בתשובה לאורי פז, 09/05/05 1:03
עדות אישה על היהדות 299049
קביעת היהדות על פי האם נועדה, למיטב ידיעתי, בדיוק לכך שלא יהיה ספק בעניין הילד, גם במקרה שהאם לא יודעת - או לא בהכרח תאמר אמת - ממי הוא נולד. לגבי האם הכל יודעים ממילא מי היא (אלא אם כן היא זורקת את תינוקה באיזה תחנת רכבת אחרי הלידה ונוטשת אותו, מה שגם עלול לקרות).
לגבי תחילת דבריך - לא הבנתי דבר.
על היהדות 299052
''לגבי האם הכל יודעים ממילא מי היא'' ואילו לגבי האב לא, שכן היא זו שנושאת ברחמה תשעה חודשים את הרך הנולד. אכן, חלוקת תפקידים, ולא עדות. תודה רבה על ההבהרה.

בתחילת דבריי התכוונתי לומר שאין תחלופה ממשית לשיטת היהדות המסורתית על-פי האם. כך למשל אצל הנוכרים, הלאום הוא על-פי האב. אולי לכך התכוון המשורר גורביץ'.
על היהדות 299063
למה התכוון גורביץ' היה ברור לי מלכתחילה. אני עדיין טוענת שאלה הבלים מוחלטים.
על היהדות 299067
גורביץ, בלי ה-'
על היהדות 299102
אכן, אין לבלבל בין גורֶביץ' לגורְביץ.
על היהדות 299103
תודה, כעת רווח לי. אפסיק לחשוד בכשרים.:)
על היהדות 299095
בטח שאלו הבלי-הבלים-מוחלטים, שהרי יש אלטרנטיבה חילונית לקביעת היהדות של הסוכנות היהודית!
על היהדות 299114
דוקא כאן אתה מתפרץ לדלת פתוחה. הביקורת שלי התייחסה למשפט ''המושג ''בן לאם יהודיה'' מעיד, בסך הכל, על האם'', שממנו אפשר להסיק, לכאורה, שהבן איננו יהודי.
על היהדות 299145
נו, טוב. אני לא האמרגן של גורביץ, וסביר לי יותר כמוך שהבן יחשב ליהודי בעקבות אימו היהודיה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים