בתשובה לרן בר זיק, 03/04/01 19:09
מהומה רבה 20415
רן,
מצב היצירה הרוחנית כמוצר שיווקי איננו פנומן מודרני
משום שכבר לפני מאה וחמישים שנה חשף אותו קארל מרקס
ככזה, כפי שהגבתי למעלה.
מהומה רבה 20418
נכון, אתה צודק במאת האחוזים.
אבל רציתי להוסיף ולומר שהתופעה של שיווק ספר כמוצר צריכה *טהור*, ובמיוחד שיווק אגרסיבי למוצר בינוני בהחלט הוא דבר שהפתיע אותי לחלוטין, ולא רק אותי, אולי מכאן ההתמרמרות הגדולה כנגד הארי פוטר שהוא באמת ספר שאינו מזיק, אך הוכיח לי ולאחרים כמה קל לתמרן את דעת הקהל וליצור היסטריה המונית סביב... שום דבר בעצם.
מרקס חשף זאת לפני מאה וחמישים שנה, אך אני וחבריי חווינו זאת במלוא העוצמה רק עכשיו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים