בתשובה לאביב י., 21/01/03 1:24
תזכורת לפיגמליון הקש 122724
(לא שלא קשה לי להתרגל למצב החדש)
אתה משווה את הזכות להורות לרשיון נהיגה- אני רוצה להזכיר לך שאת רשיון הנהיגה המדינה *נותנת* ולכן רשאית לשלול כרצונה. המדינה לא נתנה לי את הזכות ללדת, למעשה אם היא תתערב לי יותר מדי ברחם אני ורוב אחיותי השפויות נעדיף לחיות חיים נטולי מדינה.
אתה רשאי לקבוע חוקים לנהיגה- האם אתה רשאי להחליט בשבילי איפה אני אלד, באיזה אופן והאם להיניק או לא? כמובן שלא. אתה יכול להמליץ, לעודד, לקטרג. אבל מאיפה ההקבלה לרשיון נהיגה?
תזכורת לפיגמליון הקש 122957
לא הבטחתי להגן על עמדתך וגם לא הבטחתי לאמץ את סגנון הטיעון המעגלי, בו את משתמשת לאורך הפורום. תודה על העצות, אך תקראי שוב מה שכתבתי וגלי שהאנלוגיה שעשיתי מתחלקת לשתי תת-אנלוגיות קטנות יותר. לגבי הזכות ללדת, יש שם *אנלוגיה*‏1 עם הזכות לקניין. רק לגבי הזכות להורות, יש שם אנלוגיה עם הזכות לנהוג.

"המדינה לא נתנה לי את הזכות ללדת" - הרי זו בדיוק הנק' שהסבטקסט של אותה הודעה מנסה להעביר (או לפחות לשאול שאלה לגביה). אני יודע במפורש ובודאות, שלי יש בעיות רציניות עם *יכולת הנכתב*, אבל אני חושד (רק חושד) שלך יש כמה בעיות בהבנת הנקרא.
____
1 אנלוגיה והשוואה, זה לא בדיוק אותו הדבר. כאשר עושים ל -A אנלוגיה עם B, ידוע מראש, מעצם הגדרת המילה "Analogy", שיכולים להיות הבדלים בין A ל-B.
תזכורת לפיגמליון הקש 122963
אל תדאג, אל תדאג, לרגע לא חשבתי. אנחנו יודעים שאתה נורא בסדר, לעולם לא קורא לאנשי הקש ומתדיין באופן מופלא.
נבהיר גם את זה: אביב ממש לא בצד שלי.

נרגענו?

עכשיו, אם נתעלם מהאבסורד של להסביר לבעלת קשיי הבנה שכמותי תוך שימוש במילים באנגלית (מתי תציע שנעשה בחינות קבלה לדיונים מסוימים?) נוכל להתמקד באבסורד של לעשות *אנלוגיה* (לא להקביל! גילית יודעת) בין הזכות להורות לזכות לנהוג. אין שום נקודות דמיון בין שני המקרים. הדמיון היחידי הוא שאיזי היה רוצה שלשניהם יהיה רשיון. לא בכדי אף גאון לא עלה על זה עד עכשיו.

אני בטוחה שבעיון מעמיק תצליח לראות את זה. אחרי הכל, אתה זה שיודע להגיד "סבטקסט".
תזכורת לפיגמליון הקש 123011
<שוין>

להקביל זה בסדר. לא אמרתי כלום לגבי השימוש במילה *הקבלה*. ההערה (השולית, דרך אגב) היתה לגבי "אתה *משווה* את הזכות להורות לרשיון נהיגה".

שוב, את לא מבינה את מטרת ההודעה ההיא. מטרתה לדון על נק' מסוימת, ע"י קבלת הנחות יסוד מסוימות. לא מעניין אותי (במסגרת ה-THREAD הזה) מה את חושבת על הנחות יסוד אלו, משום שהן לא עלו לדיון ע"י ההודעה. הנחת היסוד שם היא ש*מותר* להגביל את הזכות להורות, אבל גם *אם* מותר להגביל זכות זאת, עדיין זה לא אותו דבר כמו להגביל את הזכות ללדת. כמו שניתן לראות מתגובתו של איזי, הוא הבין את כוונת ההודעה והתיחס בהתאם.
האם המדינה יכולה להחליט בשביל גילית איפה ללדת? 123768
לא. אבל המדינה יכולה לשלול מגילית זכויות מסוימות המדיעות מכל יולדת אם גילית תבחר ללדת בבית ולא בבית-החולים. ןהמדינה אכן עושה כך.
האם המדינה יכולה להחליט בשביל גילית איפה ללדת? 123791
אלא אם היא טורחת לנסוע לבית החולים ו"להירשם" בתוך 24 שעות לאחר הלידה (אאל"ט).
האם המדינה יכולה להחליט בשביל גילית איפה ללדת? 124894
"אלא אם" - זה כבר לא רלבנטי. גם המקרים האחרים, עליהם אנו מדברים, הם מקרים של "אלא אם". למשל: אלא אם ההורה יצליח להשיג מימון אלטרנטיבי לשם האכלת ילדיו (עזרת משפחה, ידידים, תרומות או כל רעיון אחר).
האם המדינה יכולה להחליט בשביל גילית איפה ללדת? 125069
זו היתה הערה אינפורמטיבית ותו לא.
האם המדינה יכולה להחליט בשביל גילית איפה ללדת? 125220
הבנתי שזו היתה כוונתך. Sorry.

פשוט היה לי מה להגיד *בהתיסות* למידע אינפורמטיבי זה. זה הכל.

תגובה 124465

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים