אינדי פוגש את ז'וסטין פראנק 144279
במהלך חיפושיו אחרי אוצרות בית המקדש האבודים במגידו ( שם הם קבורים על פי כמה מסורות קדומות ) פגש בשנות ה-‏40 של המאה הקודמת הארכיאולוג המפורסם אינדיאנה ג'ונס את האמנית הארץ ישראלית ממוצא צרפתי ז'וסטין פראנק ( הידועה גם כז'וליט חנוך). המפגש בינהם התגלה כבעל תוצרות הרות גורל .
ראו :
מותה המסתורי של ז'וסטין פראנק
כמה יחנ'עס שאהבו לרקד מול מדורות בלילה בנוכחות גברים מיוחמים - 144322
הנקודה הרלוונטית היחידה לגביה היא כשרון האיור.
מזלן שלא חיו במאות ה-‏15-18 באירופה הקתולית. באותם זמנים איזה שכן מבועס מצווחות ההילולות היה מלשין עליהם ל"לשכה הקדושה" דהיינו לאינקוויזיציה ואלו היו גומרות בבפסטיבל שריפתן כמכשפות בנוכחות המון צוהל ומקלל.
מקורותיה הכלכליים של ההילולה - הבטלנים שרקדו מסביב למדורה 144356
ועסקו בציז'בטים מפחידים תוך פולחנים משונים אינם אנשי עסקים ולא מדענים טרודים.

אלי - בו נסיר קורה מבין עינינו. מה מקור פרנסת מכרכרי המדורות ושיפחותיהם?

אמנות וספרות? הצחקת אותי. מי הם הניסמכים ומקבלים גיבוי "רוחני" מאידאולוגיה כמו תרבותית/תאולוגית זאת?

מדובר תכופות בטפילים אינטלקטואליים שהשתלבו רובם ככולם בשירות המדינה ובמונופולים או גופים כלכליים השייכים למדינה.

חלקם נעשו "כאילו" אנשי עסקים וגבירים בכסף שחבריהם בשרות המדינה או ב"שרותים החשאיים" היזרימו אליהם, ולעיתים בזכות סחר הנשק בחסות ה"המערכת"

הערה: דומה ש"המערכת" היא לעיתים כינוי רווח במקומותינו לכמה פסיכופטים (חסרי עקרונות אתיים כלשהם) שהינם לרוב עשבים שוטים ולא יוצלחים באירגון, ההופכים לדומיננטיים בו עקב אינטריגות משונות.

הערה: הביטוי ה"מערכת" צץ לראשונה באורח עלום משהו ב-‏84 בעיקבות האינטריגה הסבוכה שנוזמה כנגד מנהל בנק הפועלים יעקב לוינסון בעת שהותו בארה"ב, ושהביאה להתאבדותו תוך הכפשתו; כשהאינטריגה צברה ספין בעקבות מות אחד מראשי המנגנון ותומכו של לוינסון בתאונת מכונית מיסתורית ב-‏82 בערך. חשבתי פעם לכתוב מחזה על הפרשה ההיא, שהיא אחת מציוניוני הדרך בדירדורה של המדינה וכלכלתה לתהום. אפשר לדבר ב-‏84 על ניסיון למומנטום גורף של השתלטות פסי- המערכת על שורה של אירגונים חופשיים, והלאמה למעשה של הבנקים הגדולים.

אני מאזכר את העניין בגלל הפרשיות המשונות המאפיינות כיום את הניסיונות לרכישת ה"בנק הבילאומי הראשון" - בנק פרטי לכאורא - הן על ידי בנק דיסקונט שהינו בנק ממשלתי מוצהר בעקבות השתלטות המדינה עליו ב-‏85, והן ברחש ה"גבירים" (בחסות ה-) מהצד השני של המתרס כמו משפחת ספרא ובינו צדוק.

ואימרתו התורנית של קאטו הזקן: "סלקום" בהנהלת השבכ"ניק ההוא עושקת את ציבור הניזקקים לשרותיה".

תמיד אותם גבירים ואותם 5 או 6 שמות: בחסות ה"מערכת" - ההפרטה לעיתים כבלוף המנציח את ההגמוניה.

פריצות האוליגרכיה: הפסיכופטיזם הכמו ביטחוניסטי ו"צינור הכסף".

איפיון של תצורת ההתנהלות של ה"פסיכופטיזם הכמו ביטחוניסטי".
מאמר מפתח: הכוח האלים המדיני כמקדם ביזה עצימה
כמה יחנ'עס שאהבו לרקד מול מדורות בלילה בנוכחות גברים מיוחמים - 144373
ז'וסטין פראנק היא פרי המצאתו של האמן רועי רוזן כחלק מפרוייקט אומנותי של המצאת דמות פיקטיבית, ומעולם לא הייתה קיימת במציאות.
אכן: הדמות הפיקטיבית גילמה דמויות מוכרות מאד 144393
ומציאות מסויימת בעלת גוונים מיתולוגיים/תאולוגיים שהתפתחה פה בסביבות שנות ה-‏40 ואחריהן (ויתכן שלפני כן - אם נדבר על "דת העבודה" או דת האדמה בגווניה הפחות מוכרים לציבור) ולא אפרט .

אין מכל מקום להפריד זה מזה את הגוונים הקיצוניים של הכנעניות מחד ודת העבודה/אדמה המוקדמת מאידך, והרויזיוניזם ההיסטרי-צעקני-פורנוגרפי הניאו-פגני כיום.
__________________
הערה: חלקם של ה"יוצרים" הניאו פגניים כאן, עוד מראשית שנות ה-‏80 , פיתחו מעין סגנון הנשען על מציצנות "פיזית" לפרטי פרטים - גישה פורנוגרפית למעשה בדומה לתאורי חיכוך איברים ותנועת רקמות גוף, הזדקרותם והתנפחותם - תוך פנייה ליצרים הנמוכים ביותר של הקורא.
___________

מעשי תעוב הן כלפי הציבור פנימה ומשאביו; הן כלפי פלשתינאים (באופן המשמיט את תקפות עמדתנו); הן במימדים של עושק כלכלי; והן בהתאכזרות לפנסיונרים ואוכלוסיות שנוחשלו ו"הוצבו" בפריפריה וכיוצא בזה - הא בהא תליא, סדנא דארעה חד היא.

מאמרו של אלי נראה לי למעשה כבדיחה די שקופה, אך הפיכת מציאות מסויימת לקריקטורה מוקצנת, בבחינת "לא היו הדברים מעולם" אינה פוטרת...
ודייק 145947
כותבים יכנע'ס.

ולמרות שכולנו, וגם אלי אשד, יודעים את המידע שבתגובה 144373 , הרי יש כאלה שלא יודעים. ולאחר שהבדיחה נגמרה, הרי שזו, בפשטות, דיס-אינפורמציה.
ודייק 145950
לא "יעכנ'ס" או "יאעכנ'ס"?
ודייק 145953
יָכנֵע'ס.
ודייק 145961
כללי אותיות התנועה באידיש הם מאוד פשוטים: א' לתנועת קמץ או פתח, ע' לסגול, י'י' לצרה, ו' לחולם או שורוק, י' לחיריק.
כך :בארעקעת, עייראן, יאכנע, וברבים יאכנע'ס.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים