נטע והלופר – תגלית העונה 3824
הבאז סביב נטע ברזילי, מתמודדת "הכוכב הבא לאירוויזיון", מסמן אותה כמי שעשויה להכניס את ישראל לחמישייה הראשונה בגמר האירוויזיון. האם היא הבחירה הנכונה כאשר מולה מתמודדים ווקליסטים חזקים, כמו חן אהרוני ויונתן מרגי, העשויים אף הם להביא את ישראל למקום גבוה?
"עונת הקדמים", כך בפי חובבי האירוויזיון, היא תקופת החודשים ינואר, פברואר ומרץ, שבהם מדי שנה המדינות המשתתפות בוחרות את הנציג שלהן לתחרות הגדולה שתיערך במאי. המונח נשען על שיטת הבחירה המסורתית "קדם אירוויזיון", אף שבשנים האחרונות מדינות רבות זונחות את הקדם המסורתי ומשתמשות בפורמטים אחרים לבחירת הנציג לתחרות.

כמו מדינות רבות המשתתפות באירוויזיון, גם ישראל בשנים האחרונות אינה בוחרת את נציגיה דרך תחרות קדם האירוויזיון המסורתית, ומזה שלוש שנים הנציג של ישראל נבחר בתכנית הריאליטי "הכוכב הבא לאירוויזיון" בהנחיית אסי עזר ורותם סלע. הפורמט מוכיח את עצמו מבחינת הישגיה של ישראל: בשנת 2015 נבחר נדב גדג', שהביא את ישראל למקום התשיעי בגמר; חובי סטאר שנבחר בשנת 2016 ואמרי זיו שנבחר בשנת 2017 אמנם לא הביאו את ישראל לעשירייה הראשונה, אך הצליחו להעפיל לגמר, הישג בלתי מבוטל.

לופר – נעים להכיר

"הכוכב הבא לאירוויזיון" השנה מצוי בשלבים מתקדמים, וכבר אפשר לסמן מספר מועמדים מובילים. בין אלה בולטת במיוחד המתמודדת נטע ברזילי, שכבשה את הקהל עם הלוּפֶּר שלה. הלופר הוא מכשיר אלקטרוני המקליט קטע מוזיקלי ומשמיע אותו מיד בחזרה שוב ושוב (ב"לופ"). לופרים מתקדמים יכולים לדגום מספר ערוצים ולהוסיף להם אפקטים קוליים.

לכאורה, הלופר הוא בסך הכול מכשיר עזר מוזיקלי, אולם כאשר מוזיקאית מוכשרת כמו ברזילי משתמשת בו, התוצאה היא הרבה מעבר לכך. בקולה העוצמתי ובכישרונה המוזיקלי, ברזילי יוצרת בעזרת הלופר הרמוניות המותירות את המאזין פעור פה. ללא פלייבק, הכול בביצוע חי, היא משלבת קטעי שירה שלה זה בזה, מוסיפה באסים ואפילו ביטבוקס. ללא כלי נגינה, ללא זמרי ליווי, הכול בוקע מגרונה על הבמה בזמן אמת, והיא מתמרנת את הרצועות הקוליות בתזמון מדויק ובהרמוניה מופתית. מלבד זאת לברזילי הופעה בולטת ומרשימה. מהסיבות האלה נטע ברזילי היא בחירה לא רק טובה, אלא גם מיוחדת.

אפקט סלבדור

הבחירה בנציג מיוחד צפויה להיות מנת חלקן של לא מעט מדינות השנה, לאור זכייתו של סלבדור סוברל, נציג פורטוגל, בשנה שעברה עם השיר "Amar pelos dois", שבהרבה מובנים מנוגד לתפיסה המקובלת של שיר מנצח. השיר, שנכתב על־ידי לואיזה סוברל, אחותו של סלבדור, הוא ואלס איטי במשקל שלושה רבעים, להבדיל מהמשקל המרובע המאפיין את כל הזוכים החל משנת 1997. לשיר יש "טעם של פעם" – הוא מושפע מהזמרים האמריקאים של שנות העשרים ויש בו נגיעות של בוסה נובה, כפי שהעיד סלבדור בריאיון ל-ESCBubble. המלודיה אינה קליטה ומתאפיינת בקפיצות חדות בין צלילים גבוהים לנמוכים.

סלבדור סוברל על בימת האירוויזיון בקייב (צילום: אנדרס פוטינג)

סלבדור סוברל על בימת האירוויזיון בקייב (צילום: אנדרס פוטינג)



לא רק המאפיינים המוזיקליים מייחדים את השיר שזכה בשנה שעברה, אלא גם השפה. השיר כולו בפורטוגזית – אף לא מילה אחת באנגלית. מאז ביטול חוק השפה בשנת 1999, רוב השירים המשתתפים בתחרות הם באנגלית או מכילים קטעים באנגלית, ולעומתם השירים שהם מתחילתם ועד סופם בשפה אחרת בדרך כלל אינם זוכים. עשור עבר מאז ששיר שכולו בשפה שאינה אנגלית ניצח בתחרות, עד שסלבדור סוברל עשה זאת שוב בשנה שעברה בפורטוגזית. מילות השיר אינן קלישאתיות, ומבטאות רגש עמוק האופייני לסגנון ה"פאדו" שהתפתח בפורטוגל. ההופעה הייתה מינימליסטית, ללא זמרי ליווי, ללא רקדנים וללא אפקטים.

אם אכן תיבחר ברזילי לייצג את ישראל באירוויזיון, טוב יהיה אם יידעו להדגיש את הייחודיות שלה על־ידי כך שיקפידו על הופעה מינימליסטית: נטע והלופר וזהו – ללא מלווים, ללא רקדנים. באשר לשפה, אין חשיבות גדולה אם תשיר באנגלית או בעברית, מאחר שהמוזיקה של ברזילי היא שפה ייחודית בפני עצמה.

כבר לא ילדונת

ברזילי אמנם נראית צעירה אך כבר יש לה ניסיון עשיר מהשירות הצבאי ומהופעות רבות בבארים. מאז השחרור, כך היא סיפרה ל-mako, היא מנהלת ערבי בלוז ונגנים ומופיעה עם להקות בבארים, שם היא שרה בג'אמים ומאלתרת, עם הלופר ובלעדיו. הודות לניסיונה היא יודעת איך הכול צריך להישמע ומכאן ההצלחה המופלאה שלה לשלב הרמוניות בלופר, שגם בו היא שולטת ביד רמה. בנוסף ליכולותיה המוזיקליות, ברזילי יודעת להתראיין, וגם לעניין זה יש משקל מסוים בתחרות.

חוקי הפורמט עשויים להקשות

הדברים לעיל אמורים בהנחה שמותר להופיע על בימת האירוויזיון עם לופר, הנחה שאיננה מובנת מאליה כלל ועיקר. חוקי התחרות אינם מתייחסים לכך באופן מפורש. לפי החוקים, על האמנים לשיר חי על הבמה, מלווים בהקלטת אודיו שאינה מכילה קול אנושי מכל סוג שהוא או חיקויים של קול אנושי שמטרתם להחליף את קולם של המתמודדים שעל הבמה או לתמוך בו.

נראה כי השמעת הקול המוקלט בלופר אסורה אם כן על־פי הכלל היבש, אך עם זאת אין בכלל התייחסות לכך שהקול המושמע מהלופר מוקלט על הבמה בזמן אמת, ולא הוקלט מראש. יתר על כן אם הקול עובר בלופר עיוות (דיסטורשן) ואינו נשמע אנושי, אין כאן הפרה של החוקים. יש באירוויזיון תקדים להשמעת הקלטה של קול מסונתז שאינו נשמע לגמרי אנושי, ובשל כך אושר השימוש בהקלטה כזו על הבמה בשיר של נורווגיה בשנה שעברה.

למרות הציפיות הגבוהות קשה להעריך האם ברזילי תיבחר לייצג את ישראל והאם השימוש בלופר יוּתַר. מולה עומדים מתמודדים ישראלים חזקים נוספים, ביניהם בולטים חן אהרוני ויונתן מרגי, אשר מפגינים יכולות ווקליות יוצאות דופן. כל אחד מהם, אהרוני ומרגי, עשוי להיבחר לייצג את ישראל, ואם כך יקרה זאת תהיה בחירה טובה מאוד שעשויה להכניס את ישראל לגמר. מהבחינה הזאת ישראל במצב טוב מאוד כאשר על המקום הראשון ב"כוכב הבא לאירוויזיון" מתמודדים מספר כישרונות גדולים כאלה. עם זאת לאור המגמה המסתמנת לחפש ייחודיות, נטע ברזילי יכולה לא רק להביא את ישראל לגמר, אלא גם להכניס את ישראל לחמישייה הראשונה.
קישורים
אירוויזיון - האתר הרשמי
הכוכב הבא לאירוויזיון - באתר Mako
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "מוזיקה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

697392
כשאני מקשיב לקטע הזה של ברזילי והלופר, כשהיא מתחילה לשיר מילים ממש, שומעים בבירור אוטו-טיון, לא? משהו לא מסתדר לי.

ועוד הערות שוליים:
1. מבחינת הופעה היא באמת מרשימה,
2. השיר וההופעה של סוברל הם באמת לא מה שהייתי מצפה מהאירוויזיון, ולטובה, למרות שזה עדיין לא כוס התה שלי.
3. סטטיק ובן אל שופטים? סירייסלי? האם ברבי תמונה למהנדסת פס ייצור במפעל הצעצועים?
697393
3. האם הבנתי נכון ולשניהם יש ביחד קול אחד בהצבעה?
697395
האמת היא שאת עובדת היותם שופטים (ואת קיומה של התוכנית הזו בכלל) גיליתי לא כאן אלא לפני כמה שבועות, כשראיתי פרומואים לתוכנית הזו תוך כדי שאני מקריא מכתבי י''ח ברנר לחוסות במוסד שבו אני מתנדב (מאחורי תשע המילים האחרונות כתוב בדיו סתרים ''צופה במאסטר שף''). המחשבה לצפות ממש בתוכנית הזו ולהיות מסוגל לאשר את הבנתך עושה את בשרי חידודים חידודים.
697398
לא היכרתי את התוכנית, אבל בעקבות המאמר חיפשתי קליפ של הזמרת המדוברת.
את הצופן שלך לא פיענחתי, האם פירושו "הטלוויזיה היתה פתוחה ברקע"?
697448
(פירוש הצופן שלי הוא שאני צופה אדוק ולהוט ב''מאסטר שף''. זה בערך הדבר היחיד שאני רואה בטלוויזיה, וכך, בתקופות שיש ''מאסטר שף'', נגיד עכשיו, אני נחשף בפרומואים לדברים אחרים שיש באותו זמן בערוץ. אבל ''מאסטר שף'' זה גילטי פלז'ר. אל תגלה באייל שאני צופה בזה.)
697451
באמת, עד היום? צפיתי בכמה פרקים מהעונה השניה של מאסטר שף, וגם בעונת "מאסטר שף ילדים" אמריקאית עם גורדון רמזי. בשלב מסוים, במיוחד כשהצצתי מדי פעם בעונות מאוחרות אצל ההורים, חשבתי שהמניפולציות שקופות מדי. זה עדיין עולה בהרבה על המבטים המתרגשים של השופטים בריאליטיי המוזיקה.
697411
קרעת אותי עם ברנר והחוסות.

וברצינות - מה כל כך גרוע בסטטיק ובן אל? סתם פופ של התקופה, סטייל אבי טולדנו או ירדנה ארזי בתקופתם, לא?
697447
אני מבקש, כן? כשאני הייתי צעיר הפופ של ירדנה ארזי היה משובח! בטוב טעם! הפופ של היום, עם סטטיק ובן אל, הוא זבל שלא ברא השטן, ומבשר על חורבנה הקרב של תרבותנו.

סתם, סתם. "טודו בום" מהנה למדי ויש בו אפילו רגעי תחכום. התמיהה שלי היתה מתוך הציפייה ששופטים יהיו עם איזשהו רזומה שיעניק להם סמכות, כמו שהיה ב"כוכב נולד" (ראיתי את עונה חמש ושש, נדמה לי). סטטיק ובן אל גם נורא צעירים וגם עושים רושם של תוצרים של פס הייצור, ולא של אדריכליו. אבל אולי אני מסתכל על זה לא נכון, והולך שולל אחרי התואר "שופטים" - בעצם מדובר במושבעים. בשיטה של משפט על-ידי peers.
697410
>> כשהיא מתחילה לשיר מילים ממש, שומעים בבירור אוטו-טיון, לא? משהו לא מסתדר לי.

מה לא מסתדר? אוטו טיון עובד מצוין גם בלייב, אם זה מקור התמיהה. בשנה שעברה הייתי בהופעה של דון הנלי‏1, והיו שם קטעים מדהימים של שירה בהרמוניה - הכי צלולים ומדויקים שאי פעם שמעתי בהופעה. רק בדרך חזרה הביתה עלה בדעתי שאולי היה שם אוטו טיון בפעולה. (אוטו טיון ממש לא תמיד מפיק צליל "מסונתז" סטייל Believe של שר; הוא נועד במקור לתקן זיופים קלים בשירה, ואפקט הסינתסייזר "התגלה" לאחר מעשה.) קראתי פעם ראיון עם איזשהו מפיק, שסיפר על להקה מאד מפורסמת בהרמוניות הקוליות שלה, שמאז עידן האוטו טיון מקליטה את השירה חפיף, והטכנאים מתקנים בהמשך את מה שצריך. יש לי חשד שמדובר באיגלז, אהובי נפשי.
____________
1. למי שלא מכיר: המתופף ואחד משני החברים המרכזיים של האיגלז, וגם מי ששר את הוטל קליפורניה ועוד הרבה שירים שלהם.
697438
השימוש שהיא עושה באוטו-טיון הוא מתוחכם יותר. היא מכניסה אותו רק בקטע מסוים על מנת ''לשבור'' את הצלילים ולא על מנת לתקן אותם.
697446
וואלה, לא ידעתי שאוטו טיון עובד בזמן אמת, זה אכן היה מקור התמיהה שלי.
697454
כבר בניינטיז הוא סייע לאקסל רוז לעבור הופעה בשלום, הלא כן?
697465
מצאתי את המקור לדברים של המפיק שהזכרתי בתגובה הקודמת. מדובר באד צ'רני, שעבד בין השאר עם הסטונז ועם בוב דילן, ושאמר בראיון ל-NPR ב-‏2004:

I won’t mention names, there’s a group that I recently worked with, they are known for their tight harmonies and their live singing, they are really well known for that. And with auto tune, the way we did the record, they’d go in and sing for five minutes, and OK, that’s good enough, let’s tune it up and place it. You know, we’d spend five minutes singing and ten hours auto tuning. It’s insidious!

אחרי בדיקה יותר מדוקדקת של הדיסקוגרפיה של האיגלז אני כבר לא חושב שזה הם [הקלה]; השנים לא מסתדרות. הבאים בתור שעלו בדעתי אלה הביץ' בויז, שאכן הואשמו בשימוש יתר באוטו טיון, אבל זה קרה כמה שנים טובות אחרי הראיון המדובר.

לפני כמה שבועות גיליתי שההקלטה המופתית (המאוחרת, מ-‏1981) של גלן גולד מנגן את וריאציות גולדברג של באך‏1 היא הדבקה של הרבה חלקיקי טייקים. לא יודע מה בדיוק מפריע לי כאן, אבל זה מפריע.
___________
1. בקלות אחד מעשרת האלבומים שאקח אתי לאי בודד
697471
_________
אל תשכח לקחת פטיפון ומחט רזרבית.
697475
תודה על הטיפ. בדיוק בנקודה הזו, כידוע, נפלו המהנדסים של נאס"א, ששיגרו ב-‏1977 על סיפון החללית Voyager תקליט בלי פטיפון.
:-) 697480
697481
זה לא יעזור בלי חשמל.
הא? 697482
יובל יחבר אותו למכשיר מ <תגובה 697444 .
הא? 697491
טושה!
הא? 697522
צחוק צחוק, אבל דינמו קטן שיכול לשמש לטעינת תאורת חירום, סלולרי, טאבלט, אייפוד וכד' ומופעל ע"י משהו דומה למכשיר שיובל הראה צריך להיות בכל בית. נדמה לי שירדן - או אולי היה זה טל - שלח פעם הצעה לתכולת ערכה ביתית עבור מצב חירום, ועם כל הרמזים שנשלחים בעניין הגבול הצפוני אולי כדאי להעיף בה מבט חוזר.
הא? 697541
אני תוהה עד כמה מיוצב המתח שדינמו כזה מייצר, ואם הוא לא מספיק מיוצב, האם הוא יכול לגרום נזק למכשירים.

הסתכלתי אתמול באתר היצרן של ה-DeskCycle (מתגובה 697467), וראיתי שם התייחסות מעניינת להיבט "ירוק" של האופניים: מסתבר שלקוחות של החברה הציעו להוסיף להם חיבור שיאפשר לטעון טלפונים סלולריים. תשובת החברה היא שהרעיון בעצם לא אקולוגי - האנרגיה שצורכים טלפונים ניידים היא זעירה (לדבריהם, עלות טעינה שנתית של בערך חצי דולר), ולעומת זה הייצור וההתקנה של הרכיבים הנוספים שיידרשו לאופניים יבזבזו לאין ערוך יותר אנרגיה.

לפני כמה שנים מישהו אמר לי דבר דומה בנוגע לקולטי שמש (לחימום מים ביתי) - שהאנרגיה שדרושה לייצור וההובלה שלהם מסתכמת ביותר מהאנרגיה שהם חוסכים בחימום מים לאורך חייהם. מישהו יכול לאשר או להפריך?
הא? 697542
זכרתי שבמיזם OLPC דיברו בזמנו על טעינה בעזרת סיבוב גלגל. הנה הדף שלהם על טעינה. הם השתמשו במקור במעבד AMD Geode שהיה אחת החלופות הזולות (מבחינה אנרגטית) לפני ש־ARM הפך להיות רלוונטי. יש בדף מידע על מקורות אנרגיה שונים שיהיה אולי רלוונטי. כולל פרוט על דרך הטעינה מאופניים.
הא? 697543
אני יכול להפריך.
החלפת קולט שמש של כרומגן (מותג יקר) עולה 2100 ש"ח
הם לא עושים את זה בהפסד אז אפשר להניח שעלות היצור וההובלה נמוכה יותר.

קולט כזה מחזיק 10 שנים בממוצע, כלומר עלותו 210 ש"ח לשנה.
הוא חוסך בחשמל למשפחה 2-3 שעות של הפעלת דוד חשמל ביממה, כ 1000-700 שעות בשנה.
עלות הפעלת דוד חשמל 2 קוט"ש במחיר חשמל ביתי היא 1.08 ש"ח לשעה כולל מע"מ.
אם כך קולט שמש חוסך לאורך חייו 7000-10000 ש"ח בחשבון החשמל.

ישנם הפסדים כתוצאה מכך שהדוד נמצא עם הקולט רחוק מהברזים, אבל קשה לחשב אותם. הם משמעותיים רק בחורף, אני חושב שלהוסיף 100 שעות הפעלת דוד חשמל עבור ההפסדים בשנה זה יותר מהוגן
אז תוריד 1000 ש"ח גג על הפסדים.
עדיין נשארת בחסכון די גדול - 3100 ש"ח במקום 7000-10000.
הא? 697679
תודה. אבל עדיין לא ברור לי מהו התעריף האנרגטי האמיתי בייצור של קולט שמש. הייצור הזה מצריך הפקה ושינוע של חומרי גלם על פני העולם, ואני מנחש שהאנרגיה שדרושה לכך נקנית בתעריף זול יותר מתעריף החשמל לצרכן ביתי בארץ. לכן סה''כ האנרגיה שדרושה לייצור קולט היא גבוהה יותר, וזה עוד בלי שדיברנו על היבטים אקולוגיים אחרים (זיהום שיוצרים המפעלים המעורבים בתהליך, הפסולת של קולט שסיים את חייו, וכו'). אבל אני נוטה לחשוב שאתה צודק וקולט שמש הוא עדיין אקולוגי יותר.
הא? 697544
פעם הייתי שותף, כחלק מה'תרומה לקהילה' של חברה שעבדתי בה, בסיוע לקבוצת ילדי תיכון (או חטיבה) במגמת מדעים בתכנון וביצוע פרוייקט הנדסי כחשהו. המוצר שהם בחרו וגם יצרו אבטיפוס בסיוענו הטכני, הוא צמיד שמתלבש על היד או הרגל ומייצר זרם לטעינת הסלולרי עקב תנועת הליכה או תזוזה יומיומית של היד.
הא? 697581
לענייננו מובן שלא משנה אם כמות האנרגיה הנדרשת גדולה כי הרעיון הוא לא לחסוך את שתי האגורות שהטעינה עולה אלא להתמודד עם הפסקות חשמל ארוכות. אני לא רואה איך המתח שמיוצר עבור הטענת הסוללה יכול לסכן את המכשיר, אבל אם באמת יש בעיה כזאת אני בטוח שמעגל אלקטרוני פשוט עם איזה קבל וכמה דיודות יכול לפתור אותה בקלות ובזול.
697518
מבקר הני"ט האזין לאוסף החדש, חמש שעות של כל הקלטות האולפן המקוריות של גלן גולד, כולל כל הנסיונות, לאלבום הבכורה שלו וריאציות גולדברג. במאמר גם הדגמות אודיו של נסיונות שונים של גולד לנגינת כמה וריאציות.
697678
תודה. רק עכשיו קראתי את הכתבה והיא מאד מעניינת. היא עוסקת בהקלטה של גולד מ-‏1955 לווריאציות גולדברג, שם הוא ניגן שוב ושוב כל וריאציה, עד שהתקבל טייק שהוא היה מרוצה ממנו. ההוצאה החדשה כוללת את כל הטייקים שנפסלו, ולכן אורכת 5 שעות, בהשוואה ל-‏38 דקות של הגירסה המקורית. בהקלטה המאוחרת, מ-‏1981, הוא ניצל את האפשרויות של העידן הדיגיטלי (הטרי מאד, דאז) ושילב קטעים קצרצרים - לפעמים רק צליל בודד - מתוך טייקים שונים כדי ליצור את הגירסה הערוכה הסופית.

בשני המקרים מפריע לי משהו. המפיק של ההקלטה המוקדמת מצוטט בכתבה כאומר שזו תהיה "חרפה" להוציא לאור את הטייקים שנפסלו, ושגולד עצמו היה כנראה רוצה לירות במי שהיה מחליט לעשות את זה. כמתעניין במוזיקה ובתהליך היצירה, זה מרתק אותי לראות את הדרך לתוצר הסופי, אבל מצד שני אני לא רוצה לצער את האמן (גם אם הוא כבר מת יותר מ-‏30 שנה). זו דילמה שמזכירה את פרסום כתבי קפקא המקוריים.

במקרה של ההקלטה המאוחרת, מפריעה לי העובדה שיש פה מעין תהליך פוטושופי - אפילו גלן גולד הגדול בעצם לא יודע לנגן את הביצוע של גלן גולד, והוא צריך להיעזר בטכנולוגיה. במוזיקה לא-קלאסית פרקטיקת העריכה הזו מאד מקובלת, אבל משום מה שם היא לא מפריעה לי.

מי שסיפר לי על שיטת העריכה של גולד בהקלטה המאוחרת זה חבר, שהוא ידען מופלג במוזיקה קלאסית. באותה שיחה דיברתי אתו על הנקודה שהעליתי בתגובה 657579 - איך זה שבעידן השזאם, קול המוזיקה ממשיך לשדר כרגיל את החידון המוזיקלי שלו. הוא צחק וסיפר לי שבמשך שנים, אבא שלו היה המגיש של הפינה הזו, והוא, כילד, היה עוזר לו למיין את הגלויות עם תשובות המאזינים. פה התפלאתי למה בשנות השמונים (או אולי אפילו השבעים) היה צריך לשלוח גלויות, במקום להתקשר בטלפון, והסכמנו שכנראה קול המוזיקה תמיד הקפיד להישאר בפיגור טכנולוגי של כמה עשורים.
697435
על חטאיי אני מתוודה: אני חובב גדול של תכניות הריאליטי מוזיקלי. זה תמיד מפתיע להיווכח כמה מוטיבציה יש לבני הנוער בכיוון הבידור וכמה כישרון יש שם.
כמו כולם אני מתפעל מנטע ברזילי אבל לצערי היא חלק ממגמה המתרחקת מן התוכן והטקסט. העיסוק בלחן שאצלה בפרט הוא טכני ומתקדם, המילים נדחקות הצידה. לא לחינם צריך לחזק (להחליף) אותן בסיפורי חיים סוחטי דמעות. בארוויזיון מן הסתם זה יכול להצליח.
באשר לסטאטיק ובנאל, כצופה מושבע אני יכול להעיד שהם לא פחות ולא יותר מוצלחים ממנטורים אחרים. הרושם הברור הוא שהיכולת להבחין בין ביצוע יפה לבין להיט היסטרי היא דבר נדיר ביותר. אני מתלבט אם אפילו מפיקים מנוסים כמו אמדורסקי ניחנים ביכולת להבחין בין המבצעים הסתמיים לבין הכוכבים העתידיים יותר מקהל הצופים הבלתי-מקצועי.
דרך אגב, בתכנית המקבילה זכו זמרים בעלי יכולות קוליות טובות יותר שיכולים לשרת את הטקסט טוב יותר. הנערה האתיופית שזכתה היא בעלת קול אדלי שאופנתי בימינו. היא מאוד לא מדוייקת ונופלת גם בגבוהים וגם בנמוכים. אבל כל הדברים האלו ניתן לתקן. את היכולת שלה לצעוק בשירה אי אפשר ללמוד. לי חבל במיוחד על הזמרת הנערה אוריאן רקיה ששרה אלט סופרן מלאכי ומדוייק ובכל זאת מרגש מאוד.
איכויות 697405
תודה על הפנית תשומת הלב.
מצפיה בקליפים של ההופעות שלה בתכנית היא מצטיירת לי קודם כל כזמרת מחוננת, הלופר הוא גימיק נהדר שמוסיף המון, אבל היא קודם כל מבצעת יוצאת מהכלל. מסתבר שאני לא לבד כי קרן פלס מקבלת ממנה אורגזמת שרשרת באוזניים. מומלץ להקשיב החל מ 1:42 בלי תמונה כדי לעמוד על היכולות הקוליות שלה.
עולה עולה 697772
ומסתבר שהיא אכן הולכת לייצג אותנו באירוויזיון. בהצלחה.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים