בתשובה לברקת, 06/04/03 14:25
i lived to tell 139515
אכן, המיונים המדוברים הם הגזמה פראית. מדובר ביום אבחונים ארוך, שמתחיל במבחנים ממוחשבים. לאחריו נערכת אקציה, חלק לימין, חלק לשמאל. השורדים מועברים בקבוצות של כשלושים איש לחדר גדול, ועוברים מבחנים נוספים, שכוללים דינמיקה קבוצתית לסוגיה, סימולציות, ועוד. כל תת מבחן כזה אורך כשעה, בתומו יוצאים המאבחנים מן החדר, וכשהם חוזרים, מתבצעת אקציה חוזרת ומנופים עוד חמישה שישה אנשים. מדובר בכשבע שעות ברוטו של מבחנים, בסופם נותרים שלושה עד ארבעה מועמדים, שניגשים לראיון אישי מול נציג מהמחלקה העתידה לקבל אותם (לאחר קורס, מבחן, וחפיפה, כמובן).
הסיבה להגזמה הזו? יותר זול להם לערוך מבחנים המוניים דרקוניים מאשר לשלם לאנשים לא מתאימים לאורך קורס מלא ואז להכשיל אותם בבחינת הסיום. (וגם מתוך בוגרי הקורס, שיעור הנשירה בחודשים הראשונים מגיע לכארבעים אחוזים, שהם כמובן הפסד של לא מעט כסף לחברה ששילמה להם משכורת לאורך הקורס)
ואת כמובן לא היחידה, אני מכירה הרבה מאוד אנשים אינטיליגנטיים, ביניהם כמה מחברותי, שלא עברו. אני עברתי, ואין לי מושג למה, בחיי. לדעתי זה בעיקר עניין של מזל.
:-)
שאני אבין 139516
רגע רגע. אנחנו מדברים כאן על שירות לקוחות? אלו המיונים לעבודה שכוללת מענה לטלפונים? ויש קורס??
וואו. איפה עובדים כל אלה שלא מצליח להם בגיבושון-שירות-לקוחות?
שתביני 139538
לשאלותיך: כן, כן‏1, וכן.

1 העניין הוא, שאחרי שלב המענה הטלפוני מגיע גם שלב מקצועי, ובו, מה לעשות, את צריכה להתמצא. רוב הלקוחות לא מסתפקים בזה שאומרים להם בוקר טוב בנחמדות.
:-)
אלה שלא מצליח להם בגיבושון, נאלצים ללכת וללמוד עריכת דין או מקצוע מוצלח אחר.
:-))
שתביני 139548
אני עברתי גיבושון שכזה די בקלות, אך מצאתי את עצמי בלתי מתאים בעליל לעבודה הסיוטית הזאת, לאחר ארבעת החודשים הנוראיים בחיי (פיטרתי את עצמי, או במילים אחרות - התפטרתי עם חיוך גדול של הקלה על הפנים).

אין שום קשר בין הגיבושון הזה לבין התאמה למקום העבודה. זה סתם משחק אקראי שכזה. שיזרקו קוביה במקום, לדעתי הם יזכו לתוצאות אמינות יותר.
ברור 139555
שאין כל קשר. אבל ככה החברה כנראה מרגישה יותר טוב בקשר לעצמה, שעשתה את המקסימום להבטיח שכמה שפחות אנשים ינשרו אחרי הקורס. בקשר לסיוטיות שלה - תלוי מה ותלוי איפה.
ברור 139556
וגם תלוי למי.
שתביני 139582
תיאוריה קונספירטיבית למחצה, שלא נשמעת לי סבירה במיוחד, אבל מה אכפת לי: אולי הגיבושון הוא נסיון להעלות את יוקרת העבודה בעיני העובדים החדשים.
שתביני 139830
דווקא נשמע לי יותר מסביר.
מתאים לאופיו של הישראלי כמו שידרוג למידרוג.
שתביני 140081
תודה. הנה למה זה לא נשמע לי סביר: האקפט שיכול להיות לגיבושון על תדמית העבודה לא ישרוד היטב, אני מנחש, את שלושת ימי העבודה הראשונים. את הכסף שהחברה משיקיעה בתהליך המיון הם היו יכולים להשקיע בתוספת למשכורת, והאפקט על תדמית העבודה היה יותר משמעותי. או, אם להיות קצת פחות ציני, להשקיע את הכסף בפעולות גיבוש לעובדים (שכבר עובדים) בנוסח ימי הזוהר של ההייטק.
שתביני 140135
אני לא בטוח בכך. נכון שהעובדים ידעו מה בדיוק שווה העבודה שלהם תוך זמן קצר וזניח, אבל סמל הסטטוס שמתלווה לעבודה מקורו באותם אנשים שלא התקבלו. תגובות נוסח ''וואו, שמעתי שממש קשה להתקבל לשם. אפילו הדודה שלי, ברכה, לא הצליחה - והיא ממש חכמה'' עשויים, כך נדמה לי, להפוך את המקום ליוקרתי יותר, או לפחות למביך פחות - עם קשר מיקרי בלבד לערכו הממשי.
שתביני 139673
יש גם סוג שלישי, של אנשים לא התקבלו בגלל שהיו פאתטיים מספיק לחשוב שהם צריכים להבליט את חוכמתם הייחודית בשלב הסינון הראשון. או במילים פשוטות: כנראה שהעיפו אותי כי כבר בשאלה הראשונה צעקתי "אובג'קשן!".

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים