צה''ל מאריך את משך השירות בסדיר ובמילואים 4209
משרד הביטחון פרסם היום (ה') תזכירי חוק לקראת שינויים בחוק שירות הבטחון ובחוק שירות המילואים. לפי החוקים החדשים, משך השירות הסדיר יוארך לשלוש שנים עבור משרתים מסוימים – ביניהם חיילים קרביים – שעד כה שירתו 32 חודשים; גיל הפטור משירות מילואים יועלה ל-‏46 עבור משרתים שאינם קצינים ול-‏50 עבור קצינים; והמספר המירבי של ימי מילואים בשנה יותר מיוכפל.

בדברי ההסבר לשינוי בחוק שירות המילואים נכתב: "אין חולק כי ההסדר המוצע נושא עמו משא כבד על משרתי המילואים. אולם בעת הנוכחית, הרחבת יכולתו של צה״ל להפעיל את כוחות המילואים היא צו השעה, על־מנת לאפשר לצה"ל לממש את כלל משימותיו."

השינויים המוצעים עוררו מחאה, משום שאינם כוללים מתווה שירות חדש עבור חרדים וערבים. מפלגת "המחנה הממלכתי" בראשות בני גנץ צפויה להתנגד לחוק במתכונתו המוצעת, ועידו גלילי, מראשי הארגון "אחים לנשק", אמר: "המשמעות של החוק הזה היא שאין בעצם חלוקה הוגנת בנטל. יש מעמד תורם עם חובות יתר, ויש מעמד נתרם עם זכויות יתר."
קישורים
פורסם תזכיר חוק השירות והמילואים - כך יגדל הנטל על המשרתים - ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

לרגע אחד היה נראה ש... 766784
דיון 4181, נפתח רק ב 19.4.23
766798
אם על *זה* גנץ לא עוזב את הממשלה, זה יחזק עוד יותר את ההרגשה שלי שהוא סמרטוט אידיאולוגי. דומני שגם אלקטורלית הוא רק ירויח אם יתייצב במלוא הנחישות (סליחה שאני מייחס לו יכולות כאלה) בנושא שיש לגביו הסכמה רחבה בקרב הציבור הלא חרדי.
חצי נביא ושוטה גמור 766821
ברצוני לחזור ולשתף אותך ברשמיי האישיים מנכחות באסיפת בחירות שערך גנץ באולם ספורט בפריפריה של חיפה. אגב, אני ממליץ לא להתעצל ולנסות להתרשם באופן ישיר מן המועמדים ולא להסתפק בהיכרות מתווכת דרך אמצעי התקשורת (הללו הם עדשה די מעוותת ואני לא מדבר על ערוץ התעמולה 14).
גנץ אינו אדם רע או טפש. "סמרטוט אידאולוגי" נראה לי מחמיר מדי ולא קשור. כמו עדיין אנשים רבים כאן, הוא סוג של מפאיניק ביטחוניסט. מעבר לכך אני לא חושב שיש לו אג'נדה מסודרת לניהול המדינה.
באוזני כמה מאות אזרחים שבאו לראות אותו, הוא התוודה שהוא אוהב את מצביעי הליכוד והוא לא בא לפוליטיקה בשביל לשבת עם מרץ שפרץ. בקיצור אלמלא הפך הליכוד לחוג אוהדי המנוול, יתכן שהיינו מוצאים אותו שם, יחד עם גלנט, עוזי דיין ודיכטר.
אני חושב שזה חוסר הבנה של הסביבה הפוליטית. אזרחי ישראל מפולגים. אתה לא יכול לבקש להיות ראש מחנה ולספר שאתה אוהב את שונאינו. זוהי אמירה מטופשת לא פחות מההמחאה הפתוחה לחרדים (ולמעשה משלימה אותה).
התרשמותי היתה שהמשפט הקצר הממצה את המועמד הוא: האיש שבא להיות רוה"מ או לפחות שרהב"ט. ציבור הבוחרים בו הוא מטלה שצריך לעבור.
אם התרשמתם שהאיש לא נהנה במיוחד מהקריירה הפוליטית ("לא בא לו ללכת לביה"ס"), זה לא במקרה. וגם זה שהוא מתגנב לתוך הממשלה בכל הזדמנות, אינו הפתעה.
חצי נביא ושוטה גמור 766823
ועם זאת:
חדשות: מודי'ס מורידה את דרוג האשראי לישראל.
תגובת הגרנדמייזר: תוקף את מודי'ס. (הוא חושב שמדובר בסוג של בחירות בסניף בני עקיבא. תכף יהיו ריקודים והוא ימצמץ עם הידיים).
רשמו לפניכם את חדלי האישים השרלטנים שממשלת המנוול מינתה לשרים הבכירים.
אם נזכה להגיע ליום הבחירות הבא וגנץ יהיה ראש מחננו, נלך אחריו עד סוף העולם, כאילו היה המשיח.
חצי נביא ושוטה גמור 766825
הרגע בו מפלגת הליכוד והעומד בראשה יצטרכו להתקיף את עצם הרעיון של כסף והון, קרב ובא. מה היא כלכלת ישראל אם לא כלי שליטה בידי אליטות שמאלניות? יופעל דחפור די-‏9 ויתחיל את העבודה בבנק ישראל ויפה שעה אחת קודם.
חצי נביא ושוטה גמור 766838
אנו נמצאים בשלב בו חסידי המנוול תוקפים אנשי צבא. זזה בדיוק הרגע בו כשל המקארתיזם בארה''ב והחל בצלילה לאובדנו.
גם כאן בארץ, אני לא חושב שתקיפת אנשי הצבא, במאזן הכולל, תורמת לימין. מצד אחד הם מתבססים בתוך הימין העמוק (מה שקרוי ''משכנעים את המשוכנעים''). מצד שני הם הולכים ומאבדים את השוליים היותר רכים.
דוקא תומכי הימין, מיותר מסיבה אחת, מתיחסים בחיוב לאנשי כוחות הביטחון. הטקטיקה האגרסיבית של הביביסטים עשוייה להיות עבורם, טעות אחת יותר מדי.
חצי נביא ושוטה גמור 766905
נראה שיש כאן טקטיקה קצת יותר עדינה, ולחרדתי אולי אפקטיבית, מ"לתקוף את הצבא". הביביסטים והמתנחלים תוקפים את ראשי הצבא ומחבקים את החיילים הפשוטים (יכול להיות שלמדתי את זה מיגיל לוי). מה שמסתדר נפלא גם עם הגחלים המסרבים להיכבות של השד העדתי.
חצי נביא ושוטה גמור 766917
שד עדתי? אהרן חליווה הוא ממוצא מרוקני, וברשותך אוסיף: ברוך השם.
חצי נביא ושוטה גמור 766930
השד העדתי לא תבלבל עם עובדות. טכנית ביבי אשכנזי.
חצי נביא ושוטה גמור 766932
זה השד העדתי של מקסוול. הוא יושב על המחיצה שבין המודע לתת מודע ובוחר לאיזו עובדה מותר לעבור ולאיזו לא.
חצי נביא ושוטה גמור 766950
לייק!

וביבי הוא השד המתעתע של קאנט, שגורם לנו להטיל ספק בכל דבר.
חצי נביא ושוטה גמור 766945
אתה מעט לוקח את הדברים למורכבות שלא חשבתי עליה. האנלוגיה מושלמת למדי. גם המקארתיסטים לא תקפו את צבא ארה"ב (או את משרד החוץ) אלא אנשים מסויימים שם. הטענה ממש זהה: האנשים האלו קפלניסטים (ורודים) כלומר בוגדים ולכן מקיימים קשרים ומוסרים מידע לאוייב.
ברגע שזה הגיע לפנטגון ולסטייט דפרטמנט, התחילו גורמים בכירים (הנשיא אייזנהאואר ומטה) להתערב והתנועה התפרקה. לגבי ההשלכות של האנלוגיה, הלוואי. הלוואי שהליכוד ילך בדרכה של מפלגת העבודה. כבר אמרו היוונים שהכל זורם (אי אפשר לרחוץ באותם מי נהר פעמיים). בקיצור אין שום סיבה שהאנלוגיה "תושלם".
אחד הדברים שלא פרטתי בתגובה הקודמת קשור ליגיל לוי. השד העדתי הוא עניין הרבה יותר מסובך מהטרפת הביביסטית והוא גם לא באמת עדתי. השסע אשכנזים-מזרחים התיישב על פילוג ושסעים פוליטיים מורכבים יותר בין שמרנים למתקדמים ובין פריפריה למרכז. יש הרבה מגמות שפועלות נגד השסע ויש לא מעט אנשים שאינם מזוהים ולכן אנשים נוטים למעט בחשיבותו. בפועל מדובר בפילוג סרטני שכבר חיסל את ישראל כפי שהיתה לפני 73 וככל הנראה הולך לדחוק את מה שהיה מרכז החברה הישראלית אל השוליים ולהגירה מרצון.
חלק מהמהלך הזה הוא שאנשי הפריפריה הולכים, משתלבים ומתפשטים במרקם של צה"ל. אני חושב שיגיל לוי הוכיח זאת מחקרית. המשמעות היא שאנשי הפריפריה אינם רק ש"גים, טבחים ונהגים אלא הם גם בתפקידי פיקוד זוטר ובכיר. אני מנחש שזה יוצר הזדהות עם הארגון כמו עם מקום עבודה ויותר. צה"ל לא נתפס כמו ארגון אשכנזי או פוליטי. לכן אני חושב שהתקפות על בכירי צה"ל תופסים במגזר החרדי, פחות בדתי ועוד פחות בפריפריה המזרחית המסורתית. אולי אני טועה.
שר הטימיון 766839
בד''כ אני נמנע מלהתבטא בעניינים כלכליים בגלל העדר ידע בתחום, אבל נדמה לי שהאבחנה הבאה אינה דורשת השכלה כלכלית.
אין ספק שהורדת האשראי של מודי'ס היא תולדת המלחמה. על ההוצאות הנגרמות בגלל מלחמה אין לשר האוצר ולממשלה בכלל, שליטה. אבל לא פחות חשובה מהתנהגות הממשלה בזמן מלחמה היא התנהגותה כשאין מלחמה.
כאשר אין מלחמה והכלכלה צומחת, יש להשקיע בצמצום החוב ההיסטורי. ככל שאתה מצמצם את החוב שלך, יש לך יותר כסף להשקעות, אתה נזקק פחות להלוואות חדשות והשפעת מדד האשראי עליך פוחתת.
הבעיה היא שלפעולה הזו אין לובי חיצוני. הלובי שלה אמור להיות שר האוצר. כאשר אתה ממנה לשר אוצר את סמוטריץ-גולדקנופ-גפני שסיבת הקיום שלהם היא הזרמת כספים לתמיכה ולמוסדות של המגזר הדתי, צמצום החוב יורד לעדיפות נמוכה.
הואטאבאוטים מן המותן יזכירו את הכספים לערבים של ממשלת בנט. אני אומר שהיא הנותנת. אם הערבים הם מגזר נגוע בפשיעה באופן גנטי וחסר תקנה. אז באמת מדובר בהוצאת כספי הציבור לבטלה. לעומת זאת, אם הכספים ישמשו לדיכוי הפשיעה, כל הציבור יהנה מכך.
קשה לי מאד לראות איך כל הציבור יהנה מהעבברת כספים למוסדות המטיפים והמחנכים להשתמטות ממעורבות בחיי הציבור הכללי.
שר הטימיון 766840
למה קשה לראות? הציבור יהנה מהעלאות מיסים, גזרות כלכליות וגם הכבדת נטל המילואים שנים קדימה.
שר הטימיון 766845
הרוב מדויק.
רק ניטפוק- בכלכלה המודרנית אתה לא חייב להמשיך ולצמצם את החוב אלא לשמור עליו ברמה סבירה, כל עוד ההוצאות שלך מייצרות צמיחה. הדוגמה הקבועה שלי- השקעות ממשלתיות בהכשרה מקצועית לעובדים שמעלה את הפריון‏1

הורדת הדירוג של מודי'ס, וגרוע מכך- האופק השלילי- אינן בגלל שהחוב של ממשלת ישראל גבוה במיוחד, אלא בגלל שהמשך הצעידה בנתיב שהממשלה הזו צועדת בו יוביל לסטגנציה במקרה הטוב, המשך גידול החוב ופגיעה ביכולת החזר החוב העתידית.

____
1 שזה בדיוק 180 מעלות מ"השקעה" בלימודים תורניים שתכלס מורידה את הפריון.
צה''ל גדול וחלש 767461
חייבים צבא גדול.
איני חולק על הצורך בהגדלת הסד"כ בגלל שינוי הנסיבות. מה שמפריע לי זה שהגדלת הצבא במקביל להמשך האנרכיה השלטונית הוא מתכון לקטסטרופה.
אם תנסה לגייס יותר מלש"בים ותעמיס עוד על משרתי המילואים בניגוד לרוח הזמן ואח"כ תבזבז את שירותיהם בגלל האנרכיה והאימפוטנטיות, אתה מזמן לך את ההיסטוריה של בריה"מ.
הכבדת עול השירות על המשרתים ממילא, רק כדי לטרטר אותם ברדיפה אחרי אהוביה סונדק וחוליגנים מסוגו, אחרי פרחחים בכרם שלום, מתפרעים חרדים המפגינים למען עריק מצה"ל וחיילים של כנופיות פשע, לא יכולה שלא להסתיים בהתפוררות.
האפרטהייד הלאומני המתבטא בהוצאות להורג של טרוריסטים ערביים, בהריסת בתים, בהפצצה של אוכלוסיה אזרחית, בהרס שיטתי של שכונות אזרחיות ובפיכת מיליון פלשתינאים לפליטים כאשר במקביל יהודים חוסמים דרכי תעבורה כל שני וחמישי, בגלל כל דבר שמפריע להם, כאשר עשרות שוטרים צריכים להתמודד עם מפירי סדר ומתפרעים מכל הסוגים, בהכרח מבאישה את שם החברה שלנו ברבים.
גיוס חיילים רבים המכלים ימיהם בהפרדה בין מתפרעים באיו"ש ובבזבוז כוח וזמן מטורף ע"י צה"ל המגייס חיילים רבים כדי לשמור על הגבול ובזמן אמת שולח אותם הביתה לחופשה בגלל חגים דתיים, כאשר המעטים שנותרו ישנים על משכבם, רק תורמת לאוירת הכאוס והאבסורד המשתלטת.
לא נותר לי אלא לההכנע ולהצטרף לאוירת הנהי והייאוש ולהודות שהפתרון היחיד הנראה לי סביר ורציונלי בעת הזאת הוא הגירה מרצון.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים