בתשובה למיכאל שרון, 23/09/04 11:02
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 248696
לא הבנתי את הקשר בין חמדנותה של איזבל לכרם נבות לבין היותה בת לעם זה העובד לאלוהים אחרים. נדמה לי שלא חסרים חמדנים, גנבים ורוצחים מבני עמנו (והדוגמה הטובה ביותר לכך - מלכנו דוד).

מבחינה לשונית (אולי לא אתה המצאת) המלה קירבון מצמררת ודוחה (אולי בגלל הקרבה הפונטית שלה ל''חירבון''). הביטוי התנכי ''הבאת קרבן'' או ''העלאת קרבן'' יכולה להספיק, ואם לא - אפשר להמציא פועל אסתטי יותר מזה שאתה משתמש בו.
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 248701
מה אסטטי בקירבון? הכוונה לאקט ולא למלה. חירבון - שהיא פונקציה אורגנית בסיסית של הפטרות מעודפים ופסולת, עולה לאין ערוך על קירבון - שעיקרו תכופות הקרבת ואיון הגורמים החיוניים והמעולים.

קלינט: "להשחיל לאלה כדור ישר בין העיניים".
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 248702
אלה - במובן, האנשים הללו.
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 249159
ולכן צריך להמציא מלה שאינה אסתטית מבחינה לשונית? זו הכוונה, לאו דווקא לפעולה (אבל את זה יכול להבין רק מי שיש לו נטיות לשוניות ואוזן לשמוע את התוצאה).
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 248704
דוד קיבל עצת שר הצבא יואב. ואילו איזבל אמרה לאחאב - העניין עלי. אתה, הרגע. דומני שנוכלות, שאמנם אינה חסרה בקרב בני עמנו, אינה רצחנית. ואילו בני שבטים תאבי דם ומקריבי קרבנות אדם, הינם תכופות אנשים ישרים כסרגל.
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 248706
את אורייה לפחות ניסו להציל, על ידי הוצאתו ל"רגילה", השקייתו לשוכרה וניסיון לשלחו לשכב עם אישתו, על מנת להסביר את ההריון. ואילו איזבל מתחילה ישר מאקט הקירבון.

את אורייה אגב אין מקרבנים, אלא שולחים לנקודה בה כבדה המלחמה, מעשה רגיל ושגור במלחמות. וגם שימי לב כיצד מבשרים לדוד על מותו: "כי כזו וכזו תאכל חרב" - זהו חלק ממהלך הדברים והינו עניין טיבעי מהמציאות האנושית ועולם המלחמה. ואילו קירבון אינו כלל דבר טיבעי, אלא ניסיון לאלץ את הדברים על ידי הפיכת סדרי עולם: המעולה מוקרב במקום להיות מתוגמל, כפי שהדבר בטבע.
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 248773
ליתר דיוק: מחבר ספר שמואל לא ממש אהב את דוד וניסה להלביש עליו הרבה בעיות.

מחבר סיפורי אליהו ומחבר ספר מלכים לא ממש אהבו את איזבל. למה לא להלביש עליה את כל הבעיות?

אבל לא ברור לי באיזה סיפור לא תצליחי למצוא מוטיבים כאילו. מי רוצה לתת כאן הרצאה על המוטיבים של האלה הלבנה ב"מלכוד 22"?
מצאתי מוטיבים של האלה בבלוג שלי. 248990
מצאתי מוטיבים של האלה בבלוג שלי. 248994
למה זה מפתיע אותך, י. פופק זצ''ל היה לבן למהדרין.
יותר מזה 249002
הוא השאיר אחריו שובל לבן בכל אשר הלך.
יוחזר פופק. למה אין כבר פופק? אולי איזו אלה מרוקנית 249027
ממעלות תרשיחה נתנה לו הפעם הנחיות מדוייקות איך להגיע והפכה אותו לקרבן שלה, לאחר שנישבע לה אמונים ונדר נדר לכבודה לא לכתוב עוד מלה באייל?
יוחזר פופק. למה אין כבר פופק? אולי איזו אלה מרוקנית 249034
פופק מצא לפני כמה חודשים עבודה כפקיד תיקיה בכיר במשרד רואי החשבון גרוסמן נאמן עבאדי ושות'. מנהל התיקיה, ובוס שלו, יואכים ולאדיסוקולוב,הקים בגנזך המשרד מזקקת ויסקי שבה הוא מכין משקה אלכוהולי מחומוס.

מאז שפופק נהנה מאספקה שוטפת של חומוסינט הוא אינו חש עוד בצורך לתאר את קורותיו, מה שמאפשר לי להתפנות לנושאים אחרים עבודה, דיונים בנושא השוק החופשי וחיפוש נושא לעבודת התזה, פעולה אותה אני דוחה כבר שלוש שנים.
לאחר ששלושת הנושאים הללו ירגעו במקצת, אם עוד יהיה ביקוש (ולא תהיה התנגדות), אשקול להשיב את פופק מתהום נשיה ולהשיבו לפעילות.

בכל מקרה, אני לא בטוח שזה יהיה באתר הזה ותחת השם המקורי.
פופק לא ישוב לעולם. ואנחנו סובלים. ומוכרים לנו לוקשים על האלה 249043
אז האמת? אנחנו כל הזמן מפסידים דברים, רובם באופן טרמינאלי, והכל בגלל הזמן. בין לבין מנסים לנחם אותנו ולהסיח את הדעת עם בובע מאיסעס, כגון סיפור האלה. אפילו אם נקבל שם הכל, נקרא את גרייבס, נאמין באלה, אז מה, יצא מזה משהו ממשי? ברגעים של אמת נראה שאנחנו באותו מקום בדיוק ולא התקדמנו במילימטר. ואין לזה השלכות על כלום, על שום דבר ממשי במציאות, כמו לאותו איש קטן וירוק שאי אפשר לראות אותו או לחוש בו, ואין לו שום אפקט על מהלך הדברים. מוכרים לנו הבלים וסיפורי מעשיות ובדים כדי להשכיח את הדבר הממשי ביותר הקורה לנו - הטיסה לדרעק בתוך הזמן.

צריך להגיד את האמת, הזמן (והגיל) זה נחש, כל הזמן לוקח, לא נותן כלום בחזרה. איזה קמצנות, אי אפשר להחזיר 3 ימים, אפילו לא שבריר שנייה. כלאו אותנו בתוך הזמן, וזה כל הזמן מטיס אותנו לקראת הבלות, ההזדקנות, הכאבים, כהות החושים, אובדן חברים והבדידות. ובסוף מה נשאר ביד? כלום. טומנים אותנו ועוד צריך לתת כמה אלפים לחבר'ה הלא מגולחים של חברא קדישה בשביל לא להקבר קבורת חמור. היכניסו לנו זין ענק ואנחנו אדישים. אז צריך להתקומם, אולי נתחיל בזה שניקצור את הקברנים ואברכי הקבורה אחרי שנעמיד אותם לקיר.

קרא באותו עניין את הסיפור הקצרצר: דגי-גופי רוצים בודפשט

קרעכצן 249049
קרעכצן - טוב, קצת עשית לי ת'יום עם השיר הטוב הזה 249053
רוצים בסה"כ הביתה. מזכיר לי שפעם ב-‏1975 249054
כל תושבי מצפה רמון, אז עניים מרודים שדחפו אותם לחור ההוא ללא מקורות פרנסה כמעט, פתחו, מעולל עד זקן בשביתת רעב.

שאלתי מישהי בהשתאות לאחר שספרה לי בהתפעלות על העניין:

- אבל מה הם רוצים?
- רוצים בסה"כ הביתה, היא ענתה.
פופק לא ישוב לעולם. ואנחנו סובלים. ומוכרים לנו לוקשים על האלה 249163
כפי שאמר גרייבס - צריך להיות משורר-טבע כדי להכיר במציאותה של האלה (וגם זה לא תמיד מספיק), אז אל תתייאש, אתה נמצא בחברה טובה, או לפחות בחברת הרוב המוחלט בחברה.
לא ולא. לעולם אין עבדך הנאמן מתייאש. צריך קצת רוחניות בחיים האלה 249171
לא ולא. לעולם אין עבדך הנאמן מתייאש. צריך קצת רוחניות בחיים האלה 249341
לכל אדם יש דרך משלו להגיע לרוחניות. כשקראתי לראשונה את ספרו של גרייבס, נוכחתי לדעת ששם הייתי מאז ומעולם (למעשה, מאגדות יוון הערצתי ביותר את אתיני וארטמיס, האלות שמסיבות שונות ובדרכים שונותנשארו נאמנות לאלה ביותר), אף על פי שאז לא ידעתי דבר על פמיניזם או על אלות לבנות, אדומות או שחורות. הגרסה שלו פשוט התאימה לי, ולכן אני תומכת בה (עם הסתייגויות הבאות מתוך זה שאני אישה והוא בכל זאת גבר, אפילו אם משורר). אבל אני לא מסיונרית ולא הייתי מטיפה לעבוד לה, או לכל אלוהות אחרת - כפי שאמרתי, דרכו של אדם היא כבודו, והרוחניות האמתית (עם או בלי אורגזמות) מצויה במקומות שונים ומשונים.
פופק לא ישוב לעולם. ואנחנו סובלים. ומוכרים לנו לוקשים על האלה 255046
כל הכבוד !!
יוחזר פופק. למה אין כבר פופק? אולי איזו אלה מרוקנית 249065
באיזה תחום אתה מעוניין לעשות את התזה?
יוחזר פופק. למה אין כבר פופק? אולי איזו אלה מרוקנית 249133
אתה מעוניין לעשות את התזה?
ככה זה עם יהודים. עונים בשאלה. 249156
כמה משלמים אגב, בשביל להרביץ תזה? ציון 9 ומעלה מובטח.
ככה זה עם יהודים. עונים בשאלה. 249218
אני חושב שההצעה שלך תראה הרבה יותר אטרקטיבית אם תבטיח 90 ומעלה. בעניין המחירים המקובלים אין לי מושג, אבל זכור לי במעומעם איזה פינג-פונג בנושא שהתנהל פה לא מזמן בין דובי לאיילת.
יוחזר פופק. למה אין כבר פופק? אולי איזו אלה מרוקנית 249193
עכשיו אני קורא מאמר על לוגיקה טמפורלית הסתברותית ומאמר על שימוש בלוגיקה טמפורלית בוריפיקציה של אוביקטי סינכרון.

בגדול אני מקוה לעשות משהו שקשור לוריפיקציה או בדיקת מודלים ושהוא יהיה גם קצת מעשי.
יוחזר פופק. למה אין כבר פופק? אולי איזו אלה מרוקנית 249217
נתקלתי לאחרונה בכמה בעיות שיכולות לשמש כנושאים לתזות, אבל אף אחת מהן לא מתקרבת לתחום שציינת.
יוחזר פופק. למה אין כבר פופק? אולי איזו אלה מרוקנית 249233
למה הן קשורות? (אם אפשר בדואל כדי שלא נפריע לטלה יותר מידי).
יוחזר פופק. למה אין כבר פופק? אולי איזו אלה מרוקנית 249342
למה? אני נהנית להציץ למחשבותיהם של אחרים גם כשאני לא מתערבת.
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 249162
כשכתבתי את הספר על עגנון, קראתי את כל סיפוריו ומצאתי רבים שאין בהם אפילו זכר למוטיבים פגאניים - מובן שלא הכנסתי אותם לספר מאחר שלא היו שייכים אליו, אבל זה לא אומר שהם לא היו קיימים. המוטיבים הפגאניים, כפי שציינה כרמית, משתייכים בעיקר לספרות הרומנטית (להבדיל מה''רומן הרומנטי'' שאין לו הרבה עם אותה ספרות קלאסית), וכשאני קוראת ספרות עכשווית אני לא מוצאת אותם בכלל.
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 249161
כפי שהסברתי במקום אחר - בעזרת פלפול והתפתלות אפשר להסביר ולתרץ כל דבר - אלה הן נפלאות הלשון, אבל הן אינן עוזרות לנקות את הפעולה, כאשר יוצאים מסבך הלשון ונשארים אתה בלבד.
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 249160
הה הה הה - אבל יואב היה יהודי בכל רמח אבריו, לא? והוא זה שביצע את מעשי הרצח אותה הגה דוד. ניקיון הכפיים של מי שנותן את הרצח בידיו של אחר דוחה עוד יותר ממעשיו של הרוצח עצמו. למעשה, גם איזבל לא הרגה את נבות במו ידיה.
יהודים? Yeah mom . ניראה אותך מוצאת אצלנו מוטיבים של הבני זונות 249167
וחוץ מזה צריך להרביץ קצת אלוהים בלב של הכושים Those motherfuckers . אלה מבינים רק שפה אחת, והקלאן יראה להם מה זה אדם לבן ופרוטסטנטי בשבילם.

עיצרו לרגע את המוזיקה ועשו refresh ותוכלו לראות הכל 249170
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 249172
אולי גם את עושה מעשה סיפוחיסטי?

מה זה "יהודי בכל רמח אבריו?" איזו מן שטות זאת? מה הוא הלך עם שטריימל? התפלפל במשניות? מלא כרסו במעשיות חסידים? ניהל התכתבויות שו"ת? הוא עצמו איזה מן דמות מיתולגית של חיקוי או התמרה מסיפורי יוון/בבל/מצרים או כל מה שלא תרצי.
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 249276
בוודאי שהיה יהודי בכל אבריו, בכן הוא נולד ביהודה, ושם גדל ומת. הוא נקבר בביתו במדבר. רוב לובשי השטריימל לא דרכו ולו פעם אחת ביהודה.

דווקא ספר שמואל לא מלא במוטיבים השאולים ממצריים ובבל. נראה שעיקר סיפורי דוד שבספר שמואל הם סיפורים מקוריים מממלכת יהודה (בלי קשר למידת נכונותם).
יהודים או עברים תנכיי"ם? יש הבדל מבחינת קונוטציות 249297
(היהודי מפחד מהכלב של הפריץ, אך הפריץ מוריד מדמי החכירה וכאלה).
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 249343
הרוחניות היא העיקר - כפי שנזכר לעיל. תקרא את כתביו של עגנון ותיווכח ביהדויות שלו, ולא השטריימל עושה את היהודי.
תודה טלה. 249446
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 249344
סליחה, תשובה לא לעניין - אותה כבר קיבלת למטה.
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 249345
הוא לא הלך "בדרכי הגויים" אלא בדרכיו של דוד, נכון? מה עוד אתה רוצה מיהודי תנכי?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים