בתשובה לאפופידס, 15/03/04 17:10
מילים, משמעויות ומעשים 205539
לדעתך המסר הוא ברור. גם לדעתי המסר הוא ברור. אביא שוב את הציטוט ולא אוסיף: "האיסלאם יחזור לאירופה ככובש וכמנצח, לאחר שגורש ממנה פעמיים. הפעם, הכיבוש לא יהיה באמצעות החרב, אלא באמצעות ההטפה והפצת האידיאולוגיה".
קרדאווי, ההמשך 205556
נוסח מעט יותר מפורט ופסקי הלכה נוספים מופיעים ב http://www.intelligence.org.il/sp/var_h/genocide.htm ומתוכו:
ברוח דומה פרסם (אפריל 2003) השיח' יוסוף קרדאווי, מחשובי
פוסקי ההלכה בעולם המוסלמי, פסק הלכה הקובע כי חרף תחושת המרה
השחורה והפסימיות השוררת אצל מוסלמים רבים כיום, האסלאם ינצח,
ישתלט על העולם כולו ואחד מסימני הניצחון יהיה כיבוש רומא
בירת איטליה בידי המוסלמים. כיבוש אירופה והבסת הנצרות
יתאפשרו, בראייתו, באמצעות הפצת האסלאם בתוך אירופה עד אשר
יהיה בכוחו של האסלאם להשתלט על כל היבשת. קרדאווי קובע, כי
"סימני הישועה הרבים ברורים כשמש ונחרצים לפיהם העתיד שייך
לאסלאם, וכי דת זו של אללה תנצח, בזכותו של אללה, את כל
הדתות". קרדאווי מבסס קביעתו זו על מסורות אסלאמיות המביאות
מדבריו של הנביא מוחמד לפיהם אחד מסימני הגאולה באסלאם יהיה
כיבוש העיר קונסטנטינופול (איסטנבול) ולאחריה כיבוש העיר
רומיה (רומא). ובלשונו של קרדאווי: "ורומיה היא העיר שאנו
מכנים אותה רומא בירת איטליה. העיר הרקל [קונסטנטינופול]
נכבשה בשנת 1453 בידי הצעיר העות'מאני בן ה – 23 מוחמד
איבן מוראד הידוע בכינויו מוחמד הכובש. ועתה נותר כיבוש העיר
האחרת רומיה [קרי- רומא] ולכך אנו מייחלים ובזה אנו מאמינים.
משמעות הדברים – האסלאם יחזור לאירופה פעם נוספת ככובש
וכמנצח לאחר שגורש ממנה פעמיים... אני סבור, כי הפעם כיבוש
[אירופה] לא יהיה באמצעות החרב [קרי – בלחימה] אלא
באמצעות ההטפה ו[הפצת] האידיאולוגיה [האסלאמית]... כיבוש
רומיה [רומא] והתפשטות האסלאם עד שיגיע לאזורים בהם מגיע
הלילה והיום [קרי – העולם כולו] ועד אשר יכלול את המזרח
והמערב הם תוצאה של זרע שנשתל ותחילת חזרת הח'ליפות ההולכת
בדרך הישר [האסלאם] והמתבססת על דרכם של הנביאים... [הח'ליפות
האסלאמית] היא הראויה להוביל את האומה אל מחוזות הניצחון...".
סוף ציטוט.

ובכן, בנוסח זה אין פסילה מוסרית של דרך החרב ואף לא טענה עובדתית שדרך השלום תהיה זו, אלא רק הערכה עתידית לא מחייבת.

בנוסף, הוא ממליץ על ביצוע פיגועי התאבדות, כפי שניתן ללמוד מ http://www.knesset.gov.il/library/heb/docs/sif019.ht... :
יוסוף אל קרדאווי, פרסם מאמר, שבראשו הפסק
שאינו משתמע לשתי פנים: "מבצעי התאבדות בפלשתין
הכבושה מייצגים את אחת הצורות הנעלות ביותר של הג'יהאד לשם
אללה...לכנות מבצעים אלה פיגועי התאבדות יהיה מוטעה ומטעה.
אלה מבצעי הקרבה וגבורה, וכמו מבצעי מות קדושים גם הם מנותקים
לחלוטין ממושג ההתאבדות. המתאבד נוטל את נפשו הוא. אבל זה
שמדובר בו כאן, הורג את עצמו למען דתו ועמו"
סוף ציטוט.

ועתה חבר אחד ועוד אחד.
יואל 205560
יואל 205568
תודה על ההפנייה וברכות לסנונית על האתר החדש והמגניב.
אגב, לא יואל אלא אֶפּוֹפִידֶס (רק פ' ראשונה דגושה) הוא שמי, ובחיבה - אָפּוּ. אך אם מוסיפים אות אחת...נעזוב.
מדוע בעצם הפנית אותי לשם?
יואל 205569
נדמה לי שהמפנה כתב "יואל" כי הפנה אותך לספר יואל. אולי מישהו עם סבלנות יפרשן לנו את ההפניה, עם זאת?
שניים תרגום 205572
שמתי לב לזה, פשוט היה לי מצב רוח שטותי. בואו נקווה כולנו שזה עבר (:
ניתן לפרש את הקטע כ"אנחנו לא יותר טובים מהם, הרי גם אנחנו רוצים להכנס באם-אמא של הגויים, הנה, כתוב!" ואפשר כ"אל תדאגו, בסוף אלוהים יעזור לנו לקרוע לערבים את הצורה ויהיה סבבא, הנה, כתוב".
יואל 205574
אאל''ט, אני לא חושב שיש צורך בפרשנות. ניסו להראות לנו שגם בספר הספרים ניתן למצוא דוגמאות לשגעון גדלות ורצונות כיבוש. מדוע מישהו חושב (אם מישהו חושב) שזו ביקורת על משהו שאמר אפו, אינני יודע.
יואל 205576
פירוש נוסף:
יואל 205573
וְהָיָה בַיּוֹם הַהוּא יִטְּפוּ הֶהָרִים עָסִיס, וְהַגְּבָעוֹת תֵּלַכְנָה חָלָב, וְכָל-אֲפִיקֵי יְהוּדָה, יֵלְכוּ מָיִם; וּמַעְיָן, מִבֵּית יְהוָה יֵצֵא, וְהִשְׁקָה, אֶת-נַחַל הַשִּׁטִּים. יט מִצְרַיִם, לִשְׁמָמָה תִהְיֶה, וֶאֱדוֹם, לְמִדְבַּר שְׁמָמָה תִּהְיֶה; מֵחֲמַס בְּנֵי יְהוּדָה, אֲשֶׁר-שָׁפְכוּ דָם-נָקִיא בְּאַרְצָם. כ וִיהוּדָה, לְעוֹלָם תֵּשֵׁב; וִירוּשָׁלִַם, לְדוֹר וָדוֹר. כא וְנִקֵּיתִי, דָּמָם לֹא-נִקֵּיתִי; וַיהוָה, שֹׁכֵן בְּצִיּוֹן. {ש}
יויו גם. 205577
נו, אז לפני 3000 שנה גם היהודים היו כאלה. וגם לנוצרים היה קטע דומה כשהם עוד היו קטנים וטיפשים. אבל הצרה עם המוסלמים היא, שהם מדברים ככה עד היום!
בוש הצלבן כבש את עירק ואפגניסטן 205792

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים