בתשובה להאייל האלמוני, 09/09/03 13:42
שיטת כליל החורש נאורי: 169049
אני רק מתאמן כאן, לא לקחת ברצינות-

עזוב אותך מכפייה וחוקים, השאלה שלי אחרת: האם אתה *רוצה* [ללמוד רפואה] כדי [לרפא את אזרחי] המדינה או לא? האם אתה בכלל מאמין שחשוב ‏1 [לרפא את אזרחי] המדינה?

1 שים לב, "חשוב", בניגוד ל: "צריך", "כי זה החוק" וכיו"ב
שיטת כליל החורש נאורי: 169065
ודאי. אם נניח עוד כמה מאות שנים המדינה תעמוד בפני מכת מגיפות, כך שהדרך היחידה להילחם בהן תהיה גיוס אזרחים לשלוש שנים אינטנסיביות שבהן ישרתו כחובשים, אנשי עזרה ראשונה, רופאים וכו'. אזי *ארצה* ללמוד רפואה כדי להגן על [אזרחי] המדינה, על אף שבימים כתיקונם לא הייתי בוחר לעסוק ברפואה.
שיטת כליל החורש נאורי: 169071
המקרה המתואר כאן מזכיר להפליא את ''הדבר'' של אלבר קאמי.
שיטת כליל החורש נאורי: 169075
אה. אם ככה, אז גם אני מוכן להתגייס לצבא כאשר מתנהלת מלחמה נגד המדינה ולשרת עד תום המלחמה.
שיטת כליל החורש נאורי: 169106
אתה יכול לחשוב על כל התקופה מהקמת המדינה ועד היום, כעל מלחמה אחת ארוכה עם הפסקות אש והודנות מדי פעם. למעשה, אאל"ט, מבחינה משפטית אנחנו עדיין נמצאים במצב חרום. מאידך, אני מסכים איתך שיש הרבה אבטלה [לא] סמויה בצה"ל, ושיש לייעל את כל מערך הגיוס.
שיטת כליל החורש נאורי: 169076
תשובה נאה ואתה ראוי להערכה כאדם, אבל השאלה היתה בקשר להתנדבות, לא במקרה של גיוס. השאלה היא, במקרה של התנדבות, יש פגם מוסרי באדם שלא מתנדב?

המדינה(ההיפוטתית) לא החליטה ש<רפואה> זה דבר מספיק חשוב כדי לחייב גיוס חובה, כאשר תחליט כך, גם ליווניק ולדובי אין בעיה עם הגיוס ואולי היו גם רואים ערך בהתגייסות. השאלה היא מה קורה כאשר אין דרישה ברורה מצד המדינה (כמו במקרה של רפואה *היום*).
שיטת כליל החורש נאורי: 169163
אחת הוא לי אם במדובר בגיוס כפיה או בהתנדבות, במקרה הצורך אלמד רפואה כדי להילחם במכת המגיפות.

אני לא חושב שאדם המסרב להתנדב הוא רע. ודאי שאיש אינו אוהב לסכן את חייו, ומטבע הדברים הגנה על המדינה כרוכה במוות (ע"ע "טוב למות בעד ארצנו", "למות או לכבוש את ההר" וכו'). אפילו במלחמת העצמאות היו רבים שהעדיפו את בית הקפה על פני שדה הקרב. עם זאת, אני כן חש הערכה מוסרית גבוהה יותר למי שמוכן להסתכן למען הגנת המדינה מתוך רצון חופשי ואידיאליזם.

כיוון שהנשיאה בעול כיום היא לא שוויונית בעליל, הצעתי ליווניק לנסות לכפר על כך באמצעות מיסוי. אין שום סיבה שחיילים לא יקבלו משכורת מינימום שתמומן מכספי משלם המיסים (כלומר כל הציבור), בניגוד למצב האבסורדי היום שבו החיילים *משלמים* כמה אלפי שקלים כמס, ומקבלים כמה מאות שקלים כמשכורת.
שיטת כליל החורש נאורי?! 169104
אני מוחה! אז אפופידס קישר לאיזו תגובת מראה שלי. איני הראשון שהשתמש בשיטה זו.

חפש תגובות עם כותרת "מראה מראה שעל הקיר."

למשל:
תגובה 47159

למעשה, אאז"נ, מתגובתו זו של גלעד דנבום שאבתי את ההשראה לעשות כן.
אכן, שיטת דנבום? 169119
למעשה, ולמען הסדר הטוב, ראוי לומר שג. דנבום טען פעם (בתגובה 36655 למעוניינים) שתגובה 14817 שלו היא הראשונה באייל שמשתמשת בשיטה. האם יש מי שימצא תגובה עתיקה יותר? בכל מקרה, שתיהן עתיקות מתגובה 47159.

אגב, קצת למעלה, בתגובה 36653, מכנה "אורח לרגע" את השיטה כ"מראות מאן".

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים