ועדת שמשון שושני 185399
לימודים מגיל 4 עד גיל 19, לימודי אנגלית מכיתה א', יצירת ארבע "חטיבות" (קדם-יסודית: 4-8, יסודית: 8-12, תיכונית: 12-16, על-תיכונית: 16-19), החזרת סמכות הענישה לצוות ההוראה, הגדלת השכר, פיטורים של מורים שאינן עומדים בסטנדרטיים מינימליים, ומחשב נייד לכל ילד. ועדת שמשון שושני העלתה סדרה של רעיונות שכרגיל איש לא יישם:

אגב, עניין המחשב הנייד לכל ילד (ולכל מורה) הוא משהו שאני מתנגד לו, לפחות בגילאים הצעירים. ילדים צריכים לתרגל כתיבה בכתב יד, בלי בודקי-איות ממוחשבים.
ועדת שמשון שושני 185427
בשביל זה צריך מורים שיודעים לבדוק איות.
ועדת שמשון שושני 185431
בשביל להצחיק באייל צריך מגיבים שיודעים קצת יותר מלאיית נכון את תגובתם.
ועדת שמשון שושני 185433
עניין המחשב הוא שטות אחת גדולה לדעתי. מה לדעתך יקרה כאשר תלמידי שכונות המצוקה או סתם מטומטמים יקבלו מחשב נייד יקר?
1. צניחה דרסטית במחירי מחשבים ניידים משומשים יום לאחר החלוקה כתוצאה ממכירה המונית של המחשבים (מה תעשה להם? תחתים אותם על טופס 1008?)
2. ריסוק המוני של המחשב על ידי תלמידים עצבניים סתם או עצבניים כי "המחזיק קפה" של המחשב כל הזמן נסגר פנימה ושופך את הכוס.

באמת נראה לכם סביר לתת כזה רכוש יקר לילדים במתנה? הרי על שולחן בכיתה הם לא מסוגלים לשמור! חוץ מזה, קודם כל שכולם ידעו לקרוא. אחר כך נדבר על מחשבים.
ועדת שמשון שושני 185935
בארה"ב יש תיכון אחד(אולי יותר, אבל אני יודע על אחד) שבו כל התלמידים לומדים בעזרת מחשבים ניידים ומקבלים את כל החומר דרך רשת אלחוטית שמותקנת בכל כיתה.
במיוחד למטרה זו פותח מחשב נייד עמיד במיוחד למכות מכל סוג שהוא, בשביל להרוס אותו צריך מאמצץ לא קטן בכלל (רצוי בעזרת אש)...
חוץ מזה הם גם עשו שהוא לא יוכל להריץ משחקים או להיכנס לאתרים פרונוגרפיים או אלימים באינטרנט
אבל אני בטוח שאת זה התלמידים למדו לעקוף תוך מספר שעות בלבד :)
ועדת שמשון שושני 185960
רגע, התלמידים בשכונות המצוקה מקבלים אישית כוס קפה לשולחן?
איפה נרשמים?
ועדת שמשון שושני 185436
מה מפריע לך בהקלדה במקום כתיבה? ובבודקי איות?
ועדת שמשון שושני 185458
שאני חושב שילדים צריכים לדעת לכתוב בצורה קריאה גם אם אין להם מחשב זמין באותו רגע. גם מבוגרים, למעשה. למרות שאני לא עומד בתנאי הזה מי יודע מה...
ועדת שמשון שושני 185466
כלומר כתב היד עצמו הוא מה שחשוב לך? זה באמת כל כך חשוב?
כך לדוגמא רופאים. באופן מסורתי הכתב שלהם היה מחורבן עד שעברו לשימוש במחשבים לכתיבת מרשמים ופורגנוזות ואין יותר כל בעיה.
דיסלקציה 185478
היה אמור להיות: "קח לדוגמא...".
ועדת שמשון שושני 185570
התחושה שלי היתה תמיד שרופאים כותבים בצורה בלתי קריאה כדי לשמור על עצמם מפני החולים ומפני בית המשפט. משהו לא קריא אפשר תמיד לפרש בדרכים שונות...

ובנוגע לכתיבה ביד, יש בזה משהו חשוב בפני עצמו, ביכולת הבסיסית של אדם לכתוב. לא נכון לשלול את היכולת הזו מהילדים.
ועדת שמשון שושני 185587
לא לשלול, בהז אני מסכים. אך אסור גם לשלול את היכולת להקליד בצורה עיוורת שהיא לדעתי הרבה יותר רלוונטית בימינו. לפטופ לכל ילד יעשה הרבה יותר טוב מאשר רע.
ועדת שמשון שושני 185588
בעיני זה יגרום יותר רע. יש ללמוד הקלדה עיוורת אבל לא פחות חשוב - לכתוב ביד.
אבל מעבר לזה, אם צריך לבחור איפה להשקיע כסף במערכת החינוך, יש דברים דחופים בהרבה.
ועדת שמשון שושני 185590
אני מסכים, אבל להגיד שלפטופ לכל ילד זה משהו שיפגע בחינוך של הילדים זה פשוט לא נכון. אמנם חשוב יותר לשפר את איכות ההוראה וכו' אבל לימוד בעזרת מחשב ואניטרנט פותח עולם שלם של אפשרויות, זהו לימוד יעיל יותר מהרבה בחינות.
הילדים בעלי המחשבים נחשפים להרבה יותר סוגים ופורמטים של אינפורמציה, ניתן להדגים להם מושגים מורכבים בעזרת אילוסטרציות מתוחכמות, את החומר הנלמד ניתן לחלק בצורה של טקסט כך שאת השיעורים ניתן יהיה לקדיש להבהרות, להעשרה ולדיון. מחשבים פותחים דלת למגוון רב של מקורות מידע, עם כל הכבוד לאינציקפלודיה אביב...
הייתי פעם בהרצאה של רייכמן (בצבא) בה הוא דיבר על המשמעות של שימוש בטכנולוגיות מסמכמים בעלי עומק (כמו HTML) בחינוך. התלמיד יכול לקבל רמות הולכות וגדלות של מידע עברו הנושאים אשר מעניינים אותו, ולא פחות חשוב: התלמיד יכול לקבל הסברים אלטרנטיביים לכל מידע שקשה לו להבין.

אבל הדבר שאולי הכי חשוב הוא שלימודים בעזרת מחשב, אם מעוצבים כהלכה, הם כל כך הרבה יותר מהנים ומעניינים מאשר שעות על גבי שעות של הכתבה איטית (זו בעצם תמצות כל החוויה התיכונית שלי - הכתבה איטית אחת ארוכה.)
ועדת שמשון שושני 185591
ראשית, קשה מאוד לקבוע סיבה ותוצאה. ילדים שיש להם מחשב הם ילדים אחרים (מבחינות סוציואקונומיות) מאשר אלה שאין להם מחשב. הגורם המסביר להישגים שונים קשור קרוב לוודאי לא למחשב אלא למכלול גורמים.

בנוגע לכל היתר, יש פער גדול בין התיאוריה לבין חיי המעשה. מחשב *יכול להיות* כלי נהדר. בפועל, ברוב בתי הספר שיש בהם מחשב (ככל שאני מכיר, כמובן) הוא רחוק מלשמש באופן המופלא שאתה מתאר. השימוש במחשב היפה כל כך בתיאוריה הוא בזבוז זמן בפועל, והעיסוק באפקטים ובטכנולוגיה בא על חשבון הקניית ידע פשוט. המחשב הוא טוב אולי כתוספת אבל הוא רחוק מלהחליף הוראה פרונטלית טובה.
ועדת שמשון שושני 185592
כשכתבתי ''הילדים שיש להם מחשב'' התכוונתי באמת לילדים תיאורתטיים תחת מעכרת חינוך ששמה דגש על לימוד בעזרת מחשב. מחשב ''יכול להיות'' עזר נפלא ללימוד אבל המרחק בין תיאוריה ומימוש הוא לא כשלון התיאוריה אלא אלו שאמורים למממש אותה. זה יהיה יום קר בגיהנום כאשר מערכת החינוך הישראלית תציב דרישה ליכולת לימוד בעזרת מחשב למוריה וכשיהיה תקציב למחשב איכותי לכל ילד. כל זאת, כאמור, לא אומר דבר על היות ''לפטופ לכל ילד'' נקודת מוצא חינוכית הרבה יותר טובה מהלימוד הידני של ימינו.
ועדת שמשון שושני 185596
במצב הנוכחי נראה לי שמחשב לכל ילד הוא נקודת מוצא גרועה יותר. העיסוק במחשב יסיח את הדעת מן העיסוק בחומר הלימודים, וגם ייתכן אשלייה של ''אנחנו מתקדמים''.
מחשב בכל כתה, מצנח בכל רכב 185595
הבן שלי לומד בכתה ה'. בכתה שלהם יש מחשב (הוא לא יודע למה; בכלל, היה קשה להוציא ממנו מידע על המחשב, כי הוא התחיל לצחוק בכל פעם שהעלתי את הנושא).

כמו כל דבר אחר, למחשב הזה יש יתרונות וחסרונות.
יתרונות: מי שיושב בנקודה מסויימת מאחוריו, מוסתר מעיני המורות.
חסרונות: לא משתמשים במחשב באף שעור (בשעור מחשבים הולכים למעבדת מחשבים); המורות לא יודעות להפעיל את המחשב (כלומר, להדליק רובן יודעות, אבל לא ברור להן לשם מה (ולדעתי - בצדק)); המחשב מיושן (Windows 95, הוא מעקם את האף); חלק מהמקשים עקורים ורק מי שיודע מה צריך להיות בהם יכול להשתמש במקלדת; אין חיבור לאינטרנט; "אפילו משחקים אין במחשב הזה".

אצל הבת (כתה ג') יש כמה הבדלים: המחשב בפינה ולכן אי-אפשר להסתתר מאחוריו; מותקנים עליו כמה משחקים (היא לא יודעת איזה, המחשב שלנו "יותר שווה"); לא צריך להדליק אותו לקראת השעור (כי הוא דולק מההפסקה - משחקים, כאמור). הצד השווה שבהם, גם אצלה לא משתמשים במחשב באף שעור.
מחשב בכל כתה, מצנח בכל רכב 185597
איזו התקדמות! לנו היה עמוד בכיתה כדי להסתתר מאחוריו. והיום הם מסתפקים במחשב. עוד יגיע דור שיוכל להסתתר מאחורי מטרונום או קלמר או חפיסת סיגריות.
ומה איתי? 185598
בכיתה שלנו (כיתה ו') המחשב מהווה חלק מהנוף בכיתה. אבל הוא חסר קלידים, ואף אחד לא הצליח להדליק אותו (ניסינו פעם אחת כשעברנו לכיתה החדשה).
ומה איתי? 185646
ניסיתם עם קצת נפט?
מחשב בכל כתה, מצנח בכל רכב 185623
בילדותי הרחוקה רחוקה, לא היה מחשב. כן, היו גם זמנים כאלה.
אם רצינו להסתתר מהמורה לא היתה דרך אלא לריב על מקום ישיבה בסוף הכתה.
אולם השנים שמצאו אותי עוזב את הפנקס לטובת המחשב, נתנו לי את השימוש באפשרות זו בעבודה, להסתתר מפני הבוס.
ללמוד או לשחק? 185654
כל אמצעי לימוד שיכול להפוך למשחק, יהפוך לכזה. ברירת המחדל של ילדים היא להנות - ורובם נהנים לשחק יותר מאשר ללמוד.
כמות ההשקעה שנידרשת ממורה כדי ללמד באמצעות מחשב היא מוגזמת, ודורשת מקצועיות רבה.
לדעתי חבל שהמורים יבזבזו זמן על ההתמקצעות וההתעסקות הזאת.

''התלמיד יכול לקבל הסברים אלטרנטיביים לכל מידע שקשה לו להבין''
תחליף 'הסברים אלטרנטיביים' ב-'אלטרנטיבה' וזה לדעתי מה שהתלמיד יידע בסוף.
פסימיות לא מבוססת 185687
לא כל מחשב יכול להפוך למשחק ומחשבים יכולים לאפשר רמה גבוהה יותר של שו''ב אחרי תהליך הלימוד (והתלמידים בכלל). הטענה האמיתית שלך היא בעצם שהלימוד האפקטיבי ביותר שיכול להיות הוא רק ע''י ספר מחברת ומורה, לדעתי זו סתם פסימיות לא מבוססת.
פסימיות לא מבוססת 185696
ווי נט יוצאים בפרויקט אנציקלופדיה ברשת, חודשיים ראשונים ללא תשלום, שחר סמוכה על הפרויקט:

האנציקלופדיה:http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-1361,00.html
פסימיות לא מבוססת 185697
"האנציקלופדיה העברית הראשונה"?

ומה זה?
פסימיות לא מבוססת 185699
עם כל הכבוד לויקיפדיה, אולי תקרא על ממדי הפרויקט והעבודה המקצועית תגלוש ותשווה?
אבל ראשית דבר תגלוש לתגובה שלי ותבדוק אם כתבתי האנציקלופדיה *הראשונה*?
פסימיות לא מבוססת 185700
סליחה, תקפת את שחר סמוכה.
זה בסדר.
פסימיות לא מבוססת 185760
האנציקלופדיה של ווי-נט בכלל אינה אנציקלופדיה - היא לקסיקון.
פסימיות לא מבוססת 185774
מה ההבדל בין השניים?

(ושאורי לא יקפוץ! אני יודע לחפש במילון, רק מתעצל)
פסימיות לא מבוססת 185792
Main Entry: en·cy·clo·pe·dia

Etymology: Medieval Latin encyclopaedia course of general education, from Greek enkyklios + paideia education, child rearing, from paid-, pais child – more at FEW
Date: 1644
: a work that contains information on all branches of knowledge or treats comprehensively a particular branch of knowledge usually in articles arranged alphabetically often by subject

Main Entry: lex·i·con

Inflected Form(s): plural lex·i·ca /-k&/; or lexicons
Etymology: Late Greek lexikon, from neuter of lexikos of words, from Greek lexis word, speech, from legein to say – more at LEGEND
Date: 1603
1 : a book containing an alphabetical arrangement of the words in a language and their definitions : DICTIONARY
2 a : the vocabulary of a language, an individual speaker or group of speakers, or a subject b : the total stock of morphemes in a language
3 : REPERTOIRE, INVENTORY

כך במילון וובסטר. אני חושבת שההבחנה העממית בין השניים נוגעת לעניין ההרחבה - לקסיקון פחות מורחב בתיאור הערכים מאנציקלופדיה.
ועדת שמשון שושני 185622
אני מסכים איתך במלוא מאת האחוזים.
גם אחרי שנות מחשב רבות, שהפכו אותי לאלוף בעל שם בהקלדה עיוורת, אני עדיין לא מוותר על פנקסי ורואה בו נקודת מוצא לכל.
ברם, נראה לי כי אנו משתייכים לדור ישן, הולך ונעלם.
ועברֵת 185594
"באופן מסורתי" - tradionally.

תחליפים עבריים - מימים ימימה, עד ימינו אנו, בעבר.
מיומנויות מוטוריות 186082
הכתיבה אינה המיומנות היחידה הנמצאת בסכנת הכחדה.
כך למשל הדוגמאות הפשוטות והיומיומיות של קריאת שעון מחוגים ‏1 או קשירת שרוכי נעליים. כיום, לכל ילד יש שעון דיגיטלי ונעליים עם וולקרו.

1 ופעם ידעו לקרוא שעון שמש.
מה זה וולקרו? 186088
מה זה וולקרו? 186091
סקוץ'.
מה זה וולקרו? 186188
צמדן.
מיומנויות מוטוריות - מה הקשר 186134
על קשירת שרוכים והתפתחות ילדים :
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186203
כתבה נוספת מעלה את הבעיתיות הנובעת מהדרדרות יכולת חישול החרבות, בקרב תלמידי תיכון.
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186207
האם אתה מתכוון שחישול חרבות הייתה בעבר מלאכה יומיומית נפוצה כמו צחצוח שיניים נניח, וכל ילד וילדה עסקו בה באופן יומיומי מגיל 6 ומעלה?
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186208
ברור שלא. בתקופה בה היה נהוג חישול חרבות, צחצוח השיניים לא רק שלא היה מלאכה יומיומית נפוצה, הוא אפילו לא היה משימה ביאנלית נדירה.
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186209
סופסוף אחד שמבין בימי ביניים.
ומה דעתך שלך על כך שילדים פטורים יותר ויותר מכל התעסקות מוטורית שאיננה קשורה בלחיצה על מקש או מתג.
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186215
"ילדים פטורים יותר ויותר מכל התעסקות מוטורית שאיננה קשורה בלחיצה על מקש או מתג"?
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186216
אכן.
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186221
נתונים מוצקים או תחושת בטן?

_______
דיסכלייזמר: אין בשאלה תמימה זו כל אמירה ולו ברמז כנגד תחושות בטן.
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186341
בטן מוצקה.
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186211
לאו דווקא חישול חרבות (חרב מוצלחת נשמרת ליותר מיום אחד), אבל הכנת נשק מתכלה (כמו חצים רעילים‏1 למשל) נראה לי כמו משהו שדי צריך לעסוק בו שוב ושוב. גם נראה לי שלימדו את המלאכה כבר מהגילים הצעירים.

(אבל מה הקשר של היומיומיות לכל העניין? למי שאין שרוכים בנעליים, אין צרות יומיומיות עם שרוכים).

________
1 פינת מצוקות התרגום של אביב: איך אומרים blowgun בעברית? אני מכיר מהילדות את המילה "פופו". יש מילה אחרת? (מורפיקס אומר לי "רובה נשיפה". אם הוא לא יודע, עדיף כבר שהוא לא יענה, כמו שהוא עשה עם ה-SPIRE).
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186212
___________
בבילון מציע בנוסף את "מרסס"
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186220
blowgun זהו הכלי המשמש ל blowjob?
כמעט מצחיק. 186222
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186239
או ''טוטו'' (בשורוק).
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186315
טוּטוּ (מקורו Two Two) - זהו רובה (או אקדח) זעיר קוטר ("0.22), אבל נשק חם לכל דבר.
רובה היורה קליעים בעזרת לחץ אויר נקרא "רובה אויר". אין לי מושג אם זה מה שנקרא באנגלית blow gun
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186319
אולי, אבל טוּטוּ הוא גם גליל קשיח וחלול בקוטר של כסנטימטר שלתוכו אפשר להכניס מיני כלי משחית כמו נייר (מוטב לעוס קצת), ולשגר את אותם גופים בעזרת נשיפה לעבר המטרה המיועדת.

איפה היית כשהיית ילד?
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186320
אותו גליל קשיח (צינור מרירון בפי החשמלאים) שימש אותנו הן לירי פירות האיזדרכת, והן לירי חיצי ניר. אצלנו זה נקרא פופו.
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186321
כן, והתחמושת נקראה טילים (במלעיל) במקרה של חיצי הניר, וגולגלך זהו השם היחיד המוכר לי לפרי האיזדרכת.
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186385
אצלנו זה נקרא טפואינג.
אצלנו טפו-טפו, ופירות האזדרכת - גולגולים 186403
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186324
תגובה 186239
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186326
בסדר, אז אצלכם דיברו בשפה מעוותת.
אצלכם בטח גם לסִיחִים באופניים קראו "שפיצים", ולבלורות קראו "ג'ולות"(1). (ואתם גם לא יודעים איזה צד של המטבע הוא טוּר ואיזה יָאס).

__
(1) או יותר גרוע - גוּלים
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186329
סיחים באופניים?! מה זה, רכבתם על מנגל?
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186330
<מביט סביב> מישהו פה מבין את השפה שלו? אוח... מה הייתי נותן עכשיו בשביל איזה דג באוזן.
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186335
דג באוזן?
זה מזכיר לי את הקיבוצניקים שאומרים "דובונים באף". אצלנו זה היה פשוט "מוכתה".

קִראו לדברים בשמם!
דג בבל 186339
כזה ששמים באוזן ומתרגם את כל מה שאומרים לשפתו של בעל האוזן. (הדג הזה משמש גם כהוכחה שאין אלוהים)

מהמדריך לטרפיסט בגלקסיה של דאגלס אדמס.
דג בבל 186340
אה, תודה. עוד יצירה מוערכת-ביתר שהפסקתי לקרוא באמצע.

(נכנסת לבונקר).
ומה תעשי בבונקר? 186344
אני ממליץ על המדריך לטרמפיסט בגלקסיה, שלא יהיה לך משעמם.
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186386
או סמיחטה או סמארק או גולגלכים
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186402
סמארק לנוזל, דובים למוצק.
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186405
סמארק הוא סתם יריקה מעלה קצף, ואין מקורו במערות האף.
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186455
הממ... אלו אבחנות קצת מעודנות מדי. אצלנו זה היה הרבה יותר נזיל (תרתי משמע) ובכל זאת, אם אני זוכר נכון, החלוקה הייתה כדלקמן:
א. חנונה – לעתים רכה, לעתים קשה, אך תמיד צהבהבה ירוקה.
ב. טפו – יריקה, רוק (כן, גם רוק).
ג. מוחטה – יריקה עסיסית ביותר, אבל גם נזלת (במצבה הנוזלי).
ד. סמיחטה – אותה הבוגרת והעסיסית של המוחטה. ממגדנות גרונם של מעשנים כבדים לעת בוקר.
ה. נוזלת – נזלת במצבה הנוזלי.
ו. גושים – גושים מוצקים.
ז. גולגלכים – גושים מוצקים.
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186392
אני אני מבין! אפילו לא ידעתי שיש שפה אחרת (טוטו?! טפואינג?! לירות פיסות נייר לעוסות ולא חצים מנייר עשויים היטב‏1? מזה זה?).

______
1 אני נהגתי אפילו להוסיף סיכות בקצה של החצים ולירות אותם על מטרות ועצים, אבל אל תנסו את זה בבית וגם נא לדאוג להרחיק ילדים מהתגובות שלי.
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186334
ירושלמי סיפר לי שהוא קיבל סטירה ממוכר בקיוסק כשהוא ביקש מציצה ‏1.

1 סוכריה על מקל
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186336
לעומתו מוכר הפלאפל בקניון אלונים נעזר בשרותי התרגום של הח''מ, כאשר חייזרית שאלה אם יש לו מנה באש תנור.
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186338
תגובה 186330
אם יש לך דג, תביא גם לי.
מילון ירושלמית-עברית קצר 186351
בלורות -> גולות
עג'ואים -> גוגואים
אש תנור -> לאפה
מציצה -> סוכריה על מקל
אבי-יויו -> שק קמח
שאשא‏1 -> פולה
בטח יש עוד ששכחתי.

1 נהוג גם במקומות אחרים, אני שמעתי גם על חיפה ונתניה.
מילון ירושלמית-עברית קצר 186355
בלורות זה בחיפאית, בירושלמית זה בנדורות.
מילון ירושלמית-עברית קצר 186363
חידת טריוויה: איפה נקרא המשחק Class בשם המצויין "מַחְלֵק"?
מילון ירושלמית-עברית קצר 186372
ואיפה קונים ליקריץ ? ומי מעדיף במבליק ? והאם שוש הוא גם סוס ?
מילון ירושלמית-עברית קצר 186364
פולה = ?
מילון ירושלמית-עברית קצר 186369
פולה - Fo-La (ש"ע)

כשיש לך הרבה ממשהו, ואתה זורק את זה באוויר וכל מי שסביבך יכול לקחת.

"אתמול ישעיהו עשה פולה על כל הקלפים שלו של 'חבורת הזבל'. תפסתי את 'מתי פלגמטי' ואת 'יואל סובל'."
מילון ירושלמית-עברית קצר 186371
"קולולושה"?
מילון ירושלמית-עברית קצר 186374
וואלה, גם על זה שמעתי.
מילון ירושלמית-עברית קצר 186382
בתלמודי התורה של בני-ברק קוראים לזה ''הפקר פטרושקה''.
מילון ירושלמית-עברית קצר 186387
אצלנו קראו לזה גולולולוש... אצלנו = אשדודית.
כמו כן, מעניין אם גם אחרים כינו את:
משחקי הגוגואים הנפוצים ביותר: בור יהודי ובור ערבי (בור יהודי זה הפושט, בור ערבי זה הקשה).
משחקי ג'ולות: גצ', מור.
סוגי ג'ולות: קובואית, אינדיאנית, פרפרית, חלבית, נחשית, בומבילית, קטנה (במילעיל), צלפית, חרסינית, ברזלית וכמובן (עיקר מניינו ובניינו של האוסף שלי) פושטית.
מילון ירושלמית-עברית קצר 225822
מעניין שרוב המילים כאן הן גם חלק מן הדיאלקט האשקלוני. נעים להזכר.
מילון ירושלמית-עברית קצר 186393
?

אני מכיר את המילה - ששה (SHA-SHA). זה היה מצחיק במיוחד ליד זירות גוגואים (ששה בגוגו).
מילון ירושלמית-עברית קצר 186394
אתה מתקטנן איתי על איות?

תגובה 186351
מילון ירושלמית-עברית קצר 186397
חלילה! סתם פספסתי את התגובה.
מילון ירושלמית-עברית קצר 187512
שאשא של גוגים תפס גם בקריות בשנות השיבעים
מילון ירושלמית-עברית קצר 187700
המקום (והזמן) בו אני שמעתי את זה, היה בקריות בשנות השמונים.
מילון ירושלמית-עברית קצר 187845
וגם בהרצליה, בי''ס ברנר וחט''ב הנגיד.
מילון ירושלמית-עברית קצר 187868
ובמילים אחרות - ביטוי גנרי חסר ייחוד.
מילון ירושלמית-עברית קצר 186401
"עוּפי עוּפי", גורסים ילידי שכונות הכרמל של חיפה הגרים איתי בבית.
אוריה OR-YAH 186469
מילון ירושלמית-עברית קצר 186474
בזבזת עלי דוגמה. אצלנו היו עושים קולולוש (=פולה) במפיות נייר (או בזהבים ‏1 ).

1 עטיפות של ממתקי בונבוניירות.
איזה ירושלמי שאלת? 187088
כי אני זוכר שקראו לזה ''קולולולו'' (ע''ש הסוכריות שזורקים בברמצוות וכאלה).
מילון ירושלמית-עברית קצר 186438
מאשר: בנתניה, "שאשא".
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186468
סיחים? אולי סילקים?
עפ''י הכתבה - אין קשר. 186781
סילקים? למה מה, אני ירושלמי?
סיחים, בהחלט - שיפודים.
אגב, ובלי קשר, סבתא שלי כינתה מסרגות בשם "שיפודים". בשבילי שיפודים היו מה שמשתמשים בו על מנת ליצור עיניים, בדרך לסוודר, וסיחים, כאמור, מה שמחבר את החישוק של גלגל האופניים לציר. הרעיון להשחיל בשר (על אלו או על אלו) בא בשלב הרבה יותר מאוחר (בצבא היינו משפדים בשר על החוטר של העוזי - נסו ותהנו).
*נייד* ?! 185439
לא הבנתי את עניין המחשב הנייד.

עד היום הבנתי את סלוגן ה "מחשב לכל ילד" כ "חדר מחשבים מושקע ומעודכן יחסית, בכל ביה"ס ביחס סביר של 10-20 תלמידים למחשב, עם סביבת עבודה שזוכרת את התלמיד (כלומר roaming users)". בערך. משהו סטייל easy everything, רק בלי לכלוך של מקדונלדס על המקלדת.

מחשב *נייד* לכל תלמיד לא נשמע לי כמו משהו שמעבירים מתלמיד לתלמיד... זה נשמע כמו ניסיון כן ואמיתי להחליף באופן סופי את הילקוט במחברת אלקטרונית. מעבר לעובדה שזה שטויות, כי אני היום כסטודנט עם הרבה רקע וניסיון במחשבים לא מסוגל להיפטר מהנייר, זה יעלה למערכת בערך פי כמה מאות מאשר חדרי מחשבים בית-ספריים מוכרים...

אפילו אם ירצו להציב מחשב על כל שולחן לימודים, שזה עדיין נותן יחס של פחות מ1 ל 1 בין תלמידים למחשבים, עדיין הסכום יצא מטורף, ולא נשמע לי כמו משהו שהמערכת תעמוד בו.

אז למה בדיוק התכוונו עם המחשב הנייד לכל ילד ? כי אם זו הכוונה אז רק אידיוט יחשוב שהיא ברת-מימוש, מה שלפי דעתי רומז לסתם סלוגן פופוליסטי (כי לא נראה לי שמי שהגה את זה עד כדי כך אידיוט).
אגב laptop 185502
מה קורה לו כשאתה קם?
  הופך ל-floortop, אם לא נזהרים. • כליל החורש נאורי

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים