תיאודורקיס: "היהודים הם שורש הרע בעולם" 180707
אני כמעט בטוח שקשר ישיר בין דברי השטנה האנטישמיים של תיאודורקיס ובין הפיגוע הזה אין, אבל בודאי יש קשר בין הפיגוע לבין הרקע והתשתית שעל פניהם יכלו להיאמר דברים כאלה.
באותו עניין ראוי (כמו שאומר ארז) להביא את דבריו של העיתונאי ב. מיכאל ב - ynet :

"ידו זבת הדם של הטרור היא המקל היחיד שראש ממשלה פלסטיני יכול להניף על ישראל. זוהי "זרועו הצבאית". "הפצצות העומק" שלו. הארטילריה. ה-‏101. "

שבהם מצדיק בעצם הכותב המכובד את פיגועי הרצח הנתעבים של הפלשתינים, ובכך בודאי אינו מצנן את מדורת האנטישמיות ועידוד הטרור כנגד יהודים, אלא מוסיף לה שמן.
תיאודורקיס: "היהודים הם שורש הרע בעולם" 180710
ב. מיכאל לא מצדיק שום דבר. הוא מתאר את מאזן האימה. האם אתה כופר בכך שקיים מאזן אימה כזה, או שאתה אומר שאסור לדבר עליו? הדברים פורסמו בארץ ישראל ובעברית, עם הסתייגויות ברורות לפני ואחרי הדברים בדיוק כדי לסתור את הפרשנות המגמתית שהגעת אליהן אתה. מה עוד אתה רוצה?
תיאודורקיס: "היהודים הם שורש הרע בעולם" 180728
ב. מיכאל אומר שאל לנו לצפות למלחמה של הרשות הפלשתינית בחמס ובג'יהד האיסלאמי (בדיוק כפי שאני חזרתי ואמרתי כל הזמן כש''מפת הדרכים יצאה לדרך''). הנימוק אינו חוסר יכולת מספיקה או חשש ממלחמת אחים אלא, רצון להחזיק ב''אלה''. כלומר, לפי פרשנותו, ובכך אני מסכים עמו, כל הדיבורים על ''מאה אחוז מאמץ'' וכדומה הם שטויות במיץ. האירגונים האלה הם כלים בידי הרשות, והרשות אינה רוצה לאבד את הכלים האלה. זה מה שטענתי תמיד.
אשר למושג מאזן אימה, הלואי שזה היה כך. לו היה מאזן אימה היה שקט. אבל ב. מיכאל כמו שהוא מצדיק שימוש של האויב במלוא כוחו כדי לרצוח אזרחים שלנו, כך הוא שולל שימוש שלנו במלוא כוחנו כדי לרצוח אזרחים שלו.
הנימוק המוסרי שלו הוא שלנו יש יותר כוח ואילו אצלם פיצוץ מסעדה כאן ואטובוס שם זה כל מה שהם יכולים לעשות, ובהיותם יכולים לעשות פחות מאתנו, מוצדק שלהם יהיה מותר ולנו אסור.
החשיבה הזאת עומדת על כרעיים מוסריים רעועים ביותר. עמדה מוסרית נכונה היא שאם החלש מחליט להתגרות בחזק הוא צריך לצפות שהחזק ישתמש במלוא כוחו.
תיאודורקיס: "היהודים הם שורש הרע בעולם" 180752
איפה הוא מצדיק או שולל משהו במאמר שלו? איפה הוא בכלל מזכיר מוסר? הוא פשוט מתאר מציאות, ומציע נתיבים לפתרון. לא צריך להתעקש לראות בכל תאור של המציאות הצהרה מוסרית.
תיאודורקיס: "היהודים הם שורש הרע בעולם" 180758
במצב הקיים כשגופים בעלי כוונות טובות מקימים ומעודדים ממשלות ברשות הפלשתינית, תוך שהם מצפים מהם ודורשים מהם בפרוש להלחם בטרור (מ"מאה אחוז מאמץ" של אולברייט ופרס ועד "מפת הדרכים" של היום), שמוסכם עליהם שהוא מגונה, ובא מישהו ואומר שהרשות לא תילכם בטרור משום שהטרור הוא הכלי היחיד שיש לה להכות, מובן לי לגמרי שמדובר בהצדקה ובעידוד של הטרור.
מטעמים ברורים, איני יכול למצוא בדבריו של מיכאל פסקה כגון : "הטרור הוא דבר נפלא", אבל לדעתי אין שום צורך בכך כדי להבחין בכך שהוא מצדיק את הטרור.
אם דעתך אחרת, יבושם לך. אין לי שום כלי (גם לא אלה) לשכנע אותך שאתה טועה.
תיאודורקיס: "היהודים הם שורש הרע בעולם" 180722
גם אני לא הייתי אומר שב. מיאל מצדיק בכך את הטרור, אבל זה בהחלט ניסוח אומלל שכנראה עומדת מאחוריו גם תפיסה שגוייה.
אם עראפת היה מסרב להילחם ביחידות הפוגעות בבסיסי צה''ל זו הייתה משוואה נכונה. כשמדובר ברצח שיטתי ועיוור (וזאת לא סתירה) של אזרחים, אז התמונה שונה לחלוטין. הקטגוריה שונה לחלוטין.
תיאודורקיס: "היהודים הם שורש הרע בעולם" 180725
בגלל זה ב. מיכאל דיבר על "הפצצות עומק" ו"ה-‏101", ולא, נגיד, על "הצנחנים" ו"גולני".
תיאודורקיס: "היהודים הם שורש הרע בעולם" 180729
איזה "הפצצות עומק" ו "101" אנחנו מפעילים במלחמה הנוכחית ?
תיאודורקיס: "היהודים הם שורש הרע בעולם" 180745
תיקון, בני-האדם הם שורש הרע בעולם ויש להלחם בהם בחירוף נפש
תיאודורקיס: "היהודים הם שורש הרע בעולם" 180800
מי אמר שאנחנו כן?
תיאודורקיס: "היהודים הם שורש הרע בעולם" 180825
אז לאיזה צורך הביא מיכאל את ההשוואה המוזרה הזאת ?
האם קשה להבין מה זאת אומרת להיכנס למסעדה ולהתפוצץ בה על יושביה ? מה מוסיפה השוואה של המעשה הזה ל"הפצצות עומק" ? באילו "הפצצות עומק" שנהגנו מתי שהוא לעשות (אני מבין שהכוונה לא לעכשיו אלא למתי שהוא בעבר), מטרתנו הייתה פגיעה באוכלוסייה אזרחית ? מה הן בכלל נקודות הדמיון ?
תיאודורקיס: "היהודים הם שורש הרע בעולם" 181501
נקודה נכונה, האמת שלא חשבתי על כך. תודה, הצדק עמך.
תיאודורקיס: "היהודים הם שורש הרע בעולם" 243215
תיאודורקיס מתגונן וזה רק נשמע יותר גרוע:
תיאודורקיס: "היהודים הם שורש הרע בעולם" 243270
ועל כך נאמר: Phewwww...
ועוד נאמר (ע"י יהודי טוב אחד): סלח לו אלי, כי אינו מבין מה הוא מוציא מהפה הגדול שלו.

אבל אם מישהו מחפש חומר לדוקטורט על יחסי יהדות-נצרות, ואירופה-ישראל, [או אולי על דמות האמן כילד-גאון-מפגר], הרי שיש לו כאן הכול-מכל-בכול, בקליפת אגוז; רק לקחת, להוסיף קצת (מה שנקרא בלשון העם "למרוח"), לסדר קצת, ולהגיש.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים