עוד זה מדבר וזה בא 152184
לפני כמה שבועות פורסם ב"הארץ" שבמסגרת מלחמות השבטים בקונגו, פנו מספר קבוצות לוחמות לאכילת פיגמים. נראה שבמקרה הזה, לא מדובר ברעב יוצא מגדר הרגיל שדחף למעשים כאלה, אלא בהשקפה (מוסרית?) שלפיה הפיגמים אינם בני-אדם.

יסלח לי מי שחושב שהמקום המתאים להערה הזו הוא דיון 99.
עוד זה מדבר וזה בא 152189
גם אני ראיתי דיווח בנושא- שני הצדדים הלוחמים (ממשלה V מורדים) טורפים פיגמים לתיאבון, למרות שאלה לא מעורבים כלל בלחימה. זה לא כ"כ בגלל רעב אלא מפני שהפיגמים נחשבים בעיניהם לתת אדם, וגם יש לאכילת אבריהם הפנימיים (כבד, לב) ערך מאגי של הענקת עוצמה.
עוד זה מדבר וזה בא 152193
ולינק, למעוניינים: http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/africa/2933524.stm
עוד זה בחינם, וזה כבר לא. 152194
תודה. הבאתי בזמנו לינק בנושא ל"טיימז", אך המאמר שם עבר בינתיים לארכיון-בתשלום. (אתם שמים לב איך החינמיות ברשת הולכת ומצטמקת בצעדי ענק, נכון?)
מוראה של מלכות 180756
הדיווחים על קניבליזם אינם פוסקים:
מוראה של מלכות וקניבליזם 182479
פרקי אבות, פרק ג' משנה ב': "רבי חנניה סגן הכוהנים אומר, הוי מתפלל בשלומה של מלכות--שאלמלא מוראה, איש את ריעהו חיים בלעו".
מוראה של מלכות וקניבליזם 182505
יפה שהתחלת מעוזי בגישתך הדידקטית.
אם נראה שהצלחת איתו, נבקש שתציל גם אותנו מן השבי.
מוראה של מלכות וקניבליזם 182508
לאיזו הצלחה אתה מצפה? נדמה לי ש"האייל הדתי" רוצה לעזור "לכם", ולא לי. אני משתדל להיות יותר אופטימי (ולתת יותר קרדיט), אבל זו לא אופטימיות שהייתי שש להגיע איתה לבית-משפט.
מוראה של מלכות וקניבליזם 182509
אם נחזור לנושא (ותודה לאייל הדתי על ההקשר), אתה מנסה לרמוז שקניבליזם קשור לחוסר שלטון מרכזי? הרי זה בדיוק ההפך ממה שמקובל לחשוב על צפון קוריאה, שלא לדבר על מלכויות מרכז אמריקה, שמוראן, אאז"נ, היה דווקא משמעותי.
מוראה של מלכות וקניבליזם 182627
אני משוכנע שכשרבי חנניה סגן הכוהנים אמר את הדברים שצוטטו כאן, ''איש את רעהו חיים בלעו'' היתה מטאפורה. למיטב ידיעתי, היהודים באותו זמן לא הכירו בכלל את האפשרות של קניבליזם (למשל, לא היו דיונים הלכתיים שעוסקים בקניבליזם עד לסוף תקופת הראשונים).
בכל אופן, לא התכוונתי לרמוז לקשר בין קניבליזם לשלטון מרכזי (למרות שבקונגו הקניבליזם אינו נובע רק ממצוקה, ובהחלט קיים קשר כזה).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים