בתשובה לאורי רדלר, 30/12/04 16:32
חוג ההשפעה המהותי 272107
כמובן שברוב המקצועות זה לא כך, רוב האנשים שלומדים פיזיקהקה לא יהו תורמים גדולים למחקר. הקושי העיקרי של הקהל השומע שאדם לומד פילוסופיה, הוא השאלה המטרידה ביותר, "מה תעשה עם זה". אמנם ידע זה כוח והכול חשוב, אבל תכלס מה תעשה עם זה. שאלה זו עולה א רק בלימודי הפילוסופיה אלא ברוב אם לא כל לימודי הרוח. היחס באוניברסיטאות בהתאם.

אחת הבעיות בתיאור התועלת של הפילוסופיה היא שהרבה פילוסופים חשבוים לא למדו כלל פילוסופיה, וחלק מהפילוסופים החשובים אף יצאו כנגד הפילוסופיה. אמנם זה מצוין לפילוסופים, אך מה עם השאר?

בכלל נראה שבשנים האחרונות יש התעסקות עצמית בכמה וכמה מתחומי הרוח, סופרים כותבים על עצמם, משוררים כותבים על עצמם או על שירים שכתבו. אע"פ שבשנים האחרונות יש ניסיון לבין תחומיות גם ברוח, אני לא רואה את את הפירות כל כך.
חוג ההשפעה המהותי 272234
נדמה שזו בעיה משותפת לכל העיסוק בתחום מדעי הרוח ואפשר לשאול "מה תעשה עם זה?" באותה מידה גם על ספרות צרפתית או ספרות השוואתית או הסטוריה כללית. למעשה, לבד מהתשובות האלמנטריות (תעודת הוראה ו/או המשך לימודים) אין תשובה משכנעת.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים