בתשובה לשוטה הכפר הגלובלי, 01/11/02 10:41
לאאאאאא 103624
1. אני חולק עליך, וגם על שי שאמר שעקרונית אתה צודק. אם אתה רוצה לאפשר *לדבר* בבינארית, אתה צריך להחליט על קונבנציה. לומר שרצף הצלילים "עשר" קשור לסימן הגרפי 10, ולא למספר האצבעות ברגלינו, זו קונבנציה אפשרית, אבל בכלל לא מובנת מאליה. הייתי אפילו אומר שנראה לי טבעי יותר ההיפך: רובנו למדנו לספור בקול רם (עד עשר) לפני שאנו לומדים לכתוב מספרים (עד עשר).

באופן יותר מעשי, אני חושב שאם תספר את הבדיחה (עם ה-‏10 סוגי אנשים) בעל-פה, גם מי שיבין יצחק הרבה פחות.
לאאאאאא 103641
ואני חולק על המשפט האחרון שלך. דוקא מכיוון שאולי ייקח לשומע איזה פרק זמן קצר עד שיבין, הצחוק יהיה חזק יותר בגלל שהוא יפרוק יותר מתח (תסלח לי אם אני אדלג על האנאלוגיה המתבקשת להתפרקות קבל).

זאת, אגב, גם הסיבה שאני מוסיף להחזיק בדעתי שהמשפט שאני הבאתי (תגובה 102202) מצחיק יותר, כיוון שכשאתה מסיים לומר אותו יש רגע של שתיקה בו כולם מחכים לשמוע מהי הקטגוריה השלישית, ורק אחריו באה חוויית ה"א-הה!" המשחררת.

נסה ותהנה.
לאאאאאא 103730
המתח קיים גם בגרסה הטקסטואלית, עבור רוב האנשים שבכלל מבינים את הבדיחה, כי לוקח זמן מה להבין. הניחוש שלי, שהגרסה האורלית תהיה פחות מצחיקה, מבוסס על ההשערה שיקח *יותר מדי* זמן עד ה"א-הה!", והאפקט יתמסמס קצת; וגם (יותר חשוב), הרעיון יובן אבל הניסוח שלו יראה פחות הדוק, מהסיבות שציינתי קודם (זה "לא נכון", במובן מסוים, שעשר זה 10 גם בשבתו כמספר העיניים של רובנו).

אני לא יכול, כמובן, לנסות ולהנות, כי על כל אדם אפשר לנסות את הבדיחה רק באחת הגרסאות. אפשר לעשות ניסוי סטטיסטי, אבל אני לא מתכוון.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים