בתשובה לממי לביא, 24/02/00 8:26
תמיהות 2813
א. הבה ונאמר שבית הספר שלך היה יוצא דופן, אם אכן הזכיר כל כך הרבה גוים מתועבים כמו ישוע ונפוליאון. רוב התלמידים, מה לעשות, לא מכירים את האנשים האלה.

ב. למה שתלמיד בבית ספר יצטרך לדעת מה ההבדל בין שני זרמים יוריסטיים בחוק הקאנוני היהודי? מה תרמו הקבוצות הללו לאנושות בכללה? מה חשיבותן האנושית?

ג. אני מתקשה להבין מה ההבדל העמוק בין "כת שפרשה מהיהדות וחבריה הפכו מאוחר יותר לנוצרים" לבין נוצרים גרידא.

ד. הנוצרים רדפו את היהודים, כי היה להם את הכוח הנדרש לעשות זאת. כשליהודים היה כוח, גם הם רדפו את הנוצרים - למשל, בממלכות חיג'אז וכוזר. אגב, אם היית מקפיד לקרוא את מה שכתבתי, היית מבחין בכך שציינתי שהאינקוויזיציה *לא* רדפה יהודים.

ה. מה הקשר לבודהיזם? למיטב הבנתי, את מספר היהודים שבאו במגע עם הבודהיזם לפני המאה הנוכחית אפשר למנות כגרגרי אורז בשק אחד. התרבות שלנו, בינתיים, היא מערבית, והבודהיזם (או, ליתר דיוק, הבודהיזם הפופולרי שמוכרים לנו כל מיני ניו-אייג'רים למיניהם) הוא נטע זר. רובנו קוראים את דוסטייבסקי ולא, נניח, את סן טצו.

ו. ונניח שאנחנו חיים במדינת היהודים. האם אתה אומר שמדינת היהודים צריכה לחנך לבורות?

ז. למה כל דיון גולש להתקפה על הדת? כי, מה לעשות, הדת היא הגורם מספר אחת במלחמת התרבות המשתוללת בארצנו.
תמיהות 19143
יש דברים שאתה לא צודק !!!!!!!!!!!!!!!!
תמיהות 132183
ויש דברים שכן.
קנטרנות או ביקורתיות? 132889
בכל זאת התחיל הכותב מהיאחזות בישו כדמות פיגורטיבית, קונקרטית, והגיע למסקנה כי זהו חינוך לבורות. אך ישו גופה כלל לא היה חשוב, אלא הדמות (פיגור) שעשו ממנו והתורה שנגזרה כך. ההאיחזות באדם (בן של...) כבמין סלבריטי שחובה ידיעתו, נראית לי היאחזות קנטרנית, אנטי-דתית לשמה. (ולא שיש לי סימפטיה יותר מדי גדולה לדת הממוסדת).
קנטרנות או ביקורתיות? 132917
עברתי על המאמר וניסיתי לראות היכן יש אצל הכותב היאחזות בישו גופא, אדרבא הוא מציין במפורש שבין מכלול הדיעות לגבי האיש "יש הסוברים כי לא היה ולא נברא".
גם לא מצאתי אצלו כל דרישה להיאחז בבן מרים כב"מין סלבריטי שחובה לדעתו".
עיקר האשמתו היא שבשל פרנויה של שנאת זרים, מונע משרד החינוך מתלמידי בית הספר הכרה לעומק של הדת הגדולה והחשובה ביותר לעולם המערבי, זו שגם נשיא ארצות הברית וכל שאר האנשים שאנחנו מבקשים את חברותם ותמיכתם, מאמינים בה (והיא מבוססת, מה לעשות, על תולדות חיי הfigure של אותו האיש).
תגובות שהופיעו שם מסוג תגובתו של האייל האלמוני וכן התגובה "אנחנו מדינה יהודית, לא?" (כאילו שזה קשור במשהו. אז בואי לא נלמד גם גיאוגרפיה של ארצות זרות, לא נשדר בטלויזיה חדשות מהעולם, ונחסום גישה באינטרנט לכל האתרים העלולים חו"ח להשכיח מאיתנו שאנחנו מדינה יהודית) רק מוכיחות שיש צידוק רב לטענתו על הפרנויה והרצון לבורות ואני לא יודע אם לקבל את כלל גישתו המאשימה כלפי משרד החינוך, אך לא אתפלא אם במשרד החינוך, ביחוד תחת שלטונם של מי ששלטו בו ב26 השנים האחרונות, יש מי שגם מחזיק בגישות כאלה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים