תאונה נוספת 315179
"כשלושה שבועות אחרי אסון הרכבת ברבדים - שוב התנגשה רכבת במשאית: תאונה בין רכבת למשאית אירעה היום (ו') בסמוך למושב אחוזם, דרומית לקריית גת. דובר מד"א מספר כי מספר בני אדם נפגעו באירוע, אחד מהם - נהג הרכבת - באורח קשה. "

תאונה נוספת 315219
הבנתי שה''משאית'' הפעם לא הייתה משאית. פשוט התרגלו לנוסח ההודעה המקורי.
תאונה נוספת 315223
בגלל שמאגר הטיפשים, המתאבדים וחסרי המזל לא נראה כעומד להתייבש...

הייתי אומר שהפתרון היחיד לטווח ארוך הוא להקים, במקומות שהעלות הכלכלית מצדיקה זאת, מעברים עיליים\תחתיים ואת שאר המעברים החקלאיים לבטל לחלוטין.

(בדיוק שבצירי תנועה עמוסים אין מעבר חצייה של 50 מטר).
תאונה נוספת 315226
הייתי אומרת שהפתרון הוא להחליף את מהנדס הרכבת ו/או את המזוזה בחדרו.
תאונה נוספת 315245
כל 50 מטר.
(תיקון)
תאונה נוספת 315249
שמעתי שהפעם הנהג נתקע על הפסים, יצא מהרכב והתחיל לרוץ אל הרכבת במטרה להזהיר אותה, כנראה ללא הצלחה יתרה.

אולי כדאי להשקיע בהקמת לחצן מצוקה ליד כל מעבר, שמתריע לנהגי הרכבות המתקרבים/גלאי רכבים על המסילה? אם השירותים הציבוריים מסוגלים לזהות מתי מישהו משתין בהם ומתי הוא הלך, אני לא חושב שצריך להיות קשה יותר מדי לעשות משהו דומה לרכבים שעל המסילה.
תאונה נוספת 315251
ההצעה הכי טובה ששמעתי עד כה. זה אפילו לא נשמע יקר מדי.
תאונה נוספת 315255
ומה עם מצלמות וידיאו בכל מחסום שמשדרות אלחוטית תמונה של הנעשה במחסום לכל רכבת שנמצאת באיזור?
(לא יקר בכלל)

הרבה יותר מידע מאשר הבינאריות של לחצן מצוקה + מאפשר לנהג הקטר לדעת על מצבי חירום כמו שהיו באסון ברבדים שם לא היה קשר לקיומו של ללחצן מצוקה.
תאונה נוספת 315260
השאלה היא אם המצלמות ייזכו לקביעות, ואיך זה ישפיע על מוסר העבודה שלהן.
תאונה נוספת 315268
לא נראה שיש בעיה של תקנים ברכבת ישראל משום שמספרם של נהגי הקטר מצטמצם מיום ליום, לצערי.
תאונה נוספת 315271
כן, חוששתני ששם הקביעות לא מספיקה כדי להבטיח פנסייה...
תאונה נוספת 315256
הצעתי גם להתקין מדי לחץ: תגובה 310785
תאונה נוספת 315259
אני מבטיחה לשקול זאת ברגע שאקבל את המינוי. זה רק ייקח קצת זמן, כי טרם החלטתי להציג מועמדות.
אבל זה נשמע טוב.:)
תאונה נוספת 315269
למה להדרדר לטכנולוגיה של המאה ה- 18 כשאפשר להשתמש ב- live video feed.

(כן כן, הבאזוורד הראשון שלי באייל!)
תאונה נוספת 315270
כל ההצעות הללו נשמעות ממש נהדרות. אולי יבוא מישהו שמבין בתחום ויסביר לנו למה לא מבצעים אף אחת מהן? אני מעדיף שלא לחשוב שזה בגלל בירוקרטיה.
תאונה נוספת 315272
זה באמת לא ברור. אפילו החפיפניקיות המקודשת לא מסבירה את העניין. אולי זה נשמע להם פשוט מדי? זול מדי? אולי הם מעוניינים לפעול בתחום של דילול האוכלוסייה?
תאונה נוספת 315275
כנראה שיש להם כל מיני מקרה קצה שעוד לא חשבנו עליהם בגלל שאין כאן מישהו שבאמת מכיר את רזי הרכבת ופרוטוקולי הקטר (מישהו?)
בטח אי אפשר להסתמך רק על אחד מהם מחשש לכשל.

הפתרון היחידי האמיתי:
תגובה 315223
זה גם מה שעושים בעולם הגדול.
תאונה נוספת 316425
חוששני שכל ילד יודע למה ההצעה שלך לא מעשית. בתקופות שלפני ההתנתקות גם מבוגרים מבינים את זה.
תאונה נוספת 316471
חוששני שאני כבר לא ילד ולא הבנתי.
תאונה נוספת 316473
הוא מתכוון שילדים (או טרדנים) ילחצו על הלחצן בתור תעלול
תאונה נוספת 316480
זה בעייתי, השאלה היא כמה נזק זה עלול לגרום לנסיעת הרכבות. אם זה יגרום לנהג להאט עד שיראה שאין אף אחד במעבר, אני לא בטוח שזה יהיה כזה נורא (מה גם שלא ברור לי כמה כפתור או חיישן כזה יהיה אטרקציה לטרדנים, ובפרט כשהוא במעברים מבודדים, כמו אלו שבהם קרו התאונות).
תאונה נוספת 315330
אפשר להתחיל ממשהו הרבה יותר פשוט - יותר זול ויותר מהיר ליישום. הכוונה היא למעבר "חלק".
כמה מכוניות תקועות יוצא לכם לראות במהלך נסיעותיכם? פה ושם בצידי הדרך. רובן יכלו להמשיך עוד 50 מ' לפני שנעצרו. אז איך זה שדווקא על מסילות ברזל נוהגות מכוניות להתקע, מבלי יכולת להמשיך אפילו עוד 10 מ'? הסיבה נעוצה במבנה מעבר הרכבת. להבדיל מהמעברים המסודרים שכולנו מכירים, בהם המסילה והכביש הם במפלס אחד, והמעבר הוא כמעט bumpless, במעברי רכב חקלאי המסילה גבוהה משמעותית מהדרך החוצה אותה, ובהחלט מהווה מכשול *הגורם* לא פעם להדממת המנוע של הרכב החוצה‏1 בדיוק במצב הקריטי שהוא נמצא על המסילה.

__
1 נכון, יש כאן גם גורם המיומנות של הנהג, אבל נהג שנתקע בפעם הראשונה שניסה לחצות מסילת ברזל, לא יזכה לצבור את הנסיון הנדרש כדי לפתח מיומנות.
תאונה נוספת 315379
נכון, רק לרפד בעבר את סביבות המעבר.
תאונה נוספת 315477
''בעפר'' לא ''בעבר''
תאונה נוספת 315482
רכבת ישראל מלמלו לפני שנה-שנתיים משהו על זה שתוך 5 שנים כל מפגשי הרכבת יהיו מנהרות/גשרים. צריך להתחיל, אני מניח, מהמקומות העמוסים ביותר: בבנימינה למשל עוברות כ-‏10 רכבות לשעה במפגש הרכבת, שנמצא במרכז הישוב.
תאונה נוספת 315491
היום דיברו על הצורך בתצפיתן, ועוד מיני דברים שאינני זוכרת. כעת פחות ופחות ברור מדוע לא מיישמים אף אחד מסוגי ההצעות שהועלו כאן בימים האחרונים. הן הרבה יותר מתקבלות על הדעת.
תאונה נוספת 315492
ועיקר שכחתי: למישהו יש מושג מה עשה על הכביש נהג משאית עם ארבעה הרשעות "חמורות" קודמות?
תאונה נוספת 315773
נהג משאית נמצא כל יום, כל היום, על הכביש.
4 הרשעות חמורות ב- 15 שנה (ממוצע זמן העסקה) לא נשמע הרבה בכלל.
תאונה נוספת 315778
15 שנה? הוא נהג משאית מגיל 11?
והרשעות "חמורות"? בן אדם עם עברות תנועה חמורות לא אמור לנהוג, לפי דעתי.
תאונה נוספת 315783
ממ... לא יודע בן כמה הוא היום. שיערתי שהוא נוהג 15 שנה.

מה ההגדרה של חמורות?
אי ציות לתמרור עצור היא עבירה חמורה?

כמה עבירות תנועה יש לך?
הוא כנראה מבלה פי 12 יותר זמן על הכביש, לכן תכפילי ב- 12.
נו? יצא גדול או קטן מ- 4?
תאונה נוספת 315808
אני לא יודע איזה עברות יש לו. אבל אם פורסם שהן חמורות, אז זה לא כרטיס חניה.
ומשאיות הן מסוכנות בלאו הכי. נהג משאית אמור להיות זהיר במיוחד.
תאונה נוספת 315859
לדעתי "4 עבירות חמורות" הוא משפט דמגוגי.
אם הוא נוהג 8 שנים אז מדובר בעבירה אחת לשנתיים.
כמו שכבר אמרתי הוא נוהג כל יום וכל היום.
עבירה חמורה יכולה להיות גם אי עצירה מוחלטת בתמרור עצור (אכן עבירת תנועה אך לא עניין חמור במיוחד).

לכן היסטורית העבירות של הנהג לא נשמעת חמורה במיוחד אם בוחנים אותה בצורה הגיונית.
תאונה נוספת 315541
אתה יכול להיות בטוח, שהם התכוונו למפגשי כביש-מסילה מוסדרים ולא לדרכים חקלאיות שחוצות את המסילה בכל מקום.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים