בעקבות המחאה הציבורית: ה''לונה פארק'' וה''סופרלנד'' יתירו כניסת נכים 2377
לאחר משא ומתן עם עמותת איל"ן הודיעה הערב חברת "עיר השעשועים", שבבעלותה ה"לונה פארק" וה"סופרלנד", כי תתיר לנכים להכנס לפארקים שבבעלותה ולהשתמש במתקנים.

החברה הודיעה בשבוע שעבר כי החליטה למנוע את כניסתם של ילדים נכים בכסאות גלגלים מקייטנת איל"ן לגני השעשועים שבבעלותה. בעקבות ההחלטה פנו גורמים שונים לחברה ובקשו ממנה לחזור בה מהחלטתה. מנכ"ל משרד הרווחה פרופ' דב גולדברגר אף התלונן במשטרה כנגד הנהלת הלונה פארק. תלונות דומות הוגשו גם על ידי יושב ראש ועדת העבודה והרווחה ח"כ שאול יהלום (מפד"ל) ועל ידי ארגוני הנכים.

יו"ר ארגון נכי צה"ל משה מטלון קרא לכל נכי צה"ל ובני משפחותיהם להחרים את מתקני הסופרלנד והלונה פארק. הבוקר המליצה החברה למתנ"סים לסניפיה שלא לשלוח ילדים ללונה פארק ולסופרלנד בקייטנות הקיץ. כמו כן בוטל יום כיף עבור 1,200 תלמידי בתי הספר הדמוקרטים שהיה אמור להיערך היום בלונה פארק.

הערב, כאמור, הודיעה החברה על השינוי במדיניותה. במכתב, שנוסחו אושר על ידי ח"כ יהלום, פרופ' גולדברגר, מטה מאבק הנכים וארגון איל"ן, נכתב: "הנני מודיעך בזה כי כבעבר לא תוטל כל הגבלה על כניסת נכים לכל אתרי הפארקים השונים של החברה, ובעלי המוגבלות, מבוגרים כילדים, מוזמנים ליהנות מהמתקנים ... הדאגה לבטיחות המשתמשים במתקנים מחייבת הקפדה על תנאי בטיחות ובחלק מהמתקנים, בהתאם לנסיבות, תתחייב הגבלת שימוש, אלא אם כן ייקבעו אמצעי בטיחות נוספים, כגון ליווי צמוד ... עד להשלמת הקמת הגוף המקצועי וקביעת הקריטריונים על ידו, עיר השעשועים תמשיך לאפשר כניסה מלאה של נכים לפארקים השונים, בהתאם למגבלות הבטיחות, כפי שהיה נהוג עד היום".



היום גם אושר בקריאה טרומית תיקון לחוק איסור לשון הרע שהציע ח"כ רן כהן (מר"צ) לפיו אסור לבזות אדם בשל מוגבלותו. החוק במתכונתו הנוכחית קובע רק כי אסור לבזות אדם בשל גזעו, דתו, מוצאו, מקום מגוריו מינו או נטייתו המינית.
קישורים
Ynet
הארץ
תיקון לחוק איסור לשון הרע - הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

הצעת יעול 310971
אולי כדאי שהכנסת תפרסם את רשימת הסיבות שבגללן מותר לבזות אדם.
הצעת יעול 310973
דעות פוליטיות ומצב סוציו-אקונומי. זהו, נראה לי.
311051
כותרת חדשותית: ה"לונה פארק" וה"סופרלנד" יתירו כניסת נכים.
אכן - אדם נשך כלב.
311110
נראה כאילו השינוי הוא בעיקר מתן רשות _לשלם_ בכניסה. הפיסקה האחרונה קובעת שעד להודעה חדשה לא יהיה שינוי באפשרות להשתמש במתקנים. בשביל מה להכנס?
הלינץ שעשו ללונה פארק בתקשורת ובכנסת החריד אותי 311111
האם מישהו באמת חושב שהם רצו להתנקל לנכים? שיש להם משהו נגד נכים? שהם ידחו לקוחות פוטנציאליים סתם כך כי הם לא מוצאים חן בעינהם?

מישהו חשב לרגע שאולי, רק אולי,הם באמת מאמינים שקיימת בעיה בטיחותית עם העניין?
הלינץ שעשו ללונה פארק בתקשורת ובכנסת החריד אותי 311114
נראה לי שהלך החשיבה הממוצע הוא זה:

"תראו את הקפיטליסטים החזיריים הללו, שמעדיפים בגלל שיקול כלכלי קר לא להכניס נכים לפארק, במקום לאפשר להם להיכנס גם אם פירוש הדבר הוא שהפארק יצטרך להשקיע כסף רב יותר בבטיחות המתקנים ויהיה חשוף לתביעות רבות יותר."
הלינץ שעשו ללונה פארק בתקשורת ובכנסת החריד אותי 311127
כמו "תראו את הקפיטליסטים החזיריים הללו, שמעדיפים בגלל שיקול כלכלי קר לא להתקין רמפה מיוחדת לנכים, במקום לאפשר להם לעלות במדרגות כמו כולם". החוק אומר בדיוק את זה: עם כל הכבוד לשיקולים הכלכליים של אדוני, המדינה מכריחה את אדוני לאפשר לנכים להכנס למקומות ציבוריים (כולל אלו שמנוהלים על-ידי אדוני) גם אם זה עולה כסף.
הלינץ שעשו ללונה פארק בתקשורת ובכנסת החריד אותי 311135
אני לא בטוח שזה נגמר ברמפה. גם תוכנית החלל האמריקאית לא מגייסת נכים לתפקיד אסטרונאוטים, ולא בגלל שאין שם מעלית. יש מתקנים שעלולים להיות מסוכנים לנכים, וקשה לדרוש מהמפעיל של כל מתקן לערוך סלקציה.

אם איזה ילד נכה היה נחבל חבלה חמורה חו''ח, היינו כולנו מזדעקים על בעלי הלונה-פארק, אותם קפיטליסטים חזירים שמתירים לנכים להסתכן בשביל להרויח עוד כמה שקלים עלובים.
הלינץ שעשו ללונה פארק בתקשורת ובכנסת החריד אותי 311188
אפשר לסווג את המתקנים לשלוש קבוצות:
1. מתקנים שנכה (למשל, מרותק לכסא גלגלים) יכול לעלות עליהם בלי בעיה - עם הכסא או בלעדיו.
2. מתקנים שנכה יכול לעלות עליהם לאחר איבזור מתאים של המתקן.
3. מתקנים שגם לאחר איבזור, מסוכן לתת לנכה לעלות עליהם.

לסוג השלישי שייכים למשל מתקנים שדורשים (אפילו בשעת חירום) יכולת להתפנות במהירות; אבל צריך לזכור שגם בבתי קולנוע צריך להתפנות במהירות בשעת שריפה, ובכל זאת מרשים לנכים להכנס אליהם. אני מנחש (על-סמך ביקור במקום עם הילדים לפני כשנה) שמספר המתקנים בקבוצה הזו הוא זניח עד לא קיים. בפארק שעשועים אין מתקנים שבטיחותם תלויה לדוגמא בכח הידיים של המשתתפים. אבל כמובן שאם האחראים על המקום חושבים אחרת, הם יכולים להציב שלטים מתאימים ולהנחות את מפעילי המתקנים, שממילא מסווגים את הבאים לפי גובה וגיל.

במתקנים מהקבוצה הראשונה אין בעיה (אני חושב שאם לוקחים בחשבון את מספר המלווים של קבוצת נכים, כמעט כל המתקנים שייכים לקבוצה הזו).
על המתקנים מן הקבוצה השניה יכולים המנהלים לטעון שהם חסרי תקנה ובעצם שייכים לקבוצה השלישית; זו הדרך ה"כלכלית" - חסכון בהוצאות מיותרות על הנגשה לנכים. זכותי לא להאמין להם. המדינה יכולה (ולדעתי צריכה) לשלוח יד לכיסם הפרטי של בעלי הלונה-פארק, ובניגוד-לכאורה לחופש העיסוק, לכפות עליהם פגיעה במאזן הכלכלי ובתחשיבים הבלתי-תלויים שלהם, בכך שכספם יבוזבז על התקנת אביזרים בלתי נחוצים בעיניהם.
הלינץ שעשו ללונה פארק בתקשורת ובכנסת החריד אותי 311193
אני מודה שעברה קצת יותר משנה מאז ביקרתי אני בלונה-פארק, כך שעדותך מקובלת עלי (אני דוקא זוכר במעומעם כל מיני רכבות הרים ומתקנים אחרים שנכים עלולים להיחבל בהם, אבל הזכרון שלי פסול לעדות).
הלינץ שעשו ללונה פארק בתקשורת ובכנסת החריד אותי 311137
רמפה זה שום דבר, כל העניין היה על המתקנים שהרמפה משמשת להגעה אליהם.
הלינץ שעשו ללונה פארק בתקשורת ובכנסת החריד אותי 311138
אני הבנתי מהדיווחים בתקשורת שהבעיה אינה בדרכי הגישה לנכים, אלא בבעיות בטיחות. כמובן שייתכן שזה כיסוי מחוכם לסיבה הפרוזאית של דרכי הגישה.
הלינץ שעשו ללונה פארק בתקשורת ובכנסת החריד אותי 311200
אבל הם הרי אמרו שהם יקימו ועדה שתבחן איזה מתקנים מתאימים לנכים ואיזה לא.

ההחלטה היתה בינתיים, עד שהועדה תגיע למסקנות, להחיל איסור גורף על כל המתקנים (כלומר להחמיר בתקנות הבטיחות למקסימום במקום להוריד אותן למינימום ולחכות לאסון).

הטענה היחידה נגדם יכולה להיות: "למה לא עשיתם את זה עד עכשיו?".

אבל אם כל אחד צריך לפחד מטענה כזו נגדו תמיד, אף אחד לא יעשה כלום אף פעם... (אלא אם כן תשובה כמו: "כי מונה מבקר פנים חדש שמצא לנכון להתריע על העניין" היא תשובה מקובלת שתגרור את הפסקת הלינץ' הציבורי).
הלינץ שעשו ללונה פארק בתקשורת ובכנסת החריד אותי 311223
יש לפחות שתי תאוריות מתחרות:
1. הפארק קיים כבר עשרות שנים, אבל אף אחד לא העלה בדעתו את הצירוף "קרוסלה מסתובבת" ו"נכה". יש אחראי בטיחות למתקנים, אבל דווקא את הסוגיות האלה הוא מעולם לא בדק. עכשיו פתאום תופס בראשו המנכ"ל ואומר "רגע, ומה אם יקרה משהו? מי אחראי?" ומחליט שהכניסה לנכים אסורה. הוא לא מבצע בדיקות ראיה בכניסה ולא מורה לתקן את הגדרות השבורות או השילוט הלקוי, כי השאלה "מה אם יקרה משהו" לא עלתה במוחו בהקשר הזה אלא רק בהקשר של ילדים בכסא גלגלים. הוא פותח את ספר ההוראות למנכ"ל בעמוד "טיפול בלחץ ציבורי", ומוצא בשורה הראשונה באותיות גדולות "יש להקים ועדה". מקים ועדה. הלחץ הציבורי גובר, ואז הוא "מוריד את תקנות הבטיחות למינימום" (האחריות נשארת שלו!) ומרשה להם להכנס, למרות שעכשיו נשאר רק "לחכות לאסון".

2. קייטנה מלאה נכים זה לא טוב לתדמית. אם הם יקבלו את הסירוב בשקט, הרווחנו עוד יום של פעילות רגילה בלי כאב ראש.

(אם יש צורך לומר זאת בפירוש, ההתקפלות עם גבור הלחץ מראה באיזו רצינות העלו את נימוקי ה"בטיחות" מלכתחילה).
הלינץ שעשו ללונה פארק בתקשורת ובכנסת החריד אותי 311275
שכחת את התיאוריה השלישית, שאפילו נתמכת על ידי מה שאמרו מנהלי הפארקים כשהודיעו על ההחלטה: חברת הביטוח שלהם החליטה שהיא לא מכסה על פגיעה בנכים (כנראה משום שהם חושבים שהם לא נראים טוב בפארק). מנהלי הפארק, בלית ברירה, נאלצו לאסור על הנכים להכנס, משום שהם לא יכולים להסתכן בכך שאחד מהם יפגע בלי שהפארק יהיה מכוסה.
הלינץ שעשו ללונה פארק בתקשורת ובכנסת החריד אותי 311329
כסף. אפשר למצוא חברת ביטוח אחרת. שיודיעו: התעריף לנכים גבוה יותר כדי לכסות את ההוצאות הגבוהות על ביטוח, בסך 260 ש"ח למבקר נכה. למחרת תימצא חברת ביטוח שמוכנה לבטח במחצית הסכום.
הלינץ שעשו ללונה פארק בתקשורת ובכנסת החריד אותי 311824
או שלמחרת יקטלו אותם בעיתונים ויספרו שהם אוכלים מצות עם דם של ילדים נכים...
הלינץ שעשו ללונה פארק בתקשורת ובכנסת החריד אותי 311616
עוד 2 תאוריות:
4. מנהלי הפארקים ראו כאן 2 ציפורים על ענף אחד. גם פרסום חינם (הפארק יופיע כמה ימים בתקשורת, אולי כמה צילומים, יכול לכפר על ההקשר השלילי) וגם ביטוח משנה למקרה שיקרה משהו למבקר נכה.
5. תגובה 311581 מעלה את האפשרות שמדובר או בעסקי רווח לא הוגן (שאז כדאי לערב את שלטונות המס)או בעסקים הפועלים עם שולי רווח מזעריים. במקרה זה גילויי הנדיבות והאנושיות ע"ח היזמים עשויים להסתיים בהפיכת העסק ללא רווחי. השאלה אם שווה להחזיק פארק שעשועים שגם משלם לעובדיו משכורות רעב וגם מפלה נכים היא קשה רק לכאורה. חברות המונעות מעצמן "פינוקים" עד אשר יפתרו כל הבעיות והמצוקות האמיתיות, הן חברות במצוקה אמיתית.
הלינץ שעשו ללונה פארק בתקשורת ובכנסת החריד אותי 311619
לדעתי חברות אשר מכורות ל''פינוקים'' עד כדי כך שלא יתנו לעניינים חשובים כמו אפליית נכים לשבש להן את מנת הסם, גם הן חברות במצוקה כלשהיא.
Six Flags 311292
Guest with Disabilities
http://www.sixflags.com/parks/wildsafari/ParkInfo/gu...

General Admission $47.99
Jr. Admission (under 54") $29.99
Sr. Citizen/Disabled $29.99
Children 3 & Under Free

Six Flags 311330
בטח מדובר על איזה פארק קטן עם שתיים-שלוש מגלשות ונדנדה, לא משהו גדול כמו בתל-אביב.
Six Flags 311381
אתה צוחק, נכון? Six Flags הם מהפארקים הגדולים והמתוחכמים שיש בארה"ב.
עוד באירופה 311385
הוא היה ציני
עוד באירופה 311395
הוא באמת היה ציני, אבל אם הוא היה שם ללב לשם של הלינק וגם קופץ לשם לרגע, היה מגלה שלא מדובר בלונה פארק אלא בסאפארי, ושם באמת אין בעיה עם נכים. אפילו הסאפארי ברמת גן מקבל אותם בשעריו.

(מסתבר ש Six Flags מפעילה כל מיני אטרקציות בידוריות, לא רק לונה-פארקים).
עוד באירופה 311429
זה בטח לא המקום לספר על היום שבו הגעתי ל-Six Flags והסתבר שלא בעונה הוא פתוח רק בימי שבת וראשון, נכון?
Six Flags 312502
I've visited Six Flags in San Rafael. It is very much a luna-park, with huge roller coasters in pools and everything you'd expect from a water park.
Six Flags 313724
ראית את הלינק? לעיני הכהות זה נראה כמו סאפארי.
Six Flags 311408
כמעט 50 דולר בשביל ספארי מסכן?!

(טוב, לא מסכן, אבל בכל זאת. במה הם מאכילים את החיות שם שזה כל-כך יקר?)
קינגדה קה בששת הדגלים 311409
הספארי הוא החלק השולי של בפארקים שלהם, מתקני השעשועים הם העיקר. בפארק שבניו ג'רזי חנכו לפני כמה שבועות את רכבת השדים הגדולה בעולם, בגובה 150 מטר ותאוצה של 0 ל200 קמ"ש ב3.5 שניות, בהיפוך של 270 מעלות. פה יש תמונות מהפארק
Six Flags 311420
במבקרים כמובן.
המחיר שצויין הוא לכניסה. אתה יודע כמה עולה לצאת?
אדוני קטרן שקרן ותתרן 311355
עמנואל פלד, עלינו עליך!
הלינץ שעשו ללונה פארק בתקשורת ובכנסת החריד אותי 311115
להתנקל לנכים כנראה שלא, אבל להתנכל להם, אולי. זאת אומרת, כנראה שלא ישב לו איזה גרגמל וחשב "במי אני יכול להתעלל? או - הנה - נכים הם מטרה קלה." אבל (אולי) ישב לו איזה מנהל, או בעלים, או מישהו - וחשב לעצמו: הלונה פארק הוא מקום שמשדר בריאות, אתגר, אומץ ואדרנלין. למה אני צריך פה את כל העקומים והמעוותים, על כסאות הגלגלים שלהם, שיסתובבו לי כאן בין הרגליים, ויקלקלו למבלים את התאבון? אני צריך שמישהו יגיד משהו כמו "עזוב אותך מהאנקונדה, כל אינווליד עולה עליה" או "סיקס פלגס זה משהו, לא כמו הסופרלנד שמביא אליו קייטנות של נכים".
הלינץ שעשו ללונה פארק בתקשורת ובכנסת החריד אותי 311117
האם את באמת חושבת שהיה מנהל או בעלים שחשב כך?

האם (זהירות! שאלה אישית!) לדעתך יש מישהו מהכותבים באתר הזה שיחשוב כך? (לא צריך לציין שמות).
הלינץ שעשו ללונה פארק בתקשורת ובכנסת החריד אותי 311118
כנראה שלא בדיוק במילים אלו, אבל בהחלט יתכן שכן.

עוד מישהו שיחשוב כמוני, או כמו המנהל?
לפרשנות הראשונה, לדעתי כן. לפרשנות השניה לדעתי (ואני מקווה לא להתבדות) לא.
הלינץ שעשו ללונה פארק בתקשורת ובכנסת החריד אותי 311139
עוד מישהו שיחשוב כמו המנהל. מכיוון שאין ''מנהלים'' כאלו באתר, אני תוהה איפה מוצאים את הברנשים האלה.
הלינץ שעשו ללונה פארק בתקשורת ובכנסת החריד אותי 311144
כמה "מנהלים" (שקובעים מדיניות של חברה) בכלל יש באתר?
כמה סוורים יש באתר?
כמה עובדי תפעול במפעלי ים המלח?
כמה נהגי משאיות מקצועיים?
כמה מפני אשפה?

יש להניח שכל המקצועות הללו, מכיוון שאינם מיוצגים באתר, אינם קיימים בכלל.

איני גולש* משמע איני קיים.
___
*באייל הקורא.
הלינץ שעשו ללונה פארק בתקשורת ובכנסת החריד אותי 311159
זה נכון, אלא שלא על *תפקיד* מדובר כאן, אלא על *אישיות*. אני לא חושב שהמנהל שלונה דיברה עליו יפעל כך בגלל שהוא מנהל (מנהל, גם המחושב ביותר, לפחות יבדוק סטטיסטית מה תהיה ההשפעה של איסור גישה לנכים על דעת הקהל, שהרי אליה הוא מכוון מלכתחילה), אלא בגלל פגם אישיותי כלשהו שיש בו.

או במילים אחרות: לא צריך להיות מנהל כדי לחוש כלפי נכים את התחושות שאותן לונה מייחסת למנהל, אבל רק כשאתה מנהל וחש אותן מתחילים לראות את השפעתן בשטח.
הלינץ שעשו ללונה פארק בתקשורת ובכנסת החריד אותי 311291
Try to check in the Ski resorts around the world and you will find that there are many disabled people doing ski and they get much help from the staff and from other skiers. I am sure the Luna park could solve the security problems and even make out of it a marketing case.
שכחו את העוול הגדול יותר של המקומות האלו 311581
במסגרת ההו-הא על נושא הנכים, החשוב כשלעצמו, נזנח לגמרי הטיפול בבעיה לא פחות חמורה - ניצול העובדים ותנאי העסקה בלתי-חוקיים - ועוד יותר מכך בלתי מוסריים). כתבה בנושא: http://dailynews.walla.co.il/?w=/1/732826
אם רק נושא הנכים יפתר, הם יצאו בזול..
שכחו את העוול הגדול יותר של המקומות האלו 311617
זה דבר די מקובל במקומותינו, לעשות הו-הא תורני על נושא כלשהו, ותוך כדי כך לצאת ידי חובה מהתעסקות בנושאים חשובים אחרים, ולשכוח מה קרה שם בכלל (מי למשל זוכר, לא מזמן, את נושא העובדות העומדות של סופרפארם, ומי בדיוק יודע מה יצא משם)? מן הסתם, גם נושא הפארקים ייזנח בקרוב לטובת הו-הא חדש, הקיץ בינתיים יעבור ואף אחד לא ידע מה נסגר בסוף עם נושא הנכים בלונה פארק, מה שיועיל מאד להמשך הקריירה של מנהלי הלונה פארק ואלה שהחליטו, שהם היו הראשונים שחייבים היו, לדעתי, לעוף. אגב, מה שמותיהם?
שכחו את העוול הגדול יותר של המקומות האלו 311621
האמת היא, שמנושא העובדות העומדות ברשת המגעילה ההיא, יצא שהפסקתי לקנות בה (למעט תרופות. רוקחים כמעט אף פעם לא יושבים בשום בית מרקחת)..
Superpharm 312504
From what I understand, the cashiers are still standing at the registers, but have been given (poor comfort!) special mats to stand on which are supposedly better for their feet. Anyone, please correct me if I'm wrong, and please illuminate me if you think it's a fair outcome.
Superpharm 312751
הן קיבלו 'שטיח אורתופדי'. נראה לי מהצצה קלה מחוץ לסופר כמו איזה שטיחון עלוב למדי שאני לא יודע כמה הוא אמור לעזור לרגל, אבל בעניין הזה מוטב לשאול את הקופאיות עצמן. לי קצת קשה להאמין ששטיח, גם אם הוא האורתופדי שבעולם (תהרגי אותי אם אני מבין מה זה אומר), יכול להיות תחליף לישיבה הגונה על כסא לפחות פעם ביום עבודה, העיקר שהאלבשן הזה שייצג את מאבקן רשם 'נצחון הסטורי.'
Superpharm 312837
בעניין השטיח אתה ודאי צודק. הזדמן לי לדבר עם אחת הקופאיות ברשת הזאת, והיא אמרה שלא שטיח ולא נעליים. זה לא עוזר בשום צורה.
Superpharm 312885
דווקא נעליים אולי היו עוזרות.
Superpharm 312922
טוב, אז לא שטיח ולא ציפורים.:)
רשמי ביקור 323168
רשמי ביקור קייטנת איל"ן בלונה פארק. הארץ: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?co...
פרק לילדים נכים 331673
בחול המועד סוכות ייפתח ברעננה "פארק חברים", פארק שעשועים ייחודי לילדים נכים.

הארץ: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it...
346623
ועכשיו: מכללת תל-חי http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it...
הטובים נגד הרעים? 346638
האזנתי לשיחה בעניין אצל רזי ברקאי בגל''צ. מנהל המכללה הסביר שהמכללה אינה ערוכה כעת מבחינת נגישות (היא מורכבת מאוסף של מבנים שאינם נגישים), כך שלאחר דיון בעניין הוחלט שלא יהיה ניתן לקבל את הסטודנטית בעלת המוגבלויות (בכתבה ב''הארץ'' גם מסופר על סטודנט אחר בעל מוגבלויות שהפסיק את לימודיו בשל כך). הוא ציין בנוסף שהמכללה עתידה לעבור בעוד כשנתיים למבנה חדש שיהיה נגיש, ואז לא תהיה כל בעיה. נציבת נגישות (או מישהי עם הגדרת תפקיד דומה) אמרה שמבחינה עקרונית הוא צודק וניתנה ארכה למוסדות ציבוריים להנגיש את המבנים שלהם עד לתאריך הנ''ל, אך בנוסף הצרה על כך שבאוניברסיטאות אחרות הצליחו למצוא פתרונות. הסטודנטית, שהיא גם ערבייה בנוסף לכל, התבטאה בעברית עילגת מעט כך שלא תמיד היה ברור מה כוונתה, אך ניתן היה לקבל את הרושם שהיא מוכנה לקחת את העול על עצמה.

לכאורה, לאור התיאור אפשר לומר ''תנו לה להרשם, זו בעיה שלה והיא מודעת למצב''. אבל התחושה שלי היא שהמנהל מנסה למנוע כעת את התלונות שיבואו אחר כך (שהרי לציבור יש זיכרון קצר) על בעיות הנגישות של הסטודנטית. מצד שני, גם בתקופת המעבר, היה יאה יותר מבחינה ציבורית לו המכללה היתה מנסה למצוא פתרון בכל זאת לבעיית הנגישות, אולי, למשל, בשיתוף אגודת הסטודנטים ומציאת מתנדבים מקרב הסטודנטים שיסייעו לסטודנטית המוגבלת.
הטובים נגד הרעים? 346649
רגע. כתוב בעיתון שהיא "הוזמנה לראיון". האם זה נוהל רגיל במכללת תל חי? לא שמעתי אף פעם שמראיינים סטודנטים לפני שמקבלים אותם. בכלל, פרט לשנת לידה ואולי מגדר, האוניברסיטה לא אמורה לדעת הרבה פרטים אישיים על הסטודנט. איך הפלונטר הזה נוצר מלכתחילה?
הטובים נגד הרעים? 346676
מדוע אמורה האוניברסיטה לדעת שנת לידה ומגדר? למה זה רלוונטי?
הטובים נגד הרעים? 346677
שנת לידה רלונטית בשביל שהאוניברסיה תדע עם לדרוש מהסטודנט להשתתף בשיעורי ספורט, בשביל שהאוניברסיטה תדע איך לשכלל את ציוני הבגרות של המועמד, ושהאוניברסיטה תדע אם הוא יכול ללמוד רפואה.

מגדר רלוונטי בשביל שהאוניברסיטה תוכל למנוע מנשים להתגנב לחוגים של גברים, ומגברים להתגנב לחוגים של נשים.
הטובים נגד הרעים? 346678
אני לא יודע מה "רלוונטי" אבל תאריך לידה מופיע (הופיע?) על טופס ההרשמה. עכש"י "מגבלות רפואיות" לא מופיעות על הטופס.
הטובים נגד הרעים? 346694
אני לא יודע. שאלה מעניינת באמת. אולי הסטודנטית פנתה מלכתחילה למכללה, אולי יש משהו בטופס ההרשמה שבעקבותיו זומנה לראיון.
346695
ויש מי שמרים את הכפפה: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it...
346697
צנן את התלהבותך. הנושא של מכללת עמק יזרעאל עלה בראיון אצל רזי ברקאי, והסטודנטית הבהירה שבמכללת עמק יזרעאל לא מלמדים את המסלול הספציפי שהיא מעוניינת ללמוד, אלא רק במכללת תל-חי. מוסד נוסף שהוזכר בראיון היה האוניברסיטה העברית, אבל אני לא זוכר מה היה ההסבר ביחס אליה.
346881
במכללת תל-חי החליטו להזמין את עליא אבו אל-חוף, הסובלת משיתוק מוחין, לסייר היום בקמפוס המכללה: "הזמנתי את עליא ואת הוריה. אעשה אתם סיור בקמפוס. אולי שגינו בהחלטה", אמר איתן גדליזון, מנכ"ל המכללה, "השיקול העיקרי היה ויהיה לא לפגוע בה. אם נחליט שאפשר בכל זאת לעזור לה, מה טוב".

הארץ: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it...
אד הומינום 346891
טוב, לפחות על איתן גדליזון אי אפשר לטעון שהוא זר לצרכים של החריג, ולשילובו בחברה ה''רגילה''.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים