בתשובה לאסף שרעבי, 04/07/01 18:42
תה-אטרון האבסורד 27256
כוס תה רותחת עלולה לגרום לכוויות ופגיעה פיזית. עוגה (אלא אם כן אתה אלרגי לקצפת) לא. יחד עם זאת, זה עדיין סוג של תקיפה, חמורה פחות מכוס תה.
ואף על פי כן 27261
אנחנו כנראה מושפעים מסוג ההומור שהשפיע עמוקות על חלק מאיתנו בילדותינו. לכן אנחנו מתייחסים לעוגה בפרצוף כאל סוג של הומור. או אלימות עם שיק.
אלא שכבר הבהרנו לעצמנו שאלימות יכולה להיות מילולית, והגיע הזמן שנבהיר שאלימות יכולה להתבצע גם עם עוגה. אפילו אם היא עם קצפת.
אנא באר ופרש 27275
כיצד אלימות יכולה להיות מילולית?
אנא באר ופרש 27326
קללות הן סוג של אלימות מילולית.
אנא באר ופרש 27331
המרחק בין לקלל מישהו לבין לתקוף אותו הוא גדול. הכללת השניים תחת השם אלימות היא מסוכנת משום שהיא נותנת צידוק לאילו שלא יודעים לקלל, להרביץ.

בשיחזור הרצח של גיל מיטשל ששודר בטלויזיה הרוצח הצדיק את המעשה בכך שהנרצח קילל אותו. הוא סיפר שגיל קילל אותו בצורה הרבה יותר חריפה ממה שתואר ע''י שאר הנוכחים באירוע והרושם שהתקבל הוא שמבחינת הרוצח קללות מספיק חריפות מצדיקות תקיפה.
אנא באר ופרש 27332
ברור שיש מדרג. בספר החוקים שלנו יש עבירה של העלבת עובד ציבור או משהו כזה. סוג של אלימות. גם אם העבריין לא מקבל מאסר עולם בעטיה.
וגם אם הקללה של מיטשל לא היתה במקומה, היא לא מהווה סיבה מספקת לרצח. כי אין סיבה מספקת לרצח.
לכן אין סכנה בהכללת השניים תחת השם הכולל - אלימות. גם אם יהיו אידיוטים שיבינו את זה אחרת.
אנא באר ופרש 27335
לטענתו של הרוצח במקרה הזה הוא לא התכוון להרוג את מיטשל אלא רק לדקור אותו. אני לא יודע מה היה קו ההגנה שלו במשפט (למיטב זכרוני הוא חתם על עסקת טיעון, הודה במעשה והורשע בעברה פחותה מרצח) אבל במהלך השחזור,הגרסה שלו הייתה שגיל קילל אותו ואת הוריו ולכן הוא ניסה לדקור את גיל ברגל ורק במקרה הסכין החליקה (או שגיל זז) והלהב מצא את דרכו אל הלב.
היחס הוא קילל אני דקרתי לא היה בעייתי בעיניו רק עניין המינון (האם הוא אמר ''דיר בלאק'' או ''דיר בלאק בן זונה מניאק ...'' והאם הדקירה כוונה להרוג או רק לפצוע קל). במקרה שהדקירה היית מסתימת בפציעה קלה (שאם נאמין לו זה מה שהוא התכוון שיהיה) על פי תפיסת העולם שלו הוא זכאי.
אנא באר ופרש 27439
האם הסתכלות על אדם ב"מבט עקום" גם היא סוג של אלימות?
אם לא, הסבר מה ההבדל בין פעולה שכזאת וכינוי אדם או קרובים לו בשמות תואר מסוימים.
אנא באר ופרש 27456
אם היית קטנוני היית יכול לשאול האם הפלצה היא סוג של אלימות.
אבל איזה מזל שאתה לא קטנוני.

מה זה בדיוק "מבט עקום"?
זה כיף להתגלץ' במדרון 27459
מה זה בדיוק "קללה"?
זה כיף להתגלץ' במדרון 27464
חפש במילון.
''מבט עקום'', אגב, לא מופיע שם.
זה כיף להתגלץ' במדרון 27490
המילון לא מעניין אותי כרגע.
אתה טוען שאין דבר כזה "מבט עקום", או לפחות שההגדרה שלו לא מוכרת לך, אני טוען שזאת צורת התבטאות זהה באופייה ל"קללה", וששתיהן שונות באופן מהותי מאלימות, מכיוון שבשתיהן אין אלמנט של מגע פיזי מכוון.

הגדרה ל"מבט עקום": כאשר אדם אחד מסתכל על אדם אחר באופן שאינו מוצא חן בעיניו של האדם הניבט.

שאלה נוספת: אם אחליט להביע את דעתי על אדם מסוים באופן פיגורטיבי, פסל למשל, האם גם זאת "אלימות"? האם ניתן יהיה להאשים אותי בתקיפה או בפשע אחר?
זה כיף להתגלץ' במדרון 27607
באמת שלא ידעתי מה הפרוש של "מבט עקום" בעיניך. מההגדרה שלך זה לא נשמע כאלימות.

לשאלתך, אתה מתכוון האם רבין במדי אס אס זה סוג של אלימות?
לא יודע, תחשוב לבד.
זה כיף להתגלץ' במדרון 27705
בהחלט לא, אין כאן פגיעה פיזית באף אחד.
וזה הקריטריון היחידי לאלימות.

האם אני תומך במעשה שכזה? מובן שלא.
אבל בין זה לבין אסירתו והטלת עונשים על ביצועו ישנה דרך רחוקה, תלולה וחלקלקה.
"מבט עקום" = :-/ 27486
ואף על פי כן 27299
שים לב -- לא טענתי שהשלכת העוגה אינה מעשה אלים, טענתי שמידת הסיכון נמוכה יותר בהשלכת עוגה קרירה מאשר תה רותח. זה כמו ההבדל בין להכות אותך באלה או בגרזן, שניהם יכאבו ועלולים לגרום לשברים ונזקים פנימיים, אך הגרזן עלול גם לגרום לחתכים.
תה-אטרון האבסורד 27267
Besides being a futile vulgarity, isnt't it another one of those mindless immitations?
במקל, בסרגל 27300
לא נראה לי שיש קשר בין הטחת עוגות לשפיכת התה, השלכת העוגות הפכה לאחד מסמלי המחאה של מתנגדי הגלובליזציה, ספל התה -- מחאה מקומית עם ''מה שבא ליד''.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים