מלכת היופי הבריטית תוצב באפגניסטן 3302
קתְרינה הודג', מיס אנגליה לשנת 2009, תישלח בקרוב לאפגניסטן במסגרת כוחות נאט"ו הלוחמים שם בכוחות הטליבאן ואל־קאעידה. הודג', בת 24 כיום, התגייסה לצבא הבריטי בגיל 17, ולאחר אימונים בסיסיים ותקופת שירות קצרה בתחום בריטניה, הוצבה ביחידה של חיל הרגלים הבריטי בעיראק. בשנת 2005, בעת שירותה בעיר בצרה, היא גברה בידיים חשופות על אסיר, שבעקבות תאונת דרכים בשיירה, השתלט על שני רובים ואיים בהם על חבריה. על מעשה זה היא זכתה בהעלאה בדרגה ובעיטור כבוד.

בשנת 2009 ניגשה הודג' לתחרות "מיס אנגליה" והצליחה לשכנע את עורכי התחרות להחליף את מקצה הביקיני שבתחרות במקצה בגדי ספורט. היא טענה שהזכיה בתחרות צריכה להיות לא של המתחרה שנראית הכי טוב בבגד־ים, אלא של כזו המציבה מודל לחיקוי. בתחרות הגיעה הודג' למקום השני, אך קודמה לאחר מכן בעקבות מעורבותה של הזוכה בתחרות באירוע אלים.

לצורך מילוי חובותיה כמיס אנגליה, אישר הצבא להודג' לפשוט את מדיה למשך כשנה, שפגה בספטמבר. לאחרונה היא חזרה לשורות הצבא ועברה אימונים לקראת הצבתה באפגניסטן בתחילת שנה זו.
קישורים
דיווח ב-Ynet
Katrina Hodge - Wikipedia
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חברה וכלכלה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

"בידיhם חשופות"? 562107
אהבתי את המאמר, אך בהקשר של מלכת יופי אני תוהה אם הביטוי "גברה בידיים חשופות" לא חושף‏1 זרמי תת תודעה שוביניסטים אצל הכותב/ת.
לא מקובל לומר "בידיים ריקות"? מה החישוף הזה לכם?

_______
1 pun intended
"בידיhם חשופות"? 562115
מן הסתם אנגלוז: Bare hands.
"בידיhם חשופות"? 562116
לי דווקא מפריע "אישר הצבא להודג' לפשוט את מדיה למשך כשנה". מילא אם היה מדובר בדיונות המדבר העיראקי, אבל בצינה הלונדונית?
גם הדחת הזוכה עקב מעורבותה באירוע אלים לטובת מס' 2, שהיתה מעורבת באירוע אלים לא פחות, אומרת דרשני.
ידיעה מטרידה.
"בידיhם חשופות"? 562117
לי דווקא היתה השגה על הכותרת - מי שלא מכיר את הסיפור (אני לא היכרתי) יקבל ממנה רושם מוטעה ואף הזוי. היה ראוי יותר לנסח "גיבורת המלחמה הבריטית, שגם הוכתרה כמלכת יופי, תוצב באפגניסטן".

מכל מקום, ברור שמדובר באישה מרשימה מאוד‏1.

1 כתבתי "די ברור שמדובר באישה מרשימה למדי" והורדתי את שני הביטויים המסייגים כי גם הם בעצם אינגלוז. האנגלית אוהבת אנדרסטייטמנטס הרבה יותר מאשר העברית.
"בידיhם חשופות"? 562118
מה שאני לא מבין זה למה האסיר השתלט על שני רובים, מה הוא חשב לעצמו? שהוא בהפקה של גלובוס-גולן?
"בידיhם חשופות"? 562121
לא. הוא חשב שאחד היא תוציא ממנו.
I'm in the London state of mind 562346
אני חולק על הערת השוליים שלך. יכול להיות שהאנגלים, בהכללה, אוהבים אנדרסטיימנט הרבה יותר‏1 מאשר העברים, וסביר שזה מתבטא סטטיסטית בשימוש בשפה, אבל אני לא חושב שזה נותן לשפה שלהם מונופול על התופעה. גם עברי שלא שמע מעולם אנגלית, מותר שיתחשק לו להתבטא בהסתייגות, ו"די" ו"למדי" זמינות לו לצורך זה.

אולי את מרגישה לא אינגלוז לשוני, אלא "אינגלוז נפשי", וחושבת שזה לא ראוי. אני חושב שלעברים, בהכללה, דווקא יועיל אינגלוז נפשי...

1 אוברסטיימנט!
I'm in the London state of mind 562366
נכון, אבל כשצורת ההתבטאות הזו יוצאת מהקשר ספציפי והופכת לאוטומט (אני רואה את זה כל הזמן בטקסטים באינטרנט בעיקר), זה מאוס‏1.
ויש בעברית לשון המעטה גם בלי השימוש ב"למדי" ובלי "זה לא ש..." ובלי "לא בלתי-ראוי" וכל העידונים הספציפיים הללו שהם בעצם תרגומית.

1 כמו ב תגובה 562346 , שם.
I'm in the London state of mind 562367
את "לא בלתי ראוי" אני מחבבת למרות הסירבול שלו. אבל האנדרסטיימנט הבריטית לא קשורה רק במילות-המעטה אלא גם בשימוש שונה בשמות תואר. מה שאצלנו היה זוכה ל"מגניב!" או "נראה מוצלח", אצל כמה בריטים שאני מכירה הוא "נחמד"‏1

1עניין שדרש ממני לא מעט זמן להבין והיה כרוך בכמה אי הבנות לא בלתי מעצבנות
"בידיhם חשופות"? 562349
אני מבינה מדוע הורדת את ה'די' ואת ה'למדי', אבל ה'מאד' שהוספת לא מחזק את הטענה אלא מחליש אותה.
"בידיhם חשופות"? 562363
ככה מבטאים אנדרסטייטמנט בעברית. (סטגדוש!)
"בידיhם חשופות"? 562365
צודקת.
הסיפור עסיסי יותר משנדמה 562501
מסתבר שהזוכה המקורית בתחרות, רחל כריסטי, הבחורה הראשונה ממוצא אפריקאי שמוכתרת בתור מיס אנגליה, הסתבכה בקטטה עם מלכת יופי שלישית- מיס מנצ'סטר, הלא היא שרה בוורלי ג'ונס, אשר חבטה בפניה של רחל אשר הייתה כעת בת זוגתו של בן זוגה לשעבר, הלא הוא דוד מקינטוש בן העשרים ושתיים מצ'יישר שבעצמו היה חייל קומנדו בשירות הוד מלכותה, אשר רואה ב'רמבו' את הדמות המעוררת בו השראה, ואשר טוען כי לו היה בא לעולם בתור חיה, בוודאי היה בא בתור גורילה, או דב הקוטב. רחל שנפגעה בפניה פונתה לבית החולים לקבלת טיפול והחליטה לפרוש מן התואר לטובת אימונים 'הפתאלטיים' (?) לקראת אולימפיאדת 2012. את מקומה מילאה החיילת האמיצה, אשר לטעמי הינה יפה יותר ממילא מן השתיים האחרות.
הסיפור עסיסי יותר משנדמה 562781
"הפתאלטיים" - אני מניח שזה שיבוש של "הפטאתלטיים", כלומר בקרב שבע. ממתי מלכות יופי צריכות להיות כאלה נשות אשכולות?
(והיו ימים שהיית מקבל כאן הערה על "בת זוגתו", אבל לא משנה)
הסיפור עסיסי יותר משנדמה 562805
האם וודי אלן עדיין גר עם בת זוגתו?
הסיפור עסיסי יותר משנדמה 562809
:-)
הסיפור עסיסי יותר משנדמה 562833
והעיקר שכולם נושאים שמות עבריים. דרך אגב, שמעתי שמתחוללת מהפכה בעולם הערבי..
הסיפור עסיסי יותר משנדמה 562927
'
זו סתם תעמולת זדון ציונית...
הפיכה בארץ הנילוס, והאייל עדיין שותק.. 563028

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים