שאלה נוספת 76594
האם יש להקל על צום יום כיפור?
האם הוא לא אמור להיות קשה?

זה בערך כמו שיתירו לשתות רק מעט מים כדי להקל.

צריך להזכיר לשרים כי הצום אמור להיות קשה. או שאולי משהו שכח את זה
שאלה נוספת 76612
אתה חייב לעבוד למחייתך. האם יש חובה שתעשה את זה בלי מזגןן? להקל אין פירושו להתרשל במילוי החובה.
לא אותו דבר 76615
לגבי יום כיפור כתוב במפורש ''ועיניתם את נפשותיכם''- ההתענות היא לב העניין, לא נספחת לו.
לא אותו דבר 76653
עיניתם כן, אבל לא צריך למות לגמרי.

יותר מחצי מדינה צמה. מה אכפת לכם שיקדימו את המעבר לשעון חורף, אם זה בפועל מקל קצת על רוב האנשים כאן?
לא אותו דבר 76655
הבה נבחן את שני הצדדים על המאזניים.
שעה אחת של הקלה בצום - מול 3 שבועות של חושך מוקדם.
השימוש בשעון קיץ לא רק מקל על האוכלוסיה מבחינת מורל וניצול זמן (ניצול טוב יותר של הערבים), אלא בעיקר גורם לחסכון משמעותי באנרגיה (כתוצאה מהחשמל שנחסך על תאורה, וכתוצאה מהזמן הנוסף שאנשים מבלים מחוץ לבית כאשר השקיעה מאוחרת).
אבל נו באמת, מהו חסכון באנרגיה מול שעה של צום.

לא אותו דבר 76656
צודקת בכל הטיעון שלך - אבל המשפט האחרון לא קצת מיותר?

בחיי שלא חשבתי על החיסכון באנרגיה. סליחה על האגוצנטריות. אבל השעה שכביכול יורדת מהצום מקלה על המון אנשים, לכן אין צורך בציניות מיותרת, אוקי?

אבל באמת לא חשבתי על החיסכון בחשמל, אז תודה על ההארה.
לא אותו דבר 76681
בכל מקרה לא "יורדת שעה מהצום". כל מה שמשתנה זה "באיזה שעה יוצאים הביתה (מהעבודה) בערב יום כיפור", למי שעובד באותו חצי-יום, כמו גם "באיזה שעה צריך לקום לעבודה למחרת בבוקר". ליתר דיוק, גם זה לא נכון: בכל מקרה השעה היא אותה שעה. כך שהשאלות הן בעצם: "כמה זמן יש מרגע שהגענו הביתה בערב יום כיפור ועד תחילת הצום", ו-"כמה זמן יש לישון מרגע סוף הצום ועד שקמים לעבודה למחרת בבוקר".
לא אותו דבר 76783
"השעה שכביכול יורדת מהצום".

ברור שהצום סה"כ נמשך אותו זמן. 25 שעות.
תרתי משמע? 76739
"ניצול טוב יותר של הערבים" ערבים Aarabs או ערבים evenings?
לא אותו דבר 76671
אבל למה להקל? מה החכמה בחיקוק הקלות כשהמטרה היא עינוי??
אני בשוק שאף אחד לא קולט את מידת האבסורד כאן. בגלל קבוצת אנשים שלא רוצה לאכול מטעמים מצפוניים במשך יום בשנה צריכה כל המדינה להזיז את השעון?
אם כבר ליישר קו אז לעשות את זה עם שאר העולם ולא עם האהבלים שחושבים שהם מצליחים לעבוד על אלוהים עם הזזה אינפנטילית של השעון.

זה מדהים. מזזים את *השעון*! אתם מבינים? השעון. הזמן עצמו הוא זניח ובטל לעומת הצרכים הרגעיים של חובשי הכיפות ביום אחד בשנה.
אולי נשנה גם את השיטה המטרית?? זה יעשה את המרחק לבית הכנסת קצר יותר. "פחות עינוי".
לא אותו דבר 76785
אכן, קורא יקר, אם מישהו באמת חושב שהוא מצליח לעבוד על אלוהים הוא באמת אהבל. לא ברור לי למה הערתך באה כתגובה על מה שכתבתי, אלא אם כן אתה משייך אותי לאותם אהבלים.

"קבוצת אנשים" - יותר מחצי מדינה.

"הצרכים הרגעיים של חובשי הכיפות" - הצרכים הרגעיים של יותר מחצי מדינה, גם כאלה שלא מתכוונים לחבוש כיפה בחיים.

אין כאן שום חכמה. המטרה היא פשוט להקל קצת - ממש קצת, לדעתי כמעט אין הבדל - ביום הצום. הצום הוא אותו צום, נמשך אותו זמן, ואף אחד לא מנסה לעבוד על אלוהים.

אם יש לך בעיה אם זה שמזיזים את השעון לפני שאר העולם, תביא טיעון נורמלי (כמו זה של noga למשל, היא ממש צודקת), ואל תתנהג כאילו זה קונספירציה של הדתיים נגד העולם החילוני.
לא חצי מדינה 76796
אם אני לא טועה, הזזת השעון תקפה גם כלפי ערביי ישראל והשטחים. והנה פתאום יש לנו הרבה פחות מחצי מדינה שצמה (לפי החישוב שלי זה יורד לבערך רבע).
את טועה 76804
ברש''פ לא נוהגים מועדי תחילת שעון-הקיץ וסיומו כמו בישראל. נדמה לי שהנוהג שם הוא לפי שעון ירדן, אך אולי זה רק בגדה.
את טועה 76812
נדמה לי שלפני שנה או שנתיים איזה מחבל עלה השמימה לאחר שמטען התפוצץ שעה מוקדם מדי בגלל הפרשי השעות של שעון הקיץ.
אכן 76845
ואותם מחבלים זכו בפרס דארווין (במקום הראשון!) לאותה השנה: http://www.darwinawards.com/darwin/darwin1999-38.htm...
ובכן 76848
ניתן לסכם כי קיצור שעון הקיץ נועד לבלבל את שונאי ישראל, וכל סיפורי הצום נועדו רק להגדיל את הבלבול.
לא אותו דבר 76805
מה בדבר ההצעה להקל ע"י קיצור אותו (חצי-)יום עבודה בשעה? לא נראית לך עדיפה?
לא אותו דבר 76949
מיץ פטל ונוגה יקרים,

האם הבנתם איכשהו שאני תומכת נלהבת של הזזת השעון כמה שיותר מהר ובאופן יותר חורפי?

אמנם, כששמעתי שמזיזים את השעון יותר מוקדם, המחשבה הראשונה היתה : "יש!! יש!! לא צמים עד שבע, רק עד שש!!". אבל ת'כלס, אם יש כל כך הרבה אנשים שכל כך חשוב להם שלא יזיזו את השעון מוקדם יותר - מבחינתי, יכולים להזיז אותו עוד שעה קדימה. אפילו שעתיים. אנחנו נסתדר עם הצום, זה לא כזאת טרגדיה. בשיא הרצינות : לרוב האנשים הצמים שאני מכירה באמת לא כל כך קריטי אם יזיזו להם את השעון או לא.
noga - גם רבע מדינה עדיין לא ראויה להיקרא "קבוצה של אנשים". לפחות לקרוא לה "קבוצה גדולה של אנשים".
שכחתי 76974
עוד משהו - מיץ פטל, לא הבנתי את ההצעה שלך. מה יעזור אם נקצר את יום העבודה בשעה?!
שכחתי 76979
יהיה יותר זמן לגלוש ב''אייל הקורא''.
נכון 76981
(-:
חשבתי 76983
זה יאפשר לצמים לדמות‏1 שעון-חורף באותו יום, כלומר - לקום שעה מאוחר יותר ולהגיע לעבודה שעה מאוחר יותר (זו השעה שהצעתי לקצר).

ואני מיץטער אם לא הבנתי אותך קודם.

1 לעשות סימולציה
נחמד 76989
טוב, לקום שעה יותר זה תמיד נחמד.

אבל סימולציות עוזרות רק בפסיכומטרי. לא פרקטי.

ויש לך את השם הכי נחמד באתר הזה.
נחמד 76990
מדוע? זה בדיוק מה שיקרה אם שעון-הקיץ יסתיים לילה קודם לערב יום כיפור, כהצעת ש"ס (אם אינני טועה. אולי עוד כמה לילות לפני). אפשר לנסח את הצעתי "קיום שעון-חורף רק בערב יום כיפור וביום כיפור".

ותודה.
ברצינות???!!! 76999
תשמע (או שמא תשמעי?),

חזרתי אחורה בדיון, קראתי את הצעתך שוב ועדיין לא קלטתי אותה. מיץטערת על הטרחה, אשמח אם תפרט אותה לאנשים גמורים מעייפות. כמוני , למשל.
ברצינות???!!! 77003
("תשמע" זה בסדר). "הצעתי" היא להחיל שעון-חורף בערב יום כיפור וביום כיפור, ולחזור לשעון קיץ למחרת, למשך אותם 3 שבועות שנותרו. בפועל, יכול להיות שיעיל יותר לעשות זאת מבלי באמת "להזיז את מחוגי השעון", אלא ליישם את השינויים הנדרשים באותם יומיים בתחום שעות-העבודה ובסדרי-העבודה של התחבורה הציבורית (שממילא יש לה לוח זמנים יחודי ליומיים אלה). התועלת או ההקלה, מבחינת מי שצם, אמורה להיות זהה לזו שבהצעת ש"ס. אפשרות אחרת, יותר פשוטה, יותר מקלה אך מעט יותר יקרה, היא לבטל את חצי-יום-העבודה בערב יום כיפור, במקומות הספורים בהם הוא בכלל קיים.

ואם זה לא ברור, נסי לקרוא את זה שוב כשתהיי פחות עייפה, ואם גם אז זה לא יהיה ברור, כתבי ואנסה להסביר שוב.
ברצינות???!!! 77006
הי, זה ממש טוב!! הערת אותי לגמרי!!

זה אפשרי?

למה לא, בעצם?

אולי תציע את זה לאנשים "בעלי השפעה" כדי ששנה הבאה הם פשוט יישמו את זה במקום לריב כמו תינוקות בגן?
נחמד 77405
מיץ מוביל חקיקה:
(רושם - אולי מיצפטל הוא מאיר שטרית או אלי ישי)
נחמד 77410
אלי ישי הוא לא, אלא אם כן אתה באמת מאמין, שאלי ישי כותב באייל בשבת בבוקר. (ולפעמים גם בשישי בלילה)
מצד שני, האפשרות שמדובר בכבוד השר בכבודו ובעצמו שווה בדיקה. (לא שיש לי רעיון איך לבדוק את זה)
נחמד 77611
אגב כבוד השר:
אתמול בערוץ 2 שאלה הכתבת (רינה מצליח? לא זוכר) את שטרית אם זה פרקטי להפעיל שעון-יום-כיפור שכזה. הוא אמר:

"אנחנו צריכים לבדוק אם זה אפשרי מבחינה טכנית, אבל - אני יכול לנסות!"

אוי, אוי...
גם בגל''צ 77667
סיכם כבוד השר את השיחה, באומרו ש''הוא יכול לנסות''.
שטרית/= מיצפטל 77670
אני מהמר שמיץ הוא לא שטרית. ההשכלה של שטרית היא (נדמה לי) בתחום הכימיה. ואילו למיצנו יש דווקא משיכה לא מוסברת לענייני חוק.
מבלי לאשר או להכחיש דבר 77681
האם שמת לב פעם איזה מחשב מונח על שולחנו של שר המשפטים?
שטרית/= מיצפטל 77684
לפי מדריך הכנסת והממשלה לכנסת ה-‏15, שטרית הוא דוקטורנט למדעי המדינה (הידד!). לא מצויין שם שום דבר על כימיה.

הוא דוקטורנט תוך כדי שהוא חבר כנסת? הממ... אני תוהה על מה התיזה שלו. אולי "השפעת סאטירה פוליטית על הפוליטיקה הישראלית". (:
שטרית/= מיצפטל 77689
יש סאטירה פוליטית בישראל?
שטרית/= מיצפטל 77690
בטח שיש. תסתכל בערוץ 33.
שטרית/= מיצפטל 77692
מישל קישקה בקריקטורה באחת מתוכניות הבוקר, וגם מישהו מבאיו הקבועים של האתר, כבר טען כי ערוץ 33 זה לא סאטירה, זה פורנוגרפיה.
שטרית/= מיצפטל 77698
הייתה.

(החרצופים, זהו-זה בתקופות מסוימות, זו ארצנו. לפעמים גם רק בישראל עשו קצת סאטירה (המערכון על ריפעת טורק). בעצם, גם בלילה גוב, במונולוג, יש בדרך כלל סאטירה פוליטית מסויימת, ושני העיתונים הגדולים מריצים מדור סאטירה במוספי סוף השבוע שלהם)
לא אותו דבר 77002
ה"עבודה על אלוהים" היא לא בקיצור הצום אלא בעצם רעיון ההקלה. מדוע לא לדחות את הצום לעונה עם מזג אויר נחמד יותר? מדוע לא להזיז את השעון ב12 שעות ואז לצום בלילה??
כי זה הכל מטופש. את צודקת, אין כאן שום חכמה. אותם האנשים שמתיימרים לקיים את החוקים העתיקים של הדת היהודית מנסים לעגל פינות ביום שהוא לפי הבנתי הכי חשוב בשנה.
פאתטי.
כן, יש לי בעיה שמזיזים את השעון אבל טיעונים נורמליים צריכים להביא אלו שרוצים להזיז אותו ולא אלו שרוצים לשמור על סדר והגיון.
וזו אכן לא קונסיפרציה - זהו פשוט טמטום המוני מהסוג השכיח ביותר.
לא אותו דבר 77005
קורא יקר,

ההבנה שלי בפוליטיקה שואפת לאפס, אבל כמדומני שש"ס הם אלה שהחליטו שהם פשוט חייבים להזיז את השעון אחורה.

הטמטום שלהם לא מייצג את הטמטום של כולנו. כבר ציינתי, שרוב האנשים הצמים שאני מכירה - דתיים, חילוניים, העיקר "כאלה שצמים!!" - לא ממש יזיז להם אם יזיזו את השעון או לא. זה לא עד כדי כך מקל, וזה לא כזה משנה. לפיכך, "אותם אנשים שמתיימרים לקיים את החוקים העתיקים של הדת היהודית" לאו דווקא מנסים לעגל פינות. הם יקבלו את הצום כמו שהוא (כמובן שאני אתבכיין על זה שבוע, אבל אני אגואיסטית).האנשים שמחשיבים את עצמם למעלה, ונלחמים על הזזת השעון אחד עם השני, אפילו הם לא מנסים לעגל פינות. לעניות דעתי - הם מנסים למצא סיבה לוויכוח.
הקשר בין מחט לתחת 77177
למה כולם מדברים על הזזת השעון בהקשר של צום יום כ. כשבעצם צריכים לדבר על הזזת המקרר ???
מה פתאום?! 77243
להזיז ת'מקרר?! לאן?! ומה נעשה בלילה כשאף אחד לא רואה?!
מה פתאום?! 77594
להזיז קרוב למיטה-אם לתחמן אז עד הסוף.. ולאן אתה חשבת?!
מה פתאום?! 77620
קודם כל אני את ולא אתה (אפילו שהייתי מתה להיות "אתה").
ולא כדאי להזיז ת'מקרר קרוב למיטה, כי אז נישאר במיטה והרי יש אוכל גם בארונות במטבח! אז עדיף לרכז הכל במקום אחד.
???????????? 77647
בסוגריים?!
בלי שלוש סימני קריאה?!
ההודעה היתה צריכה להראות ככה:
קודם כל אני את ולא אתה!!!
**********************************
* אפילו שהייתי מתה ליהיות אתה *
**********************************

נ"ב
לא כדאי להזיז את המקרר קרוב למיטה...

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים