עתידנא - תנועה לנוער ערבי מטעם הימין 4187
"עתידנא" הוא ארגון הפועל בקרב הנוער הערבי, במטרה לסייע לו להשתלב בחברה הישראלית, תוך דגש על ערכים ציוניים - קבלת המדינה כיהודית ודמוקרטית, והכנת הקרקע לעתיד שבו תתיתכן שותפות יהודית־ערבית דווקא בימין. כתבה ב"הארץ" סוקרת את פעולתו בעין ביקורתית. כתבה אוהדת יותר מלפני שלוש שנים נמצאת בג'רוזלם פוסט.

את התנועה מובילים יהודים וערבים בשיתוף, כאשר חלק מהיהודים ידועים כאנשי ימין - השר עמיחי שיקלי; ארז אשל, ממקימי "השומר החדש"; ועמית דרי, שהוביל פעילות נגד "שוברים שתיקה". היא נהנית ממימון נדיב של תרומות; ניסיון שלה לקבל הכרה כתנועת נוער (ומימון ממשלתי ככזו) נכשל.

בין פעילויות התנועה - סמינרים לטיפוח מנהיגות, טיולים מסובסדים לאילת, מסעות לפולין, עידוד גיוס לצה"ל, וסיוע בהשמה מקצועית לבוגרים, בפרט בהייטק.

ארגונים אחרים בחברה הערבית, למשל ועדת המעקב, מתנגדים לפעילות התנועה ומנסים להניא רשויות מלשתף איתה פעולה.

לכתבה ב"הארץ" לא התראיינו ערבים שעדיין פעילים בהנהגת התנועה, אך התראיינו כמה שנטשו אותה, לאחר שגילו, לדבריהם, שעמיתיהם היהודים תומכים בעליונות יהודית.
קישורים
עתידנא - אתר הבית
הארץ
ג'רוזלם פוסט
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חברה וכלכלה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

עליונות ערבית ושקרים של הארץ 759598
הנה דוגמא אחרונה מעלילות דם של 'הארץ':

'הארץ' המציא את העלילה הזאת של "שמחה" כאילו להרג. ב-‏10 במאי 2023.

העיתון לא נותן למציאות לקלקל לו את התזה האנטישמית שהוא מפיץ, גם כשהיא הפוכה ב 180 מעלות לעלילותיו נגד ישראל

חנן עמיאור, פרספקטיבה, 15.05.23:

ביום רביעי שעבר, יום למחרת מכת הפתיחה של מבצע 'מגן וחץ', פורסם ב'הארץ' מאמר של יוסי קליין, שהאשים את החברה הישראלית בכך שהרג [כאילו] מכוון של ילדים פלסטינים הוא מה שמאחד אותה וגורם לישראלים שמחה

[ - כך שיקרו ב'הארץ' אתר השנאה והשקר ]..

====

Haaretzism: hate and lies

The source of the libel as if IDF is "happy" to kill kids, is Haaretz on May 10, 2023.

Haaretz presents: a classic anti-Semitic method
The newspaper does not let reality spoil the anti-Semitic thesis it spreads, even when it is 180 degrees opposite to its plots against Israel

Hanan Amior, Presspectiva, 15.05.23

Last Wednesday, the day after the opening blow of Operation Shield and Arrow, an article by Yossi Klein was published in Haaretz, accusing Israeli ... killing of Palestinian children is what... makes happy." Under the title "Killing children is the best, brother"...

It shall be clarified: this is a very dangerous terrorist who was actively involved in directing attacks from Judea and Samaria to Israeli territory, through dozens of terrorist squads, including launching rockets from Jenin to Afula. The decision to thwart him stemmed from the vital need to immediately stop his criminal murderous plans.
More than that: the IDF proved its ambition to avoid killing children by canceling at the last minute dozens of previous attacks by terrorist operatives, due to the presence of too many uninvolved people near it.

https://tinyurl.com/yck88h8c

__

On July 4, 2023, BBC anchor picks up Haaretz's vile lie:

BBC interviewer stuns Bennett: Israeli forces are happy to kill children

BBC interviewer stuns Bennett: Israeli forces are (supposedly) happy[sic] to kill children
Former PM responds to BBC interviewer who asserted that the IDF is (supposedly) happy[sic] to kill children: We’re doing the right thing, they’re killing civilians.

Israel National News, Jul 4, 2023,

Former Prime Minister Naftali Bennett on Tuesday gave an interview to the BBC, during which the interviewer stunned him by claiming that “the Israeli forces are (supposedly) happy[sic] to kill children”.

“You know, it’s quite remarkable that you’d say that, because they are killing us,” Bennett replied. “Now, if there’s a 17-year-old Palestinian that’s shooting on your family, what is he?”

The interviewer replied, “Under your definition, you are calling them terrorists. The UN calls them…” Bennett then interrupted her and said, “No, no, I’m actually asking you: What would you call a 17-year-old person with a rifle shooting at your family and murdering your own family? How would you define that person?”

“We’re not talking about that,” the interviewer insisted. “The UN has defined them as children, and we know that four people between the age of 16 and 18 have been killed in this targeted attack. Let’s not forget it’s a targeted attack. The Israeli forces are going and looking for these people.”
https://www.israelnationalnews.com/news/373697

עתידות 759600
כשאין מה לכתוב מנסים לשנות את הנושא. מההתקפה הזו שבכלל לא קשורה, אני מבין שאין טענות לגבי תוכן הכתבה.
עתידות 759601
אני לא חושב שהבוטים האלה טורחים לקרוא את הכתבה. לדעתי הם מחפשים כמה מילות מפתח ומשגרים את דברי החוכמה שלהם בלי יותר מדי לבטים.
השפה החולנית והבזויה של 'הארץ' 759609
ברור שקראו את הכתבה. מה שמשך תשומת לב זו השורה האחרונה של הכתבה. ל'הארץ' יש את השיטה להשתמש בדרמה מזוייפת, במלים גדולות ומכוערות, בהכפשה לא מוצדקת, חד צדדית. כאילו שעליונות וגזענות ערבית הם בסדר. אדרבה, מציע חנסטת לחפש בתוך כל המאגר של 'הארץ' על גזענות ערבית. כי הרי הטרור למשל שמחפש רק יהודים- זה רק בגלל פוליטיקה" ללא שום שמץ של שנאה. נכון?
עתידות 759610
עתידות: גדי לא יצליח להדגים בעיות במאמר. השורה האחרונה במאמר היא תגובת השר שיקלי.
הלקסיקון והעיוות של 'הארץ' 759611
לא רק כאן, אלא, הארץ, בשיטתיות כותב בשפה המכחישה על עליונות או ''גזענות'' ותמיד רק על הציבור הלא-ערבי. אדרבה, מחכה עדיין לציטוט על 'גזענות ערבית' במשך כל כך הרבה שנים.
הארץ וגזענות 759612
אקל, ואומר, שהפעם היחידה ש"גזענות ערבית" מופיעה בכל האתר של המזבלה 'הארץ'... היא ממרץ 2008, וזה רק לגבי גזענות ערבית נגד שחורים ובכלל - הועתק מה'גרדיאן'. אבל 'גזענות ערבית' נגד יהודים?

כי כל אדם שמעז לפחד מגזענות ערבית [הרוצחת] היא/הוא מושמצים, וכל הההגדרות ממחה"ע השניה נשלפות בשטף עם השוואות הכי מטורפות.
הארץ וגזענות 759613
לא יודע מה זה גזענות ערבית, אבל קראתי בעבר כתבות בהארץ על אנטישמיות בעולם הערבי, אם זה עוזר.
הארץ וגזענות 759616
סליחה, לא, זה לא עוזר, אני מדבר על גזענות ערבית בארץ וברשות.

כי הרי רק אנשים שאינם ערבים מסוגלים להיות גזעניים. במוח החולני הגזעני של הארץ Haaretzism.

לצטט משפטים מהמסגדים ברשות? ולא רק על קופים וחזירים ולא רק על הכחשת השואה...

או ה-‏78 אחוזים מהפלסטינים בעד טרור (סקר פלסטיני 2023)? או ה-‏95 אחוז אנטישמיים לפי ה- ADL ב-‏2014?

או רבבות (!) הלייקים לקליפים של הטיק טוק בנוסח הנוער ההיטלראי - כשגזענים ערבייים נטפלים לחרדים שאפילו לא משרתים בצבא ה"כיבוש"?

וכל מעשה טרור מ-‏1920 (עם או בלי הקריאות אדבאח אל יאהוד), לחפש יהודים - נקי מגזענות - עם כל התירוצים הפוליטיים? גרועים יותר הפרטים האכזריים, האונס, דקירות, כשהורגים כמו עם גרזן? בא מאהבה?

או מאות הפוסטים פרו היטלר מערביי הארץ?

וכל החגיגות בפומבי ללא שום בושה כשיהודי נרצח?
הארץ וגזענות 759619
לא בעיה למצוא פגמים אצל אחרים. כי הרי האחרים תמיד אשמים. אבל מה שיותר מעניין זה למצוא פגמים אצלנו, כי אותם אפשר לתקן.
הארץ וגזענות 759620
לגבי מה שכתבת "פגמים אצלנו" ,אם המטרה הייתה "לתקן", אז למה להכפיש דוקא באנגלית? ויותר גרוע, יש כל כך הרבה דוגמאות של שינויים בין המלים בעברית לבין האנגלית במאמרים (אפילו בחדשות לפעמים) - יותר בוטה ויותר מגעיל! ברור ש'הארץ' 'משדר' לאויבים, בפרט מבחוץ.
___

נקודה להבהיר, להגדיר כל מי שמפחד לגור ליד ערבים כאילו גזענות, זה לא ממש נכון. הקמפיין הזה בא במיוחד מ'הארץ', במקור. למעשה, יש דאגה ופחד אותנטיים [https://www.jpost.com/opinion/op-ed-contributors/isra...].
הארץ וגזענות 759939
דוגמא אחת לגזענות ערבית.
הארץ וגזענות 759940
גזענות?
הארץ וגזענות 759942
כן.
הארץ וגזענות 759948
לי זה נראה כמו לאומנות ולא גזענות.
תסביר
המפלגות הערביות בכנסת 760411
כדי להסביר זאת אפתח ברשימה חלקית‏1.
מנסור עבאס, צמרת רע"מ
ערכו ביקור תנחומים אצל משפחת פאוזי נימר, ישראלי שאחראי לרצח רחל ברסלר, חיים מניקוביץ וויקטור גואטה. לאחר שזה נפטר בעזה ממחלה, הוספד נימר כגיבור גם ע"י בל"ד וחד"ש.
באו לחזק את ידי משפחת בכרי, ששני בניה נדונו למאסרי עולם על סיוע לרצח מרדכי יהודה פרידמן, מרלן מנחם, מייסון אמין חסן, רב סמל רוני ע'אנם, סמל עומרי גולדין, סמל יפעת גבריאלי, שרי גולדשטיין, אדלינה מקונה ורבקה רוג'ה.
הם גם לא פסחו על חיזוק ידיהם של משפחות אלו שהשליכו רימונים על אזרחים יהודים בחיפה.
ח"כ סעיד חרומי דרש את שיחרורם של מי שעשו לינצ' ביהודים ושרפו את בתיהם.

אחמד טיבי
הספיד את "האם הגיבורה" של אחד מן השניים שחטפו את החייל אברהם ברומברג וירו בראשו.
הצטלם מאכיל במרק את מי ששלח את רוצחיו של ברומברג.
הצטלם מחובק עם עלי עמריה שהשליך רימונים על אזרחים בחיפה ב-‏1988, עם בילאל חטיב שדקר חייל, עם מוחמד זיאדה ועם מוכלס בורג'ל שהשליכו רימונים על אוטובוסי נוסעים.
ויש את נאום השאהידים שלו ברמאללה

חד"ש
פירסמו שיר לכבוד האדם שעמד מאחורי רצח שולמית אברמוביץ', דוד אנחוביץ, שמעון בן ארויה, אלתר ביטביץ, פרידה בריטביץ, מרים אורן, פרלה הרמלה, זאביק וידר, אברהם וייס, חוה וייס, עמירם חממי, אנה יעקובוביץ', ג'אורג' יעקובוביץ', לולה לבקוביץ', שרה לוי, מריאן למן, פוטוק נעימי, אליהו נקש, אדית פריד, אנדרי פריד, אלעזר קורמן, יהודית קורמן, דבורה קרים, מיכאל קרים, חנה רוגן, קלרה רוזנברגר, עירית רשל ויוליה תלמי.
לאחר שחוסל, ערכה תנועת הנוער של חד"ש תהלוכת מחאה לזכר אחמד יאסין, מייסד תנועת החמאס, שבאמנתה הוא מפרט את הכורח ההיסטורי בהשמדת היהודים בעולם, פעילות אותה ממשת תנועתו באופן מקומי ככל יכולתה.

לא מדובר כאן בהעלאה על נס של אקטיביסטים שבין שאר מעשיהם למען הציבור הערבי הם גם פגעו ביהודים. כל שנדרש מהם לצורך קבלת שבחים, סיוע והכתרה כגיבורים ע"י המפלגות הערביות הוא רק רצח ברים, נשים וילדים בני ארצם, שמזוהים כבעלי מוצא אתני מסויים.

באשר לביקור בג'נין, הם יכלו כמובן לפקוד קורבנות אזרחיים של האירועים, ללא הבדל דת גזע ומין. אבל מאחר וקברי האזרחים היחידים שקשורים למבצע בית וגן הם של בני ארצם היהודים, הסתפקו ראשי המפלגות הערביות בעליה לקברי חברי האירגונים שרצחו אותם.

כאמור, מדובר ברשימה חלקית, שאינה כוללת את רוב המעשים וההתבטאויות של הנ"ל. היא גם לא כוללת את תנועת בל"ד, שאיכשהו מצליחה לצייר את הנ"ל כמתונים, החל מעזמי בישארה‏2 ועד היבה יזבק. אבל נדמה לי שהטיעון כבר די ברור.

בוא נדמיין תנועה יהודית לאומית שמהללת יחידים ואירגונים שכבר רצחו אלפי גברים, נשים וילדים, ברובם לא חמושים, בשל מוצאם הערבי. היא ממשיכה לסייע למשפחות הרוצחים, מתווכת בין אירגוני הרצח כדי שיגבירו את שיתוף הפעולה בינהם (שחלקם קוראים לפתרון של הבעייה הערבית בעולם). בעיתות מתיחות היא מלהיטה את תומכיה בערים המעורבות לפרוע בשכניהם הערבים.

ניתן כמובן לרקוח טיעון לפיו מדובר בלאומנות יהודית בלבד‏3. עדיין, לרובנו לא יהיה ספק במקרה כזה כי מדובר בתנועה שיש לאסור את פעילותה עפ"י סעיף הגזענות בחוק העונשין סימן א'1, וכן להעמיד לדין את ראשיה ואפילו את פעיליה. כמובן שאין מה לדבר על ריצה לכנסת של תנועה מסוג זה‏4.

1 רוב הדוגמאות נזכרות אצל קלמן ליבסקינד, מעריב
2 חיזבאללה ניצח ולראשונה מאז ‎1967 טעמנו את טעמו המתוק של הניצחון
חשד לטיווח ירי חיזבאללה
3 סעיף 17 בטיעון: כל ערבי שמתגייר מתקבל אצלנו בזרועות פתוחות כך שבוודאי לא מדובר כאן בסוגיה של גזע
4 חוק יסוד הכנסת, סעיף 7א.(א)
המפלגות הערביות בכנסת 760415
OK. בפעם הבאה לא נצביע עבורם אלא עבור אב"ג, ארי שמאי, ערוץ 14 והמנוול של הסיגרים.
כן, ואתה בהחלט גם די גזען. הבעיה הגדולה של הישראלים כרגע היא אחמד טיבי והיבה יזבק. הם מי שמריצים אלפי ישראלים כרגע לחפש רילוקיישן.
עתידות 759621
צדקתי. אף מילה על עתידנא.
עתידנא 759625
עכשיו מילה על 'עתידנא':

בכתבת הג'רוסלם פוסט https://www.jpost.com/israel-news/article-704975
מהשורות שבלטו בעיניי היו:

"This is the first Arab youth movement that is Israeli.” - - -

השפה החולנית והבזויה של 'הארץ' 759614
אה, אז אתה לא בוט. אני מתנצל.

המאמר המדובר ב''הארץ'' הוא באמת גועל נפש של ממש.
השפה החולנית והבזויה של 'הארץ' Haaretzism 759615
תודה. להיות ימני או שמאלני - זה דבר אחד אבל הסתה בכל העולם לאנטישמיות זה נורא ואיום. וזה לא מהיום. כבר ב-מרץ 3, 2009, התריעה מלני פיליפס במאמר "עלילת דם של הארץ', ג'פרי גולדברג מתריע במיוחד מ-‏2016 שהחומר שלהם שוה לניו נאצים, חביב רטיג גור הזכיר באותה שנה (מה שאומרים) שהארץ משתמש במלים כמו "פשיזם" בשביל קליק באיטס click baits. הפעיל הנודע למען יהודי בריה"מ איזי לייבלר המנוח ז"ל חשף את פרצופם כבר ב-‏2007 "Shame on Haaretz", הזבל של הארץ נהיה יותר גרוע משנת 2000, אחרי שנכשלו במבחן הלינץ' של נחום ברנע. ובכלל, כל הקריקטורות עם אפים ארוכים על חרדים... מה הפלא שקוראים ל'הארץ', 'השטירמר'? ולא רק יעקב נאמן. כל השיגרה שוב ושוב, כל שבוע, לצייר יהודים כאילו "גזענים" - מזכיר שיטת הניאו נאצים, ועיסא נח'לה שעבד איתם. ברור שגדי טאוב צדק (ינואר 2023) שהאשים את 'הארץ' בשמן למדורת האנטישמיות בכל העולם. לא יודע בכמה שפות אתם שולטים, אבל במשך השנים, מעיקרי ה"מקורות" שנאצים "מבססים" את הפוסטים שלהם, זה אתר השנאה והשקרים 'הארץ'.
השפה החולנית והבזויה של 'הארץ' 759618
דוגמא קטנה. עוד לפני שהתפרעו אלפי ערבים על רקע גזעני במה שמכובס היום לקרוא לזה "לאומני"... במשך שבועות הציקו גזענים ערבים לחרדים באפריל 2021, עוד לפני פעולת 'שומר החומות'.
וניר חסון חיכה בסבלנות, אף מילה על התופעה שבנט הגדיר שמזכיר תקופות אפלות...רק חיכה ל...רגע שהיתה מחאה נגד השנאה הזאת, וכששנים וחצי נערים צעקו משהו ... אז הוא היה עם כל המהלכים full gear עם השפה הקיצונית כמו שב'הארץ' יודעים להשמיץ. והגזמות על מי שצעק או כמה שצעקו ולמה התכוונו. והכותרת שלו היתה משלוח מנות להיטלריסטים בחו"ל...
השפה החולנית והבזויה של 'הארץ' 759622
אוקיי, אז "הארץ" הוא נורא ואיום. מה ההמשך?
הארץ הוא עיתון. בעיתונים כותבים כל מיני דברים איומים. פעם שר הפנים סגר שני עיתונים לתקופה קצובה בגלל שהם כתבו דברים איומים. זה היה ב 1953. העיתונים עתרו לבג"ץ וקיבלנו את פסק הדין האקטיביסטי והמכונן בכל תולדות המדינה- פס"ד "קול העם".
השופט אגרנט קבע שם שחופש הביטוי הוא זכות עילאית, ואין לפגוע בה. כתב השופט אגרנט:
"העקרון המדריך צריך להיות תמיד: האם, עקב הפרסום, נוצרה אפשרות של סכנה לשלום הציבור, שהיא "קרובה לוודאי"; הגילוי של נטיה סתם בכיוון זה, בתוך דברי הפרסום, לא יספיק כדי מילוי דרישה זו."

אחד חושב שהארץ כותב דברים איומים ונוראים, והשני חושב שערוץ 14 משדר דברים איומים ונוראים.

שמע, כשח"כ הרב כהנא נאם בכנסת כל חברי הכנסת יצאו מאולם המליאה, כולל גאולה כהן. בגלל כהנא תוקן חוק יסוד: הכנסת ונוסף לו סעיף 7א שמגביל את הזכות להיבחר לכנסת.
היום תלמידו של כהנא לא רק שהוא חבר כנסת, אלא הוא שר בממשלה. תמשיך לדבר איתי על גזענות.
השפה החולנית והבזויה של 'הארץ' 759623
אם הרחבת את הנושא, אז ארחיב גם....

___

"אהבה" של ח"כ

לא מגן על כהנא ואפילו לא מקדם מאחזים וכו'. הח"כ שאתה מדבר עליו הצהיר בשנה שעברה שהוא לא מגן על הגזענות. ושהוא נגד טרוריסטים ולא נגד ערבים. הח"כ מהצד השני (אחמד טיבי) שצעק וצועק בכל הזדמנות (גזענות/גזענות) או כל ח"כ שקשור לראאד סלאח (זה ההוא עם עלילות הדם העתיקה על דם ילדים) הוא לא יותר טוב. אתה באמת חושב שחנין זואבי, עידה תומה סולימאן או איימן עודה שונאים יהודים פחות רק בכלל שעוטפים את זה תחת הדגל "נגד הכיבוש"?

___

הנושא - הנזק של 'הארץ' בכל העולם

אבל מה כל זה קשור להרס ש'הארץ' עושה ועשה עשרות שנים בכל העולם (עם הנרטיב המנופח שלהם) נגד כל עם ישראל?
הכוח של העיתון הזה הוא כי הוא נהנה מהתהילה ההיסטורית שלו (לפני שירד מהפסים) עורכים בויקיפדיה מעתיקים אותו כאילו הכל אמיתי והמיתוס בעולם שהוא "פשוט ליברלי" ותו לא... ושהוא כאילו משקף הצד ה"ישראלי" כביכול.

(לא הבנתי מה קשור ערוץ זה או אחר שמשדרים לקהל בארץ ולא לעולם).

_____

מהות השנאה

בקשר לכל הענין ערבי-ישראלי (מבלי להיכנס למרכיבים הפוליטיים), השנאה בנויה על שני מרכיבים: אתני ודתי:

'רקע היסטורי':

(1) גזענות ערבית אתנית.

הערבי הראשון שלא היה מוסלמי - שהתחיל לעבוד עם גבלס בתעמולה נאצית בארץ היה עיסא בנדאק.
[Issa Basil Bandak عيسى باسل البندك]
באוקטובר 1933. [https://www.jta.org/archive/from-bethlehem-to-paris-a...],
הגם שהעיתון 'פלסטין' Filastin כבר שיבח את היטלר במאי באותה השנה והצדיק אותו נגד היהודים.

(2) אי סובלנות איסלמיסטית.

הראשון כנראה היה השייך העיוור ב-‏1913
[Sheikh Suleiman al-Taji al-Faruqi سليمان التاجي] [https://books.google.com/books?id=Lzs48d3tudsC&pg...]

ואחריו המופתי הידוע לשימצה (שהשתמש באל אקצה כדי להסית את ההמונים בלהט "דתי")- מעשיו בין: 1920-1945:
מנבי מוסא כשהמציא את הקריאות אדבח-אל-יאהוד; הפרעות בחברון על חרדים שלא היו ציוניים; הפארהוד שהוא הסית: שיש אומרים שאלף נשחטו; הטיוטה שמצאו בו הוא דורש שגרמניה ואיטליה יאכפו את חוקי נירנברג על יהודים בארצות ערב; תכנון המשרפות בדותן לכל יהודי המזרח התיכון; השתתפות בכנס היטלראי אנטישמי בקרקוב בקיץ 1943; ביקוריו במחנות ריכוז; התערבות נגד אלפי ילדים שלא ימלטו לארץ ב-‏1943; שידוריו ברדיו להרוג יהודים באשר הם... ועוד. הוא היה מקובל בין / ומייצג את רחבי העם הערבי-פלסטינאי עוד ב-‏1946 לפי אדוארד סעיד...
השפה החולנית והבזויה של 'הארץ' 759624
אוסיף לבירור שאני נגד כל פרובוקציות של חוליגנים או של ח''כ. אבל הבחירה בשימוש במונחים של מלחה''ע השניה רק על הצד הקיצוני הלא-ערבי, זה מה שעושה תהודה בכל העולם. כמו שכתבתי, הבעיה היא בנרטיב. כמו שהנרטיב של הרשות הפלסטינית 'איך' שהיא משדרת ב''חדשות'' שלהם (אותו נרטיב שהוא הבסיס לטרור-גזעני והגברת השנאה) או אל ג'זירה וכד'.
השפה החולנית והבזויה של 'הארץ' 759630
אתה כועס על "הארץ". זכותך. מה אתה רוצה לעשות בקשר לזה?
נספתה ד''ר דליה פדילה, מפעילות עתידנא וקיוסקול 760630
:Hanan Amiur
קיוסקול היא רשת חינוך מוכוונת מצוינות במגזר הערבי, ששמה במרכז המטרה של התלמידים ברשת, החל בגן הילדים ועד לאוניברסיטה, שליטה מלאה במיומנויות העולם החדש, בעיקר אנגלית ומדעים מדויקים, במטרה לתת להם כלים להשתלב בהצלחה בתעשיות הישראליות החזקות - הייטק, פיננסים, בינה מלאכותית וכד'. אם את/ה ערבי/ה ישראלי/ת עם שאיפה להצליח בחיים ברמה הגבוהה ביותר, קיוסקול היא רשת החינוך שלך.

עתידנא היא תנועה ערבית ישראלית שחותרת להשתלבות אמיתית ומלאה של ערבים ישראלים בחיי החברה והכלכלה, מתוך עמדה לכאורה מורכבת, למעשה - פשוטה: הערבים בישראל הם שותף מלא במדינה, שווה זכויות וחובות.
לפי התפיסה של עתידנא, ערביי ישראל גאים בערביות שלהם, במורשת, בתרבות, וגם בזהות, וכערבים גאים דורשים את זהותם הערבית השלמה וזכויותיהם האזרחיות המלאות.
אבל, וזה אבל גדול, הם אינם חותרים תחת המדינה, אלא מקבלים את העובדה שהם אזרחים במדינה יהודית ודמוקרטית.

דליה פדילה לא היתה ציונית ולא חינכה אף חניך בקיוסקול או בעתידנא להיות ציוני. היה לה כבוד עצמי, גם אישי וגם לאומי, והיא לא רצתה ערבים ציונים אלא ערבים גאים ומצליחנים, שלא משתפים פעולה עם אויבי הציונות וגם לא מזדהים איתם.
החברה הערבית תצטרך למצוא בתוכה את דליה פדילה הבאה, שתהיה גם היא כל התכונות הטובות והכישרונות הגדולים שהיו בדליה. זה לא יהיה קל.
נספתה ד''ר דליה פדילה, מפעילות עתידנא וקיוסקול 760634
הפרטים הקטנים הם מה שחשוב (גם) כאן. במה מתבטאת הקבלה שלהם ש"הם אזרחים במדינה יהודית ודמוקרטית"?
נספתה ד''ר דליה פדילה, מפעילות עתידנא וקיוסקול 760637
אפשר לבדוק, אבל זה בטח משהו כמו יהודים במדינה שוודית: נאמנות לבית המלוכה, כולל הצלבים והכתרים שבסמליה. זאת מבלי לכונן לאום נפרד ועויין בשוודיה. לימוד ההיסטוריה, הזהות והדמוקרטיה השוודית, במקביל לתרבות וההיסטוריה היהודיים, כאשר הדגש הוא על קידום אישי ועשייה לרווחת הכלל השוודי.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים