בתשובה לבועז, 12/03/03 12:45
אסתי, אני מקווה שאת לא הולכת להתייחס לתגובה האידיוטית הזו 135027
מאוחר מדי...
אבל תיכף נראה מי פה השקרן- לפי מהירות תשובתו על בוחן הפתע שלי.
אם זה ייקח לו יותר מנניח, חמש דקות, אפשר יהיה להניח בסבירות טובה שמר הקיצוני לא קרא את החומר, בניגוד לטענתו.
אסתי, אני מקווה שאת לא הולכת להתייחס לתגובה האידיוטית הזו 135057
לא כיף לראות מישהו מתפתל לאחר שהציגו אותו כשקרן (למרות שזה נכון במקרה המסויים הזה).

ובמקום להודות ולשתוק - כראוי לשקרן שנתפס בשקר.
אסתי בעצם עושה את הדברים הבאים:
א) מוסיפה שקר על שקר.
אסתי - אשמח אם תראי לי היכן התשובות לשאלותי שטענת
שנמצאות במאמר שאת קישורו שלחת לי בתגובה 134901
את יכולה להשתמש גם בקישור הנוסף שנמצא בתגובה 134910 וכן בכל הלינקים מתוך מאמרים אלו (אני חיםשתי בהם ולא מצאתי שום
דבר העונה על שאלותי - כצפוי)

ב) מתקיפה אותי ובונה מבחן מגוכך על מנת ל"הוכיח" שאני
שקרן - אז אסתי אני משתדל שלא לשקר ככל יכולתי
ובמקרה זה בהחלט לא שיקרתי.
וגם אם הייתי משקר ולא קורא את המאמר אין זה אומר
שאת דיברת אמת - וההבדל ברור - אם אני שיקרתי אזי
אמרתי שקראתי משהו שלא קראתי - אם את שיקרת
(ויש הוכחות כתובות לכך) סימן ש"מעמד" עם הלקוטה אינה
מתחרה אפילו חלש למעמד הר סיני.
שאלה טרנסתאיסטית 135061
האם אמונה קיצונית וניג'וס קיצוני הולכים תמיד ביחד, או שרק באייל זה ככה?
ב/ לקוטי אקראי 135062
למה זה שבתור לקוטיים לא למדנו לכתוב עד שבא האדם הלבן הופך אותנו לשקרנים? מה רק כי לא המצאנו לוח שנה ודרך לרשום את השמות של מי שראו (מה זאת אומרת מי? כל השבט אז ראה!) זה הופך את מה שאבא שלי אמר לי לשקר? ואת מה שאבא שלו אמר לו? אתה באמת חושב שאם זה היה שקר זה היה מחזיק לאורך כל הדורות האלה? ובכלל, למה בכלל להאמין בשקר הזה אם זה גורם לבני הלקוטה נזק? את הבאפלו הכי גדול שלי אני צריך להקריב כל שנה, ואני חייב להתחתן רק עם לקוטאיות. אתה לא חושב שאם זה היה שקר הייתי מעדיף לא להאמין בזה?

הררמף.
עד כאן. 135088
אני לא "אראה" לך שום תשובות לשום שאלות, כי שמתי לב שאתה וידידך המאמין [הפחות קיצוני והיותר פיקח], נוקטים בטריק קבוע של שאלת שאלות, כדי שהחילוני יזיע ויסתבך בזמן שאתם נחים. אתם מצידכם לא עונים על שאלות.

המבחן שהצבתי לך, לא רק שהוא לא מגוכך, הוא אפילו לא מגוחך.
ואני מודיעה פה במידה גבוהה למדי של ביטחון שלא קראת את הלינקים.

אני לא אקרא לך בשמות. מצד שני, אני גם לא מתכוונת להתייחס עוד לדבריך.

יום טוב.
עד כאן. 135115
היות וכן קראתי את הלינקים המבחן שלך נכשל.

הסיבה שלא תראי לי שום תשובות לשאולתי היא מסיבה פשוטה
מאוד - שלא מצאת אותן!!!

אז אל תספרי לי סיפורים על טריקים ושיטות.
אם אין לך תשובה הולמת עדיף שתשתקי ולא תמציאי תשובות.
המצאת תשובות פוגעת באמינותך ולא תורמת לחבריך החילונים
ה"מזיעים" וה"מסתבכים" כהגדרתך.
עד כאן. 135195
ולראייה: תגובה 132610. אני עדיין ממתין לתשובה – שברור לי שלא תגיע. אני תוהה מדוע כולכם טורחים להתפלמס עם המיסיונרים הללו, שברור שאין כל סיכוי ללמדם בינה, ולכן כל הדיון עקר מיסודו.
עד כאן. 135247
אני מרגיש כל כך מאוכזב לקבל תגובה כל כך לא במקום.
א) תקיפה אישית (האם זאת שיטת יום הדין של החילוניים?)
"אני תוהה מדוע כולכם טורחים להתפלמס עם המיסיונרים הללו, שברור שאין כל סיכוי ללמדם בינה, ולכן כל הדיון עקר מיסודו"
ב) "אני עדיין ממתין לתשובה – שברור לי שלא תגיע"
הרשה לי לצטט קטעים משאלתך המקורית מתגובה 132458 שאני מואשם בתור מתחמק מתשובה לה:
"זהו. עניתי ברצינות לשאלתך. שים לב: לא מעניין אותי בכלל מה דעתך על התשובה שלי; הדיון הזה לא מעניין אותי כהוא זה......"

מאוד מעניין - האם אני אמור לנחש שאתה רוצה תשובה?
למרות שאתה רושם שאתה לא?

ולמען ההגינות - שאלת שאלה נוספת בסוף:
"אתה מאמין במה שאתה רוצה שיהיה אמת!?"
התשובה היא כן.
היות ושאלתך היא שאלה של כן ולא - אין מה לנמק ולפרט.
עד כאן. 135251
לא תקפתי אותך אישית. לא דיברת אליך כלל: דיברתי עם אחרים, והבעתי פליאה על שהם טורחים להתעמת אתך, למרות שברור שאף צד לא ישכנע את השני. התמיהה נכונה באותה מידה גם לגביך (מדוע אתה טורח להתעמת עם מי שברור שלא תשכנע - מי שאין סיכוי, מבחינתך, שתלמדו בינה? אם אתה מחפש מצווה, להחזיר אנשים בתשובה, הרי שאתה משחית כאן את זמנך).

הדיון ש"לא מעניין אותי" הוא הדיון התאולוגי (איזה אלוהים אתה מעדיף, וכו'). היה די ברור מסיום התגובה שלי, שאני כן ממתין לתשובה: "האם אני אזכה לתשובה לשאלה הכה-פשוטה ששאלתי?". וכמו שאתה דרשת נימוק, לשאלה שהיא "רק לבחור אות מרשימה" (שאלה 'אמריקאית'), כך גם אני מעוניין הייתי בנימוק (כפי שהבהרתי בתגובה 132458) לשאלה שהצגתי. אבל זה באמת שכבר לא משנה.
עד כאן. 135253
מה שאני עושה כאן זה לא נסיון להחזיר בתשובה אלא קידוש שם שמיים.
פשוט נמאס לקרוא באייל כל כך דברים לא מדוייקים ולא בדוקים ולא נכונים שהחלטתי לענות על הכל - אחת ולתמיד.

בקשר לשיכנוע - מי שלא רוצה להשתכנע ויהי מה (גם אם זאת האמת) - לא ישתכנע.
אבל אותי מעניינים האנשים התמימים שמאמינים לכל מה שרושמים משכילים מהם וקוראים באייל מתוך חיפוש ישר אחר האמת.
כואב לי שאנשים אלו נופלים קרבנות לסילופים ולהצגת השערות כעובדות ובעצם ננעלת דרכם בפני החיפוש האוביקטיבי.
עד כאן. 135260
ובתורה, לא נמאס לך לקרוא כל כך דברים לא מדוייקים ולא בדוקים ולא נכונים?
עד כאן. 135280
שוב, כל מה שאתה עושה זה לטעון טענות מופרכות וכאשר אתה נשאל לפשר הדברים או מתבקש לבססם אתה או

א) מתעלם.
ב) מסרב להסביר משום ש"ז'מזה בסיסי" (למרות שאתה לפני זה דואג להגיד שמדובר בדברים מאוד מאוד עמוקים, ובכך בעצם סותר את עצמך בלי בושה).
ג) טוען טיעונים מעגליים (ביסוס האמונה על מה שסביר בעיניך ומבסס את מה שסביר בעיניך על הדבר בו אתה מאמין).
ד) מפנה אנשים למקומות בהם ניתן למצוא את האמת, למרות שאין בכך שום טיעון של ממש (אלא סתם התחמקות ועצלנות לשם שמים).
ה) מתימר בצורה נלעגת ("ננעלת דרכם בפני החיפוש האוביקטיבי"... נו באמת - עוד אפשר להתחיל לחשוב שאתה לא אדם המאמין באלוהים אלא אדם שמתחיל לשגות בהזיות שהוא מן אדם-אלוהים-יודע-כל שכזה).
ו) מנבל פיך, מכנה אנשים בשמות גנאי ופונה אל אנשים בהתנשאות דידקטית נלעגת תוך כדי הסתתרות מאחורי אלמוניות פחדנית (תגובה 134667 תגובה 132357 תגובה 131802 ודוגמאות רבות אחרות).
ז) נופל בכשלים הלוגיים הבסיסיים ביותר ועוד מעז להגיד את המילה לוגיקה בכל משפט שני.
ח) מנמק את הסלידה של אנשים מן הדיון איתך בכך שלא נעים להם להתמודד עם האמת הנפלאה, האחת והיחידה (פתרון יפה לדיסונאנס הקוגנטיבי שנובע מן העובדה הפשוטה שאתה לא ממש נחמד).

אתה אולי מאמין גדול באלוקי אברקם (הקם ישום דמו), אבל אתה לא עושה רושם של יהודי טוב במיוחד ("המלבין פני חברו... השנוא עליך... וחיות אחרות"). זה לא בלתי סביר בעליל שהבחורצ'יק שלך מלמעלה, כבר לא מאמין בך בחזרה.
עד כאן. 135308
משעשע לראות את ההתפתלויות של אדם שתפיסת עולמו מתערערת.
א) מצד אחד אני מתעלם מצד שני כבר שניים טענו שאני נודניק
תחליטו כבר.
ב) אולי לא הבנת - אבל ההסבר הוא בסיסי (כלומר לא ניתן
לפרקו יותר ולכן אינני יכול להסבירו ביתר פירוט) וזה
לא קשור לעובדה שמשמעות הדברים עמוקה וקשה לתפיסה.
לכן אם קיימת סתירה היא קיימת בדמיונך.
ג) לא נכון - אבל גיליתי כבר מזמן שלעוות את דברי זו מצווה כאן.
על סמך מה שאני יודע אני מבסס את מה סביר ולא סביר בעיני ומשם הדרך לאמונה מתבקשת.
ד) שום חוסר החלטיות - אחד אומר לי שאני אומר לדברים לא מוסמכים וכשאני מביא סימוכין מכנים אותי כעצלן.
ה) קישקוש.
ו) הגבול בין חשיפת האמת (והשקרנים) לבין העלבה הוא דק אבל לפי דעתי עוד לא עברתי אותו.
ז) תן לפחות 2 דוגמאות כאלה (אם דברת בלשון רבים)
ח) אם אני לא נחמד אז מדוע אין לאנשים דתיים או כאלה שעדין לא החליטו מה הם לנהל דיון איתי ולחילוניים יש?
זה די שקוף שהעובדה שאני מערער את תפיסת עולמכם גורמת
לכם להתקיף אותי אישית וכן לשקר על מנת ל"הוכיח" שאני טעה.
האם אלו השיטות המייצגות את הציבור החילוני???
אני מקווה שלא.
בכל מקרה להבא עדיף שתענה לענין ולא תרד להעלבות אישיות - זה פשוט עלוב.
עד כאן. 135466
ט) מניח יותר מדי הנחות לגבי מה קרה לתפישת העולם של אנשים אחרים
י) פונה אל אנשים בלשון רבים, למרות שיש שם בראש כל הודעה (אנחנו החילוניים לא מיצגים אחד את השני או איזו תפישת עולם תאולוגית/פילוסופית מונוליטית). הקולות פה רבים ושונים והגיע הזמן שתבין את זה.
י'א) מחלק לעצמך יותר מידי ציוני שבח, ללא הצדקה ברורה (וזה כבר מזכיר רעש שעושה מטבע בתוך כד ריק).
י'ב) מתבכיין שיורדים להעלבות אישיות, למרות איבוד הזכות לאחר תגובה 131802 ודומותיה.
עד כאן. 135427
האמת, גם אני תמיד תהיתי למה אני נמשך לדיונים הללו כמו פרפר לאש, ואחרי ניתוח בלבני, הגעתי למסקנות הבאות:

מאחר ואין סיכוי לשכנע את המסיונר, הרי שאני לא עושה את זה כדי שיהיו פחות מאמינים באל. אבל, יש הבדל בין המסיונר לביני - הוא המתקיף ואני המותקף. מאחר ואני מותקף "קשה", הדבר היחיד שהויכוח בינינו עושה זה לשפר, בעצם, את יכולות המסיון של המסיונר, בבחינת השחזה על אבן משחזת, ומאחר והמסיונר ממשיך להתקיף מטרות אחרות, ואני נשאר פסיבי, הרי שהמסקנה הסופית היא: בפועל, אני רוצה שיהיו יותר חוזרים בתשובה בארץ ישראל.

עשיתי מצווה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים