בתשובה לערן בילינסקי, 22/08/04 15:18
מוזר? לאו דווקא 241842
מדובר בילדים *שהוריהם נישאו שנית ליהודים*. כלומר, ילד גוי שנמצא במשמורת אצל אמו הגויה ואין לו כל קשר ליהדות, יוכל להיות תושב כאן כי אביו התחתן מחדש ובחר להתרחק ממנו. וזו רק דוגמא אחת.

כל מי שבוחר להגר למדינה אחרת (כמו גם להתגרש) צריך לקחת בחשבון את כל הפרמטרים. קשור לילדים? תישאר לידם. אל תהגר למדינה אחרת. ככה זה בכל העולם, בשום מקום אין זכות אזרוח לילדים מנישואים קודמים, ולא צריכה להיות. לא מדובר כאן ב"קריעת" משפחה גרעינית.
הגירה כרוכה תמיד בוויתור, אף אחד לא חייב לעלות לארץ, יש כאן שיקולים אישיים לחלוטין. כמה זוגות שאתה מכיר נפרדו כי צד אחד רצה לחיות בארץ אחרת? האם אותה "ארץ אחרת" צריכה הייתה להציה ויזה אוטומטית לכל משפחת הצד השני כדי להקל עליו את המעבר?
מוזר? לאו דווקא 241854
אני חושב שמדובר על גויים הנשואים ליהודים ושילדיהם נמצאים במשמורת שלהם, ותו לא. מאיפה הבאת את הסיפור על הילד שנמצא במשמורת של הורה אחד אבל מקבל אזרחות לפי ההורה השני?

למיטב ידיעתי, בכל המדינות, אם אדם מתאזרח גם ילדיו, כולל ילדיו מנישואין קודמים של בן-הזוג, זכאים לאזרחות. דוגמא: http://www.rapidimmigration.com/usa/1_eng_lottery_te... - בארה"ב. שימי לב להגדרה של "child". גם ברפובליקה הדומיניקנית ילדים מנישואין קודמים יכולים להתאזרח, באישור ההורה השני: http://www.goccp.com/ENG/faq.HTM#17

כמובן שישראל היא מקרה שונה: בשאר העולם, איש לא יעלה על דעתו שאדם שמתחתן עם אזרח לא יוכל לבקש להתאזרח במדינה (בהנתנן תנאים מסויימים, כמו מגורים במשך כמה שנים במדינה וכיו"ב). בישראל המצב אינו כזה, ולכן קשה להשוות בינה לבין מדינות אחרות. מצד שני - פורז מנסה לבטל את השוני הזה.
מוזר? לאו דווקא 241865
א. הסיפור שהבאתי נובע ישירות מהצעת השר.
ב. אני סבורה שמיטב ידיעתך שגויה, אבל תפתיע אותי. לו היו לך ילדים מנישואים קודמים והיית מתאזרח בקנדה, האם שתי המשפחות, החדשה והישנה, היו זכאיות בזכותך לאזרחות?
ג.וגם אם תפתיע אותי- במדינות העולם השפוי קשה מאוד לקבל אזרחות. בארצות הברית, למשל. מדינת ישראל לקחה על עצמה להיות באופן אוטומטי בית *לכל יהודי*. יהודי שבחר להתבולל-זכותו, אבל בכך הוא מכניס עצמו לדילמה מוסרית אישית. אם יהודיה מתחתנת עם גוי על המדינה לא חלה כל חובה כלפי ילדיו מנישואים קודמים- הם לא יהודים ואין כל סיבה לתת להם להיות ישראלים. אביהם אחראי עליהם, ואולי גם אמם החורגת. אם שלמות המשפחה חשובה להם- שיעשו את השיקולים שלהם.
אין כל סיבה לתת לכל מי שחפץ בכך לנצל את הכניסה הקלה לארץ, להעניק זכויות ומענקים ולהפוך את ישראל למדינת מעבר שהיא פאוזה כלכלית נוחה. המשאבים שלנו מעטים, והם נועדו לאזרחי המדינה או ליהודים.
מוזר? לאו דווקא 241933
א. ממש לא. קראי שוב את ההצעה.
ב. מה זה "שתי המשפחות"? זו משפחה אחת. כשאדם גרוש עם ילדים מתחתן שנית, הילדים מהנישואין הקודמים אינם נזרקים לרחוב - הם חלק מהמשפחה. כפי שהראיתי בלינקים שצירפתי, גם הילדים הללו, כצפוי, זכאים להתאזרח במדינה מתוקף התאזרחותם של הוריו (הביולוגיים והחורגים).
ג. פורז לא דיבר על אזרוח, אלא על מעמד תושב - מה שיאפשר לילדים לבוא לארץ ולחיות פה עם הוריהם מבלי שמשטרת ההגירה תנשוף בעורפם בכל עת. לפיכך, הם גם לא יקבלו "זכויות ומענקים".
אני אישית כולי תקווה שבעתיד המדינה תאפשר להם (ולאחרים) מסלול התאזרחות שלא כולל קטימת איברים מגופם.
מוזר? לאו דווקא 241995
א. קראתי. איפה כתוב שם שמדובר בקטינים תחת משמורת האב? גם בן ארבעים שגדל כל חייו אצל האם יהיה זכאי לעלות לארץ, אם אביו התחתן עם יהודיה ועלה לארץ.
ב. הם לא נזרקים לרחוב, הם תחת אחריות הוריהם. אב שעולה למקום בו ילדיו אינם אזרחים הוא אב לא אחראי. אגב, עד כמה שידוע לי, אם הילדים אומצו הם נחשבים כילדי האם החדשה ומקבלים אזרחות אוטומטית, כך שהרומנטיקה של הרעיון לא קיימת במקרה זה.
ג. "קטימת איברים" כמו ברית מילה, למשל? גם אני תקווה שלא ימולו אותם. כדי לקבל אזרחות צריך להיות יהודי, וכדי להיות יהודי צריך לרצות להיות יהודי, לא אזרח.
מוזר? לאו דווקא 242011
א. קראתי שוב ושוב ושוב, וכל מה שאני רואה שם זה "ילדים". ילדים ילדים ילדים. מאיפה את הגעת למסקנה שגם בגירים נכנסים להגדרה?
ב. לא, אב שמהגר למדינה חדשה כחוק, מצפה שירשו לילדיו להגר גם כן - או לפחות לבוא לבקר מדי פעם. על פי הכתבה, עד היום אפילו ביקורים בארץ לא הותרו לילדים האלה, כדי להתעלל עוד קצת בגויים. אז אם זאת המדיניות, מגיע לך ולמאנייקים שהנהיגו אותה שיעשו להם קצת דווקא, ולא סתם שירשו לילדים הללו לבקר בארץ, אלא שירשו להם להיות תושבי קבע כאן. ככה, כדי שתלמדו להתנהג כמו בני אדם.
ואני לגמרי לא בטוח לגבי האגב שלך. תתפלאי כמה משרד הפנים תחת ש"ס לא נהג לתת אמון למה שכל מיני מתבוללים עשו.
ג. אז זהו, שאת זה אני (ופורז) רוצים לשנות.

ושוב: תושבות, לא אזרחות. מתי תכירי בזה כבר?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים