה היסטורית? 308023
יש איזה תיעוד ארכיאולוגי ל"אירוע" ה"היסטורי" הזה? משהו כמו טלפי חזיר נעוצות בחורבות של חומה?

יש לי הרגשה מוזרה שזוהי "עובדה היסטורית" בערך כמו העובדה שפרומיתאוס הביא לבני האדם את האש, העובדה שהעולם "עומד" במקומו מכיוון שענקים המכונים אטלנטים מחזיקים אותו, וכמובן: שבני האדם נוצרו מדמו של כינגו, האל הבבלי שמרד בשאר האלים והביא למלחמה ביניהם.

פולקלור טיפוסי עם מגמה ומטרה ברורה- להביא עוד סיבה לאיסור גידול החזיר בארץ (גם ללא-יהודים, סובלנות חרדית במיטבה).
עובדה היסטורית 308393
למה, אתה מאמין רק למה שהארכיאולוגים מגדירים כאירוע היסטורי? יש מספר הולך וגדל של ארכיאולוגים בכירים המגלים במחקריהם ממעבה האדמה את זיכרון האמת ההיסטורית שבתיאור המקראי. האם הדבר מניע אותך לשמור תורה ומצוות? האם היה מניע אותך אילו נחשפת לעמדות ארכיאולוגיות מסוג זה?

אישית, אני מכיר כעובדה היסטורית לא *רק מה שהארכיאולוגים קובעים* ככזו, אלא *גם מה שהם קובעים* במסמרותיהם החלודות משבוע לשבוע, ורק לשבוע עד לשבוע הבא.
עובדה היסטורית 308397
נראה לי שכל עוד לא יגלו הארכיאולוגים נוכחות אלוהית כלשהיא במעבה האדמה, לא תבוא הישועה למוכיחי הדת מהתחום הזה דווקא.
עובדה היסטורית 308399
ולי נראה של"מוכיחי הדת" (היש חיה כזו?) לא צריכה לבוא ישועה משום תחום מחקר אנושי כזה או אחר, המוגבל מטבעו האנושי-הסובייקטיבי חרף יומרתו האובייקטיבית, מסיבה פשוטה: "מָגִנִּי עַל אֱלֹהִים *מוֹשִׁיעַ* יִשְׁרֵי לֵב" (תהילים ז, יא); "כִּי ה' אֱלֹהֵיכֶם הַהֹלֵךְ עִמָּכֶם לְהִלָּחֵם לָכֶם עִם אֹיְבֵיכֶם *לְהוֹשִׁיעַ* אֶתְכֶם (דברים כ, ד).

יתרה מזו, אלהי ישראל הוא טרנסצנדנטי, אין לו דמות ולא דמיון, לא תכונות ולא תארים – "ה' הוא האלהים", ועל זה אין להוסיף.
נדחה לרגל תשעה באב 307126
הנה הפסקה הרלוונטית מהתגובה המקורית שלי (תגובה 294212), בשינוי קל:
"לפנות יהודים בתשעה באב ובתקופת "בין המיצרים" זה מתכון בטוח לתקיפה ציבורית על חורבן בית שלישי, אוסף של אסוציאציות ושאר מרעין בישין. אני כבר יכול לדמיין את המפונים מתראיינים בתקשורת ומשווים את שרון לטיטוס הרשע או לנבוכדנצר. מישהו יסביר ששוטרים דרוזים שמפנים יהודים הם כמו החזיר שנעץ את טלפיו בחומה וכו'."

התגובה מציגה את אפשרות השימוש בטיעונים דתיים כנגד ההתנתקות, וככזו הראתה כיצד ניתן לעשות שימוש רטורי בסמלים דתיים לשם כך. האם ברור כעת ההקשר?
נדחה לרגל תשעה באב 307171
אין לי ולא יכולה להיות לי כל בעיה עם "הצגת אפשרויות השימוש בטיעונים דתיים כנגד תוכנית ההנתקות". הבעיה מתחילה מהמקום שבו החילוני המצוי הופך כל "דוס" מזדמן למיקרופון, לאיזה טראלאלאלה כזה שמדבר ללא הקשר ענייני. שכן, החיילים הדרוזים במקרה דנן הם חיילי צבא הגנה לישראל בניגוד לרומאים, "צבא אויב וכובש". החיילים הדרוזים-הישראלים באים לפנות את המתנחלים-הישראלים ואינם זורקים אותם לים או משלחים אותם לכל ארבע כיווני האוויר, אלא מעבירים אותם משטח A לשטח B, נניח, בתוך שטחי מדינת ישראל, זאת בניגוד מוחלט לרומאים. החיילים גם אינם נדרשים למכור למתנחלים מנות קרב ארורות בטעם חזיר או לוף, שכן המתנחלים אינם נזקקים לבקר להקרבת קורבנותיהם על מזבחותיהם והחיילים המפנים ניצטוו זה מכבר שלא לגעת ברכושם הפרטי של המפונים ולא לחטט במקרר או לגלוש לאייל הקורא ממחשבי המתנחלים וכולי וכולי. והקיצר, אין כל קשר בין המשל לנמשל שלך! וזהו אקט מאוד מזלזל מצידך באינטליגנציה של הדברנים הדתיים. כאילו שמדובר באנשים התלושים מקרקע המציאות וכולי, דוגמת הפוליטיקאים הישראלים "הנאורים".

איך אפיין זאת פעם במדויק חה"כ הרב אברהם רביץ: "יש עיתונאים שמחפשים איזה חרדי מטומטם שיגיד איזה משפט מטומטם כזה ואז תהיה כותרת" (חה"כ אברהם רביץ חושף דרכי פעולה של עיתונאים לקראת יום הזיכרון ליצחק רבין תש"ס).
נדחה לרגל תשעה באב 309687
חברי מערכת, כהחלטה עקרונית, אינם מסירים תגובות של עצמם או שנוגעות ישירות להם‏1, וזאת כדי להמנע מסוגיות של ניצול לרעה של כוח. לכן, כל פנייה שלך ספציפית לערן כדי שהוא יסיר תגובות של עצמו או שנוגעות עליו, היא בזבוז זמן. סתם, שתדע.

1 פרט לעניינים טכניים כגון תגובות כפולות.
לפנות בט''ו באב 294229
יש לנו אהבה ואנחנו ננצח
נדחה לרגל תשעה באב 294257
מה דעתך להקים מחנות מעצר למתנגדים ביום השואה? (למה יש להתחשב באלו שמתכוונים להתנגד).
רעיון גרוע, חברות הגז עדין אינן מוכנות 294263
באורח זו אהלך טמנו פח לי 294264
נדמה לי שדווקא מחוגי המתנחלים עלה רעיון להקים מחנה מעצר לדוגמא, מה שיהווה בעיניהם תוספת נאה לטלאי הכתום. נדמה לי אפילו שזה מצא חן בעיני והצעתי לסגור עליהם את השערים עד יעבור זעם הפינוי. ככל שנוקפים הימים, יש לי הרהורי חרטה על רעיון העיוועים הזה ואני ממש לא מבין איך יכולתי להזות אותו. כעת אני חושב שצריך להשאיר את השערים סגורים לעוד כמה חודשים.
נדחה לרגל תשעה באב 294310
על איזה מחנות אתה מדבר? בכל אופן, אם אנחנו בכיוון של אנלוגיות, הנה אחרת:
שכרת דירה, היום האחרון לפינוי הוא יום כיפור. אתה יודע את זה חצי שנה מראש. האם תשאר עד היום האחרון ואז תמחה שמפנים אותך ביום הקדוש הזה במקום לתת לך ארכה, או שתעדיף לעזוב יום‏1 קודם?

1 טוב, יומיים.
נדחה לרגל תשעה באב 294336
מי חותם על חוזה שהיום האחרון לפינוי בו הוא יום כיפור?
(באיזה חוזה כתוב שהפינוי צריך להיות בימי בין המצרים?)
נדחה לרגל תשעה באב 294371
החוזה היה לתאריך הרבה יותר מאוחר אבל לבעל הבית יש רשות לדרוש פינוי מוקדם בהודעה מראש ועם פיצוי מתאים. לסעיף הזה בחוזה קוראים ''פינוי פיצוי''.
נדחה לרגל תשעה באב 294391
השאלה היתה למה בעל הבית (שזה אני ואתה) מחליט לפנות דווקא בתשעה באב. יותר נכון - למה זו לדעתך החלטה מוצלחת עד כדי כך שלא ראוי לשנותה.
נדחה לרגל תשעה באב 294394
יש הבדל בין מלכתחילה ובדיעבד. מלכתחילה, אולי לא היה ראוי לקבוע את התאריך הזה. בדיעבד, לא הייתי רוצה שתאריכים דתיים כאלה יקבעו את ההתנהלות המדינית.
נדחה לרגל תשעה באב 294408
הרי לך צביון יהודי: מדינת ישראל לא תמיט אסונות על אנשים בתשעה באב.
נדחה לרגל תשעה באב 294412
אה, אתה מנסה להוכיח את תיאוריית המדרון החלקלק. אני לא אתן לכם, הדתיים, להרוס לי את התזה.
נדחה לרגל תשעה באב 294433
אז זה מה שמוזר לי. כל ההתעסקות ב"החליט לפנות דווקא בX". ההחלטה היתה שעל אזרחי המדינה *לעזוב* עד X ,ולא- יפונו. חוץ מזה, יש לי תחושה עמומה שמי שמלין על התאריך האחרון לעזיבה מרצון לא היה מתרצה גם אם היו מזיזים את התאריך בכמה שבועות.
נדחה לרגל תשעה באב 294470
ב-ח-י-י-ך!
לי אין ספק כלשהו שהמתנחלים היו שמחים לעזוב בכל עת לפני זה, לולא היו צריכים רק לגמור כמה עניינים קטנים לקראת הצום...
נדחה לרגל תשעה באב 294580
ההחלטה מוצלחת בצורה פנומנלית ממש, וחוסכת להמוני בית ישראל יום צום אחד, שכן אפשר יהיה להתאבל על חורבן הבית השני והשלישי ביחד. כרגיל, במקום להודות לממשלת ישראל על ההתחשבות בקהל הרחב, קמים המקטרגים ומוצאים בכך פסול.

בבחינה חוזרת של כל הנושא, אולי מוטב להעביר את התאריך ליום השואה. הטלאים הכתומים יהיו ממש לעניין.
נדחה לרגל תשעה באב 294615
אגב, קראתי פעם שבתקופת גירוש ספרד היהודים בחרו לעזוב *דווקא* בתשעה באב, בשל הסימליות.
נדחה לרגל תשעה באב 294309
לי עדיין לא ברור מה הצורך בפינוי המתנחלים. מספיק בהחלט לקחת מהם את הנשק ולפנות את הצבא.
נדחה לרגל תשעה באב 294311
דבר עם איזי. גם הוא מתפלא.
נדחה לרגל תשעה באב 294314
לקחת את הנשק, לפנות את הצבא - ולהשאיר אותם שם על זקניהם, נשיהם וטפם? סליחה על הפטרונות, אבל זה שהם משוגעים זה עדיין לא אומר שהמדינה צריכה להשתגע ביחד איתם.
נדחה לרגל תשעה באב 294316
אני לא יודע כלפי מי אתה מפנה את פטרונותך, אבל אף אחד חוץ מהם עצמם לא משאיר אותם שם על ''נשיהם וטפם''. ומרגע שישראל עוזבת את השטחים - הם אינם תושבי ישראל והמדינה לא אחראית עליהם, למעט המלצה גורפת ממשרד החוץ לעזוב את המקום בהקדם.
נדחה לרגל תשעה באב 294320
ומה אחריות המדינה כלפי ילדיו של אב משוגע שעומד עם מיכל הבנזין והמצת ומאיים להבעיר אותם אם לא ייענו תביעותיו בעניין זה ואחר? גם כאן היית מסתפק בהמלצה גורפת לאב לא לממש את האיום?
נדחה לרגל תשעה באב 294326
אם המדינה הייתה מפקיעה את הילדים מרשותו של כל הורה שאיים לשרוף את ביתו עליו ועליהם אם לא יענו דרישותיו, (והיו מקרים לא מעטים כאלו) היה לך טיעון חזק. מאחר והמדינה לא עושה זאת אין סיבה להפלות את המתנחלים לרעה.
נדחה לרגל תשעה באב 294327
המדינה אולי לא מפקיעה את הילדים לצמיתות מחזקתו של אותו אב (אני פשוט לא יודע. דווקא היה כאן מישהו שתמך במאופן פעולה כזה אפילו לגבי הורים פחות מטורפים), אבל ודאי שהיא לא נוקטת במדיניות של ''טוב, אם אתה באמת מתעקש להצית אותם, שיהיה''.
נדחה לרגל תשעה באב 294333
אני לא מסתיר את תמיכתי בהקלת האצבע על הדק הוצאת הילדים מחזקת הוריהם. אני רק לא חושב שאם מישהו מחליט לגור עם משפחתו בעירק, באפגניסטן, באנטרקטיקה או ברשות הפלשתינאית, זה צריך לעניין אותי או את המדינה. הייתי שמח אם בתור התחלה, המדינה תדאג כמו שצריך לילדים שבתחומה. אח''כ אולי אפשר לנסות להרחיב את הרעיון גם לשאר העולם.
מה שמזכיר לי, היו לפחות שני מקרים שאני זוכר של משפחות חסרות בית שעברו לרשות הפלשתינאית, אחת ליריחו ואחת לרמאללה. אולי גם מהם היה צריך לקחת את הילדים.
נדחה לרגל תשעה באב 294344
אני לא יודע אם "זה צריך לעניין" אותך או אותי, אבל בפועל זה אכן מעניין אותי. זה מטריד אותי. זה מעיק עלי עד כדי כך שאני חושב שאין מנוס מפינוי בכוח. הגבולות הפיזיים של המדינה ביום שאחרי לא פותרים את הבעיה שלי ביום שלפני, ואולי בכלל לא.

מה היינו עושים אם כת תמהונית היתה עולה עם ילדיה על צי של אוניות ומודיעה שבכוונתה לצאת מתחומי המים הטריטוריאליים ולקפוץ לים מתוך אמונה שהוא ייבקע והם יזכו לטיול רגלי לקפריסין? היינו משתעשעים סיפורים על אפגניסטן ואנטרקטיקה או שהיינו שולחים את המשטרה?
נדחה לרגל תשעה באב 294353
שוב, לדעתי לחברי כת תמהונית מהסוג הזה אסור בכלל לתת לגדל ילדים, אבל זאת לא הנקודה. הורים שמאיימים להרוג את ילדיהם (כולל המקרים שציינתי) צריך להוציא את הילדים מרשותם ולהעמידם לדין באשמת איומים. אנשים שרוצים לקחת את ילדיהם למקומות מסוכנים מחוץ לגבולות המדינה, זו זכותם.
דרך אגב, לעניות דעתי לו היו נשארים אנשים וילדים בגוש קטיף אחרי ההתנתקות הסכנה לחייהם לא היתה גדלה באופן משמעותי לעומת היום. בעיני גם ישוב שמופגז באופן תדיר בטילים ופצצות ושבכבישי הגישה אליו מונחים מטענים חדשות לבקרים לא ראוי למגורי ילדים.
נדחה לרגל תשעה באב 294357
אתה משווה את חייהם של התושבים בגוד קטיף למה שעבר על תושבי חברון ב 1929? אני חושב שהשארתם של מתנחלים ללא הגנה צבאית מאסיבית בחבל עזה תוביל למעשי טבח נוראים.
נדחה לרגל תשעה באב 294376
אני חושב שלא, בעיקר אם ישאירו להם את הנשק. סביר שימשיכו להפגיז אותם ולמלכד את דרכי הגישה עד שימאס להם. (להם - לאחד משני הצדדים)
נדחה לרגל ריב אחים 299966
אין ספק שבראייה רציונלית כל המופע ההיסטרי של ה"פינוי" הוא כל כולו הצגה מזויפת אחת גדולה מפני ש:
1) אם המדינה היתה נוקטת בשיטתך, הדעת נותנת שבזמן קצר למדי כל המתנחלים היו מתפנים למעט אולי מספר לא משמעותי של תמהונים.
2) לו סרבו המתנחלים באמת ובתמים לפנות את השטח, לא היתה שום דרך סבירה לפנות אותם.
שלא כמו השכ"ג איני סבור שהמדינה אינה נוקטת בשיטה זו מסיבות אתיות. (מדינה המתכוונת לגבות ממני וממך סכום שלא יהיה בלתי מכאיב כדי לשחד/לפצות אנשים שלפחות בחלקם חתמו על ויתור על הפיצויים או לפחות ראוי היה שיחתמו, אינה מוטרדת ביותר בשאלות מסוג זה).
לדעתי השיקול המכריע כאן הוא אינטרס מכריע ואמיתי של מדינת היהודים שכלל אינו בר השוואה עם תעלוליהם של מזוקני הגבעות. מדינת ישראל כיום היא ברית של כמה קבוצות (שבכללי די לא מחבבות זא"ז כמו אחים במשפחה רגילה או כמו "אוייבים קטנים מוקפים מדינה" בלשונו של ר' אורי זוהר). אחת הקבוצות הגדולות, החשובות והמובילות היא הקבוצה הדתית-מסורתית-לאומית-ימנית. יהיה זה צעד בלתי אחראי בעליל לתת גט כריתות לקבוצה מרכזית כל כך בקואליציה הישראלית (כפי שיקרה אם המדינה תגיד למתנחלים "תעשו מה שאתם רוצים. זבשכם" כפי שאולי היה ראוי אתית, לפחות לפי דעתך ודעתי). כל ההצגה ההיסטרית וחסרת המשמעות של בתולות בנות ישראל נגררות ע"י דרוזים וחיילות ייצוגיות של מג"ב, כמו גם פרשת הפיצויים הבלתי ריאליים נועדו כדי לאפשר ביצוע של הפינוי בלי לגרום לשבירת הציר הדתי-חילוני של הברית הישראלית.
נדחה לרגל ריב אחים 299970
אני חושב ההיפך ממך: אם נתנתק חד צדדית ללא פינוי ישובים, רוב המחנה הדתי-לאומי ישאר חלק מהקואליציה הישראלית (למעט אותם פנאטים שינסו להשאר אחרי הנסיגה ואולי בסוף יסוגו גם הם). לעומת זה פינוי אלים עשוי בהחלט לגרום לקרע בלתי ניתן לאיחוי בין המחנה הדתי-לאומי ושאר העם.
נדחה לרגל ריב אחים 299985
מוזר. אתה לא חושב על המשמעות של נטישת "בחורינו המובחרים ביותר" לחסדי שכניהם וכיצד הדבר יתקבל אצל הקבוצה הרחבה יותר של תומכיהם? לא נראה לי שמישהו מתכונן לפינוי אלים במובן של אלימות יעילה ואפקטיבית כלפי המתנחלים. לאור נסיון העבר, מדובר כאמור בהצגה מבויימת מראש. שכחתי לציין את האינטרס המתנחלי במופע הגרוטסקי של מ"י נגד יש"ע: המטרה היא לבסס ולהטמיע את התיזה שהמתנחלים לא התפנו בגלל הטעות שבדרכם או בגלל חוסר אמונתם אלא בגלל חוסר אמונתם ובגידתם של השמאלנים ימ"ש (קריא שרון-נתניהו-אולמרט-לבנת וכו').
נדחה לרגל ריב אחים 299993
זהו, שאני בכלל לא בטוח שכל המשתתפים באותה ''הצגה מבויימת מראש'' מודעים לכך שזו רק הצגה. נהפוך הוא, אני חושש שחלק לא קטן מהמשתתפים רואים בכך מלחמה לחיים ולמוות לכל דבר.
נדחה לרגל ריב אחים 299999
גם אלה רואים בכך הצגה, הם רק רוצים לשנות את הבימוי.
נדחה לרגל ריב אחים 300005
דוקא זוהי אחת ההוכחות לזיוף וחוסר היכולת להכיר במציאות. שום מתנחל לא היה צריך לראות בכך מאבק נואש וחסר תקווה. כל מה שהיה עליהם לעשות הוא לשוב בעקשות שוב ושוב אל ''נחלת אבותיהם''. מדינת ישראל לא יכולה הרי לכלוא לתקופת זמן בלתי מוגבלת אלפי אזרחים (המפונים ותומכיהם).
גם הדרישה להרוס ול''יישר'' את היישובים נובעת מן התת-תודעה הרוצה להימלט ממלכודות הפתאים הללו. אני לא פוסל גם את ההסבר של קסנופוביה ושוביניזם ארסי המאפיין את קבוצת התמיכה (באופן לא בלעדי). רק ההסבר של ''לא רוצים לראות את אנשי חמאס רוקדים על הגגות'' נראה טפשי בעיני.
נדחה לרגל ריב אחים 300025
אתה כנראה בלבניסט. אני יותר נוטה להאמין למה שהם (תומכי ההתנתקות ומתנגדיה) אומרים בנושא.
נדחה לרגל ריב אחים 300039
אני לא זוכר בדיוק מהי משנתו של בלבן אבל אתה חייב להודות שיש משהו מוזר, שלא לומר סהרורי, בקבוצת אנשים שחרתה על דגלה ''אל נא תעקור נטוע'' ומתעקשת בחמת זעם על הרס בתיה, ומן הצד השני בממסד שלטוני המתעקש לטפל באופן אישי ופרטני בכל מיני תמהונים משיחיים, נגועי אילוזיות של גדולה, נערות מצווחות ומקדשי שמם בפוטנציה. מאחורי כל הבכחנליה האקסטטית הזו חייבים לעמוד אינטרסים שאינם חולות נודדים ומגדלים פורחים באויר. אחרת אין להסביר מדוע החברה בכללותה, כל כך מהופנטת ליריד הבלים זה ומוכנה להשקיע בו משאבים לא מבוטלים.
  נדחה לרגל ריב אחים • easy
  נדחה לרגל ריב אחים • שוקי שמאל
  נדחה לרגל ריב אחים • easy
  נדחה לרגל ריב אחים • שוקי שמאל
  נדחה לרגל ריב אחים • ערן בילינסקי
  נדחה לרגל ריב אחים • Xslf
  נדחה לרגל תשעה באב • האייל האלמוני
  נדחה לרגל תשעה באב • easy
  נדחה לרגל תשעה באב • ארז לנדוור
  נדחה לרגל תשעה באב • שוטה הכפר הגלובלי

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים