בתשובה לגילית, 21/01/03 11:17
תזכורת לפיגמליון הקש 122957
לא הבטחתי להגן על עמדתך וגם לא הבטחתי לאמץ את סגנון הטיעון המעגלי, בו את משתמשת לאורך הפורום. תודה על העצות, אך תקראי שוב מה שכתבתי וגלי שהאנלוגיה שעשיתי מתחלקת לשתי תת-אנלוגיות קטנות יותר. לגבי הזכות ללדת, יש שם *אנלוגיה*‏1 עם הזכות לקניין. רק לגבי הזכות להורות, יש שם אנלוגיה עם הזכות לנהוג.

"המדינה לא נתנה לי את הזכות ללדת" - הרי זו בדיוק הנק' שהסבטקסט של אותה הודעה מנסה להעביר (או לפחות לשאול שאלה לגביה). אני יודע במפורש ובודאות, שלי יש בעיות רציניות עם *יכולת הנכתב*, אבל אני חושד (רק חושד) שלך יש כמה בעיות בהבנת הנקרא.
____
1 אנלוגיה והשוואה, זה לא בדיוק אותו הדבר. כאשר עושים ל -A אנלוגיה עם B, ידוע מראש, מעצם הגדרת המילה "Analogy", שיכולים להיות הבדלים בין A ל-B.
תזכורת לפיגמליון הקש 122963
אל תדאג, אל תדאג, לרגע לא חשבתי. אנחנו יודעים שאתה נורא בסדר, לעולם לא קורא לאנשי הקש ומתדיין באופן מופלא.
נבהיר גם את זה: אביב ממש לא בצד שלי.

נרגענו?

עכשיו, אם נתעלם מהאבסורד של להסביר לבעלת קשיי הבנה שכמותי תוך שימוש במילים באנגלית (מתי תציע שנעשה בחינות קבלה לדיונים מסוימים?) נוכל להתמקד באבסורד של לעשות *אנלוגיה* (לא להקביל! גילית יודעת) בין הזכות להורות לזכות לנהוג. אין שום נקודות דמיון בין שני המקרים. הדמיון היחידי הוא שאיזי היה רוצה שלשניהם יהיה רשיון. לא בכדי אף גאון לא עלה על זה עד עכשיו.

אני בטוחה שבעיון מעמיק תצליח לראות את זה. אחרי הכל, אתה זה שיודע להגיד "סבטקסט".
תזכורת לפיגמליון הקש 123011
<שוין>

להקביל זה בסדר. לא אמרתי כלום לגבי השימוש במילה *הקבלה*. ההערה (השולית, דרך אגב) היתה לגבי "אתה *משווה* את הזכות להורות לרשיון נהיגה".

שוב, את לא מבינה את מטרת ההודעה ההיא. מטרתה לדון על נק' מסוימת, ע"י קבלת הנחות יסוד מסוימות. לא מעניין אותי (במסגרת ה-THREAD הזה) מה את חושבת על הנחות יסוד אלו, משום שהן לא עלו לדיון ע"י ההודעה. הנחת היסוד שם היא ש*מותר* להגביל את הזכות להורות, אבל גם *אם* מותר להגביל זכות זאת, עדיין זה לא אותו דבר כמו להגביל את הזכות ללדת. כמו שניתן לראות מתגובתו של איזי, הוא הבין את כוונת ההודעה והתיחס בהתאם.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים