בתשובה לדורון הגלילי, 25/11/02 21:47
109466
נדמה לי שזה מכוון. כשנסעתי בכביש הזה הנחתי שהכביש מקורצף כדי ליצור יותר חיכוך בין הגלגלים לכביש בסיבובים.
109468
מזלך שלא הסתמכת על הנחה זאת, אחרת היית מוצא את עצמך, עם הרכב, בחברת האלונים.
109473
אתה טוען שמע"צ הגיעו לכביש עם מכונת הקירצוף, ובמקרה בכל הסיבובים (ורק שם ולא בקטעים הישרים) הם הפעילו את המכונה כך שקיבלנו כביש שנראה כמו נשל נחש. ריבועים מקורצפים ובינהם ריבועים לא מקורצפים. הגיוני?
109478
כן, ודאי שהגיוני.
בסיבובים נוצר לחץ של הגלגל על האספלט לא רק כלפי מטה, לכוון מרכז כדור הארץ, אלא גם ''החוצה'', כלומר בהמשך לרדיוס הסבוב. לחץ זה הוא המונע ממך להזרק אל מחוץ לסבוב כתוצאה מהצנטריפוגה, אבל הוא גם גורם ל''התקפלות'' שכבת האספלט העליונה, בדומה למפת שלחן, או שטיח, אשר מופעל עליהם כח.
אנשי מע''ץ הגיעו לכביש עם מכונת הקירצוף, ולא במקרה בכל הסיבובים הם הפעילו את המכונה, אלא בגלל שבסיבובים הכביש היה משובש יותר מאשר בקטעים הישרים.
אלא מה, אותם אנשי מע''ץ אשר הגיעו לכביש עם מכונת הקירצוף, שכחו בבית את מכונת הסלילה אשר היתה אמורה לסלול מחדש את הקטעים המקורצפים. ''לא נורא'', אמרו כנראה אנשי מע''ץ בליבם, ''בפעם הבאה שנהיה בסביבה נסלול את הקטעים המקורצפים''.
אלא מה, מדובר בכביש נידח, ולאנשי מע''ץ לא נזדמן להיות שוב בסביבה.
יש שמועה שחמור לבן גורר מכונת סלילה נראה מתקדם בכוון.
אפרופו כבישים מקורצפים 109494
גם אני שמעתי את הטענה הזו, שכביש מקורצף מחזק את אחיזת הגלגלים בכביש. זה היה בעקבות תהייתי לגבי קטע בן 4 ק"מ בכביש המוביל למקום מגוריי, שקורצף והושאר כך מזה כשנתיים. מכתבים למע"צ לא נענו עד כה. מחקר סטטיסטי קטן שעשיתי מראה שאחוז תאונות הדרכים בכביש המפותל- שאגב מוגדר ככביש אדום - עלה משמעותית בשני החרפים הללו באופן יחסי לשני החרפים שקדמו לקרצוף הכביש.(ולא, לא נעשו שינויים או שיפוצים אחרים כלשהם בכביש בזמן זה).
אכן, מחזק את אחיזת הרכבים בכביש עד כדי כך שהם מתחבקים חיבוקים עזים עם צלע ההר הסמוכה, ונשארים דרך קבע לצד הכביש, לארח לו לחברה.
אפרופו כבישים מקורצפים 109500
טענה מגוחכת בעליל.
לו היה כביש מקורצף מחזק את אחיזת הגלגלים בכביש, לא היתה מע''ץ טורחת לסלול מחדש ולו קטע כביש אחד שקורצף.
העובדה שמע''ץ משקיעה זמן וכסף כדי לחפות (חלק מה)כבישים אותם היא מקרצפת, מעידה שאין זה כך. מה גם שלו היתה אחיזת הכביש בכבישים המקורצפים טובה יותר מזו שבכבישים הסלולים, היינו צריכים להיות עדים לשלטים בנוסח ''זהירות כביש סלול'', ולא ''זהירות כביש מקורצף''.
סתם יום של חול 109947
רוכבים על דו גלגלי מזהירים אחד את השני מפני כבישים מקורצפים (שהם כך כבר הרבה זמן) ונותנים טיפים:
ומנסיון- כביש מקורצף עם רכב דו גלגלי: פחד אלוהים.
טוב, ממתי מתחשבים בנו 110707
מזדהה. פחד אלוהים לנסוע בכביש מקורצף.
זה לא חדש שאין מחשבה ואין התחשבות בדו גלגליים שבינינו, לא מצד בוני הכבישים ולא מצד הנוסעים בהם. (גם לא מצד המחוקקים. הם מניחים שהג'וק יעבור אם יאלצו אותנו לשלם יותר ביטוח, מה שאומר שאין להם שמץ הבנה בג'וקים אנושיים).
טוב, ממתי מתחשבים בנו 110723
מצד שני, הדו-גלגליים לא ידועים במיוחד בהתחשבותם בשאר האוכלוסיה, ולא איכפת להם להעיר את כל השכונה בלילה, כל עוד הם יוכלו להשוויץ בפיצוצים.

ותודה ממדור המראה שעל הקיר.
טוב, ממתי מתחשבים בנו 110726
אמנם אני רב גלגלי, אבל נדמה לי שאתה מכתים כאן ציבור שלם בגלל עוולותיהם של כמה בני תשחורת מנוסרי אגזוז.
טוב, ממתי מתחשבים בנו 110734
נכון. והרי, לא יתכן שבאמת הייתי עושה טעות כזו. אז למה התכוונתי?
טוב, ממתי מתחשבים בנו 110824
המעמד הדו גלגלי הבורגני שאני משתייכת אליו לא מייצר פיצוצים בלילות בשכונות שקטות. ולכן גם אינו חש צורך להתנצל בשם כמה עשבים שוטים שעושים זאת.
מה שכן, להיותך דו גלגלי ישנם שני יתרונות ברורים: אחד, כשאתה עושה תאונה אתה מת לבד ולא הורג עוד כמה הולכי רגל/נוסעים/טרמפיסטים תמימים איתך. שניים, לא צריך לחלץ אותך.

מוקדש בהוקרה למועדון מחלצים אנונימיים, ותודה ממדור ההומור השחור.
טוב, ממתי מתחשבים בנו 110873
לא רק שלא צריך לחלץ אותך, בדרך כלל צריך לא לחלץ אותך.
אופנוענים המייחסים חשיבות לאיבר המשמש בד"כ להפרדה בין האזניים, מקפידים לשאת על הקסדה מדבקה בולטת ובה מתבקש הצבור הרחב *שלא* להסיר את הקסדה במקרה תאונה.
109636
את הכביש מקרצפים לפני סלילה כדי שהאספלט החדש יצמד לאספלט הישן.
109647
כן, בסדר, אבל כמה זמן לפני הסלילה? שעות? ימים? שבועות?
אני מדבר על *שנים* בהן הכביש נשאר מקורצף

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים