בתשובה להאייל האלמוני, 31/10/03 12:19
כהנא צדק 178592
תת תרבות ניאו-נאצית, שחילול קברים מרגש אותה.
גם אתה חוטא 178806
אתחיל בהסכמה. אני מסכימה עם אלה שמגנים בחריפות את חילול האנדרטה לזכרו של יצחק רבין ובמיוחד אני מגנה בחריפות את ציור צלבי הקרס.

גם מי שסבור, כמוני, שהסכם אוסלו הינו הסכם פסול ומסוכן המהווה צעד ראשון בדרך להשמדת המדינה ושרבין הפך להיות *ה*סמל של ההסכם הפסול הזה, צריך לשמור על הגבול בהבעת התנגדותו להסכם אוסלו ולסמל שלו, רבין.

חילול קברים, ככלל, כדרך להביע דעה כלשהי - עובר את גבול המותר !
וציור צלבי קרס בכלל כדרך להביע עמדה - עובר בהרבה את גבול המותר !

ולמה איני מסכימה? להשוואת *יהודים* ל'ניאו נאצים' ולגידוף הכלול בטענה, כי מדובר ב'תת תרבות', ש'חילול קברים מרגש אותה'. מותר, וצריך, לגנות בחריפות את אלה שחיללו את האנדרטה של רבין, אבל גם הגינוי אסור לו לעבור גבול מסוים. וההתבטאות הזו עוברת גם היא את גבול המותר, לדעתי.
גם אתה חוטא 178812
חטאתי התבלבלתי ונסחפתי.
האשמת אנשים המציירים צלבי קרס על קבר ראש הממשלה בהתנהגות תת תרבותית היתה מוגזמת.
הנ''ל בהחלט בני תרבות, חובבי תנ''ך, מחשבת ישראל, וחובבי ציור בפרט.
סביר שהם גם לא היו נרגשים מחילול הקבר כשביצעו את הפעולה הצופית, הדברים נעשו בקור רוח מוחלט למען העברת המסר החשוב והמורכב. (רבין נאצי, אם פענחתי נכונה).

והחמור מכל השוויתי יהודים לניאו נאצים, והרי ידוע שהיהודים א-פריורי מתוקף...אהם...היותם יהודים, יהיו מעשיהם אשר יהיו, מחוסנים...בלתי ניתנים להשוואה...

בקצרה, יכולתי להשתמש בביטוי המצוין ''עשבים שוטים'' ששירת אותנו יפה עד הלום ולא עשיתי כן.
ועל כך אני מתנצל בפני העלמה הנכבדה, ובפני הציירים האלמונים.
אין זה מקרי כלל וכלל 178824
ש'הם' ציירו צלבי קרס על האנדרטה ואילו 'אתה' מאשים אותם כ'ניאו-נאצים'.
החיה הנאצית ביקשה להשמיד אותנו, את היהודים, בלי להבחין בין 'שמאל' ל'ימין', בין 'דתי' ל'חילוני' וכו'.
הנאצים יש"ו הינם, להשקפתי, 'עמלק' ו'המן' בני ימינו, ואסור לנו, היהודים - לכולנו - לשכוח זאת אף פעם. לעולם !
ולכן, לדעתי אסור לנו - ליהודים - להשתמש אף פעם בהשוואתנו לנאצים בויכוח הפנימי בינינו, משום שאיני מעלה על דעתי שיהודים יבקשו להשמיד יהודים.

גם כך מזמן הפסקנו להתווכח כ'אחים' והשיח בינינו - היהודים - הפך להיות במידה רבה שיח בין 'אוייבים'. עצוב להיווכח בכך וחובה עלינו, על כולנו, להחזיר את הויכוח בינינו לזירה הנכונה: ויכוח בין *אחים* על הדרך הנכונה.

אכן, הויכוח יכול להיות מתסכל מאד, וקשה מאד, ונוקב מאד, אבל אם ברצוננו להתקיים - חובה עלינו להתגבר על התחושות הקשות ולעשות כמיטב יכולתנו לנהל את הויכוח *כאחים*.

האלטרנטיבה, ידידי, הינה פשוט גרועה יותר בהרבה: מדינת ישראל תתפורר מבפנים, כפי שמנבאים רבים, ולנו - היהודים - זה אסון, משום שזו מדינתנו היחידה בשעה שהאנטישמיות בעולם חיה, נושמת ובועטת בחוזקה.

אז אין כל מקום לציניות שלך, בתגובה להודעה הקודמת שלי.

קח קצת אויר וחשוב על זה קצת, בלי אמוציות רבות ...
אין זה מקרי כלל וכלל 178845
א. הנ"ל אינם *אחים* שלי, דברי בשם עצמך.
ב. לא קראתי לאף אחד נאצי, זו את שמדברת עליהם. דברתי על *תת תרבות נאו-נאצית*, כזו שקיימת בלא מעט ארצות פרט לגרמניה, כולל ארצות שהיו קורבן לאכזריותו של היטלר כאנגליה, ומאפייניה דומים.
ג. מדינת ישראל ידעה ויכוחים לוהטים יותר, (ספר היסטוריה תיכוני ייתן לך את האינפורמציה ) לכל אורך שנות קיומה ולא התפוררה, אז קחי אוויר... ובלי פניקה ונסיונות לטשטש את רישומו הקשה של השתן שזולג על ראשנו מהמקפצה.
וזו הבעייה 178849
אני משערת, שאם תבקר במקסיקו (נניח) ותיקלע למצוקה והיורק הנבזה הזה היה יודע שאתה *יהודי* - מן הסתם היה נחלץ לעזרתך. השערה סבירה זו מעידה על הקשר (הבזוי בעיניך, למרבה הצער) בינך ובין *אחיך*, היורק הנבזה...

אתה, אולי, יכול לומר, שאתה מתבייש באחיך, אבל אינך יכול לומר על אחיך, שהוא אינו אחיך, רק משום שהוא מתנהג בצורה בזויה, לדעתך.

וזו הבעייה שלנו, היהודים בישראל. אנחנו שוכחים שאנחנו *אחים* ואנחנו מתנהגים זה לזה כאל *אוייבים*. ולפעמים, השנאה בינינו עולה על 'השנאה' כלפי אוייבנו, המבקשים לכלותנו ...

נדמה לי שזה אחד המאפיינים שלנו, היהודים. הלהט הזה לפעמים מעביר אותנו על דעתנו וגורם לנו להתנהג בצורה משונה מאד ...

ולגבי ההתפוררות שלנו - תסכים איתי שהסולידריות בינינו הולכת ופוחת עם השנים, הקרע בינינו בתום העם הולך ומתרחב עם הזמן, השנאה בינינו הולכת וגוברת ברבות הימים והניכור הולך ומעמיק ...

אז נכון ש*עדיין* לא התפוררנו, אבל אנחנו בהחלט בתהליך התפוררות ...

חושב על הדברים. חשוב עליהם לאט, ולעומק ....
וזו הבעייה 178858
אגב, האם ברור שמי שחילל את האנדרטה הוא בכלל *יהודי*? אולי הוא, ח"וח ור"ל בכלל <אהם> גוי <אהם>? כבר היו כתבות בעיתונים על ניאו נאצים בישראל. נניח, לשם התרגיל המחשבתי, שתופסים את האמנים האלמונים ומתברר שהם עולים חדשים , לא יהודים, ניאו נאצים.האם עכשיו המעשה שלהם מקבל אור אחר, או שנמשיך להגן עליהם בשם האחווה היהודית?
שתי תשובות, והקדמה אחת 178861
ההקדמה - ראה אלו הנחות אתה נאלץ להניח...
הערה אחת - לא סביר להניח שלא יהודי יירק על קברו של רבין (אלא אם הוא אוונגליסט, וההסתברות לכך נמוכה ...)
הערה שנייה - גיניתי את המעשה ורק מחיתי נגד הפיטורין. ולפי דרכי, אם לא מדובר בלא יהודי העניין פשוט יותר: צריך לנהוג בו בחריפות גדולה יותר. כי לפי דרכי, יש הבדל בין ריב בין אחים ובין ריב בין כאלה שאינם אחים. פשוט מאד.
שתי תשובות, והקדמה אחת 178869
תגובתי הקודמת התייחסה לצלבי הקרס, לא ליריקה תגובה 178806. שם קבעת חד וחלק שהאמנים אינם ניאו נאצים.
שתי תשובות, והקדמה אחת 178945
"לא סביר להניח שלא יהודי יירק על קברו של רבין".
מכאן נובע, לשיטתך, שיהודי יירק גם יירק.

No Further Questions
שתי תשובות, והקדמה אחת 178948
הנחה סבירה בהחלט (אלא אם מדובר באדם חסר-דעת).
מה מפתיע בהנחה זו, לדעתך?
וזו הבעייה 178864
אני מניח שההשערה נותרת סבירה גם אם שמי האמיתי יוסי ביילין.
על סמך הצורה החופשית בה את עושה שימוש ב"אחי" הייתי ממליץ עליך לשירות בגולני, רק תזכרי שכשתהיי שם אל תפני בתואר הזה לבעלי הכומתות האדומות.

אובדן סולידריות וניכור הן תופעות גלובליות בעידן המודרני, אבל למה לא, תכפישי את העם היהודי חופשי בעוד רוממות אהבתו בגרונך...

לשם מה לחשוב לעומק ? עוד זכורים לי דברי המ"מ: "איכות המסע תקבע לפי יכולתו של החייל האחרון".
וזו הבעייה 178870
נדמה לי שיוסי ביילין כבר אינו יהודי, או שמא אני טועה ...
כל מי שרוצה עצמו יהודי, מגדיר את עצמו יהודי, שומר במידה מינימלית על מסורת ישראל ומנהגי ישראל, רוצה בטובת עם ישראל וחושב שארץ ישראל שייכת לעם ישראל - יהודי הוא ואחי הוא.
ולגבי אובדן הסולידריות - אנחנו, היהודים, כמי שעומדים פעמים רבות בחזית, מובילים בהחלט באבדן הסולידריות. מהפכנים, לא כן?
כדאי לחשוב לעומק *רק* כשיש צורך בכך. מי שחושב לעומק כשאין צורך בכך - טיפש. ומתי אין צורך בכך? בין היתר, כשהדברים ברורים ופשוטים ...כן, אני יודעת, הרבה דברים אינם ברורים ופשוטים לכם ...
וזו הבעייה 178875
א. בקשר לביילין סביר שאת טועה, אך אין בכך חידוש...
ב. כבר הבנו שאנו אחייך, נרצה או לא, אכפת לך רק לא להיות אחות דביקה כל כך. (סליחה על הבוטות אך הרמזים לא נלכדו בחורי הרשת).
ג. שוב את מכפישה אותנו כמו הגויים?
ד. הדברים ברורים ופשוטים, ויש רק לחזור לאמור: נ-נח-נמ-נחמן...
דוקטור שן 178921
א. אתה חושב שהוא עדיין יהודי? מוזר...
ב. תגיד, אתה חובב דייג?
ג. 'אותנו'?
ד. קשור זמן מספיק חמור לספר והוא ילמד לקרוא ...
דוקטור שן 178928
התוכלי לומר בגבו של איזה מהפוליטיקאים שלנו יש לירות, בכדי לקבל אצלך את התואר המפוקפק (כשהוא בא מפיך יורה המרגליות) "יהודי יקר וטוב"?
דוקטור שן 178947
א. לא סביר שיוסי ביילין יירק על האנדרטה של רבין.
גם לא סביר שלא יהודי יירק תגובה 178869
אכן, נראה שביילין לא יהודי.
דוקטור שן 178949
תיאור לוגי נכון של המציאות (למרות שנאמר בציניות, יש לשער)
דוקטור שן 178951
בואי נסכם את משנתך (גם לאור הסכמתך הנלהבת לתיאורי הלוגי):
יהודי יקר, לא יתכן שלא יבזה את זכרו של רבין, גדול "פושעי אוסלו". הוא לא חייב לירוק, כי לירוק זה לא יפה (זה גם געולה אמרה). אבל הכוונה, הכוונה שבלב.
מי שחושב אחרת, כלומר, עדיין חושב שאולי מוטב היה שרבין לא היה נרצח, ואולי מי יודע, גם חושב שדרכו של רבין צדקה, איננו יהודי יקר, ומשום כך איננו יהודי כלל.
אני מאחרת לביצפר 178957
אז אשיב בקצרה:

א. חבל שאתה ציני. זה לא יקדם אותך לשום מקום.
ב. יש ויכוח לגיטימי בשאלה, האם רבין הוביל אותנו לאסון או שלגאולה.
ג. מי שחושב שדרכו של רבין הובילה לאסון - אפשר להבין את חרדתו הגדולה מהסכם אוסלו ואת התנגדותו לדרכו של רבין (ושים לב לתופעה, שפוליטיקאים *באחרית ימיהם* משנים כיוון והופכים 'מתונים' יותר, שמאלנים יותר. רבין, פרס ושרון, למשל. וזה בכלל נושא שראוי להרחיב בו).
ד. גם מי שחושב שדרכו של רבין הובילה לאסון, צריך להכיר בכך, שרצח רבין אינו מוסרי. ובכלל, לא כל אמצעי מקדש את המטרה.

עד כאן בלי ציניות, אבל לא נראה לי שיש לך עניין *אמיתי* לגלות את *האמת*. נראה לי, שהרבה הרבה יותר חשוב לך - כמו לרבים וטובים - להיות *חכם, יפה וצודק*.

יום טוב
אופס 178958
המטרה אינה מקדשת כל אמצעי, כמובן...
אוי לה לבושה....
:)
מה למדת היום? 179057
אבחנותיך לגבי יהדותו של ביילין, למשל, הן נעדרות ציניות בתכלית.
מה למדת היום? 179079
הן לגמרי לא ציניות. באמת.
א. יש לי ספק רב אם חשוב לו להגדיר את עצמו כ'יהודי'. נראה לי שיותר חשוב לו להגדיר את עצמו כהומני, למשל.

ב. לפי ההגדרות שלי ליהדות (כתבתי אותן באחת ההודעות למעלה) - הוא לא יהודי.

אבל נכון שלפי ההגדרות המקובלות (וגם לפי ההלכה, כנראה) הוא 'יהודי'.
מה למדת היום? 179135
הומני זה יהודי.
את לא מחדשת כלום 179136
ידוע שהסמול שכח מזמן מה זה להיות יהודי.
מה למדת היום? 179178
כפי שכבר נאמר פה ע''י אחדים, אם הגדרותיך הן שייקבעו מהי יהדות, עדיף להם להיות מחוץ ליהדות הזאת.
טוב שהגדרותיך הן לא ההגדרות המקובלות, וגם אני אומר, שאם היהדות שלך לא כוללת הומניות, אז תשאירי אותי (עם ביילין) בחוץ.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים