425236
רק אצלי זה מתקשר לדיון 2750 ?
מי שמרחיב את גבולות האלימות גם לגידופים, אין לו מה להתפלא אם אלו הן נסיבות הרצח: "הנערה התגרתה בו וגידפה אותו כיוון שסירב לתת לה סיגריה. לאחר שלא הסכימה להתנצל, שלף סכין ורצח אותה."
425237
לא הבנתי למה אתה מתכוון.
425238
בחינוך המיושן שאני קיבלתי, אלימות היתה אלימות. פיזית. גידופים לא ישבו על אותה סקלה. להגיד למישהו ''אידיוט'' או ''בן זונה'' לא ישב על אותו קו שעובר בין מתן סטירת לחי, אגרוף לאף ובעיטה לצלעות.
כאשר מכניסים התגרות וגידופים למסגרת אחת עם מכות ודקירות סכין, מביאים לזילות של התגובה (או הפעולה) האלימה.
הנערה התגרתה בו וגידפה אותו, ואף סרבה להתנצל, והוא בתגובה שלף סכין ורצח אותה. אלימות בתגובה (נכון, מוגזמת, אבל אנחנו כבר מורגלים בתגובות מוגזמות) לאלימות.
המ, 425573
נשמע לי כמו סופיסטיקציה של מעשה שבוצע על ידי סתם עוד רוצח.
זה קצת תת רמה, אבל 425242
אני מוצאת עצמי מסכימה לדברי הטוקבקיסטים של ווי-נט, שרובם מביעים ספקות לגבי הגרסא שציטטת: המניע נראה תמוה ותלוש, אולי מצוץ מהאצבע, וייתכן שיש פרטים אחרים שלא נחשפו (חלקם אף סבורים שהחשוד הוא שעיר לעזאזל שנאלץ להודות, אבל לגבי זה אשאר בעלטה).
זה קצת תת רמה, אבל 425244
החשד הזה, שהחשוד הוא שעיר לעזאזל, נראה לי כמו חלק מההיפוך שאותו מייצג ציטוט של מייקל ווד ששם גדי טאוב בראש השער "הנאורות החדשה" בספרו "המרד השפוף": "אנחנו חיים בעיצומו של היפוך מוזר וסנטימנטלי של “המשפט” של קפקא: בית המשפט תמיד נמצא אשם".

הגענו למצב שבו הערעור על כל סמכות הפך לנורמה: אנשים בטוחים שיש איזו קונספירציה והממסד מסתיר משהו או מתעצל ומוצא שעירים לעזאזל כדי להסתיר את הקונספירציות/עצלויות הללו. מישהו שלומד איתי כתב רפרט בנושא תיאוריות קונספירציה ופריחתן בחמישים השנים האחרונות, וקשר את זה לתופעה של "מות המומחה", בעיקר בעקבות עבודתו של מישל פוקו. אני חושב שהתהליך הזה המשיך עם "תרבות הנגד" בשנות השישים וגם אסכולת פרנקפורט תרמה לזה לא מעט, ואת פירות הצלחת התהליך אנחנו קוטפים היום או מקבלים מהם כאבי בטן, כל אחד לפי העדפתו.
זה קצת תת רמה, אבל 425245
יכול להיות שכל מה שאתה כותב נכון, אבל זה לא סותר את העובדה שיש והיו שעירים לעזאזל. והיסטורית, דווקא במשפטי רצח חמורים שלא פוענחו (רחל הלר, דני כץ) נתפסו האנשים הלא נכונים, או נלקחו הודאות בצורה לא נאותה.

כאמור, אין לי סיבה לחשוב שזה מה שקרה כאן. אבל אני כן חושבת שהגרסא שהוצגה כמניע הרצח חושפת טפח ומכסה טפחיים.
זה קצת תת רמה, אבל 425247
במשפטי רצח *מפורסמים* שלא פוענחו נתפסו האנשים הלא נכונים. במשפטים אחרים, אפורים יותר או אפורים פחות (אורון ירדן למשל), נתפסו והורשעו.

אם אין לך סיבה לחשוב שזה מה שקרה כאן, מדוע שתחשבי שהגרסה חושפת טפח ומכסה טפחיים? האם גם את שבויה בהיפוך הקפקאי? :)
זה קצת תת רמה, אבל 425253
אגב, אם אני כבר מנפף בפילוסופים צרפתיים, אפשר להביא כנגד הטיעון שלי את בודריאר (שמעון כבר עשה את זה יותר טוב בדיון 886 ובחלק ב' דיון 890) ולומר שכאשר תפסו את "החשוד המיידי": השם הוא של עולה חדש מברה"מ לשעבר, בטח מישהו כבר יטען שהוא גם לא יהודי, כלומר מתאים לתבנית "הזר" אז הסדר שב על כנו, וכמו בדוגמת ווטרגייט במאמר של בודריאר (http://www.stanford.edu/dept/HPS/Baudrillard/Baudril... ), העקרונות המוסריים אוששו שוב והסדר הושב על כנו, כשהוא מסתיר מתחתיו את הסקנדל האמיתי מתחת לפני השטח בקצרין.
זה קצת תת רמה, אבל 425274
אולי בגלל המעצר הקודם בפרשה?
http://news.walla.co.il/?w=/1/1020868

Round up the usual suspects?
זה קצת תת רמה, אבל 425291
אבהיר: אני לא טוענת שאולי החשוד חף מפשע. אני טוענת שבגרסא כפי שהוצגה יש המון דברים מוזרים ושאלות לא פתורות. הדיסוננס לא מתייחס רק לסיפור הפשע, אלא מציג באור שונה את כל הרקע מסביב כפי שלמדנו להכיר אותו מאז הרצח. האם אכן אותה ילדה תמימה ומקסימה בת 13 היתה מעשנת חברתית שמשנוררת סיגריות, מתגרה בגברים מבוגרים ומקללת אותם? האם ידעה לקלל ולהציק, לגעת בנקודות הרגישות ביותר, עד כדי כך שתביא אדם לכדי "התקף זעם רגעי"?

זאת ועוד: האם אדם שעברו נקי מגיע מהר כל כך להתקף זעם רצחני כלפי אדם זר? (זו הרי לא אשה שיש לו איתה שנים של יחסים בעייתיים). כמובן, ראינו כבר כאלה בעבר, כל מיני אנשים שנדקרו על שטויות ודברים קטנים, בידי מי שפגשו אקראית - אבל דקירה לוקחת רגע, אולי שניים. ואילו הרצח של ראדה כלל דקירות רבות, התעללות גופנית, החבאה בשירותים ועניינים שלוקחים זמן, מאמץ גדול ותכנון מסוים (גם אם לא מראש). להדיוטית כמוני זה לא נראה כמו רצח "דם חם" קלאסי.

..וגם זה לא אומר שהסיפור לא נכון, אלא שייתכן שחלק גדול מהסיפור מוסתר/הוסתר מהציבור מכל מיני טעמים. אמה של הילדה דיברה גם אתמול בערב על סמים (כלומר, שהחשוד סחר בסמים ותאיר גילתה אותו), אבל זה נראה כמו "זנב" של השערה שעלתה כבר קודם ונפסלה. או אולי זה דווקא שבב מן האמת?
זה קצת תת רמה, אבל 425347
לא יודע מה זה שווה, אבל זדורוב סיפר בחקירתו שלפני חמש שנים, בטרם עלה, תקף קרוב משפחה. מעריב NRG: http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/520/397.html
זה קצת תת רמה, אבל 425533
גם הראיות לתקיפה מלפני חמש שנים הן מתוך הודאתו במשטרה. הכול שם. כזכור סיפר עובייד איך טמן את גופתה של חנית קיקוס באתר דודאים לאחר שאנס ורצח אותה. אחר כך היא התגלתה בבור במקום אחר לגמרי. . . אינך מקבל למשטרה חוקרים שאין להם דמיון. לא די ביכולת ללחוץ לאיים ולהשפיל.
זה קצת תת רמה, אבל 425349
אחרי מות קדושים אמור וכל זה, אבל מנין לך האינפורמציה על תמימותה?
זה קצת תת רמה, אבל 425374
אין לי אינפורמציה. אני מניחה אוטומטית שבת 13 היא תמימה מכמה בחינות ידועות (לאו דווקא מיניות), אלא אם נאמר אחרת. מעבר לזה, בהספדים של חבריה נאמר עליה שהיתה רקדנית מוכשרת, שהיתה "ילדה חמודה" וזהו בערך. נערה פחות תמימה היתה זוכה לתיאורים שונים, גם אם מכובסים (שובבה? מיוחדת במינה? מלאת שמחת חיים?) על פי העיקרון הידוע.
זה קצת תת רמה, אבל 425383
טוב, אני מניח שאעזוב את זה.
זה קצת תת רמה, אבל 425393
כבר אמרתי - תת רמה.
זה קצת תת רמה, אבל 425576
אויש, באמת.

את באמת מנסה להקיש את אופיה של הילדה מההספדים? אני לא זוכר הרבה לוויות שנאמר על מישהו "הוא היה חרא של בנאדם, ת'כלס, אבל אנחנו עדין מבכים את מותו". מאידך, ולשמחתי הרבה, לא נכחתי ביותר מדי לוויות.

יש לי כמה הערות שטחיות -
1. היות והעיתונים, לפחות אלו שיוצא לי לקרוא בצבא, הם צהובונים, אין לי דרך של ממש לדעת בדיוק מה קרה שם.
2. ע"פ הרושם המתקבל מאותם צהובונים, ובהנחה שהחשוד ברצח דובר אמת, היא כנראה לא היתה הילדה הכי סימפטית.
3. בכל אופן, ברור שאין כאן נסיבות מקלות. זה כ"כ ברור, שעצם התהייה על קנקנה של הילדה מיותרת לחלוטין. אם החשוד הוא אכן הרוצח, כולי תקווה שירצה את העונש המקסימלי לעבירות מהסוג הזה.
זה קצת תת רמה, אבל 425590
אכן אויש, באמת.

לא שאלתי אם *לך* יש דרך לדעת מה בדיוק קרה שם - אמרתי שהסיפור שקיבלנו באופן רשמי נשמע קלוש ותמוה. גם אם הילדה ז"ל היתה פרוצה, מופקרת ורעת מזג, לא הייתי מצפה שבגלל חמש דקות שיחת חולין איתה, אדם שזה עתה פגשה ייתקף בתאוות רצח.

ומה הקשר ל"נסיבות מקלות"?
זה קצת תת רמה, אבל 425653
אני לא כ''כ מופתע. ביחס למקרים של אסף שטיירמן או דרק רוט ז''ל, הרצח כאן כמעט ''מתבקש''.
זה קצת תת רמה, אבל 425689
הרבה יותר קל לי להסביר לעצמי את שני המקרים שהזכרת (ובייחוד את זה של שטיירמן, שלא קשור כלל בתאוות רצח).
זה קצת תת רמה, אבל 425700
את מחדשת לי כאן בקשר לשטיירמן. תוכלי לפרט?
זה קצת תת רמה, אבל 425715
ממה שקראתי על שטיירמן, זה היה רצח ''ליאופולד ולב'', ולא רצח בדם חם כפי שתואר כאן.
זה קצת תת רמה, אבל 425716
...וזה מה שהופך את המקרים הללו לבלתי מובנים הרבה יותר. לא סתם דוסטוייבסקי כתב מאות עמודים על רצח שכזה.
זה קצת תת רמה, אבל 425734
נישאר חלוקים.
זה קצת תת רמה, אבל 425740
בואי נעשה עוד נסיון אחד:

במדינה שלנו יש תרבות מפותחת מאוד של כוחניות ושל "כבוד". לא חסרות דוגמאות של אנשים שרצחו אחרים בגלל פגיעה בכבוד - זכורים לי מקרים של רציחות על בסיס מריבה בין נהגים, מריבה בין כלבי הרוצח והנרצח, ומקרה מעניין במיוחד שבו הנרצח הסב את תשומת לבו של הרוצח לכך שנפל לרוצח שטר כסף. בכל המקרים הללו גם ניתן להאמין שהרוצח לא היה צלול לחלוטין בדעתו כנראה בגלל צריכת חומרים מסויימים. אפשר גם לגייס הסברים נוספים לכך שהאלימות הפכה לדרך חיים: צה"ל ו"הכיבוש"; האלימות שמוצגת באמצעי הבידור ההמוניים; תרבות ה"כבוד" האוריינטלית. בכל המקרים הללו הרצח אינו מתוכנן; הוא פשוט תוצאה של עימות מזדמן, וסף איפוק אפסי.

לעומת זאת, לא ברור לי מאיפה הרוצחים בדם קר שעושים זאת "בשביל הרצח" מגיעים ומה מניע אותם. איפה בתרבות שלנו אפשר לראות ולו שביב לגיטימציה למעשים כאלו? הייתי אומר שמדובר במעשה שמטרתו מרד נגד מוסכמות החברה, אבל במקרים המדוברים לא קיבלתי את הרושם שמדובר במרד שכזה, אלא במשהו פסאודו רסקולניקובי. אני מניח שצריך אישיות פסיכופתית בשביל לבצע רצח שכזה, אבל מה גורם למישהו לרצות בו מלכתחילה?
זה קצת תת רמה, אבל 425744
מסכימה לפסקה הראשונה והתייחסתי אליה באמצע תגובה 425291 .

לגבי הרוצחים בדם קר - אני לא פסיכולוגית, אבל מן הסתם הם סוציופתים ומעוקרים מרגשות (לפחות זמנית). בחלק מהמקרים הם שיתפו פעולה בגלל ציות לסמכות (כמו אותה סיגלית שסייעה לרעי חורב לרצוח), מה שאולי עלול לקרות לכל אחד מאיתנו, על פי ניסוי מילגרם. בכל אופן, הרבה יותר קל לצפות שרצח כזה יהיה מתוכנן מאשר רצח בדם חם.

אתה שואל מדוע סוציופתים רוצים לרצוח? מעולם לא הייתי פסיכופת או סוציופת (אם כי אף פעם לא מאוחר), אבל אני משערת שמצב מנטלי שכזה מעלה בצורה חדה את סף הגירוי של האדם, וגורם לו להרגיש צורך בריגושים חזקים מאוד, גם אם מעוותים. לחלופין, אולי זה משום התסכול שבחוסר היכולת של האדם לחוות רגש אמפתי בצורתו המוכרת (ועל פי הציפיות החברתיות).

יצאת פעם מסרט (או מכל חוויה רגשית אחרת, או ממבחן במתימטיקה) במצב רוח מאוד סנטימנטלי? האם הרגשת אז שכל מראה יפה של ילד מחייך, פרח או זוג מאוהב, יכול להעלות דמעות בעיניך? זה המצב הרגשי ההפוך לסוציופתיה, סף גירוי רגשי נמוך. עכשיו דמיין שאתה לא מרגיש דבר מכל אלה, ואין לך אמפתיה לשום דבר ואף אחד, אבל מנגד אתה לא "כבוי" אלא רוצה לחוש ולהרגיש. ואז אתה מנסה ומנסה להגביר את עוצמת הגירוי בכל פעם, עד שמתוך רצון ל"ווליום מוגבר" או כאמור מתוך תסכול על חוסר ההצלחה, אתה פונה לריגושים אלימים יותר ויותר.

(מזכירה שוב: אל"פ).
זה קצת תת רמה, אבל 425747
אין ויכוח על כך שניתן להסביר רציחות "סוציופיות" - העניין הוא שקשה יותר להבין אותן מאשר את הרציחות ה"חמות".

כלומר, נניח שהברנש היה מודה שהוא רצח את הילדה כי הוא תמיד רצה לרצוח מישהו והוא תכנן את הכל לפרטי פרטים - האם זה היה "אמין" יותר או פחות מהסיפור שכן סופר?

אגב, אף פעם לא הבנתי למה "ווליום מוגבר" חייב להתבטא דווקא באלימות כלפי אנשים. אני לא מבין איך "ריגוש" ניתן להשגה באופן כללי על ידי פגיעה באנשים (אלא אם אתה סאדיסט באופייך), אז לא ברור איך להגביר את האלימות יגביר את הריגוש (אפס כפול מאה זה עדיין אפס).
זה קצת תת רמה, אבל 425748
לשאלתך הראשונה - כן. אבל התשובה אישית מן הסתם.

מעשה רצח שלי קשה מאוד להבין הוא למשל מעשהו של אלי פימשטיין. אין יכולת להסביר אותו, לא לוגית ולא אבולוציונית (כלומר, אפילו בתור פשע מפלצתי אין למעשה הזה רציונל).

לתהייתך בסוף - לא יודעת. מה האופציות? איזו צורה אחרת של התנהגות אנושית היתה נראית לך מתאימה יותר למצב כזה?
זה קצת תת רמה, אבל 425751
אם איני טועה, ה"הסבר" למעשהו של פימשטיין הוא רצון לפגוע באם התינוקת, שאותה הוא האשים ב"גניבת זרע". לי זה נראה כמו מקרה מעוות וקיצוני של "פגיעה בכבוד" - שייחודו בכך שבוצע בדם קר לגמרי.

התנהגות אנושית שמתאימה ל-איזה- מצב? מצב שבו אתה מחפש ריגושים ולא מוצא? יש אנשים שהולכים לעשות צניחה חופשית או לטפס על האוורסט. יש כאלו שלומדים סקס טנטרי, ויש כאלו שהולכים ולומדים זן בודהיזם. יש כאלו שסתם לוקחים סמים קשים יותר ויותר. לא כל ריגוש בחיים נובע מאלימות.
זה קצת תת רמה, אבל 425821
התנהגות אנושית שמתאימה למצבו של *סוציופת* שמחפש ריגושים ולא מוצא. לא לאיזה דודו מראשון שמשעמם לו בדירתו השכורה.

אני יודעת מעט מאוד על טנטרה (דווקא שמעתי טובות). אבל לא נראה לי שסוציופת יכול לחוות אותה. בשביל טנטרה צריך תקשורת טובה, עבודת צוות, פתיחות גופנית ורגשית, שיתוף ואינטימיות עם עם הצד השני. גם את רבדי הרבדים של הזן בודהיזם לא נראה לי שאותו סוציופת יעריך במיוחד.

סמים קשים (ובפרט סמי הזיה) - דווקא רעיון לא רע לסוציופתים.
זה קצת תת רמה, אבל 425829
אוקיי, נראה לי שאני צריך קצת יותר הסבר על מה זה "סוציופת". חשבתי שהבעיות שלו קשורות ליחס שלו אל החברה - לא ברור לי למה אדם כזה לא מסוגל באופן עקרוני להפיק ריגוש מטיפוס על האוורסט (מה, חייבים להיות דוד מראשון בשביל להתרגש מזה? קצת מזלזל, לא?)
זה קצת תת רמה, אבל 425830
לא אוורסט, שאינו יצור חי, וגם לא "ריגושים", במובן הקצת תמים ורומנטי מדי שאתה וברקת מייחסים, כנראה, לנושא.

זה קצת תת רמה, אבל 425835
תודה.
לא התכוונתי ל''ריגושים'' במובן רגשות או צבירת חוויות, אלא לרצון לחוש משהו כשאין אפשרות לחוש, כמו שמגרדים רגל משותקת עד זוב דם.
זה קצת תת רמה, אבל 425839
אני לא התחלתי עם ה''ריגושים'' בתור מה שהמחסור בו גורם לפשע, אבל לא ברור לי איזו משמעות אחרת אפשר לייחס. הקישור שהבאת מלמד בעיקר על הקשר של בעל ההפרעה לשאר החברה (או ליתר דיוק, חוסר הקשר) אבל לא מלמד מה גורם לו לרצות לרצוח - לכל היותר מבינים מהקישור שאין לו בעיה לרצוח.
זה קצת תת רמה, אבל 425840
הזכרתי שני מניעים: 1. אותם ריגושים. 2. תסכול בגלל חוסר היכולת לחוות רגשות כפי שנראה שהכל חווים. אפשר להוסיף את 3. התמקדות בערכים "אסתטיים" (מונח גרוע בהקשר זה אבל לא מוצאת אחר), טכנוקרטיים או אחרים כתחליף לרגשות הנעדרים. למשל, נראה לך מעניין או מגניב לרצוח את כל השכנים בבניין ששמם מתחיל ב-א' ואין להם חתול.
זה קצת תת רמה, אבל 425841
זה מעניין. לא קיבלתי את הרושם שהסוציופתים חשים תסכול בגלל המחסור ברגשות - ההפך, הרושם שקיבלתי (מהקריאה המאוד שטחית והכנראה שגויה שלי) הוא שפשוט לא אכפת להם. אגב, אם אכן נגרם להם תסכול בגלל זה, הייתי מצפה למצוא אחוז לא קטן של סוציופתים שפוגעים *בעצמם*, לא רק באנשים אחרים.

נראה לי שאנחנו מתמקדים ב-‏3 מעכשיו. למה ה"אסתטיקה" הזו צריכה להיות מבוססת על רציחות? למה, למשל, אי אפשר להחליף את הדוגמה שלך במשהו מהסוג "נראה לך מעניין או מגניב ליצור פסלים של כל הפילוסופים ששמם מתחיל בא' ולא דיברו על החתול של שרדינגר"?
זה קצת תת רמה, אבל 425917
זה עובד גם ההפך - אם ממש לא איכפת להם, למה שייכנסו לכל הטרחה של רצח (ובעקבותיה אולי עונש?). בהגדרה שהאלמוני הביא מדובר בפירוש על נטייה לחיפוש אחר הנאות סדיסטיות.

... כי יצירת פסל‏1 היא מעשה של בנייה, שמערב חשיפה מסוימת של עצמך ופנימיותך, היא צורת התבטאות, שיש בה גם נתינה מסוימת. אמנות, יצירה והעיסוק בהן משקפים הערכה מסוימת לחיים, לטבע, לאנושות, לחלק מאלה או לכולם גם יחד (אפילו אם האמן הוא מיזנטרופ שחושב שכל המין האנושי מקולל, עדיין הוא טורח לומר את זה ולעטוף זאת באמצעי מבע אמנותיים, כך שהמסר יעבור בצורה מסוימת. איכפת לו מהקהל).
כל אלה לא דברים שמעניינים סוציופת.

1לגבי כל מה שכתבתי כאן על יצירה: בוא נתעלם רגע מדוגמאות של אמנות קיצונית או דקונסטרוקטיבית.
זה קצת תת רמה, אבל 425920
זה בהחלט מעניין, מה שאת אומרת כאן על הסיבה ליצירת פסלים. אני כמובן לא משוכנע, אבל זה עדיין מעניין.
זה קצת תת רמה, אבל 425842
אפשר לשאול בדיוק באיזה בית? זה נשמע לי קצת מסוכן!
זה קצת תת רמה, אבל 425916
חושש לחייך? קח חתול.
זה קצת תת רמה, אבל 425925
כבר יותר קל לשנות את השם...
זה קצת תת רמה, אבל 425750
אני די בטוח שכולנו סאדיסטים ברמה כזו או אחרת באופן טבעי. אני בנאדם מאוד לא אלים ויש לי אמפתיה די גבוהה לתחושות הזולת, ויחד עם זאת, אני כן מאוד נהנה לפצח ראשים בצורה הכי אכזרית (רצוי עם לאו מטווח אפס) בOperation Flashpoint. ואחרי הוידוי הזה - אני חושב שאפשר למצוא היגיון אבולוציוני די סביר מאחורי הטיעון הזה.

כמובן, אינדוקרטינציה חברתית ודחפים מנוגדים אחרים מבטלים את הדחף הסדיסטי הזה אצל רוב בני האדם, להוציא פסיכופטים (וזו למעשה ההגדרה של פסיכופט), לכן מקרים מזעזעים כאלו הם נדירים למדי.

מצד שני, גם הדחף להרוג מישהו שממש עיצבן אותנו (למשל, העיר לנו על שטר שנפל לנו, החצוף) קיים בכמעט כולנו, אני מניח, וגם הוא מבוטל לרוב על ידי דחפים אחרים, מולדים ונרכשים. כך שבקיצור - רוב מקרי הרצח עדין נשארים תמוהים בעיני, ואני מסכים איתך שאלו שנעשים בדם קר על אחת כמה וכמה.
נו באמת, אינפי 1 425961
אם תחושת הריגוש של פרט מסויים שואפת לאפס והריגוש של רצח שואף לאינסוף, אין לדעת מה תחושת הריגוש שיחוש אותו פרט כאשר ירצח (לופיטל?).
נו באמת, אינפי 1 425977
נאה, אלא שכיוונתי לכך שהריגוש של רצח שואף לאפס אצל לא-סאדיסטים (כמובן שאני טועה ומדובר במחלקה רחבה יותר - אבל העיקר שלא כולם, וכנראה גם לא הרוב).
זה קצת תת רמה, אבל 425754
אני לא חושבת שיש כאן שאלה של לגיטימציה חברתית, גם לא בדיוק מרד במוסכמות. מה שיכול להיות כאן זה שכרון כח אדיר: בן אדם שרוצה להשיג השפעה גדולה ככל האפשר על אנשים אחרים, לעשות מעשה שאין לעבור עליו לסדר היום, ובדרכים הלגיטימיות איננו מסוגל לזה או שהן דורשות ממנו יותר מדי זמן ואיפוק - במעשה כזה הוא מגיע להשפעה המקסימלית האפשרית על חייו של אחר, לא?
זה קצת תת רמה, אבל 425767
אני לא בטוח. קשה לכמת ''השפעה'', ולא ברור אם להרוג מישהו פירושו להשפיע יותר על חייו מאשר לשעבד אותו, למשל.
זה קצת תת רמה, אבל 430121
הי, אתם שוכחים את כל המניעים הרגילים של רוצחים בדם קר - כסף, לא להיתפס בעת ביצוע פשע, וכו'.
זה קצת תת רמה, אבל 430123
אני לא שוכח, אני מדבר על הרוצחים בדם קר שרוצחים ''בשביל הרצח''.
ניחוש לא רע 425699
מנהל בית הספר טען שהיא הייתה אחת התלמידות החרוצות.
זה קצת תת רמה, אבל 425438
ראשית, כבר אתמול נאמר שהמניע שתיאר הרוצח איננו לגמרי מקובל על השוטרים, וצריך להיבדק.
שנית, לפי רמתו של זדורוב בעברית, גם אם גרסתו נכונה ככל הידוע לו, אין לדעת אם היא נכונה במציאות - ייתכן שהילדה נשמעה לו מקללת קללות נמרצות על אף שבפועל אמרה מלים תמימות למדי.
זה קצת תת רמה, אבל 425456
ייתכן.
זה קצת תת רמה, אבל 425521
נכתב שהיא אפילו קיללה ברוסית.
זה קצת תת רמה, אבל 425522
אם כך, אז ודאי שזה רק מה שהוא שמע, לא מה שהיא אמרה.
אבל למען האמת, עכשיו כבר די ברור שלא הוא הרוצח. עוד תיק תפור, עוד אדם אומלל שהורסים לו את החיים כדי לכסות על מחדלי המשטרה.
מאוד מפחיד.
זה קצת תת רמה, אבל 425536
''עכשיו כבר די ברור שלא הוא הרוצח'' - מהירות פסיקת המסקנות שלך די מפחידה.
זה קצת תת רמה, אבל 425593
זה נכון. אני יכולה רק לומר להגנתי שלא אני קובעת את גורלו של זדורוב. ומהירות המשטרה - שקובעת אותו לפחות לעת עתה - מפחידה הרבה יותר. על אסיפת העיתונאים הודיעו עוד לפני שסיימו את החקירות, ונראה שרק (או כמעט רק) על סמך הודאתו. והמעצרים המהירים של ה''חשודים'' הקודמים אינם מוסיפים לאמינות המעצר הזה.
זה קצת תת רמה, אבל 425538
למה זה ודאי? מה, הילדים בימינו לא יודעים לומר "קיבינימט"?
זה קצת תת רמה, אבל 425567
לא, אבל ''בלאט'' דווקא כן.
זה קצת תת רמה, אבל 425652
אצלנו בצבא הרוסים קיללו ''פסקודה בלאט''
גם את זה לא הסכימו לתרגם מעבר ל- משהו רע מאוד
זה קצת תת רמה, אבל 425589
מה זה קיבינימט ברוסית? (שאלה אמתית).
זה קצת תת רמה, אבל 425603
הלוואי שידעתי. כל רוסי ששאלתי אותו היה מוכן רק לומר שזה דבר רע מאוד.
זה קצת תת רמה, אבל 425605
קיום יחסי מין עם האמא, כמדומני.
זה קצת תת רמה, אבל 425616
"since someone asked, i hasten to translate: russian _(idi)
k yabinoy materi_ means "(go) to the [qri: your] f*cken
mother" (yabini"y being a passive participle of the verbal
root which is also heard in russian _yap_ "f*ck".
"

http://www.ibiblio.org/pub/academic/languages/yiddis...
עברי, דבר עברית 425622
אם כך טעיתי. זה "לך לאימך המזדיינת" ולא "לך זיין את אמא'שך". קיבינימאט!
___________
אפשר למחוק את הודעה בעוד 5 דקות. תודה.
עברי, דבר עברית 425627
טפויומאט, זה גם לא כל כך חריף!
עברי, דבר עברית 425909
(אזהרה: השורה להלן מכילה קללה מצונזרת בעברית, ואחת לא מצונזרת ברוסית. מומלצת הדרכה הורית.)
"___ את אמא שלך" זה "יוב טביו מאט."
עברי, דבר עברית 425921
את זה שמעתי כל חמש דקות בצבא, ועדיין כששאלתי באשר ל''קיבינימט'' הסתכלו עלי כאילו הצעתי להשתתף במצעד הגאווה בלב מאה שערים. מעניין מה גורם להבדל...
עברי, דבר עברית 425994
אני באמת מבקש לגנוז את תגובה 425622 שנועדה לשימוש קצר מועד.
עברי, דבר עברית 426019
תגיד, אתה לא זה שכתב את תגובה 224538?
זה קצת תת רמה, אבל 425725
and¨"pazaveng", what does it mean?
זה קצת תת רמה, אבל 425606
טוב, נחכה. אולי מישהו אחר יודע.
זה קצת תת רמה, אבל 425332
אולי הוא שיקר בקשר לסיבה אך עדיין צריך לזכור שהוא הודה ברצח והוא לא היה מודה אם הוא לא היה הרוצח אז מה משנה הסיבה?
כל עוד הוא רצח הוא צריך לקבל את העונש החמור ביותר לא מנה הסיבה לרצח.
זה קצת תת רמה, אבל 425609
האמת, כל הרצח נראה משונה מלכתחילה. מי ירצח ילדה בת 13, ודווקא בשירותי בנות? אז מצאו רוצח מוזר עם סיפור מוזר לרצח שמלכחילה לא עשה הרבה שכל. לא הפתעה גדולה.
חייג ס' לסרקאזם 425620
התגובה שלך גורמת לי לרצות לנסוע לגרמניה כדי לחשוב מחדש על חיי.
חייג ס' לסרקאזם 425625
מה רע בבהאמאס?
חייג ס' לסרקאזם 425641
המממם?

התכוונתי, קשה לי לחשוב על רוצחים-עם-הודאה-וסיפור ש_כן_ ישמעו הגיוניים בקשר לפשע הספציפי הזה.
חייג ס' לסרקאזם 425713
סיפור ''איכשהו'' הגיוני דוקא אפשר לדמיין. אם היא ראתה אותו, למשל, מבצע איזה פשע (גונב משהו יקר, אולי). או אם היא הכאיבה לילד שלו. או, כמובן, אם הוא חולה נפש...
425260
ומצד שני, האם מי שלא "מרחיב את גבולות האלימות גם לגידופים," אינו לוקח את הסיכון ש"אלו הן נסיבות הרצח"?
425261
לי זה בעיקר הזכיר את תגובה 315644.
425287
כלומר, מדובר בכלל בהגנה עצמית?
425293
בוודאי. כבר היו מקרים של אנשים שמתו מדימום בכבוד.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים