בתשובה לאלון עמית, 16/04/04 11:17
לא מתלהב 212293
בטיחות, כפי שנראה לי שמצטיירת לנהג הפרוע, פירושה ''תעשה איזה שטויות שאתה רוצה, לא ייגרם לך נזק של ממש''. בעוד שהשדרוג הטכנולוגי הזה פירושו ''לא ניתן לך לעשות מה שאתה רוצה, אבל העיקר שלא ייגרם לך נזק''. אנשים יקנו, אבל פחות.

נכון, הממשלה צריכה לעודד. אני סתם מנסה לציין שגם אם יהיו לך המהנדסים המוכשרים בתבל בתעשיית הרכב, לא עושה רושם שהתחום הזה יתקדם בלי דחיפה מבחוץ.
לא מתלהב 212298
אני לא בטוח שהנהג הפרוע הוא הצרכן המייצג (אם כי אם לשפוט לפי חלק מהפרסומות לרכב בארה''ב, הוא צרכן חשוב, למרבה האסון.)
לא מתלהב 212300
במקרה הזה, הנהג הפרוע הוא הפקטור. הנהג הזהיר, זה שהמכונית לא תצטרך ממילא לרסן אף פעם, לא יחליט אם לקנות או לא לקנות מכונית בהתחשב בכך שיש בה מנגנון ריסון, אלא אם הוא פוחד מעצמו בצורה מוגזמת, ו/או חושש שמישהו ישחק לו עם הבלמים. אבל אז הוא כבר לא "הנהג הזהיר" אלא "הנהג הפראנויד", והם יותר נדירים מה"נהג הפרוע", נדמה לי.
לא מתלהב 212302
אני הייתי קונה, ואני לא פאראנואיד (למרות שאני יודע שרודפים אחרי!).
לא מתלהב 212307
אוקיי, למה היית קונה? במה המכונית הזו עדיפה על מכונית שזהה לה בכל אספקט אחר, פרט למחיר, כמובן?
לא מתלהב 212463
אני ארגיש יותר בטוח לנהוג בה (באמת), והרבה יותר בטוח לתת לילדיי את המפתחות (עוד איזה שש-עשרה שנה).
לא מתלהב 212468
בסדר, את טיעון הילדים אני מוכן לקבל. אבל זה משאיר אותנו עם "בעלי הילדים" ו"הלא בטוחים בעצמם", לעומת "הפרחחים". מי הסטטיסטיקאי שיבוא ויעשה סדר בבלאגן ויגיד איזו קבוצה חשובה יותר?
לא מתלהב 212478
למה "לא בטוחים בעצמם"? אני נוהג בביטחון ובניחותא. אבל זה לא העניין, אני מסכים שהרבה אנשים יימנעו מלקנות רכב שמנטר את המהירות שלהם - אלא אם לא תהיה להם ברירה. והכי טוב, כמו שכתבתי קודם, זה רכב ש*מגביל* את המהירות שלהם.

וקשה להניח שיימצא הסטטיסטיקאי שיוכל ממש לעזור לך.
לא מתלהב 212568
אפשר גם לחייב התקנת רכיב כזה כתנאי למתן רשיון רכב לנהג צעיר (מתחת לגיל 24).
לא מתלהב 212666
יותר אהבתי את הרעיון של עדי סתיו <דמיין קישור>, עם הפרמיה של הביטוח.
לא מתלהב 212325
הנהג הזהיר משאיל את הרכב לבן שלו.
לא מתלהב 212330
יש אמצעי מכני שיכול לחסוך יותר תאונות (לפחות בארצות-הברית): קופסא שתמנע נהיגה בשכרות, למשל על-ידי מבחן של מהירות התגובה לפני שהמנוע נדלק. משום מה יש רתיעה מכפיית התנהגות נאותה באמצעים טכניים (מישהו שואל את עצמו למה המכוניות שלנו יכולות בכלל להגיע ל- 150 קמ"ש? ומדוע מד המהירות מסודר כך ש- 110 קמ"ש היא מהירות סולידית, באמצע הדרך בין המינימום למקסימום?)
לא מתלהב 212410
כי במדינות מתוקנות-תחבורתית כמו גרמניה, אין הגבלת מהירות בכבישים המהירים, ונוסעים בהן ככל אשר יאפשר הרכב.

בישראל זה כמובן בלתי אפשרי. דוגמה: אני נוסע לי בחוצה ישראל ב-‏155 קמ"ש, מאחורי קילומטרים של נתיב ריק. אני נוסע במסלול השמאלי. לפני, במסלול הימני, מתקרב רכב ב-‏110 קמ"ש לרכב ב-‏100 קמ"ש. בלי להסס הוא מאותת שמאלה ועובר לנתיב שלי. אצלי זה אומר בלימה מ-‏155 ל-‏100, שבטווח שבינינו זו בלימה מהירה מאוד. כאמור, הנתיב מאחורי ריק לגמרי, אז אם הוא היה מחכה 12 שניות על 100 קמ"ש (במקום 110), הייתי עובר אותו והיה לו ים זמן לעקיפה. אבל *לחכות זה לא אופציה*. ב-‏65 הק"מ של חוצה ישראל, התופעה קורית לי אגב פעמיים שלוש בנסיעה.

ואגב, דובי, תשמח (כמוני) לדעת שלפי שיטת הניקוד החדשה, מקבלים הזמנה למשפט רק החל מ-‏40 קמ"ש מעל המהירות המותרת. זה אומר שהגבלת המהירות עודכנה: 150 בחוצה ישראל, 140 בכביש 1. ההגבלות בתוקף לרוכשי כרטיסי מהירות (speeding tickets) בשווי 750 ש"ח ובכפוף לתקנון מבצע "יותר נקודות 2004".
לא מתלהב 212447
האם אתה מכיר עוד מדינה מתוקנות או לא מתוקנת למעט גרמניה, שבה אין הגבלה על המהירות בכבישים המהירים ?
לא מתלהב 212487
לגבי כבישים ללא הגבלת מהירות כלל – אני לא מכיר מקומות נוספים. אבל הגבלות המהירות הן בד"כ גבוהות משמעותית מאשר אצלנו (110-130).
לא מתלהב 212489
עד כמה שזכור לי ממסעותיי, בצרפת זה 130 באיטליה 140 , וזה לא כל כך רחוק מהמגבלה בכביש שש.
אבל איש לא מקפיד שם על כך.
בארצות הברית נדמה לי שההגבלות בדרך כלל יותר חמורות. פעם גם שם היה מותר לטוס, אבל בעקבות איזה שהוא משבר דלק הם הקטינו את המהירות ואיך שהוא זה נשאר כך.
לא מתלהב 212501
בעקבות משבר דלק לא בטוח שצריך להקטין את המהירות, מה שבטוח זה שצריך להשבית את המכוניות האמריקאיות (הטנקים הקטנים).
לא מתלהב 212560
הייתי כבר פעם שותף לדיון באייל שבו הראתי שבנסיעות מהירות התנגדות האוויר היא המרכיב העיקרי בצריכת הדלק, והמרכיב הזה גדל ביחס למהירות בריבוע. כלומר אם אתה נוסע במהירות 130 במקום 90 קמ"ש אתה מגדיל את צריכת הדלק בגין המרכיב העיקרי הזה פי שניים.
לכן שבודאי יש קשר בין הקטנת המהירות ומשבר הדלק.
לא מתלהב 212607
אני לא חולק על מה שאמרת. אבל זה לא הנתון היחיד: כמה עולה "שעת דלק" מול "שעת עבודה/פנאי"?
לא מתלהב 212616
זה לא משנה, כשדלק הוא משאב נדיר יותר מאשר עבודה/פנאי.
לא מתלהב 212621
לא אמרתי שאי אפשר לשקלל את בעית הנדירות במחיר.
לא מתלהב-ולא מדויק. 216096
חצי נכון. צריכת הדלק אמנם גדלה בערך פי שתיים במעבר מ-‏90 ל130 קמ"ש אבל זמן הנסיעה מתקצר (באופן ליניארי אמנם) ולכן צריכת הדלק אינה כפולה. יתרה מזאת, יעילות מנוע בנזין הינה משתנה מורכב למדי התלוי במהירות ובעוד אלף ואחת גורמים. אי לכך ובהתאם לזאת, קיימת מהירות אופטימלית אחת עבור נסיעה בצריכת דלק מינימלית. (ברכב נוסעים מודרני עומדת מהירות זו בערך על 100-120 קמ"ש)
לא מתלהב-ולא מדויק. 216116
צריכת הדלק גדלה בערך פי שתיים במעבר מ-‏90 ל130 קמ"ש: בליטר לק"מ או בליטר לשניה?
בליטר לקילומטר 218865
בליטר לקילומטר 219153
למי שלא קלט את מטרת השאלה בתגובה 216116 הרי התשובה בתגובה 218865 מבהירה כי הנאמר בתגובה 216096 אינו ממש(1) נכון.

__
(1) ייתכן שצריך להפוך את הסדר.
נכון שלם 218863
אנרגית החיכוך (או במלים אחרות: כמה דלק אנו שורפים בגלל החיכוך) ערכה כגודל כוח החיכוך כפול המרחק (בדיוק), ואנחנו מדברים, כמובן, על השוואה בין מקרים בהם המרחקים שווים, כי מטרת הנסיעה היא להגיע מנקודה א לנקודה ב.
לא מתלהב-ולא מדויק. 218866
גם הערתך בקשר ליעילות המנוע אינה נכונה, אבל אין לי עניין כרגע להיכנס להסברים.
נדמה לי שאיטליה 212491
לא מתלהב 212704
במונטנה (ארה''ב) מותר לך לנסוע במהירות ''סבירה וזהירה'', לא רק בכבישים מהירים אלא בכל הכבישים הבינעירוניים - לפחות לרכבים פרטיים בשעות היום (למשאיות ובלילה הם בכל קובעים גבול). אבל הכבישים שם די ריקים, והאנשים שם די מוזרים.

כשנהגתי בגרמניה הרגשתי יותר בטוח ונוח על הכביש, מבחינת התנהגות הנהגים האחרים, מאשר בארץ (זה לא קשה) ופחות מאשר בבריטניה (גם זה לא קשה), אבל גם פחות מאשר באוסטריה ובשווייץ. מכיוון שאני לא חושב שאמורים להיות הבדלי מנטליות משמעותיים בין האוסטרים לגרמנים, אני נוטה לתלות את ההבדל בכך שבאוסטריה יש מגבלת מהירות. גם אם אין הרבה שרוצים מתוך ספורט לנסוע במהירויות מטורפות, יכול להיות שהשוני הגדול יותר במהירויות בין הרכבים האיטיים למהירים בגרמניה מסבך את החיים מבחינת בחירת נתיבים.
לא מתלהב 212714
אני נהגתי בכל המדינות האירופיות שהזכרת (וגם באירלנד איטליה, דניה נורוגיה ושבדיה). ישנם הבדלים משמעותיים בצורת הנהיגה בין המדינות האלה וישראל (1), אבל לא הצלחתי להבחין בהבדלים בתוך המדינות האלה עצמן, ואיני זוכר שבגרמניה חשתי פחות בנוח מאשר בשכנותיה.
אני חושב שבאיטליה המהירות הממוצעת בכבישים המהירים דומה לזאת שבגרמניה למרות שיש שם הגבלה בחוק.
באירלנד חשתי פחות בטוח, אבל זה לא היה בגלל התנהגות הנהגים אלא בגלל השילוב בין הנהיגה בצד שמאל והכבישים המאד צרים.

(1)במיוחד אופן השימוש בנתיבים. אני חושב שצריך לשלוח לשם כל נהג שלנו לקורס מעשי.
לא מתלהב 529365
''רכבים''... ברר.. יציר לשוני וולגרי.
לא מתלהב 529369
זה ציטוט מודע?

תגובה 526960
לא מתלהב 529390
ציטוט מודע, אבל של אברהם חטף־פתח, לא של אלון נחשוני.
לא מתלהב 529370
למה וולגרי? מוזכרים בתנ"ך, ועוד בצירוף אזהרה נגד צריכת אלכוהול.
לא מתלהב 212496
תן לחברות הביטוח לגבות פחות עבור רכבים שהותקן בהם מכשיר כזה. כל נהג שאין לו תוכניות קונקרטיות להתפרע על הכביש ירצה רכב שזול יותר לתחזק.
לא מתלהב 212499
יפה, אז צריך לעשות תיאום כלשהו בין חברות הביטוח לחברות הרכב, כלומר התערבות ממשלתית. כל מה שניסיתי להגיד היה שבלי התערבות ממשלתית כלשהי אין לחברות הרכב אינטרס להשקיע בפיתוח של אמצעים טכנולוגיים שכאלה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים