האם אתה מצלם? 2391
קישורים לדוגמאות יתקבלו בברכה.
כן, כמקצוע (בעבר או בהווה) 11 3%
כן, כתחביב משמעותי (ציוד יקר, סיורים למטרת צילום וכו') 25 6%
כן, כתחביב מזדמן 134 32%
רק בטיולים ובארועים חגיגיים 94 22%
לעיתים נדירות 65 15%
לא (אין לי עניין או לא מסוגל) 48 11%
לא, אבל אני מאוד פוטוגני 45 11%

422 הצבעות עד כה
פרסום תגובה לסקר

הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

האופציה ההומורסטית לא משהו 324913
אם יורשה לי להציע חלופות :
1. כן, אבל החייזרים לקחו את כל העדויות.
2. אני מתמחה בצילומים סמויים בחופים נודיסטים.
3. אני צלם מקצועי, אולי ראיתם כמה מקלטות הוידאו שהפקתי עבור אל-קעידה בעירק (וקישור).
4. לצערי אני לא מופיע על פילם.
לא 324921
אצלנו במשפחה לא מצלמים. משהו חצי-אידיאולוגי, בסגנון ''אם היית במקום יפה אל תסתכל בתמונות כמו גולם, אלא סע לשם שוב''.
לא 324926
אידאולוגיה יפה. אם כולם היו מחזיקים בה לא היינו יכולים היום לדעת איך נראו מגדלי התאומים, לא?
לא 324951
מי בכלל רוצה לדעת איך נראו מגדלי התאומים?
(אולי אם הם היו יפים יותר, לא היו הורסים אותם...)
לא 324962
כמו את פסלי בודהה שהטלביאן הרסו?
מה שנכון נכון... 326098
באמת, מה יפה במגדלים?

קצת אדריכלות נשית, עגולה ויפה, לא תזיק...
לא 324981
... ואיך הם נראו שנייה לפני שהפילו אותם.
אוהבת את הגישה 326099
מזדהה 326144
אם יש משהו שמרגיז אותי בגישה של אנשים לגבי צילום, זה ש (בעיקר בטיולים ובאירועים משפחתיים) הצילום הופך להיות חשוב יותר מהחוויה. "איזה צילום השגנו!" במקום "איזה מקום יפה ראינו".
מזדהה 326146
אם הייתי חוזר מטיול ומספר למשפחה, אני חושב שהייתי מנסה להלהיב יותר את האנשים עם הצילומים שלי מאשר עם סיפורים על המקומות היפים שראיתי - פשוט מכיוון שצילומים הם יכולים לראות, ואת החוויות לא ממש.

כלומר, מה נראה לך יותר מעצבן: מי שבא ואומר "תראו את הצילום הזה, נכון יפה?" ובין מי שאומר "שמעו, הייתי במקום ממש יפה, אבל אתם לא יכולים לראות מה שאני ראיתי. בעסה, מה?"
מזדהה 326177
למה דווקא חוש הראייה?
אם אתה רוצה להמחיש לקרוביך את חוויית הטיול, אתה יכול למשל לבשל להם ארוחה בסגנון אותה ארץ, עם כל התבלינים המקומיים, בכלים מתאימים, ולהסביר על כל מאכל. כך לפחות אתה משביע שני חושים (טעם וריח, ובעצם גם קצת ראייה).
מזדהה 326943
רעיון נפלא אבל דורש הרבה יותר עבודה ולכן בעל ישימות נמוכה.
מזדהה 326945
כנראה בגלל שזה החוש המרכזי שלנו דרכו אנחנו מקבלים את רוב האינפורמציה על העולם.
מזדהה 326946
אולי אצל צבים, אצל בני האדם חלק גדול מהגנים הקשורים לחוש הריח שותקו והחלק הגדול ביותר במוח מוקדש לעיבוד חזותי.
חוש הריח כן קשור לחלקים פרמיטיביים יותר במוח ולכן מעורר דחפים קדמוניים בצורה טובה יותר.
לא מדויק 329365
בחיות הדבר נכון לגמרי, אך מחקרים עדכניים הראו שבבני אדם האזורים הללו התנוונו במוח.

כך למשל עכברים שיריחו פרומונים של מין יתחרמנו מייד על מה שמריח מהם (גם חתול שעיר ושמן).
אך בני אדם - חבל - אינם מגיבים לפרומונים (אנושיים, וחייתיים) כלל!

אם זאת בני אדם כן מתאהבים (הפתעה!) על פי המראה.
חוש הראייה ניצח!!!

אני בעד לצלם תמונה...

(ואם אפשר אני לא מתנגדת שיכינו לי ארוחה אקזוטית וטעימה)
לא מדויק 329404
לדלות ידיעתי, יש לא מחקר אחד ולא שניים שמראים שבני אדם מגיבים לפרומונים (אנושיים).
לא מדויק 329464
במפורסם בהם‏1 הנבדקים רחרחו חולצות לא נקיות של אנשים שונים ודרגו את הריח מבחינת הגועל-נפש שהוא עורר בהם. הזוכה היתה החולצה שבעליה היה הכי רחוק מהנבדק מבחינת המערכת החיסונית שלו (או שמא מבחינת הדמיון הכללי ב- DNA, ועניין המערכת החיסונית נכנס רק כפרשנות? אינני זוכר, ואני משאיר את זה כתרגיל לקורא ולדוד ג.).

תמיהה: נובע מזה שאדם יידחה ביותר ע"י חולצותיו שלו (כפי שכמדומני אכן הודגם שם), מה שעומד בסתירה ליידע אחר שיש לי על העולם.
____________
1- אפילו ראיתי במו עיני שחזור שלו בערוץ 8.
לא מדויק 329477
אני ראיתי (בטלוויזיה, אז סימן שזה נכון) ניסוי שבו גבר ישב על כיסא אחד, אקראי, מתוך הרבה שניצבו בחדר ריק. אח''כ הכניסו נשים שונות לחדר, כל אחת לחוד ללא קשר לאחרות, וכולן בחרו להתיישב על הכיסא שהגבר ישב בו, או בכיסא הסמוך אליו.
לא מדויק 329485
וכעת לא נותר אלא לשאול האם האקראיות היא אכן אקראית, או שמא אותה העדפה (אפילו לא מודעת) שגרמה לגבר לבחור דווקא בכסא המסויים, גרמה גם לנשים לבחור באותו כסא.
לא מדויק 329491
אני חושב שהכוונה היתה שהכיסא נבחר עבור הגבר באופן אקראי (על ידי הטלת קוביה למשל) ולא שהגבר בחר את הכיסא.
לא מדויק 329605
משהו כזה. ביצעו את הניסוי כמה פעמים, בכל פעם כשהגבר יושב בכיסא אחר ובמיקום אחר בחדר.
לא מדויק 329696
האם עשו אותו דבר עם אישה וראו שהאפקט נעלם? אחרת, ייתכן שאמנם מדובר על השפעה סאבלימינארית של הריח, אבל בלי האספקט המיני. נראה לי סביר שסביבה שמדיפה ריחות אנוש תיחשב לבטוחה יותר, כפי שברווזי העץ של הציידים מאותתים לברווזים האמיתיים שאפשר לנחות בבריכה.
לא מדויק 329705
לא זוכרת פרטים נוספים.
לא מדויק 329708
נדמה שמדובר בניסוי בו ריססו בפרומונים כסא בחדר המתנה של רופא שיניים. בגוגל לא נתקלתי בניסוי עם הפרוטוקול שאת תארת.
לא מדויק 329716
זה לא היה בגוגל, זה היה בטלוויזיה! :-)

הכיסאות עמדו בחצי גורן.
לא מדויק 329723
אה. טוב. תוכניות כאלה לא נכנסות לנו הביתה.
לא מדויק 329703
וכמה מעבדות אחרות הצליחו לשחזר את הניסוי הזה?
Lennard -Jones 329505
מה שנותן משמעות שונה לביטוי Hard Core.
אני ממש מקווה שלא יאשימו אותו בחמיצריות, אבל כדי למנוע זאת, הנה קישור:
לא מדויק 329558
לפי התיאור שלך נשמע שהמסקנה צריכה להיות הפוכה - אלא אם כן החולצה הזוכה זכתה בזה שעוררה הכי פחות גועל נפש.
לא מדויק 329697
כן, לזאת הכוונה. הניסוח באמת לא היה אופטימלי.
לא מדויק 329699
אם כך, אפשר להסיק, אולי, שחוש הריח שלנו הוא חוש מוסרי ברור, האמור למנוע אוננות ושפיכת זרע....
מזדהה 327110
צודק, אבל לא התייחסתי למי שחוזר מהטיול הביתה אלא לכמה אנשים שטיילו איתי ב*אותו מקום*, ובאותו הרגע שאני עמדתי והתפעלתי מהנוף הם היו עסוקים בלהתלהב מהצילום שיצא להם.
מזדהה 327113
...מה שכמובן לא היה קורה עם מצלמות טרום דיגיטליות, שאת התוצאה אפשר היה לראות בהן רק בדיעבד.
כן כתחביב 324937
קשה לי להגדיר אם זה משמעותי או לא. יש לי ציוד לא טריוויאלי (מצלמת ריפלקס מקצועית) ואני מצלם די הרבה, אבל בעיקר בטיולים וארועים (למען האמת, אשתי מצלמת יותר ממני). למעט סיורים לאורך קו הרכבת הנבנה בדרך למודיעין, אני לא נוהג לצאת לסיורי צילום.
כן כתחביב 324939
כמה עדשות יש לך?
בימים טרופים אלה, כשלכל מצורע וזב חוטם יש איזה Rebel XT או ‏1 D70, נראה לי שיש לקבוע את הרף בשלוש עדשות לפחות.

1 מה שהופך אותי לתת-תת-מצורע, בערך.
כן כתחביב 324965
יש לי רק שתיים - הסטנדרטית (55 מ"מ) וזום (35-105 מ"מ).
אני מניח שלפי הסטנדרט שלך זה תחביב מזדמן.
כן כתחביב 324978
הייתי חובב רציני יותר בעבר מאשר כיום, אבל שלוש עדשות למצלמה אחת לא היו לי אף פעם. הנה כמה תמונות:

(צולמו בדרום צרפת, הודו ונפאל. ההר הוא Machhapuchhre או "Fish Tail" בדרך ל-ABC).
תמונות מדהימות 326204
תודה! 326254
כן כתחביב 326944
תמונות יפות מאוד עם קומפזיציה מוצלחת.
זה לא פשוט לצלם אנשים מבלי שהמצלמה תשפיע על ההבעה שלהם, אבל נראה שהצלחת.
חוץ מזה היה צריך לנגב לדורס שצילמת את הנזלת מהאף (יש לו שם מלא צהוב) לפני שהוא מתחיל לעוף ואז הכל היה בסדר ‏1.

1 אני לא מתנדב לעשות את זה, למקרה שרצית לשאול.
כן כתחביב 326950
תודה תודה. באמת שאני לא מומחה גדול, והטריק העיקרי שלי להשיג צילומי אנשים בפוזה "טבעית" הוא (כמובן) שימוש בזום רציני, החביב עלי מאוד מסיבה זו בדיוק. טריק חשוב אחר הוא לצלם אלף תמונות ולהראות ארבע; גם לטירון כמוני יש כך סיכוי לגרד בפוקס איזו תמונה סימפטית.

גם אני נסעתי להודו עם הגישה של "לחוות ולא לצלם", ומהר מאוד התחלתי להצטער על כך; רצתי וקניתי את המצלמה הראשונה שלי בקטמנדו, ואין לי כמעט תמונות מהחלק הראשון של הטיול. יצא מזה דבר אחד טוב: המצלמה ההיא היתה פשוטה מאוד (אבל עם זום מצויין), וכך נאלצתי ללמוד לדאוג "בידיים" למדידות אור, עומק שדה וכאלה.
כן כתחביב 324980
סתם, סתם, לא התכוונתי להעליב.
כמו שציינתי, אני נמצא הרחק מתחת לרף, עם Canon S1 IS (וקצת ציוד עזר).
שקלתי לעבור ל-DSLR אבל קשה לי לוותר על הכסף, הזום, והוידאו, אפילו במחיר של איכות התמונה.
כן כתחביב 325163
לי יש אולימפוס (OM 10) עם העדשה הסטנדרטית (50 מ"מ) עליה ניתן להרכיב את שלוש עדשות המקרו, ועוד שתי עדשות זום: האחת שמכסה את התחום הסטנדרטי (35-70 מ"מ) והשניה טלה (75-150 מ"מ). מכיוון שמדובר במצלמה ישנה (25 שנים) יש גם פלש נפרד. יש כמובן תיק נשיאה הולם, הכולל את כל המפורט לעיל + סרט צילום רזרבי ובטריות גבוי.
חוץ מזה יש לי עוד שלושה דברים: כאב גב, מצלמה דיגיטלית (פשוטה) וארון שבו שוכן אחר כבוד תיק הנשיאה ההולם על כל תכולתו. את כאב הגב אני לוקח אתי לכל מקום, ואת המצלמה הדיגיטלית לארועים נבחרים.
כן כתחביב 325164
גם שלי זאת אולימפוס OM10, רק שלי יש פחות עדשות ואין לי תיק נשיאה הולם ועל כך צר לי מאוד. יש לי מצלמה דיגיטלית שמשמשת בעיקר להנצחת יורש העצר ויש לי גם מצלמה אנלוגית אוטומטית לאידיוטים שהוצאתי ממנה כמה מהתמונות הטובות ביותר שצילמתי אי פעם. האוטומטית כבר כמה שנים במגירה, הדיגיטלית נמצאת בתיק של יורש העצר ועוקבת אחריו לכל מקום והריפלקס משמשת בין הטיולים לתיעוד של הקמת הבית שבו אני מתכוון לגור יום אחד.
יש לי זניט ישנה 325075
והזמנתי מאיביי עוד זניט ישנה פחות, עם שלוש עדשות בין 30 ל200 מ"מ, ויש לה אפילו מקום לפלאש מודרני

אני צלם די חובב והמצלמה תמיד באוטו, אני תמיד אוהב לתפוס אובייקטים מעניינים כמו שרפות, עגלות קניות שנפלו בחניית המכוניות ליד הסופר, עבודות עפר ופריחה , האפקט המתקבל מעדשה עם תחום פוקוס צר הוא שהאירוע תמיד חד יותר מהסביבה
רק תמונות עם סיפור 325076
ביום חורף תל אביבי רגיל, התחיל לרדת גשם, לא משהו נורא, סתם זרזיף מטריד, ותוך כמה דקות התרוקנה הרחבה שמול מגדל שלום.

ורק הזוג הזה נשארו שקועים בעולמם הפרטי.

נ.ב. ביקשתי את רשותם לפרסם את התמונה.
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325091
אם כי לפעמים יוצאות לי תמונות ממש ממש יפות, כמו זו למשל (סנטראל פארק):
ולקולקציה המלאה:
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325096
לי אף פעם לא יוצאות תמונות יפות - אני תמיד שוכחת שצילום הוא אמנות האור, ותמיד מתמקדת בקומפוזיציה על חשבון האור. התוצאה דומה יותר לרישום פחם (אבל עם קומפוזיציה מעולה).
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325130
המצלמה הדיגיטלית היא אחד האסונות של הטכנולוגיה המודרנית. של מי היה הרעיון לתת לכל אמא את היכולת לצלם אינסוף תמונות של תמונות של התינוק שלה ולהפיץ אותן באינטרנט?

זה כמו לתת אקדח לשימפנזה - פשוט חוסר אחריות ‏1.

כמו שנאמר, אם אלוהים היה רוצה [שנבצע פעולה X], היה נותן לנו [איבר שמבצע X].

(זה לא אישי, לב"ף. גם את בסך הכל קורבן של המערכת)

----------------

1 כמובן שבשביל ליצור הקבלה מושלמת היינו צריכים אקדח שגם יכול לעשות ממש מפתה בשביל השימפנזה, למשל אקדח שמדפיס בננות ‏2, אבל ניחא.

2 כל אנשי ההייטק באתר - הנה הסטארטאפ הבא שלכם!
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325160
אבל הלא אלוהים נתן לנו - מצלמה דיגיטלית! פשוט לקח לנו קצת זמן לעלות על זה.
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325161
לא ממש הבנתי מה הבעיה שלך.
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325191
טכנופתיה מצויה. מכל סוגי הסוציופתיה המצויים, זה אחד החביבים בעיניי.
(סתם, אני מזמין את טכנופת לנמק יותר בפירוט אם בא לו.)
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325226
נראה לי יותר כמו תינוק-פתיה. או אולי נכון יותר התנהגות-אימהית-מסוג-מסוים-פתיה.
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325241
אין לי בעיה, ממש לא. פשוט ניצלתי אותך כדי להציג את השקפת העולם שלי, שאומרת שלא רק שהעולם היה מקום טוב יותר לפני שהוא הפך לכפר גלובלי (בו לכל אחד וכו'), אלא גם שהגישה המוגזמת של כל אחד לכל דבר גוררת גם שימושים שעשויים להיות חסרי אחריות (כמו לתת אקדח בננות לשימפנזה).

במקרה הספציפי של הפצת תמונות של תינוק (חמוד מאד, אגב) ברשת, עולה שאלה מוסרית אחרת - האם זכותה של אם להשוויץ גוברת על זכותו של קטין, המעוגנת בחוק, לפרטיות‏1?

------------------

1 - הנחה סמויה - כל דבר שעולה לרשת נשאר שם לנצח, ולו אם רק ב-cashe של גוגל.
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325243
התפוצה הרחבה נובעת מפיזור המשפחה ברחבי העולם. לגבי זכותו של הקטין לפרטיות, זה לא כאילו שאני מפרסמת את התיק הרפואי שלו. לפי ההגיון הזה, אני גם לא צריכה להוציא אותו לרחוב כדי שלא יסתכלו עליו, או חו''ח יצלם אותו איזה לווין ריגול.
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325248
אני לא יודע אם זה חוק או לא, אבל מקובל לצנזר בכלי התקשורת תמונות של ילדים, ולא בלי סיבה. כמובן שבתור אמא שלו יש לך את הסמכות לפרסם את התמונות שלו איך שאת רוצה, אבל אני חושב שדי בטוח להניח שיהיה הרבה יותר קשה להשיג תמונות ילדות של בני דורות קודמים מאשר של תינוקות וילדים עדכניים יותר (לדוגמה), ואני ממש לא בטוח שהשינוי הוא לטובה. ומן הסתם זה תקף גם לתחומים אחרים של החיים (GPS, למשל‏1), ולא רק לתצלומי תינוקות.

אם הבנת אותי לא נכון אז אני מתנצל - אין שום סיבה לקחת את זה בתור התקפה אישית, כי לא לכך הכוונה. איש איש הישר בעינו יעשה, בסך הכל ניצלתי את ההזדמנות כדי להעלות את משנתי הטכנופתית.

--------------------------

1 - מכשיר ארור.
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325301
האם זה לא אומר שלתמונות של ילדים בני דורות קודמים יהיה ערך אספני רב יותר מאשר לתמונות הפושטיות של ילדים בני זמננו?
ארור? 325303
מה יש לך נגד GPS?
ארור? 325427
מכשיר ארור. אנשים עשירים ושאינם עשירים קונים אותו כדי להרשים את עצמם ביכולות הטכנולוגיה בזמן שאין להם שום צורך בו. למעשה, כל מה שהם עושים זה להפוך את עצמם לצרכנים של מוצרי מותרות מיותרים לחלוטין תחת מעטה של טכנופיליות, ומעמיקים עוד טיפה את הדקדנטיות שלהם.
ארור? 325443
נראה לי שמי שארור כאן הם האנשים, לא המכשיר.
ארור? 325513
נקודה טובה. המכשיר (או מערך הלוויינים) עצמו נועד מלכתחילה כדי לעשות משהו הרבה יותר מוסרי ויפה - לאפשר למעצמות טכנולוגיות להרוג אנשי עולם שלישי ביתר יעילות במקרה של מלחמה.
ארור? 325518
שאצטט שוב את ההודעה הקודמת שלי?
ארור? 325488
שכנעת אותי.
ארור? 325696
תכלס צודק. גם שעון עם שניות זה זבל.
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325256
עדיין יש לי את הקאנון A1 והניקון והעדשות, החצובות, הזומים והפילטרים ומעל לכל, התיקים האלה שתלויים על הצד כספחת, רק כדי לאזן את מצלמת הוידאו התלויה מהצד השני.

הכל מעלה אבק במדף.

עכשיו יש דיגיטאלית קטנה כקופסת גפרורים, שנישלפת בזרירות מהכיס ומצלמת על המקום כאוות נפשינו, כמו זו למשל:
(ומי שרוצה להתיחקק, יתחקק נא כאוות נפשו)
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325269
חתיך קטן יש לך בבית!
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325509
ברצוני לחזק את ידיו של הטכנופט המצוי: תשמרו את היהולמים שלכם בבית. לא כולם נהנים לראות תמונות של יצורים חסרי ישע וזבי חוטם בעלי חיוך דבשי. לא כולם חייבים לראות כמה מוצלחים ויפים היהלומים הקטנים שלכם. זה לא תמיד מעניין. זה קיטש. תמונות משפחתיות דינן להשאר בדל"ת אמות. תודה ולהתראות.
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325510
אני לא מבין - מי מכריח אותך לראות את התמונות הללו?
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325554
אני לא מבינה אתכם - פשוט אל תסתכלו. אני, לפחות, נהניתי הנאה מרובה מהתינוק המתוק הזה, פטפטתי אתו בשפת התינוקות (באופן קצת חד צדדי, אבל בכל זאת), זללתי בתאווה את אוזניו הווירטואליות ובכלל... היה כיף!
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325557
כאמור, התמונות המשפחתיות שלי הועלו לרשת כדי לחלוק אותם עם חברים וקרובי משפחה בחו"ל. בד"כ האתר פתוח רק לבעלי הרשאה, אבל עקב בקשות שונות מקרובים מבוגרים שלא מסתדרים עם ססמאות, פתחתי אותו לכלל הציבור. מה שלא אומר שהציבור *חייב* להכנס. את/ה למשל, מתבקש שלא.
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325525
אחד הדברים שמאפיינים בני אדם זה הצורך הטבעי בחיי חברה. לא רק במובן הטריויאלי שכל תינוק זקוק למבוגרים שיטפלו בו כדי שיוכל לחיות אלא גם במובנים עמוקים יותר. אנחנו כנראה החיות היחידות ששואבות הנאה מהסתכלות באחרים, אם זה בני אדם אחרים או בחיות אחרות. יכול מאד להיות שזה גם קשור ליכולת המעולה שלנו לזהות פרצופי אנוש, תוים אנושיים, ''לקרא'' את מצבם הנפשי של אחרים על פרצופם. אנחנו נהנים להסתכל באחרים ללא שום צורך פרקטי נראה לעין. אנחנו נהנים לצאת לרחוב ולהסתובב בין אנשים זרים לחלוטין ולבחון אותם, או לשבת בבית קפה על המדרכה וליצור קשר עם זרים, רק מתוך היכולת והצורך שלנו לממש את הקשר החברתי. לא מדובר על סתם הנאה הדוניסטית אלא על סבר מה עמוק הקשור בפעילותו השוטפת והתיקנית של הגוף. ישנם מספיק מחקרים המצביעים על הקשר בין חיי חברה במידה זו או אחרת ועל התרומה החיובית למערך ההורמונלי, החיסוני ועוד שלנו. עצם הרגשת ההנאה שאנו שואבים מהתסכלות באחרים מצביעה על היסוד והתרומה החיובית שלה לגופנו.
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325824
כל מילה בסלע.

רציתי רק להעיר שהחוויה מתעצמת כשהנצפה הוא נקבה עירומה ובריאה בגיל הפריון המוקדם שלה. כחובב בריאות מושבע אינני מחמיץ את התרגול היומי במועדון הסטריפטיז השכונתי.
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325960
אתה בטוח שאתה חובב בריאות?

"עכשיו זה רשמי: הפורנוגרפיה מעוורת

תמונות ארוטיות יוצרות צוואר בקבוק בעיבוד המידע במוח וגורמות לנו לא לראות את מה שמולנו"

מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325868
>> עצם הרגשת ההנאה שאנו שואבים מהתסכלות באחרים מצביעה על היסוד והתרומה החיובית שלה לגופנו -
אתה מתכוון, בדומה להרגשת ההנאה שאני שואב מעישון?

לדעתי, בני-אדם הם יצורים הרבה יותר מסובכים, ואי אפשר "להעמיד" את ההתנהגות שלנו על המערך ההורמוני והחיסוני שלנו או על הנאות הדוניסטיות. במקרה שלפנינו, אני חושב לדוגמא על עצמי (כמובן): אני די מחבב פעוטות, ואני סובלני כלפי תמונות שלהם. מצד שני, אני מאוד לא אוהב את התהליך שבו בחורות סקסיות הופכות לדודות שמראות תצלומים. אז בסופו של דבר, אני לא שואב הנאה מתמונות כאלה, למרות כל ה"מערך ההורמונלי והחיסוני" שלי, ואפילו למרות ש(אם נתעלם מהאמהות שלהם) אני יכול להנות מהפעוטות עצמם.
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325870
ללא ספק אני אהנה מאד מצפיה בעגבניות הרקובות והביצים הסרוחות שאתה עומד לספוג על המשפט ההוא עם הדודות. נא לצרף תמונות.
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325889
אבל כתבתי גם ''סקסיות''. זאת שאלה של איזונים.
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325881
יכול להיות, אני לא יודע. אבל בגלל שאתה אדם תבוני, אתה יכול לשקול את הסיכונים שטמונים בעישון. אני לא שמעתי על אנשים שחלו בסרטן בגלל טיול קצר ברחובה של עיר. ולא, אני רוצה להתרכז במימד של האינטראקציה בין רני אדם, לא לסכנה מזיהום אוויר וכיוב'.

אתה רץ קדימה מהר מדי. אני לא העמדתי שום דבר על הדוניזם חיסוני. אני כתבתי שיש מחקרים שמראים על ההשפעה החיובית של מערכת בין אישית (ואפילו טיפול בחיות מחמד) על גופינו. הנאה איננה רגש השמחה או הכיף אלא משהו יותר עמוק, שקשור כמובן ברגשות. כשאתה אומר שאתה מחבב פעוטות, ומי לא, הרי אמרת בדיוק את מה שהתכוונתי אליו. זה שאתה לא סובל שדוחפים לך תמונות תחת האף לא מראה שאנחנו, כבני אדם, לא שואבים הנאה-סיפוק-התעלות-רווחה מהתבוננות גרידא באנשים אחרים. אני לא מבין למה תמיד צריך למשוך לכיוון קיצוני של מין ובחורות ערומות. מי שהולך להיזדנגף, או איך שלא קוראים לזה עכשיו, לא מחפש ריגושים מיניים, אלא ''ריגושים'' אנושיים.
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325890
מין ובחורות ערומות זה השוטה. אני ילד טוב ואני לא עושה דברים כאלה.

"להיזדנגף, או איך שלא קוראים לזה עכשיו"? אתה לא כזה זקן.
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325913
ל.ב.פ, שמעת איך הוא דיבר עלייך?
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325951
כן, הוא אמר שאני סקסית (שמעה סלקטיבית היא כישור חשוב אצל דודות מזדקנות).
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325950
המממ... החלטתי לסלוח לך כי קראת לי סקסית. לא קורה לי הרבה בימנו. יש משהו מאד לא מושך, כנראה, בערפדון שלי שמקרין גם עלי.
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325279
מה זה "להתיחקק"?
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325326
"להיתחקק," לחוקק את עצמנו עד יובש, כמו בתגובה 325241
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325993
פתאום שמתי לב שכתוב למעלה "קישורים לדוגמאות יתקבלו בברכה". אז מה אתה רוצה ממני? לא דחפתי לך תמונות של הגוזל איפה שלא מתאים, מה גם שאתה לא חייב לפתוח את הלינק.
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 325997
גשי נא שוב לכל התגובות שלי, ותמצאי לי בבקשה את ההודעה בה ביקשתי ממך לא לפרסם תמונות של ילדים בכלל או שלך בפרט באתר זה או אחרים.

אחרי שתעשי את זה, שימי לב שחזרתי כמה פעמים על המסר ''לא איכפת לי מה אף אחד עושה, כולל את'' (לאו דווקא במילים אלו), והמסר ''התגובה שלי לא מכוונת אישית נגדך, אלא רק מנצלת את ההזדמנות כדי לצאת נגד החברה האנושית כולה''.
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 326004
''לצאת נגד החברה האנושית כולה'' זה אולי נחמד כדי להתחמק מהעובדה שאתה מעליב מתדיינים, אבל זה גם לא נכון (אני חלק מהחברה האנושית כולה ולא מצלם או מעלה צילומים לרשת) וגם לא משנה את העובדה שאתה מעליב מתדיינים.
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 326006
רגישות יתר כבר הרגה מספיק אנשים. לא צריך להוסיף גם אותי (בתור חלל) לרשימה.
שלום בית 326008
מר טכנופת היקר,

התגובות שלך באופן כללי הצליחו בעיקר להרגיז מתדיינים אחרים. אם יש בהן איזשהו ערך מעבר לזה, אני נאלץ להודות שאני מתקשה למצוא אותו.

כמובן שאם היה איזשהו רקע אידאולוגי או פוליטי ל"דיון" כאן, אז מידה מסויימת של כעס הייתה צפויה. אבל בדיון כ"כ תמים על "האם אתה מצלם ?" וכל עניין האמהות... ובכן, קשה לקורא הממוצע להחליט מה בעצם מציק לך. אמהות, תינוקות, קופים, לווינים ואנשים עשירים, וגם כאלו שלא. מן בליל לא ברור של טענות כעוסות שכל אחת מהן בנפרד מצליחה להרגיז כמה אנשים, וכולן ביחד לא בדיוק מסתכמות לאיזושהי "משנה סדורה". לפחות לא בלי עוד הרבה הסברים מצידך.

למה שלא תנסה לעשות איזושהי הערכות מחדש ? למשל להתנצל בפני אלו שהעלבת (אפילו אם לא התכוונת ולא אמרת), לחזור בך מההצהרות הבומבסטיות שהפרחת ולפרסם תגובה שבה תצהיר במרוכז את טענותיך בצורה ברורה, פשוטה, מנומקת, וללא עלבונות אישיים. יכול להיות מעניין.

אני מבטיח שאם תעשה כן אני אצטרף לדיון על ה-GPS. מצד שני אני לא בטוח שדיון איתי זה פרס, אבל צריך להתחיל מאיפשהו.

מה אתה אומר ?

__________
- מומלץ להמנע מאנלוגיות לקופים. הדודות הסקסיות נוטות להתרגז מזה. נשים - לך תבין.
- באנשים עשירים אפשר ואפילו מומלץ לסנוט. באנשים לא עשירים - לא.
- כשאתה מותח ביקורת נסה לנמק את עצמך. סיכום כל ההרהורים, התובנות והכעסים שלך על נושא מסויים עד היום במשפט סתום אחד הוא מתכון ישן וודאי לאי-הבנות.
- אם אתה מרגיש דחף בלתי נשלט לנתח את הבעיות הפסיכולוגיות של מתדיין ספציפי, אז אני מציע את עצמי בתור "דוגמן הבית לבעיות פסיכולוגיות". מובטחות שעות רבות של נבירה וחיטוט בשלל של חוויות מעצבות גרוטסקיות, מטופשות, משעממות ומרגיזות לכל המשפחה.
שלום בית 326017
איזה נחמד אתה. בטוח שלא עשית מילואים בעזה?
שלום בית 326021
"מילואים בעזה"? מאיפה האסוציאציה?
שלום בית 326132
מהחדשות.
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 326183
והנה נשיא איחוד הטכנופתים:
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 326215
נו, כל זמן שהוא עדיין לא יודע את מספר הטלפון של אלוהים, כנראה נשאר לו עוד שריד של שפיות... אם כי לא הרבה, יש להניח. (אחרי שנים בצינוק מבודד...)
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 326219
אני לא חושב שהייתה לו הרבה ממנה גם לפני כן.
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 326234
אל תזלזל בכושרו של השב"כ להוציא אדם משיווי משקל נפשי, כשהוא עבד בכור (הוא היה סתם טכנאי זוטר, אפילו התואר שלו אינו במדעים) הוא היה שפוי ומועיל (ופעיל שמאל קיצוני, כנראה אחד עם פנטזיות גדולה). על מנת להקטין את הנזק בשיחרורו, דאגו שבריאותו הנפשית לא תישמר במיטבה בשנותיו בכלא (לא שאני בא בטענות), זכור לי ראיון איתו מהכלא (אז הרי הם ניתנו רק לעיתונאים אחראיים ועמדו במבחן הצנזורה) בו הוא מאשים את השב"כ שמרגל אחריו בעזרת היונים.
מה שמרגיז היא האימפוטנטיות של הממשל כלפי איש שמפר את תנאי שיחרורו באופן קבוע ובגלוי (זה המקום בוא אני מזכיר איך דרשו מעצר עד תום ההליכים לילדה בת 14 שהפרה את תנאי שיחרורה והדיון מחליף כיוון).
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 326423
וענונו ריצה את עונשו, ושילם את חובו לחברה.
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 326231
אבל על פי הצלם, הוא ואלוהים קרובים מאוד. ממש כמו אב ובן.
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 326278
"צלם" בקמצים או בסגולים?
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 326338
גם וגם, אבל הכוונה היא בעיקר לגיל יוחנן (אהא, יוחנן! תפסנו עוד ישועי).
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 328468
ומיהו, במטותא, גיל יוחנן?
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 328552
היכנסי לקישור וחפשי את השם שלו.
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 328461
בצלם בקמצים יש רק קמץ אחד. סימן הניקוד השני הוא פתח
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 328541
עדיף היה לכתוב: "בצלם בקמצים יש רק קמץ אחד. הקמץ השני הוא פתח".
מה עם "כל הזמן, אבל רק את הצאצא"? 328663
''יש פה אחד חבל שהוא איננו''
''יום אחד, היה לילה''
325157
לא הייתי אומר שאני מצלם, אבל כשאני מתנתק מהשגרה, אני לוקח איתי מצלמה. רק למקרה שמשהו מעניין יקרה. למשל אם אני מוצא את עצמי עמוק בבוץ (תרתי משמע), במרחק שעתיים הליכה מהכפר הקרוב, כבר שמונה בערב ואני על סף ייאוש - כמו ישראלי טוב אני מצלם, כדי שאני אוכל לספר לחבר'ה !

אין לי שום מיומנות מיוחדת כשזה מגיע לצילום. אני חסיד של התיאוריה "כשיש סיפור מעניין מאחורי התמונה, זה לא ממש משנה כמה טוב אתה מצלם"‏1. צילום בשבילי זה אמצעי להנציח רגעים מיוחדים, והמצלמה היא רק כלי לעניין הזה, ולכן אני משתמש בכלי הכי פשוט לצורך המטרה הפשוטה הזו. אני לא מבין דבר וחצי דבר במצלמות, עדשות, פוקוס, פילם, מילימטרים וכל השאר, והסליחה עם כל הקוראים שעמלו כדי לרכוש מיומנות צילום כזו או אחרת.

אחרי שכל זה נאמר, אני גם מעריץ נלהב של נופים עוצרי נשימה. אבל לעניות דעתי כדי ללכוד אותם בתמונה באמת, כבר צריך קצת יותר מאשר לכוון וללחוץ. ברוב המקרים התמונות האלו לא עוזבות הדיסק הקשיח שלי.

________
1 המצאתי את התיאוריה הזאת עכשיו.
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 325227
ולי דווקא עלתה לאחרונה תיאוריה שונה בקשר לצילום, שקצת לוקחת את תיאורית ה"סיפור המעניין" רחוק יותר:
אם נניח בצד את הצלמים המפיקים תמונות יותר אומנותיות/אסטטיות בפני עצמן, ונתמקד בצלמי אירועים אישיים ‏1 כמו טיולים, ילדים, וכדומה, אזי הצילום מהווה הרבה פעמים סוג של קישור לזיכרון חוויתי מסוים, כשהתמונה והאובייקט המצולם עשויים להיות משניים למדי.
בעצם, ניתן לומר אז, שלמרות שהצלם הנציח בעדשת מצלמתו את הנוף *שלפני* המצלמה, בעצם עבורו התמונה מעלה את הנוף ש*מאחורי* המצלמה - הלא הוא הצלם עצמו, רגשותיו, תפיסתו וחוויתו ברגע הצילום.
אם כן - הצילום הוא צילום "אחורה", כאשר הנוף שלפני המצלמה הוא רק סוג של קידוד/רישום שיכול להתפענח נכונה, בזמן מאוחר יותר, רק על ידי הנוכחים באותו אירוע.

1 צילום אישי אמנם קשה להגדרה, אבל למשל כזה שכשמסתכלים עליו אחרי כמה שנים הוא מעלה תגובות כמו "זוכר/ת שהיינו כאן מתחת לעץ ההוא וירד גשם והכלב עשה את צרכיו על הנעליים שלנו..." בהחלט עונה על הקריטריונים.
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 325237
החבר רולאן בארת מתבקש לקבלה.
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 325240
אכן.
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 325886
כחובב צילום בטיולים, מתבקשת כאן עוד הערה: צילום בטיול אינו רק קשר לזכרון חוויתי. בטיול, במיוחד טיול ארוך, אתה נחשף לחוויות בקצב העולה בהרבה על יכולת הספיגה והעיבוד שלך. גם משתנים אחרים מצטרפים לכך: למשל, טיפסת על הר, הנוף נפלא, אבל אתה חייב לרדת בטרם חשכה ואין לך זמן למצות את החוויה. כתוצאה מכך, המטייל מתקשה לחוות את הנופים והמקומות במלואם. הצילום מאפשר להתגבר, באופן חלקי, על החוסר הזה: הצפיה בתמונות מאפשרת עיבוד מחדש של החוויה, ומיצויה באופן מלא יותר. לכן הצילום אינו מהווה רק חיבור לחוויה שבזמן הצילום, אלא גם פיתוח והעצמה שלה.
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 325914
לא יודעת. כל תמונה שצילמתי בזמן אמת, נרגשת, על גג הקתדרלה במילאנו, באגם בגבול שוויץ-איטליה או בכרם שופע בדרום צרפת, תמיד התגמדה אל מול המקור - הלא הן הגלויות לתיירים שאפשר לקנות בשקל וחצי בערך לאחת.
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 325925
מצד שני, ראיתי לא מעט אנשים שמרוב שהם מתרכזים בפעולת צילום התמונות בטיול, "הם לא ממש שם" ולא ממש חווים את הטיול בזמן אמת.

אני? אני בדרך כלל שוכחת להשתמש במצלמה כשאני בטיול, מרוב שאני שקועה בחוויות (הרבה מהן לא בחוש הראייה) של הטיול (אם בכלל זכרתי/חשבתי להביא מצלמה מלכתחילה).
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 325927
טוב, יש אנשים שמטיילים רק כדי להצטלם באתרים ''חשובים'', שזה בכלל אידיוטי. לעומת זאת, ראיתי גם כאלה שלא חווים את הטיול ''בזמן אמת'' וגם לא בשום זמן אחר - מרוב שהם מרוכזים במדריכי הטיולים שלהם. פעם פגשתי בוותיקן איזו חבורה ישראלית קטנה. שאחד מהם פשוט לא ראה ולו קצה קצהו של הוותיקן, כי עיניו היו תקועות כל הזמן במדריך... וזה כבר הרבה יותר חמור.
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 325929
למה זה אדיוטי רק להצטלם באתרים חשובים ולמה "חשובים"?
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 325931
"חשובים" במובן שכנראה לאותם אנשים נראה שצריך לסמן לידם V באיזה מקום - קרי, היינו שם. יש הוכחות.
ובעיניי, לפחות, זה אידיוטי אם זו *כל* מטרת הנסיעה. אפשר כבר לעשות פוטו-מונטאז' יותר בזול. הרי אי אפשר לספוג ככה שום אווירה של מקום, לא את הריח המיוחד שלו, משהו מהאנשים, מהשפה... שום דבר. תמונה והלכנו.
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 325932
בגלל שהאנשים האלה טרחו לשלם ולסוע לאתרים האלה אז ברור שהם לא מחפשים תחליף זול. זה שהם הצטלמו ליד האתר לא אומר שהם לא נכנסו למסעדה ליד האתר או פטפטו עם המוכרת בחנות או הסתכלו ברחובות ובמחירים של מוצרים ושמעו מסביבם אנשים שמדברים בלע''ז
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 325939
יש אנשים שכן ויש כאלה שלא. אני מדברת על אלה שלא. כמו איזה צמד בחורים אמריקאים שראיתי פעם באים בריצה לכותל, מצטלמים, ואז אחד מהם אומר לשני: "אם נרוץ עכשיו לאוטובוס, נספיק עוד להגיע להצטלם במצדה..."
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 325949
זה רק מראה לך שהכותל הוא לא כל כך חשוב. בטח הם בילו יותר זמן בחוף תל אביב, ואני לא אומר את זה נגדם, להיפך
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 325955
אז למה לבקר בו בכלל? לא חבל על המאמץ של להתרוצץ ביום אחד בין הכותל ומצדה רק בגלל תמונה?

אם משהו לא נראה חשוב מספיק, אין חובה לבקר בו, ואין ממש טעם לבקר בו לדקה שתיים "כדי שתהיה תמונה".

הייתי בפריז שבוע, ולמרות שאני חובבת מוזיאונים ואמנות, ויתרתי על הביקור בלובר. מכיוון שזה לא היה רק טיול מוזיאונים, העדפתי להתמקד במרכז פומפדו (שמחזיק אמנות מודרנית שיותר לטעמי) מאשר לנסות לדחוס את שניהם (שהיה הופך למתיש מידי מכדי להנות מאף אחד מהם) או לוותר על זה שדיבר אלי יותר בגלל שהלובר יותר "נחשב".
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 325958
ראשית זה לא פייר להשוות את הכותל ללובר מכמה סיבות, ולעניננו כמה דקות בכותל מספיקות להבין במה מדובר. ברור שאם את עולת רגל דתיה זה משהו אחר. דבר שני הכותל זה עדיין מקום נחשב, ואנשים רוצים להראות למשפחה, לחברים או לצאצאים בעתיד שהם היו שם כי זה מסמל שהם היו בארץ הקודש יותר מאשר תמונה מחוף תא אביב.
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 325959
לא שאין בלובר דברים מעניינים ביותר, אבל גם אני מעדיפה את פומפדו. הוא גם מעוצב הרבה יותר ידידותי למשתמש. בלובר יש קצת הרגשה של דחיסות כזו שהכל טובע בפנים.
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 326187
בלובר (וגם, במידה פחותה, בבריטיש) הגישה הנכונה היא לבחור אגף, ולבקר רק בו. אגף אחר - ביום אחר.

המשמעות (אלא אם עוברים לגור בפריז) היא שרואים רק חלק זעום מהמבחר, אבל זה נכון בכל מקרה. מצד שני, זוכים לחווית עומק.

ואגב צילומים: משעשע לראות איך בלובר, בחדר של מונה יש שני סוגי צלמים: עשרות אנשים שעומדים בתור צפוף דקות ארוכות כדי לזכות לצילום תקריב שלה, שאיכותו לא תגיע לעולם לגלויה בשקל ומחצה, ומאחריהם – אלה שמוצאים את כל הסיטואציה מגוחכת, ומצלמים את גוש הצלמים. יש מדרג שלם של הסוג שני, כמובן, עם אלו שמנסים לצלם כמה שיותר צלמי-צלמים.
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 326201
לזבוב גדול יש זבוב קטן,
שעל גבו הוא חי,
ולקטן, קטן יותר,
וככה עד בלי די.
תרגום יפה! 326244
תגובה 300733
תרגום יפה! 326314
הקרדיט מגיע למתרגם לעברית של ''השליטים'' להיינלין. אני לא בבית כרגע, ולכן לא אוכל לומר מיהו.
תרגום יפה! 326317
עמוס גפן.
תרגום יפה! 326319
ירוחם מנדל. אני לא קראתי לך בשמות, אתה אל תקרא לי בשמות!
תרגום יפה! 326343
טוב. אני אקרא לך בויקרא.
תרגום יפה! 326382
תמיד באותו שלב של הידרדרות ההומור, מתחיל להיות ערך מוסף לניק אלמוני.

:-)
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 326203
האמת היא, שגם כשבוחרים אגף אחד והכל - זו עדיין דחיסות מרגיזה: בכל מקום החללים הארוכים האלה, עם שורות-שורות של מוצגים בערך מאותן שנים, בערך מאותו סוג, בערך באותו סגנון, כשכל מוצג ספציפי שאתה מסתכל עליו מקבל את האימפקט של המון אחרים שאתה רואה מזוויות העיניים כמו באיזה מין מכירה כללית...
ו"הקטע" הקבוע הזה עם ה*מונה* (שמתי לב שתפסת יחסים איתה, אה? שובב!) הוא באמת משעשע...
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 325984
סיימו לשפץ אותו סוף סוף ?
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 326179
בתור מי שמצלם באובססיביות בטיולים (בחו''ל יותר מבארץ, למרות שגם בארץ אני לא מתנזר), אני מוצא שההתעסקות בצילום מעצימה את החוויה. הצורך להתרכז במראות ולחפש בהם את הזווית הפוטוגנית גורם לי יותר להתפעל מהם בזמן אמת ויותר לזכור אותם אחר-כך, כמובן בסיוע התמונות. האמת היא שאין לי עם מה להשוות, כי לא ניסיתי לטייל בלי (המחשבה נראית לי בלתי-נתפסת ובלתי-נסבלת), אבל זה הרושם שלי.
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 326207
אני סולד מצילום בדיוק בגלל סיוע התמונות בהיזכרות אח''כ. הזיכרון דינמי, משתנה - ואני מעדיף לזכור את העבר מבעד לעיוותים שהזמן יצר (פרטים שנשכחים, מוגזמים, משתנים או נוספים), מאשר מבעד לתמונה שמקבעת (חלקים) מהמציאות כפי שבאמת התרחשה.

הרעיון צורם לאנשים רבים, אבל אני לא מוצא ערך חיובי אוביקטיבי ל-''אמת'', ומאמין (ומרגיש) שהסיבות הפסיכולוגיות (או הסוציולוגיות, במידה שהזיכרון משותף) לאותם עיוותי-זמן מצדיקות אותן ומשפרות, לא רק את חווית ההזכרות, אלא את ההווה בכלל, שתמיד נצפה ונחווה מבעד לפריזמה של זכרונות העבר.

מאותה סיבה, אגב, מעולם לא ניהלתי יומן (אם כי שקלתי בעבר לנהל יומן, ולהכניס בו שקרים קטנים ומכוונים אותם לא אוכל לזהות בעתיד. אבל לא אזרתי את האומץ).
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 326218
אני מזדהה מאוד. זה לא קורה לי עם תמונות - אני שונאת להצטלם, ולא יודעת לצלם - אבל זה קורה עם טקסטים מהעבר (לא יומן, את ז\ה אף פעם לא ניסיתי), ובד"כ אני לא קוראת אותם... חוץ מזה, הרעיון של יומן עם שקרים מכוונים הוא טוב, אבל בעייתי - כי גם השקרים הרי משתנים עם הזמן...
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 326238
בלי להיכנס לשאלה האם הגישה שלך חיובית או לא (זה ממילא סובייקטיבי), אני בכל זאת מסתקרן: האם לשכוח את העבר לא פוגע בך? בסופו של דבר, לא מדובר כאן על פרטים ש"מתעוותים", אלא על המוני פרטים (ואפילו אפיזודות שלמות) שנעלמים לבלי שוב.
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 326301
מה עדיף, זכרון טוב או דמיון עשיר?

("הצטטן מחפה בזכרונו הטוב על חוסר יצירתיות")
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 326379
שניהם גם יחד, כמובן.

אני חושב שגם עם כושר המצאה רחב, כמות הפרטים שתמציא לא תשתווה לכמות הפרטים שתאבד.
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 326309
הנה שאלה -
בהנחה שהזכרון בונה את האני (היה דיון בנושא), איזה אני נבנה מזכרונות שקריים?
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 326310
כל אני נבנה מזכרונות שקריים. זכור את המחקרים של כהנמן, למשל.
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 326313
שכחתי. יכול להיות שישנם זכרונות שגויים, קטועים או מעוותים אבל אף אחד לא מתאמץ לבנות לעצמו מלכתחילה זכרון שקרי.
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 326325
נראה לי שהרבה מאוד אנשים מתאמצים לבנות לעצמם זכרונות שקריים. מתאמצים וגם מצליחים, לפעמים. סביר שאנדים שעברו את השואה, למשל, המציאו לעצמם כאלה (לפחות בפרטים מסוימים). בכלל, רוב בני האדם מנסים להגן על עצמם באמצעות מנגנון כזה: סרור שהרבה פעמים זה עניין של הדחקה, אבל במקרים אחרים - זה פשוט שינוי פוקוס, שינוי בתפיסה העצמית... כמובן גם שינוי בעתיד שאתה רוצה לבנות לעצמך.
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 326345
צ''ל ''אנשים'' ו''סביר'', כמובן.
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 326353
בהנחה שהבניית המציאות השקרית שנעשית במכוון עושה סלקציה לפרטים האמיתיים המוצלחים יותר, ומחליפה את הפרטים הפחות מוצלחים בשקרים יפים - אני מניח שנוצר ''אני'' שמח יותר, בעל הערכה עצמית גבוהה יותר.

השאלה היא איך נלחמים בקיזוז - אתה זוכר שאתה משקר לעצמך, ולכן עושה ''תיקון'' אוטומטי כשאתה קורא את היומן - אולי לא על כל אחד מהשקרים, אך יכול להיות שגם על חלק מהאמת.
גישה בעייתית מאוד 327221
הגישה שלך נראת לי קצרת רואי בעליל ויש לי תחושה חזקה שבערוב ימיך תצטער עליה כמו שלא תצטער על הרבה דברים. יבוא יום ועיקר הדברים שיהיו לך יהיו הזיכרונות שלך. אם הצלחת לשמר את הרגשות הטובים שהיו לך בזמן החוויות שאספת במהלך חייך באמצעות אי אילו כלים- סרטי וידאו, תמונות, הקלטות, מכתבים, יומן, או מה שלא יהיה, אחרית חייך תהייה נעימה הרבה יותר, במיוחד אם תוכל לחלוק את הרגשות האלו עם עוד אנשים.

תתפלא כמה מעט אנחנו באמת זוכרים. למעשה אנחנו כמעט ולא זוכרים רגשות בכלל. אולי מילה של זוכה פרס נובל תעזור לך להשתכנע http://www.tau.ac.il/video/Lectures/Bekur_Hamahapech...
הממ, אתה בטוח?! 327224
הממ, אתה בטוח?! 327225
די בטוח. לפחות ברעיון שמוצג בהרצאה וגם התייחסתי אליו במקום אחר בדיון הזה תחת המונח "הווה פסיכולוגי"- אותה תחושה שאנחנו חווים במשך חצי שנייה עד שלוש שניות ומתחלפת בתמידות.

תחשוב רגע, אתה יכול לומר לי מה הרגשת בשלושה בינואר 1988,בשעה 15:34:01? וב 15:34:05? אם היית מצלם את החוייה הזאת וחוזר ומתסכל בה מדי פעם ונזכר באירוע היית יכול לשחזר את התחושה.
הממ, אתה בטוח?! 327242
יש כשל לוגי בסיפא שלך. "בשלושה בינואר 1988,בשעה 15:34:01" לא שקול ל "החוויה".

תשאל: אתה יכול לומר לי מה הרגשת "בשלושה בינואר 1988,בשעה 15:34:01" ? אם היית מצלם את אותו הרגע, שלא היה בו שום דבר מיוחד משום בחינה שהיא, אז מה היית אומר לי אם הייתי שואל אותך מה הרגשת כשצילמת את התמונה ההיא ?

לחליפין אתה יכול לשאול "מה הרגשת באותו רגע אחרי שהוא נעלם אחרי עיקול הדרך ושמעת פתאום זעקת כאב ?". ואתה יכול לשאול את זה כששניכם מחזיקים תמונה שהוא צילם באותו הרגע. אני בטוח שגם בלי תמונה הוא יספר לך הרבה.

אני מסכים שהתמונה תעזור, אבל אני לא רואה איך אתה מבטל את ההבדל בין חוויה לבין רגע שרירותי וחסר חשיבות בחיים ?
הממ, אתה בטוח?! 327253
הכוונה הייתה כמובן לחוויה מסויימת. גם במהלך החוויה יש המון רגעים עם תחושות שונות, ומה שאנחנו זוכרים מהחוויה זה הרבה פחות בסופו של דבר. בגדול, אפשר לומר שאנחנו זוכרים רק את השיא ואת הסוף וזהו. כמה חבל.

אני לא יודע איך אצלך, אבל דברים שלא תועדו אצלי נשכחים די מהר, כולל השיא והסוף שלהם.

צב מעבדה מבטיח לחזור עוד שבוע.
הממ, אתה בטוח?! 327259
אני מניח שקראת את הדיון על הזכרון.
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 326210
הבעייה העיקרית בצילום בטיולים היא, שהצילום תופס (וגם זה רק "בערך") רק את המראות.

מצד שני, אילו הייתה מצלמת ריחות, בטח לא הייתי עוזבת אותה לרגע בטיולים...

----
Xslf, שחווה הרבה דרך האף, גם כשהיא רוצה וגם כשלא.
תאוריה נגדית (תרתי משמע) 328406
מה שהוא אמר.

________
העלמה עפרונית,אי שם בניקרגואה,עם לומיקס דיגיטלית מעוררת גאווה,ודיסקים שכבר בדרך לארץ.
326361
326362
וולאק. אתה מצלם גם וידיאו?
של אשתי, אגב 326370
של אשתי, אגב 326456
נחמדה, אבל אולי כדאי שהיא תוריד את השפם?
של אשתי, אגב 326511
אל תהיה כלב.
עוד נקודת מבט 326957
אם הבנתי נכון את מה שכנהמן הסביר בהרצאה שלו על חקר האושר, אז הפיתוח הבא אומר שצילום יכול להיות דבר נפלא שיכול לעזור לנו להתגבר על מגבלות הזכרון האנושי שלנו.
ממהרצאה של כנהמן (הכישור ניתן כאן בעבר, והנה הוא שובhttp://www.tau.ac.il/video/Lectures/Bekur_Hamahapech... ) מסתבר שיש לנו שני סוגים של רגשות. אחד הוא מה שאנחנו חווים בזה הרגע, והוא נקרא הווה פסיכולוגי. לדעת המומחים הוא נמשך בין חצי שנייה לשלוש שניות והשני הוא זיכרון ארוך טווח של רגשות. מה אנחנו זוכרים מההווה הפסיכולוגי שלנו? לדוגמה, מההתפעמות שחשנו כשראינו את יורש העצר מגרד באף בפעם הראשונה. למעשה, כמעט שום דבר. אנחנו לא זוכרים את ההווה הפסיכולוגי שלנו, מה שאנחנו זוכרים זה משהו אחר. כדי לא להרוס למי שרוצה לראות את ההרצאה אני לא אגלה כאן מה אנחנו זוכרים, אבל זה לא הרבה.

לכן, לדעתי ההתיחסות בריאה לטיול/חיים בהקשר של צילום צריכה להמשיך לאפשר לנו לחוש את ההווה הפסיכולוגי במהלך החוויה, כלומר לא לחשוב יותר מדי על הצילום. אבל אם וכאשר נתקלים בתחושה רגעית (הווה פסיכולוגי) שאותה אנחנו רוצים לשחזר מאוחר יותר נשלוף את המצלמה וננציח אותה.

נכון, אפשר לעורר הווה רגשי באמצעים נוספים, כמו שברקת אמרה, על ידי בישול לדוגמה, אבל לרוב צילום יהיה הכי cost-effective
עוד נקודת מבט 327150
נו, לקצרי הזמן שבינינו: אולי תגלה את הפואנטה ותכתוב למעלה "ספוילר"?
ספוילר להרצאה של דניאל כהנמן 327153
ההודעה הזאת היא ספוילר להרצאה של דניאל כנהמן, ראו הוזהרתם!

מסתבר שזיכרון הרגשות שלנו מוגבל מאוד. מה שאנחנו זוכרים, להבדיל ממה שאנחנו מרגישים, זה בעצם רק את השיא ואת הסוף של החוויה.
ההרצאה מתארת שני ניסויים מאוד יפים בהם הראו שהוספת סוף טוב לחוויה הופכת את הזיכרון של החוויה לנעים הרבה יותר.
בניסוי בו השאירו את האינסטרומנטים של קולונוסקופיה (בדיקה של המעי דרך הרקטום) בתוך התחת של הנבדק במשך עשר דקות לאחר סיום הבדיקה, דיווחו המשתתפים על זיכרון פחות כואב של החוויה, אפילו שהיא הייתה כמו החוויה הכואבת + חלק נוסף פחות כואב.

גם אחרי הספוילר הזה אני ממליץ בחום לראות את ההרצאה שלו לפחות פעמיים שלוש. היא אחת מההרצאות היותר טובות ששמעתי בזמן האחרון (ובכלל). היא מכילה בתוכה כמה תובנות ממש טובות לגבי אושר.
ספוילר להרצאה של דניאל כהנמן 327168
תודה.
ספוילר להרצאה של דניאל כהנמן 327178
כבר הזכירו פה פעם את העניין עם העשר דקות בישבן.

דרך אגב, זו הרצאה עם שקופיות ?
ספוילר להרצאה של דניאל כהנמן 327569
כן. ווידאו בצד.
עוד נקודת מבט 327155
בכלל שכחתי לומר עם כל התגובות שלי, גם אני צלם חובב, ואפילו פעם הצגתי תערוכה שכמעט כל התמונות שלה נמכרו.
אלו היו תמונות של קרח והיא הוצגה בשבדייה. כך שבעצם מכרתי קרח לאסקימוסים, פשוטו כמשמעו.
אפשר לראות את התמונות והסבר על התערוכה מתחת לתמונות בסוף.
כאן:
עוד נקודת מבט 327181
יפה.
אהבתי את התמונות הכחולות, במיוחד האחרונה.
חוץ מזה, בהצלחה בהגנה על התזה.
עוד נקודת מבט 327191
תודה!
עוד נקודת מבט 327332
אסקימוסים, כדבר שבשגרה, קונים קרח בחנות חמרי בניין.
מתי 327829
לעזאזל אתם מתכוונים להחליף את הסקר המשמים והאווילי הזה?
מתי 327833
א) ברגע שיתאפשר
ב) לעולם לא
ג) ברגע שכל אלה שמתלוננים על הקודם יעזבו את האתר
אני מצלמת בעיקר בטיולים 328929
וחייבת לשתף אתכם -
יש לי סרט וידאו מדהים שצילמתי במגדלי התאומים.
כשהיינו במעלית הסרטתי את העינית שמראה כל הזמן את מספר הקומה, וברקע שומעים את איש המעלית שמסביר לנו כל מיני פרטים על הבניין.
למעלה, על הגג, צילמתי את הנוף המרהיב
ובחזרה שוב צילמתי את העינית של המעלית.
הסרט מיוחד מאוד, צילמתי אותו במיוחד בשביל בני, שהיה אז בן 5בערך. רציתי שתהייה לו הוכחה שעלינו במעלית 106 (אני חושבת) קומות. לצערי, ההוכחה יכולה להיות לכל העולם, ואשמח אם מישהו יוכל להציע לי איך לשווק את הסרט.
תודה
עדי
סלחי לי 329726
אבל את מי זה מעניין בדיוק? לשווק את זה זה כמו למכור אורז לסינים. אין סיכוים. את מן הסתם אחת ממאה אלף או מעשרה מיליון אנשים שצילמו משהו בסגנון בתאומים.
בחייאת דינאק.
סלחי לי 329728
כמו למכור אורז לסינים? אתה עושה צחוק? יש למעלה ממיליארד סינים שכל אחד מהם אוכל קערת אורז כל יום.
אתה יודע איזה ביקוש אדיר זה?
וואלה זה רעיון מעניין 329841
יש מיליארד סינים, תחשוב שכל אחד מהם משלם לך סנט ביום במשך שנה, ים כסף. אני אומר לך, אנחנו צריכים ללכת חזק על השוק הסיני, אף אחד עדיין לא חשב על הפוטניצאל הגלום בהם...
סלחי לי 329849
היה פעם אנגלי אחד שאמר שמצבם של תושבי אנגליה יהיה הרבה יותר טוב אם הם יצליחו לשכנע את הסינים לשנות במקצת את האופנה וללכת עם חולצה קצת יותר ארוכה, אינטש אחד.
סלחי לי 330789
אח, בדיחה מהזמנים בהם אנגליה הייתה מעצמת סחר (היום שינויי אופנה באנגליה משפרים את מצב תושבי סין, על אף מכסי המגן של אירופה).

אח, ובימים העוד־יותר־טובים של האימפריה, היו כמה אנגלים שאמרו שמצבם של תושבי אנגליה יהיה הרבה יותר טוב אם הם יצליחו לשכנע את הסינים לעשן אופיום. הבעיה היא ש*זו* לא הייתה בדיחה.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה לסקר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים