אב הורשע באונס בתו, לאחר שהיא התלוננה נגדו בעקבות חלום שחלמה 3675
בית המשפט העליון דחה היום (ד') את ערעורו של בני שמואל, והרשיע אותו באונס בתו בעת שהיתה בת 10, לפני 28 שנה. ייחודה של הפרשה הוא בכך שהבת התלוננה נגד אביה בעקבות חלום שחלמה כאשר היתה כבר מבוגרת, חלום שבו, לטענתה, נזכרה במעשי אביה שאותם הדחיקה עד אז.

בעדותה אמרה הבת: "זה היה באוקטובר 1999. אחרי שעברתי איזשהו תהליך שניסיתי, קראתי את 'כוחות של תת המודע', וכל מיני דברים שינסו לעזור לי ולהבין את עצמי, מין תהליך פנימי רוחני כזה, ובאחד מהם קראתי שאחת הדרכים זה לכתוב חלומות, לכתוב אותם על דף, ובאמת באותו יום התעוררתי מחלום, חלמתי שאני מקיימת יחסי מין עם אבא שלי. מיד כשהתעוררתי כתבתי את זה על דף, ואז באותו רגע פתאום נזכרתי בהכל. נזכרתי שחלמתי את החלום הזה מאז שאני זוכרת את עצמי או בעצם בעיקר מגיל ההתבגרות. נזכרתי שהיו לי המון פעמים בגיל 15 ובגיל 16 שלא הבנתי, כאילו הייתי מסתכלת עליו, והייתי אומרת למה אני חולמת את החלומות האלה, אולי אני נמשכת אליו, אולי משהו לא בסדר איתי, וכל הזמן הייתי בודקת מה לא בסדר איתי, ואז באותו יום פשוט נזכרתי בכל מה שהוא עשה לי".

בתקופה זו גרה הבת בניו יורק, ורק לאחר שחזרה לארץ, שלוש שנים לאחר מכן, הגישה תלונה במשטרה נגד אביה. בית המשפט המחוזי הרשיע את האב באונס, וגזר עליו 12 שנות מאסר ו-‏225,000 ש"ח קנס. עדנה ארבל, אחת משלושת שופטי בית המשפט העליון שדנו בערעור, כתבה: "כאמור, במישור המדעי, אין לבית המשפט יומרה להכריע בסוגיה זו, ואולם, במישור המשפטי הוכרה התופעה של זיכרונות מודחקים ונקבע כי בתום דיון מפורט ומעמיק כי הם קבילים". עוד כתבה ארבל: "שלל הראיות החיצוניות התומכות בעדותה של המתלוננת שנמצאה מהימנה, ועיקרן בעדותה הנתמכת בעדויות אמה, אחותה ובני משפחה נוספים, ברישומים ביומניה ובראשית ההודאה מפי המערער עצמו, יחד עם חוות דעת המומחים מטעם התביעה, אשר הצביעו על כך שהסימפטומים השונים שזוהו במתלוננת יוצרים תמונה אופיינית של נפגעת גילוי עריות ממושך בילדות והסבירו את המנגנון שהביא להדחקת הזיכרונות, מוליכים למסקנה כי הוכח שהמערער ביצע את העבירות המיוחסות לו בכתב האישום".

שמואל עצמו אמר: "העוול שנעשה לי כאן היום הוא איום ונורא. חלום שהבת שלי חלמה לפני 15 שנה הרס לי את החיים. חוץ מהחלום אין ולא הייתה שום הוכחה נוספת. חיכיתי שהעליון יתקן את העוול הנורא אך הם גזרו את דיני לסיים את חיי בכלא על סמך חלום בלבד".
קישורים
חלמה על התקיפות: ייכלא 28 שנה אחרי שאנס - ynet
הבת התלוננה בעקבות חלום, העליון הרשיע את אביה באונס - הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  הדחקה • צפריר כהן • 4 תגובות בפתיל
  פסק הדין • אייל סתם • 7 תגובות בפתיל
  אף אחד לא נכנס לכלא בגלל חלום. • ארז לנדוור • 54 תגובות בפתיל
  דעתנות כרונית • האייל האלמוני • 5 תגובות בפתיל
  ''על האב שהורשע באונס בתו ולא בגלל חלום'' • שוטה הכפר הגלובלי • 42 תגובות בפתיל
  המביא דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם • אמ • 14 תגובות בפתיל
  הרהורים בעקבות פלוני נגד מדינת ישראל, פסאודו-מדע ומשפט • יובל נוב
  הרהורים בעקבות פלוני נגד מדינת ישראל, פסאודו-מדע ומשפט • צפריר כהן
  אם כבר מדברים על ניתוחים סטטיסטיים • שוטה הכפר הגלובלי
  אם כבר מדברים על ניתוחים סטטיסטיים • שוטה הכפר הגלובלי
  אם כבר מדברים על ניתוחים סטטיסטיים • הפונז
אם כבר מדברים על ניתוחים סטטיסטיים 642619
הידיעה הופיעה לאחרונה גם בעיתונות הכללית. נמצא קשר סיבתי בין צריכת ממתיקים מלאכותיים (סכרין, אספרטם, סוכרלוז) לבין אוכלוסיית חיידקי המעיים אצל עכברים ואנשים (אם כי המדגם האנושי להדגמת הסיבתיות היה קטן). נמצא גם קשר סיבתי בין אוכלוסיות מסויימות של חיידקים (עודף ב bacteroides, חוסר ב Clostridialis אם זה אומר משהו למישהו) לבין תנגודת אינסולין, ומכאן, נמצא קשר סיבתי בין צריכת ממתיקים מלאכותיים לבין סיכון לפתח תנגודת אינסולין כלומר סיכון לפתח סוכרת סוג 2. עד כה היו ממצאים שונים שהעידו על קשר אפשרי בין אלה, אבל לא הוצע שום מנגנון תומך.

בעיני החובבניות המאמר מצויין (כיאה לפרסום ב- nature). הממצאים הם ברמת מובהקות גבוהה, והמסקנות עשויות להיות משמעותיות גם למי שאינו צורך ממתיקים כאלה, שכן אם אוכלוסיית חיידקי המעי משחקת תפקיד חשוב לעניין תנגודת אינסולין, אפשר, אולי, לצפות שתוספות פרו-ביוטיות מסויימות ישפרו את מצבם של הלוקים בתסמונת (העברת צואה מאדם בריא לאדם חולה נראית לי אמצעי דרסטי מדי).

מה שהכי מפתיע אותי הוא שהמאמר התקבל בשתיקה יחסית. אני מקבל מהדוד הטוב עדכוני חדשות לענייני סוכרת (נחש למה) והייתי בטוח שלאחר הפרסום הזה יגיע מבול של ידיעות שמאזכרות אותו, כפי שקורה לעתים מזומנות אחרי ידיעה מעניינת, אבל זה לא מתממש, ומלבד אותה ידיעה ראשונית שהפנתה למאמר אין קול ואין עונה.

התקציר פתוח לקהל הרחב כך שאני מצרף אותו כאן:

Non-caloric artificial sweeteners (NAS) are among the most widely used food additives worldwide, regularly consumed by lean and obese individuals alike. NAS consumption is considered safe and beneficial owing to their low caloric content, yet supporting scientific data remain sparse and controversial. Here we demonstrate that consumption of commonly used NAS formulations drives the development of glucose intolerance through induction of compositional and functional alterations to the intestinal microbiota. These NAS-mediated deleterious metabolic effects are abrogated by antibiotic treatment, and are fully transferrable to germ-free mice upon faecal transplantation of microbiota configurations from NAS-consuming mice, or of microbiota anaerobically incubated in the presence of NAS. We identify NAS-altered microbial metabolic pathways that are linked to host susceptibility to metabolic disease, and demonstrate similar NAS-induced dysbiosis and glucose intolerance in healthy human subjects. Collectively, our results link NAS consumption, dysbiosis and metabolic abnormalities, thereby calling for a reassessment of massive NAS usage.

  אם כבר מדברים על ניתוחים סטטיסטיים • הפונז • 3 תגובות בפתיל
אם כבר מדברים על ניתוחים סטטיסטיים 751477
נראה שגם בבני אדם התוצאות דומות. יש גם פרסום בעברית מטעם מכון וייצמן, ושם מצאתי ש"שינויים אלה משתנים מאוד מאדם לאדם, שכן לכל אדם יש הרכב חיידקי מעי שונה וייחודי", אומר פרופ' אלינב. "כדי לאמוד מהי ההשפעה הבריאותית ארוכת הטווח של תחליפי סוכר, נדרשים ניסויים נוספים ארוכי טווח. יש להדגיש שאין להסיק מהממצאים שצריכת סוכר עדיפה על צריכה של תחליפי סוכר, וכי הנזקים לבריאות האדם מצריכת סוכר מגובים בעדויות ממחקרים רבים"."
אם כבר מדברים על ניתוחים סטטיסטיים 751478
התוצאות קצת מוזרות: גם בקבוצות הבקרה יש קפיצה בזמן הניסוי עם דעיכה. לסטיוויה ולאספרטיים הייתה בערך אותה השפעה כמו לבקרה. האם מדובר על שינוי זמני של הסתגלות? על משהו שקשור להשפעה של המדידה עצמה?
אם כבר מדברים על ניתוחים סטטיסטיים 751479
פלאסבו הוא מפלטו האחרון של החוקר.
  אם כבר מדברים על ניתוחים סטטיסטיים • ירון
  אני מאמין לאבא • רוני
  ללא כותרת • ידידיה • 89 תגובות בפתיל
  מקרה שהסתיים בזיכוי • צפריר כהן

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים