בתשובה לmerlin, 01/05/01 19:41
אנחנו פשוט מסכימים על הכל -כמעט 22274
ממש לא, היה לי לצערי יותר ממקרה שגיליתי כי חסר לי שקל באוטובוס עצמו ואנשים פנו אלי מבלי שהספקתי אפילו לבקש והציעו.
נהג מונית אמר "לא נורא" וויתר.

ועוד מקרים רבים אחרים.

מה גם שאני אתן בדרך כלל מתוך אמונה למרות שידוע לי על ילדים שהיו בתחנת המרכזית בירושליים מקבצים נדבות בסגנון הזה, הטריק במצב זה הוא לומר להם: "בו אני אקנה לך כרטיס" מיד תראה אותם נעלמים.

על סמך מה אתה טוען זאת?
האם אתה טוען כי רוב האנשים לא מסוגלים ללמוד? או כי החומר בבית הספר קשה מידי?

לטעמי למרות שלא הייתי שייך למוציאי ה90 בקביעות מהסיבה שמה שלא עניין אותי לא למדתי והייתי מוציא בו מכס" 75, ולא היו חסרים כאילו.
אבל אם היו מראים לי כמה זה מעניין אני מאמין בכנות שבשום מקצוע לא הייתי יורד מ90.
ולא בגלל שאני אינטליגנט בצורה מיוחדת.

היו לי מורים לספרות שהייתי מוכן לעשות הכל כדי לא להיות בשעורים שלהם, והיו לי שנים אחר כך מורים שבזכותם למדתי לקרוא לפחות 3 ספרים בשבוע. אם מורה לא טוב או גורם לכך שתלמידים לא יהבו את החומר אני לא רואה סיבה שימשיך להיות מורה.

גם בזמן השעור מורה יכול ללמוד איך ניתן להציג עמדות כפולות. תאמת זה ממש קל, אני עושה זאת מידי פעם בשביל הכיף של הוויכוח ועומד מנגד לצד שמולי למרות שאני מאמין כמוהו באותה השיטה.במצב זה לפעמים לומדים טיעונים חדשים.
(אגב זו אחת הסיבות שהדעות שלי לא מקובלות בדרך כלל, כדוגמה מוות בשביל אדמה טיפשי אבל עדיין אין סיבה לתת אדמה למי שרוצה. ימין ושמאל משותף)

אמת רבים לא ראויים אבל ניתן לבדוק את הנושא וברגע שבו הם יהיו ראויים ויצופרו בהתאם לאיכות העבודה שלהם המצב ישתנה.

יש לך למעלה או למטה "כתוב לעורך הראשי" זה דובי.

רועי
אנחנו פשוט מסכימים על הכל -כמעט 22310
אז כנראה היה לך מזל. או שלי לא היה. או ששניהם...

על סמך הבנה של מצבם הלימודי של תלמידים רבים שלמדו איתי. כמו כן - אני רואה באוניברסיטה כיום שיש אחוז מסוים של סטודנטים שפשוט לא יצליחו לעבור, לדעתי, הרבה קורסים. הם פשוט לא מבינים את החומר - לא משנה כמה מסבירים... כנראה מתמטיקה ומחשבים זה פשוט לא התחום "שלהם". כל אחד מצליח להבין נושאים מסויימים, אבל ישלו במקביל גם נושאים שקשה לו להבין. אולי אני פשוט מורה גרוע וגם המרצה גרוע - לא יודע. אולי.

דבר ראשון - לא נראה לי שיש אדם שיכול להוציא 90 בהכל... (אלא אם לוקחים מקצועות הומניים מסויימים כמקצועות בהן צריך רק "להשתתף"). וגם אם יש אנשים כאלה - אני בספק אם הם רבים. אני למשל בחיים לא הייתי מצליח ללמוד לצייר כמו שצריך, או מצליח לרקוד יפה. אני פשוט לא מצליח לראות את הדברים האלה בעיני רוחי. לעומת זאת אני כן מצליח לכתוב תוכנית רקורסיבית במחשבים, או לפתור תרגיל בתורת הקבוצות.

אין ספק שמורים יכולים לדרבן יפה מאוד. פשוט שלכל אדם יש מקצועות בהם כל הדרבון שבעולם לא יעזור...

זו הייתה הצעתי המקורית - שכל מורה יציג דעה נייטרלית. כמו כן, הוא צריך לתת טיעונים נגדיים לכל תלמיד אשר טוען בצורה זו או אחרת. כך לומדים הכי טוב, לדעתי.

ברור גם שלכל אדם חושב יש קונפליקטים פנימיים בנושאים מסויימים. זה ההבדל גם בין ילדים לבוגרים. הילדים רואים הכל "שחור ולבן" - המבוגרים רואים גם "אפור".

הבעיה היא שהמקצוע אינו מבוקש מספיק בימינו. אני בספק שיש מורה מובטל/ת שלא מבחירה. חייבים לאשר את התעודה בכדי לפצות על פרישתם של מורים אחרים.

תודה.
אנחנו פשוט מסכימים על הכל -כמעט 22358
או מזל או ש.. לא יודע?

נכון יש כאילו שיצליחו יותר במתמטיקה ויש בהסטוריה, אני כדוגמה לא יעזור שום דבר תאריכים לא אצליח לזכור. אבל הבנה כללית של הנלמד כן ניתן לתת לכל אחד.
שלוש יחידות מתמטיקה הן דבר שאפשרי רוב התלמידים. גם אילו אם מעט יכולת במתמטיקה.

ואולי באמת היכולת לימוד שלך או של המרצה במקצוע מסוים פחות טובה משל אחר.

הגדר לצייר כמו שצריך? או במילים אחרות באומנות כמו באומנות אין דבר כזה שאין דבר כזה.
עד לפני כמה שנים הייתי אומר כמוך שאני לא יכול לא לרקוד ולא לצייר, אבל הפלא ופלא ולאחר זמן רב של ניסיונות כושלים השתפרתי מאוד לפחות על פי מי שראה את יצירותי.
כנ"ל גם בכתיבה (סיפורים שירה וכדומה) היכולות בכל מקצוע כמעט הם דברים נרקשים ולא כישרון שנולדים איתו. לכן גם אתה אם תרצה תוכל להפוך לצייר עולמי כמעט , אם רק תבחר בזאת.

ולהוציא 90 זה לא כל כך קשה. תלוי בהשקעה שלך ושל מי שלימד אותך.
נבסה להוציא 90 במקצוע שמעניין אותך וראה כמה זה פשוט, נסה במקצוע שלא מעניין אותך ופתאום זה הפך לסיוט.

לא מקבל מלבד בו נאמר מגבלות כמו על תיתן לאדם ללא רגליים להיות אצן. כל אחד יכול הכל אם תגרום לא לאהוב את המקצוע.
נכון דיסגרף ימשיך לכתוב לא ברור אבל אם תיתן לו מקלדת תגלה שאחד שלא רשם מילה אחת במחברת במשך רוב שנותיו בבית הספר יכול לנהל איתך דיאלוג מוצלח וארוך עד מאוד עם יחסית מעט מאוד שגיאות כתיב יחסית לימי עבר שלו.

אני לא יודע אם ילדים רואים רק שחור ולבן חלקם רואים גם וורוד אבל אז המבוגרים אומרים להם שאין וורוד ויש מקסימום אפור כך שהם בעצם מונעים מהם את האפשרות לדברים נוספים. (מה שמזכיר לי את הספר על אנדר, שבו רק ילד יכול היה לנצח בקרב מה שכל המבוגרים לא היו מסוגלים)

כל מקצוע מספיק מבוקש אם הוא נותן צופר מספיק טוב.
במידה ומורה יקבל על סמך מה שהוא נותן והסכום יהיה גבוה תגלה כי המקצוע הופך להיות מקצוע הייטק 2 במדינה.

רועי
אנחנו פשוט מסכימים על הכל -כמעט 22420
כנראה גם לא נדע.

אתה דרשת 90 מ75% מהכיתה. זה מה דנראה לי לא הגיוני. לא 3 יחידות ולעבור...

יכול להיות שאתה צודק.

לא נולדים - מתרגלים מגיל צעיר. בכל אופן אף אחד לא יכול להצליח בהכל בכל זאת לדעתי. וגם לא נראה לי שבכל דבר יש משהו מסקרן שמאפשר את הצתת הרצון ללמוד. כמובן שדברים אלו משתנים מאדם לאדם.

אני עדיין חושב שאת ההיגיון שמאחרי הדברים לא כל אחד יכול להבין בכל מקצוע. אולי אני טועה - אני לא שולל אפשרות זו.

אתה צודק שהמבוגרים שוללים מהרבה ילדים את החופש הקצר שיש להם לראות הכל בורוד. תמימות היא דבר מצוין לדעתי. השאלה היא מתי צריך להתנתק ממנה.
אנדר היה ילד גאון אשר פשוט נאלץ להתבגר מאוד מהר ובסביבה ותנאים שונים מאנשים אחרים. היותו ילד גרמה לו לחשוב בצורה יותר יצירתית. הוא לא ראה את הדברים יותר "נכון" - אלא יותר מופשט.

כן - אבל המשכורות לא גבוהות.
אנחנו פשוט מסכימים על הכל -כמעט 22422
ואני עדיין חושב ש75 אחוז מסוגלים אם ירצו.

צר לי אבל מעט מאוד הם הדברים שבהם נכשלתי לחלוטין שאינם קשורים למגבלות פיזיאולוגיות.

בו ננסה תן לי נושא ונראה אם אני אצליח לסקרן אותך? :)

אז פה אנו בוויכוח שוב נושא ונראה אם לא אצליח להסביר אותו או לפחות לגרום לך לאיזה שהוא יצר של סקרנות.

ולפעמים כל שצריך הוא לתת לראות מופשט, אגב אני לא יודע אם הוא באמת היה גאון ואיזה סוג של גאונות היה לו. גם מוצרט היה גאון ולא ניראה לי כי הוא היה מסתדר בסיפור מסוג זה.

הם יהיו גבוהות אם תיתן סיבה.
אנחנו פשוט מסכימים על הכל -כמעט 22589
אוקיי - אז הגענו למבוי סתום... אני לא מסכים...

אוקיי - מה עם ההיסטוריה של האמנות?

אני לא מסכים שהם רואים מופשט - הם רואים חלק מהתמונה ולכן אין מבחינתם סיבוכים גדולים לפתור אותה. הכל משתלב בהכל בעולמנו ולכן בכדי לנתח מקרה מסוים צריך לדעת המון המון רקע.

הוא היה גאון בכך שיכל לתאר את שדה הקרב בשלמותו ולתמרן בתוכו תוך שימוש יצירתי בסביבה.

אז אתה בעצם אומר שאם כל המורים יתחילו להשקיע המון בעבודה שלהם - יעלו את המשכורות שלהם. תיאוריה נחמדה - אבל אין כאן מניע לממשלה להגדיל משכורות.
אנחנו פשוט מסכימים על הכל -כמעט 22596
מה איתה? האם אתה חושב שלהבין את רוח התקופה של אמנות ולמה יצרו אותה כך או אחרת זה לא מעניין? האם סיפורו של צייר כל שהו שהוריד את אוזנו לא מעניין?

שוב אני לא מכיר את הנושא מקרוב משום שמעולם לא למדתי אותו אבל לומר שאינו יכול להכיל עניין?

ואולי לא? :) אולי לפעמים הפשוט בלי כל הסיבוך הוא הנכון?

אני לא הבנתי את זה כך אבל שיהיה עדיין ספר.

ראשית יש מניעה למדינה והמדינה זה בסופו של דבר הממשלה, יותר תלמידים שיודעים יותר מביא בסופו של דבר יותר כסף.

יותר כסף מעניין את המדינה.
אנחנו פשוט מסכימים על הכל -כמעט 22603
לא כל כך מעניין אותי... מה לעשות. ואולי אותך לולאות רקורסיביות לא יעניינו... לא יודע. אני יכול למצוא הרבה נושאים שלא מעניינים אותי.

לא טענתי שאין בו עניין - רק טענתי ש*אני* לא מוצא בו עניין. כל אדם מוצא עניין בתחומים אחרים.

תמיד צריך להתחשב בתמונה הגדולה. לכל מעשה בתחום הקטן יש השפעה על התמונה הגדולה.

באיזה גיל קראת את הספר?

אמרת שהמורים צריכים לתת סיבה - אבל שיפור אצל התלימדים הוא לא סיבה מבחינת משרד האוצר. אם המורים מצליחים להשתפר ללא כל תוספת שכר - הרי שאין סיבה לתת להם תוספת שכר...

ברור שיותר כסף מעניין את המדינה - אבל בימינו הממשלה לא מייצגת את המדינה כי אם את הכיס של כל אחד מהיושבים בה... (:
אנחנו פשוט מסכימים על הכל -כמעט 22613
שוב הטענה שלי היא כי ניתן ליצור עניין במרבית התחומים כוולל מתמטיקה ועוד... השאלה היא עם למורה שווה להתאמץ ליצור כזו.

כן ולא. התמונה לפעמים כל כך גדולה שעדיף להשאר בחלק שלך ולהשפיע לפחות שם.

קראתי אותו לפחות פעמים כאשר פעם אחרונה לפמני כחודש חודשים.

שוב יש סיבה כיוון שזהו מקצוע חשוב שמשפיע רבות על המדינה.

המדינה כיום מייצגת את עצמה. וכלל לא את האזרח אבל על זה בפעם הבאה. אני יוצא ל10 ימי מילואים מחר בבוקר כך שהתגובה הבאה שלי תיקח זמן.

רועי
אנחנו פשוט מסכימים על הכל -כמעט 22696
שוב אתה אופטימי ממני. איני מאמין בכך.

השאלה היא עד כמה קטן. ילד רואה ממש ממש מעט ואם הגיל התמונה גדלה בהדרגה. בתחילה זו רק המשפחה ובסוף זה רוב כבר גלובלי הרבה הרבה יותר. אם כל ההחלטות יעשו בהקשר למשפחה - התחום המדיני יקרוס.

לא שאלתי מתי לאחרונה, כי אם מתי לראשונה...

אבל סיבה זו קיימת גם כיום ובכל זאת המשכורות של המורים נמוכות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים