רשת ב' תעבור לשדר במתכונת ''גל פתוח'' 933
ועדת הרדיו של מליאת רשות השידור החליטה אמש (א') להפוך את רשת ב' של קול־ישראל ל"אולפן פתוח" בין השעות 09:00 בבוקר ל- 24:00. כל התוכניות הקבועות, לרבות התוכניות האישיות, הקיימות כיום יבוטלו. העורכים והשדרים בתחנה יערכו וישדרו ברוטציה במשך כל היום; לא יהיה מגיש מסוים שישדר באופן קבוע בשעה מסוימת.

הועדה החליטה בנוסף, כי בשעות הערב ישודרו תוכניות ב"אוריינטציה צרכנית, איכות סביבה וחברה". בשעות הלילה (בין 24:00 עד ל- 09:00) יישארו התוכניות הקבועות של רשת ב', עד לסקר עמדות שיתקיים בנושא.
עוד הוחלט כי מדי בוקר יפתחו השידורים בקריאת פרק תהילים, שישודר בצמוד ל"שמע ישראל", כפי שהיה נהוג בעבר.

הועדה, בראשות חבר הועד המנהל אלון אלרואי, קיבלה את החלטותיה בעקבות המלצותיו של מנהל הרדיו, אמנון נדב. השינויים יכנסו לתוקפם כבר בשבועות הקרובים.

אלרואי הסביר ל- Ynet כי מזה זמן ישנה כוונה למצב את רשת ב' כערוץ חדשות. "המטרה שלנו היא לבנות רדיו במתכונת של CNN, שישדר פינות בנושאים שונים - איכות סביבה, כלכלה, ספורט ועוד", אמר אלרואי. "באופן עקרוני, אם ננטרל את ההקשרים השליליים, המדובר בשידור בנוסח 'הגל הפתוח'. לא יהיו יותר שעות אישיות - צוות המגישים והעורכים יתפקדו ברוטציה".

מנחם פרידמן יו"ר ועדת העיתונאים בקול ישראל, אמר ל"מעריב" כי "זה הרס מוחלט של השיח הציבורי הבולט ביותר במדינת ישראל, כפי שבא לידי ביטוי בשידורי רשת ב'. אמנון נדב הורס את המטרה הראשונית שלמענה הוקם השידור הציבורי, ויותר מכל תיפגע מהצעד הזה הדמוקרטיה הישראלית".
קישורים
ICE
Ynet
הארץ
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

ומה יהא על אורי דן? 62556
ומה יהא על אורי דן? 62559
הוא לא בדרך לדירקטוריון של "מרכז רבין" או "מרכז רבין-זאבי" או אפילו "מרכז זאבי-רבין" לפי תיק-תקשורת ביום שבת האחרון?
ומה יהא על אורי דן? 62561
ומה יהא על ג'ודי? בכלל, אני חושב שלהוריד את תוכנית ההבלים של ג'ודי ובתמורה להוסיף פרקי תהילים בשעה שאף אחד לא שומע, זה טרייד-אוף הוגן.
ומה יהא על אורי דן? 63019
החנפן של אריק שרון לא צריך מיקרופון
עצוב אך צפוי 62570
במסגרת נסיונותיו של אמנון נדב להתקדם ברשות השידור והשפעתו הגוברת של שרון על התכנים של ''קול ישראל'' באמצעות אלון אלרואי, צעד זה היה צפוי למדי. למעשה, הוא היה הצעד ההגיוני היחיד אחרי שנדב הורה לכנות את כוחות צה''ל ''כוחותינו'' בכל שידורי החדשות של התחנה.

במסגרת מה שמכונה ''הגל הפתוח'', הכוח התקשורתי ירוכז יותר מתמיד בידיהם של נדב ופטרוניו הפוליטיים. חריגה מהקו הרשמי של ההנהלה ע''י שדרנים שאינם ימניים או על ידי עורכות עצמאיות, דוגמת נילי אמיר, כבר לא תהיה אפשרית. ולמרות שצעד זה מהווה פגיעה משמעותית בדמוקרטיה, אין ספק שגם הפעם זה יעבור להם בשקט.
עצוב אך צפוי 62600
מסכים עם כל מילה!

אבל איפה הייתה כאשר מכרו לנו אנשי התשקורת השמאלנית את הסכמי אוסלו באמצעות העלמת מידע חיוני על הכנות למלחמה, ופולחן אישיות שיקרי ליאסר ערפת?

האם אז הפגיעה בחופש המידע פגע פחות בדמוקרטיה?
איפה אתה היית ב48?! 62624
ב"פולחן האישיות השיקרי ליאסר עראפת" הכוונה היא לתקופה שבה דיבר ביבי על כך שהוא מצא ביאסר ידיד ופרטנר אמיתי(או משהו בסגנון)?
אפשר פירוט לגבי העלמת המידע החיוני על הכנות למלחמה, אותו ביצעו "אנשי התשקורת השמאלנית"?
כמה תאים אפורים במוח של אימי 62645
באמת זה מה שביבי אמר? לא ידעתי.

בפולחן אישיות הכוונה ליצירת תמונה המעוותת את המציאות עד כדי כך, שאדם בעל עבר רצחני עשיר במיוחד כלפי נשים וילדים, ותוך כדי שהוא מסית את עמו לשינאה באמצעות מערכת תעמולה עניפה, זוכה בפרס נובל לשלום.

בהעלמת מידע על כוונות למלחמה הכוונה היא, לצבירת נשק בכמויות אדירות, הרבה מעבר למה שהיה דרוש למשטרה הפלסטינית במסגרת ההסכמים, ותעמולה המטיפה למלחמה. ערפת הכין את עמו למלחמה גם מהבחינה הפיזית וגם מהבחינה המנטלית. אם פניו היו לשלום, הוא אמור היה לעשות את ההיפך הגמור, כלומר לדאוג שנשק יהיה קיים רק לצורך שליטה פנימית, ולהכין את דעת הקהל הפלסטינית לויתורים, ממש כפי שעשתה התשקורת הישראלית. אלו היו העובדות. התשקורת הישראלית בחרה להמעיט בהצגת עובדות אילו ולעיתים אף להתעלם מהן לחלוטין, ולעומת זאת להדגיש תאוריות מופרחות מהסוג של "אויבי השלום", "קורבנות השלום" וכיו"ב. בדיוק כך מנעה התשקורת מהציבור את חופש המידע ומנעה מאזרחי ישראל את היכולת לבחור נכון בהתאם למציאות.
כמה תאים אפורים במוח של אימי 62648
לא צריך להיות מנהיג ארגון חבלה כדי לזכות בפרס נובל לשלום. מספיק גם לפעמים להיות שר הגנה, ע"ע הנרי קיסינג'ר. מצד שני, מפליאה אותי כל פעם מחדש התמימות של האנשים (או של האיילים האלמוניים) שלא מבינים שפרס נובל לשלום (ולא רק הוא) זה מקסימום תחרות פופולריות, לא הרבה יותר מזה.

ורק למען הצדק ההיסטורי, בשנים 1993-1994 ערפאת לא קרא לעלות עם מיליון שהידים לירושלים. תקופת ההקצנה האיסלמית שלו באה הרבה אחרי ונמשכת עד היום.
אפרופו מעשי טרור ופרסי נובל 62649
ואפשר גם להיות שניהם, ע''ע הנרי קיסינג'ר.
אפרופו מעשי טרור ופרסי נובל 62650
זכרוני בוגד בי. האם היה קיסינג'ר שר הגנה או מזכיר המדינה?
אפרופו מעשי טרור ופרסי נובל 62652
מזכיר המדינה של ניקסון, זכה בפרס נובל לשלום ב-‏1973 על תפקידו בהשגת הסכם הפסקת האש בצפון ויטנאם.

כמו כן, היה אחראי, ויזם רעיונית, פשעי מלחמה רבים בצ. ויטנאם, קמבודיה ושאר מקומות.
כמה תאים אפורים במוח של אימי 62655
"תחרות פופולריות" - הוא שאמרתי. קבלת פרס הנובל היתה מחד גיסא שיא מאוד מסוים המעיד על אותו פולחן האישיות שהשיג לחתן את הפופולריות הדרושה, ומאידך גיסא שימש נדבך חשוב בפולחן זה, שזכה לשת"פ מלא מהתשקורת הישראלית.

מתי החלה "תקופת ההקצנה האסלמית של ערפת", לשיטתך? עד כמה שידוע לי, ההסתה היתה חלק בלתי נפרד משלטונו של ערפת מהרגע בוא נאם את נאום הבכורה בעזה ביוני 94.
פרס נופל לשלום ולא להתראות 62889
אם תבדקו את כל הזוכים בפרס נובל לשלום - רובם לא היו ראויים, חלקם אנשי דמים, חלקם מייצגים ארגונים ריאקצוניים (האם תרזה ?) או חסרי כל קשר לשלום (ארגון האו"ם ושלוחותיו), או סתם אנשים שהצליחו להשיג הסכם שלא החזיק מים.
בין הבודדים שמצאתי ראויים - "רופאים ללא גבולות".

הפרס הזה פשוט ציני ומיותר !
כמה תאים אפורים במוח של אימי 62654
תגובה 12194
(ותודה לאייל שהביאני עד לשם). בפעם הבאה: מי בכלל טבע את המושג(?) "ססססמול".
כמה תאים אפורים במוח של אימי 62670
פשוט לא נכון. את המונח ''קרבנות השלום'' טבע העיתונאי נחום ברנע (שבנו, אגב, נהרג בפיגוע).
כמה תאים אפורים במוח של אימי 63044
אני דווקא זוכר מקרים רבים בכתבות בעיתון על הכנות לכניסה שמבצע צה''ל. על אגירת כלי נשק של הפלסטינים לעימות קרב. ועל עימות שצפוי לפרוץ בשטח. ושמעתי זאת אינספור פעמים במשך כשנה לפני שפרצה המלחמה הנוכחית.
עצוב אך צפוי 62603
הצעה לסקר: לאלו שדרנים תעדיף להקשיב, שדרנים שחושבים כמוך, או שדרנים לגיטימיים ?
''הכוח התקשורתי'' 62605
אפשר לחשוב שרשות השידור היא מונופול בתחום העתונות המשודרת בישראל.
''הכוח התקשורתי'' 62636
כמעט. בתחום השידור הציבורי, האלטרנטיבה היחידה היא גלי צה''ל. התחנות האחרות תלויות בהכנסות מפרסום, ולכן העיסוק שלהן באקטואליה הוא בהכרח מוגבל יותר.
''הכוח התקשורתי'' 62642
אתה מוזמן להציץ בראש טבלאות הרייטניג היומיות.

באשר לקשר בין תלות בהכנסות מפרסום לבין העיסוק באקטואליה - אני בכלל לא מבין מאיפה הבאת את זה: ישנן תחנות מסחריות על טהרת האקטואליה (CNN, BBC World).
''הכוח התקשורתי'' 62793
אתה מוזמן להאיר את עיני עם טבלאות כאלו. לרדיו, לא לטלוויזיה.

ה- BBC, על שלל ערוציו, ממומן בחלקו הגדול על ידי ממשלת בריטניה. הרייטינג הממוצע של ה- CNN הוא אחוז אחד, ואף כלי תקשורת ישראלי לא יכול להרשות לעצמו כזה מספר.
עצוב אך צפוי 62672
חיילי צה''ל הם אכן ''כוחותינו''.
וכעת, לפרק את ערוץ אחד 62635
לפרק את הגוף מוצץ האגרה הזה, המעסיק ברובו מיעוט קולני שאין ולא היה לו מעולם מנדט כלשהו מהעם.

להעניש אותם כך שמי שימאן להסתלק משם, אחרי שנים של זיופי שעות נוספות ומה לא (דוחות מבקרי המדינה לדורותיהם), בהעמדה לדין על גניבה ממעביד, ובשלילת הפנסיה שממילא איננה מגיעה להם.

בת הפרופסור (עוד פרופסור...) ומראייני ראשי המחבלים בערוץ הממלכתי שלנו, שיחפשו עבודה...לא על חשבון הנכס הנקרא רשות השידור.

מצידי, ערוץ אחד יכול להיעלם לגמרי, למרבית העם הוא לא יחסר...
וגם... (או: למה רק לפרק?) 62638
להשמיד, להמית, לקצץ, לרוצץ, לגבב, לנגב וגו'.
אולי לא לפרק את ערוץ אחד? 62640
ובכן לי הוא דווקא יחסר, ערוץ אחד. ערוץ שאינו כפוף לרצונם של ברוני התקשורת והמשפחות החזקות במשק. ערוץ שאינו כפוף כמעט אך ורק לשיקולי מידרוג אלא יכול להפיק גם לפעמים תוכניות קצת פחות פופולריות, יותר דעתניות. שידור ציבורי זו לא סתם סיסמה, זה גורם חיוני בכלכלה הקפיטליסטית-דורסנית-משהו שלנו, כחלק ממערכת האיזונים והבלמים. נכון, הוועדים שולטים בו ביד רמה על השאלטר, וכמו כל גוף שמעורבים בו כספי ציבור הוא חשוף לתחלואי השחיתות, אולם את אלו יש לתקן, ולא להשתמש בהם כמנוף לסגירת השידור הציבורי.
אני חושב שאם תביט טוב טוב תגלה שגם לך הוא יחסר. סביר להניח שתרגיש את זה הרבה יותר רק אחרי שהוא יסגר (אם בכלל, ואני שב ומקווה שלא).
אולי לא לפרק את ערוץ אחד? 62653
יסגר אולי לא, אבל את "שבע וחצי" כבר מציעים לבטל, וגם את "דוקומדיה".
<שני לינקים וירטואליים ל-ice>
לחם שעשועים וחדשות להמונים 62656
כן, שמעתי, ממש חבל מול הרדידות של חדשות ערוץ 2 ו- 10. גם המגזין של ערד ניר לא מתקרב לרמה שלהם לדעתי, ואפילו "פגוש את העיתונות" זה לא מה שהיה פעם.
לחם שעשועים וחדשות להמונים 62657
מיץד שני אפשר לברך על הנהלה שמתחילה לגלות סימני הבנה לכך ש"שידור ציבורי" אין פירושו רק - או אפילו בעיקר - חדשות. מי יודע, אולי אפשר יהיה לראות בערוץ 1 גם תכנית מדע-פופולרי על רמה או מגזין תרבות ראוי לשמו או קומדיה שלא מבוססת על הומור עדתי / סלפסטיק ממוחזר / כוכבותו-מראש של הכוכב.
שיחזירו את "תצפית"! 62658
שיחזירו את חצי המנשה! 62662
שיחזירו את חצי המנשה! 62669
''חצי המנשה'' זה בכלל של החינוכית.
מה זה משנה? רוצים חצי המנשה! 62676
ויפה שעה אחת קודם, משתיים על העץ.
מה זה משנה? רוצים חצי המנשה! 166614
אם אהבת את "חצי המנשה" אולי תאהב את "חברים מהתנ"ך", סדרת סרטי מוקומנטריה המבוססת על סיפורן של דמויות תנ"כיות מפורסמות שקורותיהן מסופרים בסגנון אקטואלי ומשעשע: http://www.ice.co.il/article.asp?pgId=54817&catI...
לחם שעשועים וחדשות להמונים 62783
שלא לדבר על זה שלא נזכה עוד לראות את זיו פניה של יעל שטרנהל.
מכיר את האתר של "אני מאשים" בו הוא מציע לה נישואין? (:
לחם שעשועים וחדשות להמונים 62791
הו, יעל שטרנהל...
לא מכיר, ואתה מכיר את הקומיקס "יתומי הסערה" של רון זיסנבך?
לחם שעשועים וחדשות להמונים 62794
אולי לא לפרק את ערוץ אחד? 62663
לינק מטא-וירטואלי, התכוונת.

בכל מקרה, הנה לינק וירטואלי (אמיתי!) ל-Ynet:
ערן, אני רואה שעתיים טלוויזיה .. 62659
ערן, אני רואה שעתיים טלוויזיה בשבוע..., וזה לא בערוץ 1....., רק בפיגועים, אני מזפזפ גם לשם...

אני יכול לחיות בלי זה. מרבית העם גם כן...

ואם תציע לבטל את האגרה בתמורה, נראה לי שתישאר כמעט לבד ברצון להשאיר את ערוץ אחד...

או לפרק, או לסרס, לפטר מצד אחד ולסרס מצד שני...

הוועדים לא שולטים יותר מידי על השאלטר, כי כאמור, לא הרייטינג מלמד שמקסימום הם ועצמם לא ייראו את הערוץ המגוחך הזה...

אני לא צריך ערוץ בו מופיעים אוייבי המדינה.
לא צריך ערוץ שבו השאל מככב ללא שום פרופורציה למשקלו האמיתי
אני גם לא צריך ערוץ שבו לוקחים כספי ציבור, לא מתמודדים עם איזה שהוא קריטריון של רייטינג או טעם הקהל, ומצד שני לבזבז ולנהל ערוץ של שמאל ...
ערן, אני רואה שעתיים טלוויזיה .. 62660
אם אתה בקושי רואה שעתיים טלויזיה, וגם הן לא בערוץ 1, מאין אתה בכלל יודע מה קורה שם? מהתשקורת הסססמולנית רחמנא-ליצלן?!
אתה יכול יותר טוב מזה, ערן... 62699
בוא נהיה ילדים 62747
גם אתה!
ערן, אני רואה שעתיים טלוויזיה .. 62745
מתיק דבקה ומהפורומים של רוטר, לא?
ועכשיו, לפרובוקציה 62641
בעצם שי, האייל הקורא נמצא תחת ניהולך העיסקי, ומה שהולך בו זה איום ונורא. כל הסססמולנים האלו - ממש גיס חמישי, והם עוד אומרים שהשיכור ההוא, נו, איך קוראים לו? בבין? אה... רבין, עשה דברים טובים. אולי כדאי גם לסגור את קן הצרעות הזה? אולי בכלל כדאי שלא ניתן זכות ביטוי למי שלא חושב כמו שי כהן?
ועכשיו, לפרובוקציה 62647
אני מציע לפתוח במסע התאבדות קולקטיבי
ועכשיו, לפרובוקציה 62651
''ואם אתה סתם ציניקן, בכל זאת זה צובט, בלב''.

סתם, רציתי לומר את זה.
יוחזר יוסי גורביץ לאלתר. וישא''ק 62674
יוחזר יוסי גורביץ לאלתר. וישא''ק 62741
וואלה.

בוא נכתוב עצומה ''קוראי האייל מתגעגעים ליוסי גורביץ'' ונשלח.

גם לי הוא חסר.
יוחזר יוסי גורביץ לאלתר. וישא''ק 62753
חתימה מס' 3: אסתי.
יוחזר יוסי גורביץ לאלתר. וישא''ק 62807
מס' 4: ליאור (בקאמבק מינורי ובלתי מחייב)
יוחזר יוסי גורביץ לאלתר. וישא''ק 62823
מס' 5: God eat God (ברגע קצרצר של זמן)
ובינתיים, 62785
ההחלטה על שינוי לוח-השידורים מוקפאת עד שתידון בוועד המנהל של הרשות:
ובג"ץ פוסק פה אחד שהתיקון לחוק הבזק, שנועד להכשיר את שידורי "ערוץ 7", אינו חוקי.
ובינתיים, 62797
שמישהו יעדכן בבקשה את http://www.dumblaws.com/countries/israel.html

(חוק חמישי ברשימה הארצית)
ובינתיים, 62818
אתר מעפן. מציין המון חוקים הגיונים כחוקים טפשיים.
ובינתיים, 62824
יש שם חוקים שלפחות לאזרח האמריקאי הטיפוסי הם נשמעים טפשיים. הטמבל הממוצע מארה''ב פשוט לא מבין את ההגיון מאחורי האיסור להביא דובים אל חוף הים של חיפה, הוא לא מצליח לקלוט מדוע צריך לאסור רכיבה על סוס מכוער בתחומי העיר וילבור שבוושינגטון, ואין לו שמץ של מושג מה יקרה אם ירשו לסקוטי שיש בבעלותו פרה להיות בגילופין.
ובינתיים, 62826
אולי אפשר להחליף אותו בבן-דודו "מי שמתחמק מתשלום קנסות לאורך זמן די ארוך מקבל פרס בצורת הנחה משמעותית"?
ובינתיים, 62829
אני מאמין, שחוקי התיישנות שונים מצויים ברוב העולם המערבי.
ובינתיים, 62831
חוק-התיישנות טיפוסי קובע שלא דנים בעבירה אם חלף זמן רב מאז שבוצעה לכאורה. לא מכיר חוקים שקובעים שהעונש שנקבע סמוך למועד העבירה מתיישן אם לא מצליחים להשיתו על העבריין.
ובינתיים, 62835
עד כמה שזכור לי, היתה תביעה נגד עיריית ת"א על קנסות, שלא נגבו 3 שנים ולכן חלה עליהם התיישנות ואין צורך לשלמם. השופט פסק לטובת התובעים ונגד העירייה.
אני לא רואה למה הנחה בקנס (שאולי תביא לתשלום חלק ממנו) היא יותר טפשית מהתיישנות וביטול מוחלט שלו.
ובינתיים, 62860
אין הבדל מהותי בין הנחה לבין ביטול הקנס - זו הקלה בעונש לעבריין שמצליח להתחמק ממנו בהתמדה.
ובינתיים, 62873
ולכן אין סיבה לרשום את הסיפור הזה באתר האמור. זה לא יותר טפשי מחוקי התישנות אחרים המקובלים בחלקים נבחרים של העולם.
ובינתיים, 62881
זה לא אותו הדבר בכלל. חוקי-ההתיישנות האמורים הם חוקי התיישנות על עבירות, לא על עונשים.
ובינתיים, 62944
זה בדיוק אותו הדבר. עבירת תנועה היא עבירה לכל ענין.
מי שמשלמת את הקנס, כאילו נשפטה, הודתה באשמה, הורשעה וגזר דינה היה הקנס המשולם.
מי שלא שילמה, לא נשפטה, לא הודתה, לא הורשעה ובפרט לא נגזר עליה כל עונש.

מכאן, שהתישנות על עבירת תנועה זו התישנות של עבירה ולא של עונש.
כמו כן מתן אפשרות לקנס מופחת זה כמו עסקת טיעון בו מתפשרת התביעה עם הנאשם על עונש מופחת בתמורה להודאה באשמה.

אני לא חושב, שעסקאות טיעון או חוקי התיישנות הם מטופשים ולכן גם ההנחה האמורה לא נראית לי מטופשת.
ובינתיים, 62958
אלע"ד, אבל נשמע לי מאד לא סביר שמי שלא שילם אינו בחזקת אשם (הרושם שלי היה שאי-ניצול האפשרות להישפט כמוהו כהודאה באשמה). האם ה"נקודות" נצברות רק עם תשלום הקנס?
ובינתיים, 62960
אלע''ד, ועד כמה לא סביר שזה נשמע, זה המצב. היתה כתבה לפני מספר חודשים על עבריני תנועה, שמעדיפים להשהות את תשלום הקנס (ולשלם כפל קנס, ריבית והצמדה) ובכך לא לצבור ''נקודות'' בכמות שתביא לשלילת רשיונם. רק כאשר חלק מה''נקודות'' מתבטלות (אם ע''י קורס ''נהיגה מונעת'' ואם בעקבות התישנות) הם משלמים את הקנס.
ובינתיים, 62999
כן, הנקודות נרשות רק עם תשלום הקנס.
ובינתיים, 62874
יש בכל זאת הבדל אחד: המבצעים של "שלם עכשיו חצי מהקנס המקורי שלך, רק תשלם משהו, בחייאת רבאק" הם לא אירוע שקורה אחת לפרק זמן קבוע. החייב לא יכול לדעת, למשל, שהמבצע הבא יגיע לפני שההוצאה לפועל (נניח) תדפוק אצלו בדלת. במקרה של עיריית ת"א ודו"חות החנייה, לעומת זאת, ידוע שתוקף הדו"ח מהעירייה הוא לשלוש שנים, כך שהעבריין יודע בדיוק כמה זמן עליו למשוך כדי לקבל פטור מלא מחמת ההתיישנות. כנ"ל לגבי אותו חוק שמבטיח רשיון לכל תחנת רדיו פירטית שתשרוד במשך חמש שנים. אלה לדעתי תופעות חמורות בהרבה ממבצעי הנחות ספוראדיים למיניהם.
ובינתיים, 62886
אם אינני טועה, גם חוק תחנות הרדיו הפיראטיות חל רק על תחנות שהוקמו לפני כניסת החוק לתוקף, ולפיכך הן מתאימות למבצע הקנס. למישהו יש את נוסח החוק?
וואלה, כמה חוקים טובים הם פספסו! 62891
כמו:
איסור אפייה בבתי עסק בלילה (חוק חברתי לעילא ולעילא – רק מה, אפשר לנגח בעזרתו פרילנסרים האופים בביתם);

חוק הכלבת ומשמעויותיו המעשיות (אסור להפגיש שני כלבים ומעלה ללא אישור או נוכחות וטרינר... ...ספרו את זה לכלבני גן שפיגל! וחוץ מזה, מותר לפקחי שמורות הטבע להיכנס לתחומי חצרך ולירות, חופשי, בכל כלב שיש *חשש* שהוא חולה כלבת, כאשר הגדרת החשש לא מצוינת).
חוק הכלבת 62982
הנה דוגמא מהזמן האחרון לדרך בה מיושם חוק הכלבת בישראל.

חוק הכלבת 62986
אני חייבת להודות שהחוק הזה מציק לי כבר שנים רבות. לא הצלחתי להבין *למה* נותנים סמכויות כאלה בידי אנשים ששיקול דעתם... ...אינו חייב להיות הטוב ביותר שאפשרי.

ואז התחלתי לקרוא את הספר של בני מוריס בנושא שירותי המודיעין של ישראל. אני ממליצה שתקראו כיצד יושמה חקיקה זו בשנת 1936 ע"י שירות הידיעות הארצישראלי לצורך השתקת הכלבים הנובחים בחצרות הפלאחים הערבים. היהודים טענו בפני הבריטים שמתחוללת מגפת כלבת – והבריטים הלכו וירו בכלבים, וכך התאפשרו מארבים ללא נביחות.

האם היתה כלבת במקום? לא. האם הטקטיקה פעלה? כן.

אבל מארבים אפשר לעשות משני הכיוונים, והמארבים שאירעו במחסומים לאחרונה, אלה עם הקרבין, אירעו *בדיוק* באיזור שבו ירו ללא הבחנה בכלבים (מכתב לעורך "הארץ" בנושא פורסם לפני כמה שבועות, ע"י וטרינר שהסביר עד כמה הרה-אסון היה חיסול הכלבים הנזכר לעיל – *מי* לא היה שם כדי לנבוח?)

כמות הרוע והרשע המגולמת ביריות כאלה על כלבים (חבריהם הטובים ביותר של בני האדם?) שלא עשו דבר ולא חלו בדבר – איך אפשר לעבור לסדר היום כשדברים כאלה מתרחשים?
חוק הכלבת 62994
על שלל הבעיות שיש בחוק הכלבת ניתן לקרוא ב"אתר המאבק בפקודת הכלבת" שנמצא כאן:

יש שם נתונים מאד מעניינים, במיוחד לבעלי ו/או חובבי כלבים בישראל.
חוק הכלבת 63069
באמת נורא ואיום. כלב שנשך יושם בהסגר למשך עשרה ימים, וזה יכול לגרום לו טראומה.
מי ידאג לטראומה של הננשך? מי ידאג לטראומה שלי? כל טיול ליד הבית דורש הכנות נפשיות וסיבובים ארוכים. לעיתים אני נאלץ לחזור על עקבותי ולסובב רחובות, בגלל כלבים פראיים שבעליהם חושבים שהם "חמודים" ומניחים להם להשתובב חופשיים. "אל תדאג, הוא לא עושה כלום". "מה אתה מפחד?" "אתה לא מתבייש?"
חוק הכלבת 63094
אם תסביר לי איך עשרת ימי ההסגר עוזרים לך היום להתגבר על הפחדים שלך מכלבים, אולי יהיה על מה לדבר. עד אז, אני לא רואה קשר בין תגובתך ההיסטרית-משהו לבין פקודת הכלבת.
חוק הכלבת 63443
עשרה ימי הסגר באמת לא יועילו. צריך להמית כל כלב שנשך, ולשלוח את בעליו למאסר.

היסטרית-משהו תקרא לאימך, אחרי שתינשך בשיני רוטווילר. עליך יאמר: זובחי אדם, עגלים ישקון.
חוק הכלבת 63497
וצריך לתלות כל נהג שהיה מעורב בתאונת דרכים, לאסור את יצרני המכוניות, ולהעלות באש את כל המכוניות.
חוק הכלבת 63499
לא, בני אדם אין תולים בשל רשלנות. יש לאסור נהגים שגרמו לתאונות ברשלנותם.
המתת הכלב, אם היה ספק בכך, אינה עונש לכלב אלא לבעליו.
חוק הכלבת 63503
ענישה בלא משפט?
חוק הכלבת 63508
כן.
חוק הכלבת 63510
ואתה עוד מתפלא שאומרים שתגובתך היא היסטרית-משהו?
חוק הכלבת 63511
טוב, אז עם משפט.
חוק הכלבת 63531
עמדתך הקיצונית בנושא זה היתה ברורה עוד כשכתבת בדיון אחר שאין מקום להעניש אנשים המתעללים בבעלי-חיים.

מכיוון שתגובותיך ממשיכות להיות היסטריות ואף פוגעניות, אין לי רצון להמשיך בשיחה הזאת.
חוק הכלבת 63668
א. אתה התחלת.
ב. יאללה ביי.
עוד מסמר בארון בג''צ 62811
בג''צ תוקע לעצמו עוד מסמר בארון המתים שלו עצמו.

בפעם הבאה, השתדלויותיו, תחינותיו, נאומיו, עסקנותו וכו' של אהרון ברק מול חברי הכנסת כבר לא תועיל.

בסיבוב הבא של בית משפט לחוקה, כבר יהיה הרוב הדרוש.
עוד מסמר בארון בג''צ 62840
אולי.

בינתיים בג''צ מוכיח שהוא מתעלה אפילו מעל החישובים האלה, ושופט לגופו של עניין.
ממש גופו של עניין 62917
לכל היותר גופו של השמאל.

בג''צ בימים אילו ממש מסייע למרים שבאוייבנו מחד ומאידך שש לתמוך בבגצים של ''מדינת כל אזרחיה'', היגיע הזמן להוריד את הפארסה הקרוייה בג''צ מהמסך של ההוויה הישראלית.
שי, אז לגופו של עניין, 62947
מה לא בסדר בתמונה, לפי השקפתך:
א. הקביעה שהתיקון האמור לחוק הבזק סותר את חוק יסוד: חופש העיסוק
ב. חוק היסוד הנ"ל עצמו
ג. העקרון של חופש העיסוק
ד. אחר (בבקשה לפרט)
הפוטש המתרחש על ידי בג''צ 62971
הפוטש המתרחש על ידי בג"צ, זה מה שמפריע לי.

רשות משפטית, המנסה שלא כחוק ושלא כדין לבצע פוטש במדינת ישראל תחת הילת "מגינת האזרח".

פוטש שמטרתו להשתלט על הריבון במדינת ישראל (הכנסת), ועל הרשות המבצעת (הממשלה).

רשויות אחרונות אילו, נבחרו על ידי הציבור. נקודה.

בית המשפט המתכנה לו בג"צ, לא נבחר והוא באופן מתמיד חותר לנגוס בסמכויות לא לו.

כל זאת דרך אגב, כאשר מערכת המשפטת הינה מפורקת כמעט מיסודה. את זה לא אני אומר, את זה אומרים עורכי הדין עצמם.

כה מר הוא יאושם של האחרונים, עד כי בגלוי, בביטאונים שונים לרבות הביטאון היוקרתי "הפרקליטים" תוכל לקרוא דברים שאילו היו מתפרסמים מעבר לחוג עורכי הדין, כל תמימותם ואמונם של האזרחים במערכת המשפט (משפח, לרוע המזל) היה אובד לעד.

יעסוק בית המשפט ויחרוש בשלו, אל יהין לבוא במקום רשויות נבחרות ובוודאי שלא במקום הריבון.

אולם מכיוון שבראש בית המשפט העליון עומד כבר שנים רבות ככל הנראה אדם שאינו יודע את גבולותיו, ושאילו היה מבקש את אימון הציבור היה ככל הנראה ממשיך לשבת בביתו, אין תקנה אלא לפרק ולבטל את המוסד הנקרא בג"צ. אין סמכויות כאילו לבית המשפט. נקודה. יישב בית המשפט העליון ויעשה סדר בביתו תחילה.

בית משפט לחוקה עכשיו!
הפוטש המתרחש על ידי בג''צ 62997
ומה בדיוק גורם לך לחשוב שבית משפט לחוקה יהיה שונה מבג"ץ? אפילו אם יבחרו שופטיו בבחירות כלליות הרי תשוב ותלין עליהם, כמו על חברי הכנסת והממשלה. אתה לא צריך שאני אביא מבחר מהתגובות שלך, נכון?
מהי הנאיביות שעטפה אותך? 63023
בית המשפט לחוקה, יתהדר בשם "בית משפט", כיוון שהו יוקם על מנת לפתור את בעיית ההשתלטות שלא כדין על תחומן של רשויות אחרות, וכיוון שמי שיקים אותו אלא בוודאי לא מי שצריכים ללמוד שיעור באיך למנוע מהגוף החדש סמכויות כך שהבעיות יחזרו במתכונת חדשה, אני כמעט משוכנע שהקמתה הבסיסית תהיה כזו שדבר לא יוכל לצאת ממנו. מקסימום בית הלורדים בגרסה הישראלית.

לאיזו אישיות יש כבר משקל ציבורי כה גדול כך שמספיק שיצהיר על עמדותיו בנושא מסויים והם יאומצו עקב זאת?
התשובה: לאף אחד.
למה תמיד כותרות כאלו? 63028
לא ענית לשאלה. לכאורה יש שתי אפשרויות.

אפשרות ראשונה היא שיהיה זה בית משפט עקר מתוכן המהווה חותמת גומי בלבד או מועדון ויכוחים ל- elder statemen שאינו בעל יכולת אמיתית להשפיע ולשנות.

אפשרות שנייה היא שזה יהיה גוף בעל שיניים שיוכל לפרש את החוקה, אבל זו תהיה בעצם השתקפות מלאה של בג"ץ העכשווי (רק במקום "חוקה" יש לנו חוקים וחוקי יסוד) כאשר הפרשנות נשארת בידי אדם, ואותו "פוטש שקט" (שגם אני הלנתי עליו לא מעט באייל) יהיה עדיין אפשרי, ואולי אפילו יותר תחת איצטלת ה"הגנה על החוקה".

אני מניח שאתה רוצה איזו דרך ביניים בין השתיים. אם כן, הצע לנו מנגנונים ושכנע אותם שהם לא יובילו לגלישה לאחת משתי הקיצונויות.
צר לי על הכותרת 63031
בכל מקרה, לגופו של עניין, אני סבור ש"בית המשפט לחוקה" שיוקם, יהיה בגדר מועדון לורדים יותר מאשר "בית משפט".

זה לא ממש קשה לעשות את זה. מספיק שיידרש רוב של 75% במשאל עם להצעות כאילו (ראה שוויץ). מספיק שתידרש חתימת אישרור של הכנסת ושל ראש הממשלה. מספיק שתהיה לראש הממשלה זכות ווטו (ראה נשיא ארה"ב).

שפע דרכים. אבל לטעמי, בית משפט, הזקוק לקבל את אישור העם הוא אפשרות מועדפת. כך מנהלים את הריבון היכול לחוקק חוקים, לא על ידי גחמות של נשיא בית משפט עליון שהנו בחזקת מגלומן בעיני.

יש רק להבטיח שהחוק יפקח בצורה הדוקה על צורת השאלות במשאלי העם על החלטות במ"ש לחוקה.

ואם תאמר שזה איננו מעשי בכל פעם להריץ את העם למשאלים, אפשר לפתור את זה בהצבה מרוכזת אחת לשנתיים לדוגמא.
צו מניעה נגד קבורת מחבלים 65716
הוצא בבית המשפט נגד צה''ל, לפי דרישת טיבי ושות'.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים