פאטט 568454
זה נשמע כמו הירוחם משל של הרשת

מדען ראשי של אינטרנט 2.0 ? "אדריכל שותף" במיקרוסופט ?

הרשת לא פוגעת ביכולת של יצרני תוכן להתפרנס
היא פוגעת באנשים שהתפרנסו מריכוז ומכירת תוכן כמו חברות תקליטים ועיתונים (וחברות תוכנה גדולות)

ומי שחושב שהשיטחיות של פייסבוק היא בעייה בכלל לא מבין מה הקטע של רשת חברתית
פאטט 568460
אני לא נועה ו., אבל אתה חייב להודות שתעשיות התוכן המסורתיות (העיתונות, חברות המוזיקה) לא יודעות בדיוק איך להרוויח כסף מהאינטרנט. אני חושב שהשאלה המהותית כאן אינה "איך ירוויחו כסף" אלא "איך ייווצר תוכן?"

ר', לדוגמה הפתיל שמתחת לתגובה 567328. אני מוכרח להודות שהתגובות שלי שם מתבססות על אופטימיות.
פאטט 568463
הבחן בין "תעשיית המוזיקה" לבין המוזיקאים. אלה האחרונים דווקא מסתדרים מצוין עם עידן האינטרנט; הנפגעים העיקריים הם אנשי השיווק והמכירות שנבנו על גבם, וכעת אין בהם עוד צורך.
פאטט 568470
אני לא מחשיב את עצמי מומחה בתחום, אבל, כאמור, אני אופטימי. דוגמה למוזיקאי (לא מהשורה הראשונה, וגם לא במשרה מלאה): תגובה 562919.
פאטט 568612
"המוזיקאים ... דווקא מסתדרים מצוין עם עידן האינטנרט". אני לא יודע. ברור שלפחות במגזרים רחבים של המוזיקה מודל ההכנסה השתנה, וברור שיש מוזיקאים שמתסדרים עם זה יותר טוב ויש שפחות טוב. מה שחסר נואשות בדיון הזה הוא נתונים. מישהו מכיר כאלה - על התפלגות הכנסותיהם של מוזיקאים לפני ואחרי העידן הדיגיטלי?
פאטט 568466
מה פרוש "איך ייווצר תוכן?" ?

הרשת פוגעת בעיקר בתעשיית ההפצה שהתפתחה מסביב לתוכן הזה ולא בייצור התוכן עצמו
יוצרי התוכן (מוסיקאים,כותבים,מתכנתים) ממשיכים לייצר תוכן

בכל אופן זה פאטתי לחשוב שאפשר לחזור לתקופה שלפני המצאת המחשב

בקשר לרובוטים אני חושב שהוא מתכוון למערכת מומחה [ויקיפדיה] ולא לC3PO
אז מה לדעתך הקטע של רשת חברתית? 568475
אז מה לדעתך הקטע של רשת חברתית? 568484
לשמור על קשר שטחי עם מספר גדול של אנשים
אז מה לדעתך הקטע של רשת חברתית? 568516
המטרה של רשת חברתית היא כריית מידע איכותי יותר לטובת פרסום ממוקד יותר.
האמצעי לייצר מידע בכמות ואיכות גבוהה היא פלטפורמה שמעודדת חשיפת מידע, כמו אתרי היכרויות.
אף אחד לא הקים רשת חברתית למען האנשים.

גם גוגל מנסה דרך אינספור דרכים לאגור עלינו מידע.
מידע הוא כוח ומקור פרנסה לא רע.

גם פייסבוק וטוויטר יעלמו, בדיוק כמו הבאז שחלף על אתרי היכרויות ואתר חבר'ה ז''ל שהיה רשת חברתית שהכיל מידע באיכות גבוהה.
אז מה לדעתך הקטע של רשת חברתית? 568518
"אף אחד" זו בוודאי אמירה מוגזמת. יש לא מעט אנשים שחוששים מכוחן של חברות האינטרנט הגדולות ומריכוז המון מידע אצל מעט חברות.

אני אישית נמנע מהשימוש בפייסבוק. עבור מיקרובלוגינג (עברית?) אני משתמש בidenti.ca, שהיא לפחות חלק מרשת מבוזרת. אני מקווה מתישהו שעוד מהדברים הקשורים לFreedomBox [Wikipedia] יתחילו להתקדם. אני מעדיף את XMPP [Wikipedia] על פרוטוקולי IM אחרים בגלל שהוא מבוזר מעצם טיבו.

אנשים בהחלט מקימים רשתות חברתיות (גם) למען אנשים.
אז מה לדעתך הקטע של רשת חברתית? 568524
מיקרו בלוגינג - לפי חורים ברשת, תְּחוּם הַשִּׁדְרוֹנִים.
אז מה לדעתך הקטע של רשת חברתית? 568525
יש להעיר שלא מצאתי את המונח במאגר מונחי האקדמיה.
אז מה לדעתך הקטע של רשת חברתית? 568519
הסיבה להקמת רשת חברתית (מכירת מידע ופרסומות) לא קשורה לסיבה לשימוש ברשת החברתית (שמירה קלה על קשר עם הרבה אנשים)

והנקודה הייתה שה''גורו'' כביכול פיספס לחלוטין את המהות של פייסבוק
אז מה לדעתך הקטע של רשת חברתית? 569268
הרעיון של הרשת החברתית היא בכוללניות גסה להעביר את חיי החברה של העולם האמיתי אל העולם הוירטואלי. בסרט "הרשת החברתית", שאמינותו אולי מוטלת בספק אבל איכותו האמנותית והרעיונית לא, מוצגת ההתבודדות החברתית של צוקרברג, אל מול ההתקדמות החברתית של חברו ושותפו העסקי בתחילת הדרך אדוארדו. המבנה החברתי של הקולג' האמריקאי, ומבנים חברתיים בכלל, לפי הסרט, שימשו לו השראה.

חיי החברה בעולם הוירטואלי שונים כמובן מהחיים בעולם האמיתי, אבל עדיין מציע הפייסבוק כמה פעילויות "מציאותיות" שעוברות מעבר לעולם ה"וירטואלי" (כמובן שכולן אינן פיתוחים של פייסבוק) - משיחה פרטית (צ'אט) אל תכנון אירוע (event), אל קבוצות חברתיות שעוסקות בנושא מסויים (הקבוצות), דרך איסוף חברים וקביעה של "מי חבר שלי" ומי לא.
פאטט 568480
פאטט זו הגדרה מדויקת.
לייק
פטה 568515
נהפוך הוא.
הרשת ועוד איך פוגעת ביצרני תוכן, וגם ביצרני התוכנה.
יש הפצצת תכנים מקוריים (וידיאו, טקסט, מוסיקה), שכפול תכנים מאסיבי על ידי רובוטים ואתרי רפאים (בעיקר טקסט) וקושי עצום במימוש של זכויות יוצרים על ידי רוב יצרני התוכן. לכן היא פוגעת בעיקר ביצרנים, המשווקים רק התחלפו.

כל סוג של תוכן ניתן להורדה בחינם, ללא מאמץ וללא אפשרות פיקוח מעשית. (יש פיקוח במקרים יוצאי דופן)
אני חושב שמשטרת אינטרנט זה לא דבר רע כל כך. אם אנחנו חיים בהשלמה עם מישהו שאוכף חוקים במציאות הלא וירטואלית, מה הבעיה שיהיה שוטר אינטרנטי.
פטה 568517
בשביל מה צריכים זכויות יוצרים?

הפצת היצירה (מרגע שנוצרה) היא זולה יחסית. ולהיפך, כל אותם "גנבים" רק עוזרים בכך.

ההצדקה הבסיסית היא שללא המגבלות של חוקי זכויות יוצרים, יוצרים לא היו יכולים להתפרנס. השאלה היא האם זה נכון. הבעיה עם זכויות היוצרים היא שהן מטילות מגבלות שהציבור לא יכול לעמוד בהן. יש הפרה בקנה מידה "מסחרי" של החוקים הללו. מתעלמים מהם. יוצרים רבים מעודדים התעלמות מהם.

הבעיה עם "משטרת האינטרנט" היא הפגיעה ביצירה. כל עולמנו התרבותי מורכב שיצירות שאסור לנו לצטט ולערב.

אגב, מותר לשאול מה הקשר שלך לתחום?

(אני תוכניתן שעובד בחברה שעיקר עיסוקה הוא בתחומי לינוקס ושות'. אנחנו מרוויחים לא מעט מכך שאנחנו "עומדים על כתפי ענקים")
פטה 568539
הפצת יצירה דרך גנבים זה נחמד אם אתה גוף אידיאולוגי או אומן נתמך.

אם אתה יוצר שמנסה להתפרנס ממכירת תכנים ללקוח הקצה או דרך משווקים זה סיפור כאוב.
מוצארט לא היה יכול להתקיים בסביבה הזאת ואני לא מכיר אף אומן שהתפרסם ומתפרנס רק בזכות ודרך האינטרנט.

אין לי שום בעיה עם משטרת אינטרנט, בתנאי שתאכוף חוקים שישרתו אותנו בצורה אמינה.
פטה 568543
מוצארט התפרנס ממכירת הקלטות של יצירותיו?
"מוצארט בגילך כבר היה מת שנתיים"‏1 568544
המודל של מוצרט נראה לך מודל מוצלח?

1 אמא של טום לרר?
פטה 568546
אם אני מבין נכון, וולפגנג אמדאוס מוצרט [ויקיפדיה] התפרנס מהופעות, משיעורים פרטיים וממכירת יצירות (מכירת? תמלוגים על?). כלומר: לא מן הנמנע שהוא היה יכול להתפרנס באותה צורה גם היום, בעיקרון.

אני מניח שהיום יש הרבה יותר גאונים. בזמנו של מוצארט היו הרבה פחות אנשים שלמדו מוזיקה ולכן רק שיעור קטן מהכשרונות הפוטנציאליים התממשו. היום אנחנו חשופים להרבה יותר מהם. לכן היום הוא היה בתחרות הרבה יותר רצינית ולא בטוח שהוא היה מצליח לשמור בקלות על מעמדו כמבצע גאון. אבל סרטונים ביו-טיוב של ביצועיו היו עשויים לתת סיבות נוספות לאנשים לבוא להופעותיו.
פטה 568548
הנקודה המהותית - האם הדרך היחידה עבור מוזיקאי להתפרנס היא ממכירת יצירות מוקלטות?
מספונסרים מבין האצילים, נידמה לי שגם מת דלפון 568547
מספונסרים מבין האצילים, נידמה לי שגם מת דלפון 568550
מתוך הערך בוויקי (וולפגנג אמדאוס מוצרט [ויקיפדיה], כמו שכבר קישרתי מהודעה אחרת):

"אולם למעשה, מחקרים מראים כי למרות הירידה שחלה בפופולריות שלו בקרב תושבי וינה, הוא המשיך להיות מועסק בעבודה מתגמלת היטב בחצר הקיסר ומלבד זאת זכה לתמלוגים רבים תמורת השמעת יצירותיו ברחבי אירופה כולה ובפרט בפראג. בממוצע הוא הרוויח, גם בשנות חייו האחרונות, 10,000 פלורין לשנה (42,000$ בבורסת ארצות הברית 2006). מכתביו האחרונים של המלחין, שבהם פנה אל מכריו בבקשה לתמיכה כספית, מעידים על פי החוקרים לא על מצב של חוסר בהכנסה כי אם על אורח חייו הבזבזני של מוצרט, אשר אהב את תענוגות החיים וסירב לרדת ברמת חייו גם כשלא יכול לעמוד בתשלומים הנלווים לכך. בנוסף לכך, קונסטנצה אשתו הייתה חולה לעתים קרובות והייתה זקוקה לטיפולים רפואיים יקרים."
פטה 568631
אתה מכיר אומן שהתפרסם בזכות הרשת וחי ממנה ?
פטה 568634
א) לא.
ב) זה לא קשור לשאלה שלי.
פטה 569039
פטה 569046
אפשר להרחיב את זה ל
פטה 568640
קשה לי לתת שמות ספיציפים, כי זה לא חלק מהעולם שלי, אבל יש לא מעט אמניות שמוכרות את יצירותיהן ברשת ומתפרנסות מכך (באטסי ובאתרים עצמאיים), כותבים (בעיקר מהעולם, דבורית שרגל ואביעד קדרון כדוגמאות מקומיות) שמתפרנסים מכתיבת בלוגים, והרבה מאד אמנים שמתפרנסים ממקורות שונים - לרבות הרשת. הדיסק החדש (המעולה!) של ברי סחרוף נמכר גם בצורה מקוונת כקבצי מוזיקה וגם בחנויות; יוני בלוך זכה לחוזה בחברת התקליטים לאחר שהיה מגה-פופלרי ב"במה חדשה"; אתמול הייתה כתבה בערוץ 10 על מתופפת ישראלית שגרה בארצות הברית, התפרסמה דרך יוטיוב ומתפרנסת ממכירת מרצ'דייז - אלו רק דוגמאות בשלוף.
האם מישהו מהם בקליבר של מוצרט? לא. אבל כמה אמנים בקליבר של מוצרט יש?
פטה 568645
אוסיף לרשימה את הצמד Pomplamoose המגה-מגניבים.
פטה 568655
אני מדבר על אנשים שצמחו מתוך המדיום וממשיכים למצוא בו את פרנסתם.
אם אם נרד מהמוצרט ונשווה לקלאסיקות רוק או פופ אין דוגמא לאומן שכזה.
לפחות לא בקנה מידה ראוי שקשישים קירחים ובלי שיניים כמונו יזהו את השם.

זה שמישהו מוכר ב 2,000$ בחודש זה נחמד אבל מה הסיכוי שלו להפוך ל"מישהו"...וליצירה שלו להפוך לפופולארית באמת.
ברי לא צמח מהרשת הוא משווק דרכה, על שלום גד שכן מנסה אף אחד לא שמע:
ויש עוד רבים אחרים...

אני בכוונה מותח קו בין היכולות של בודדים (גם לא פרומיל) להתפרס לבין פריצה לקהל הרחב.
פטה 568661
בלי להתעמק ברלוונטיות של השאלות שלך, יוני בלוך (בארץ) ולילי אלן (בכל מקום) הן דוגמאות לאמני-פופ שפרצו באינטרנט והגיעו לקהל הרחב.
פטה 568688
שמח שמצאת.
מה כבודו מצא לא רלוונטי בשאלה שלי ולמה אתה חושב שכדאי שנדע מזה ?
פטה 568662
אני לא יודעת בן כמה אדוני הקשיש הקירח, אבל האינטרנט, כמדיום להמונים, לא נמצא בסביבה יותר מדי זמן. ומה לעשות שלביטלס, לקוסטלו, לאום כולת'ום ואפילו לאואזיס היה קושי טכני מסוים לפרוץ באמצעותו.

(במקרה אתה מדבר עם מישהי שדווקא כן שמעה על שלום גד. אבל שלום גד הוא אמן אינדי. צריך להשוות אותו לאמני אינדי שלא משתמשים ברשת‏1, לא לאחד מזמרי הרוק הפעילים הכי ותיקים בשטח.

1יש כאלה?
פטה 568663
אבל למה יוצר רוק או פופ צריך להפוך ל"מישהו"? כל עניין הכוכבות הוא המצאה של הגורמים השיווקיים. שריד לעולם שבו כולם ראו את אותן תוכניות בטלוויזיה.

ובינינו, מה בדיוק מצדיק את הכוכבות של אמני רוק בימינו? אני מבין מדוע פורצי הדרך ברוק זכו להערצה, ואני בטוח שגם בעתיד פריצות דרך יזכו את יוצריהן בהערצה מיוחדת. אבל קשה לי לראות סיבה שנרצה להגן על האפשרות של אמני רוק טובים אבל רגילים להפוך ל"מישהו" יותר ממשוררים, סופרים או אמנים פלסטיים.
פטה 568672
הרוב המוחלט של האומנים לא נהפכים ל"מישהו". הרוב לא מצליחים להתפרנס כ"כ טוב מהמקצוע. צריכים לא רק כשרון אלא גם הרבה מזל. ליתר דיוק: השמועה אומרת שאם יש מזל, לא צריך כשרון.

המעט שעוד מצליחים צריכים לשלם אחוזים ניכרים מהכנסותיהם למנגנון ההפצה. אם אני לא טועה הם מקבלים סדר גודל של אחוזים בודדים מההכנסות.

לשם השוואה, מישהו מוכן למצוא את התגובה על רווחי המפיונר הממוצע בשיקגו?
פטנט 568690
עפרונית, את צודקת לגבי שלום גד, אבל אם יש תחום שבו לאומנים יש סיכוי לפרוץ, זה דווקא זירת האינדי. פחות כסף גדול בתחרות- יותר סיכוי.
יש הרבה גופים שעושים חיל באינטרנט- אני חושב שהם לאו דווקא האומנים ויצרני התוכן.

יהונתן, אני מסכים איתך שהסגידה לאנשים שיוצרים רוק או פופ תמוהה ושווה מחקר אנתרופולוגי מקיף על התרבות שלנו.
מקרה קיצון: http://www.youtube.com/watch?v=hSAHHd7q8BU
התכוונתי למישהו בהיקף הפרסום אבל התכוונתי לעקומת ההכנסות, ויש קשר.

צפריר, אני מסכים לגמרי. ובתחום האינטרנט שכביכול היה אמור להנגיש את האומן ויצירתו להמונים בקלות לא נראה לי שזה שונה בהרבה.

כתבתי ב- תגובה 568515 שהאינטרנט פוגע ביצרני תוכן, והאומנים בתוכם.
פטנט 568692
ה-Thunderstruck הזה באמת מטופש. אבל אפילו אם היית מביא את Thunder Road, הייתי חושב שהוא לא מצדיק את משטרת האינטרנט.
פטנט 568724
למה הכוונה "זה לא שונה בהרבה"? מי מרוויח במקום האומן?
פטה 568555
בזמנו של מוצארט לא היו שטויות כמו "זכויות יוצרים". כשהוא ראה קטע חמד, הוא השתמש בו ביצירותיו. היום אם אנחנו רואים קטע נחמד, אנחנו צריכים לחכות עשרות שנים, או להסתכן בתביעות מבעלי זכויות יוצרים (תזכורת: דודו גבע והברווז). לכן אני לא לגמרי בטוח שמוצארט היה יכול להתקיים בסביבה הנוכחית. הוא היה כבר חוטף כמה וכמה תביעות.
פטה 568559
היום הוא היה חי יותר שנים כנראה. במהלך אותן שנים, אופציות התביעה היו בעיקר שלו לגבי אחרים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים