המועצה לרפואת נשים ממליצה לשנות את מדיניות מימון טיפולי ההפרייה המלאכותית בארץ 3988
המועצה הלאומית לרפואת נשים, נאונטולוגיה וגנטיקה ממליצה למשרד הבריאות לאפשר יותר טיפולי הפרייה חוץ גופית לנשים מתחת לגיל 40, ולצמצם את הטיפולים בקרב נשים מבוגרות יותר.

מדיניות התמיכה הממשלתית בהפריה חוץ גופית בארץ היא הנדיבה ביותר בעולם, ומאפשרת לכל אישה מגיל 18 עד 45 לעבור טיפולי הפריה ללא הגבלה עד לידת שני ילדים, וכן לעבור טיפולי הפריה מתרומת ביצית עד גיל 54. העלות הכוללת של טיפולים אלה מגיעה לכ-‏500 מיליון ש"ח בשנה, כאשר כ-‏75 מיליון ש"ח מהם מוקדשים לטיפולי פוריות ששיעור ההצלחה בהם מזערי (אצל נשים הקרובות לסוף תקופת הפוריות שלהן, או אצל נשים שעברו מחזורי טיפול רבים ללא הצלחה). כ-‏5% מהתינוקות הנולדים בארץ נהרו בעזרת טיפולי הפרייה.

המועצה, שהיא אחד הגופים המייעצים למשרד הבריאות, ממליצה להסיר את המגבלה הקיימת של ארבעה עד שישה מחזורי טיפול בשנה לנשים בגילים 34-39, ששיעור ההצלחה בהם עומד על כ-‏23%, ומנגד, לצמצם את מספר המחזורים בקרב נשים מבוגרות יותר (שיעור ההצלחה הוא 11% בקרב בנות 40-42, ו-‏4% בקרב בנות 43 ומעלה). המועצה גם ממליצה להוריד את הגיל המירבי לטיפולי פוריות מ-‏45 ל-‏44. לדברי פרופ' טליה אלדר־גבע, חברת המועצה ומנהלת היחידה לאנדוקרינולוגיה וגנטיקה של הפריון בבית החולים שערי צדק: "הרעיון הוא לרכז את המאמץ ככל שניתן בשנים שבהן הסיכוי להרות הוא גבוה יותר ... אנחנו רוצים לשנות את המתווה כך שהוא ייתן לאשה טיפול שיביא ילד, ולא טיפולים חסרי תוחלת".
קישורים
המלצה למשרד הבריאות: לצמצם טיפולי הפריה מלאכותית בנשים בנות 41 ומעלה - הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  ללא כותרת • שוטה הכפר הגלובלי • 12 תגובות בפתיל
  WHO expert: COVID19 may not pause infections in Summer • ab • 87 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים