בתשובה להנמלה העמלה, 11/05/06 15:24
צילום הוידיאו 384599
בקיצור: בכותרות זה "חלוץ הושיט יד, החייל התעלם" ובמציאות "החייל הצדיע לרמטכ"ל ובעודו לוחץ את ידו של הנשיא הסביר לרמטכ"ל מדוע לא ילחץ גם את ידו".
צילום הוידיאו 384601
אם זה אכן היה המצב (אינני מצליחה להיכנס ללינק) אני חוזרת בי מכל דבריי נגד דיין הצעיר.
צילום הוידיאו 384645
מבחינת הטיעונים המעניינים בדיון‏1, כנגד התנהגות החייל, ההבדל בין שתי הגרסאות הוא ממש זניח. מאילו דברים את חוזרת בך? שזה לא יפה לפגוע ברגשותיו של רמטכ"ל?

____________
1
א. אי חוקיות המחאה/הבעת העמדה הפוליטית של חייל במעמד ציבורי(סמיילי).
ב. מחאתו של החייל בקונטקסט של התפיסה המסוכנת של "אדוני הארץ" בכתום(שוקי שמאל).
ואחרים...
צילום הוידיאו 384655
אני חוזרת בי ממה ש*אני* אמרתי - בסופו של דבר, הוא התנהג בהתאם למה שכינית "האלגוריתם" שלי: הסביר את סירובו לרמטכ"ל עוד לפני שהניח לו אפילו להושיט את ידו.
הרמטכ''ל כמלכת אנגליה 384663
טוב. אני פשוט חושב שהשאלה "הרמטכ"ל הושיט את ידו או לא הושיט את ידו?" היא התעסקות בטפל ומאוד חבל לי ש"הדר הרמטכ"לות" או ענייני "כאבוד" הם עניינים כל כך חשובים בעיננו.
הרמטכ''ל כמלכת אנגליה 384664
א. נראה שלא בעיניך.:)
ב. אין לי שום עניין בהדר הרמטכלות (אם כבר, נהפוך הוא).
צילום הוידיאו 384712
א. זה ממש, אבל ממש, לא מה שאמרתי.
צילום הוידיאו 384748
א. לא אמרת (בין השאר) שמה שהוא עשה הוא בלתי חוקי?
צילום הוידיאו 384752
לא. מה שאמרתי זה שהתבטאות פוליטית בפומבי היא דבר שאסור לחיילים לעשות (ושמה שהוא עשה לא היה התבטאות פוליטית, אלא סתם אי לחיצת יד).
צילום הוידיאו 384753
צודק. סליחה.
צילום הוידיאו 384616
זה אומר משהו עצוב על הדרך שבה אנו שבויים בידי אמצעי התקשורת.
צילום הוידיאו 384646
צילום הוידאו סופק לך באמצעות אמצעי התקשורת.
צילום הוידיאו 384647
אבל הוא מספיק כדי להראות שidan צודק.
צילום הוידיאו 384654
או שפספסתי את האירוניה או שפספסתי מספר תגובות. במה idan צודק?
צילום הוידיאו 384657
סרט הוידאו ב-nrg מראה שטיפסו על דיין באופן מוגזם ביותר.
צילום הוידיאו 384746
אוף, זה בכלל לא מה שניסיתי לומר.

idan בתגובותיו התייחס לסוגיות כגון: מה היה על דיין לעשות, מה הרקע להתנהגות שלו, קצת מחקר השוואתי בנושא, ומה התעתיק המדויק של השם idan לעברית.
לדעתי ברוב העניינים הנ"ל הוא דווקא טעה, ואחרים כבר העמידוהו על טעויותיו.

נחזור לנושא.

בעניין היותנו שבויים בידי התקשורת:

עקרונית אביב צודק, ומבחינה טכנית זה בעייתי ללמוד את העובדה הזאת מתוך התקשורת עצמה, אבל במקרה שלנו זה מתבקש.

גילוי נאות: הגעתי למסקנה הזאת עוד לפני השערוריה הנוכחית.
צילום הוידיאו 384751
המסקנה שלי מהדיון הנ''ל (ומאחרים) הוא שונה. הרבה יותר משאנחנו שבויים בידי התקשורת, אנחנו שבויים בקונספציות ובסטראוטיפים שלנו. כל אחד מגיע עם המטען האידיאולוגי שלו ועוד הרבה לפני שידוע מה בדיוק קרה, מי עשה מה למי ומי בכלל הנפשות הפועלות, יש כבר מן המוכן דעה מסודרת ומפורטת לגבי מה קרה, מי עשה מה לא בסדר, איך כל זה מסכן את עצם קיום המדינה ואיך היה ראוי שכולם יתנהגו. במובן מסוים אפשר להגיד שהתקשורת היא השבויה שלנו - במקום שנסקור את אוסף האינפורמציה שמספקים לנו כלל כלי התקשורת כדי להבין את העובדות, כל אחד מתנפל על חצי הכותרת שמספקת לו את הסחורה.
צילום הוידיאו 384768
אני מסכים עם האבחנה, אבל הלקח המעשי שלך מאוד קשה ליישום.

למשל במקרה שעל הפרק, עד לפני יומיים, בשביל ''לסקור את אוסף האינפורמציה שמספקים לנו כלל כלי התקשורת כדי לדעת את העובדות'', היינו צריכים להרחיק לסוכנות ידיעות צרפתית נידחת שבמקרה קלטה את המקרה באופן שלא ניתן לעיוות.

(ואני לא מבין מילה בצרפתית)
צילום הוידיאו 384771
מסקנה נוספת:

בפרשיות מסוג זה, התקשורת מהווה שחקן משמעותי בעלילה (אם לא החשוב שבהם). כלומר גם הדמויות הפועלות (הסמל, הרמטכל או אכ"א) הגיבו בעיקר למה שקלטו באמצעי התקשורת, כאשר השיקולים שהדריכו אותם היו איך יצטייר בתקשורת הצעד שינקטו.

כלומר: המציאות עצמה שבויה בידי אמצעי התקשורת, ולא רק הדרך שבה אנו מבינים אותה.
צילום הוידיאו 384668
זו הזדמנות לתהות איך קרה שמכתב שגרתי בעורך-דינית (עקב הנזק שלא-יתואר-במלים אשר נגרם למרשי הזך, הנך נדרש לפעול מיידית להשבת הדברים על כנם, שאם לא כן נאלץ שלא בטובתנו לפנות לערכאות בתוך ארבעה-עשר יום) כונה בכל הדיווחים ''אולטימטום''.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים