בתשובה לאביב י., 26/07/05 1:55
319819
"כל עוד מדובר במדינה באמת דמוקרטית"
1. ספר לי על "דמוקרטית באמת"?
2. מי קובע מהי "דמוקרטית באמת"?

שאלה 2 חשובה לא פחות מ-‏1
319869
1. זו שאלה או תשובה?
2. אותו אחד שקובע מהו "מלפפון באמת". ברגע שזה אדום, עגול ובעל טעם של עגבניה, זה כבר לא מלפפון באמת. זו עגבניה. כך גם עם דמוקרטיה. ברגע שהעם מפסיק להיות הריבון (גם אם הוא החליט ע"י רוב שהוא איננו מעוניין להיות הריבון) וברגע שהוא מחליף את חוקי המדינה בחקיקה המשתמשת בהליכי חקיקה הילכתיים (גם אם הרוב מעוניין בכך) זאת כבר לא דמוקרטיה (ללא שום קשר למוסר המערבי-ליברלי). הרוב יכול לא לרצות דמוקרטיה.
319870
על מה אתה מקשקש?
אני אינני חובש כיפה כמו רוב מתנגדי ההתנתקות(פאסיבים ואקטיבים) ובוחרי הימין שמהווים רוב מוחלט בציבור.
ובכל זאת רבים מאיתנו היינו רוצים לראות סוג אחר לגמרי של פעילות דמוקרטית ולא דמוקטטורה.
אגב לתזכורת 59 אחוזים מהיהודים בישראל מגדירים עצמם דתיים או מסורתיים. ישנם חילונים רבים שדורשים להפסיק את מנגנון עימעום והשטחה של הזהות היהודית של מדינת ישראל במערכת החינוך, בתקשורת, במשפט.

שוב:

"מהי דמוקרטיה באמת"?

מי קובע מהם הכללים ל"דמוקרטיה אמיתית"?
319872
בדמוקרטיה אמיתית (שלא כמו אצלנו) הדת פשוט מופרדת מהמדינה
איש הישר בעיניו יעשה.

מה בדיוק אתה מצפה שיקרה? שתף אותנו.
האם אתה חושב שהיית באותה עמדה אם לא היו כאן כל כך הרבה ערבים במדינה (או מסביב לה), שנמצאים איתנו במלחמה?
זאת אומרת... אם לא היה את מי להפוך לאזרחים סוג ג'? (סוג ב' הם כבר)
319884
''איש אשר בעיניו יעשה''. מעניין מאוד
אני כבר מוקסם..
ספר לי על ''הדמוקרטיה'' הליברלית המופלאה הזו שאתה מנסה לכפות על מדינת העם היהודי.

אני מבטיח לך בהזדמנות לחבר אותך בעתיד למושג ''טואטליטריזם בשם הליברליזם והדמוקרטיה''.
איש הישר בעיניו יעשה 319892
כדאי שתדע את מקור האמרה איש הישר בעיניו יעשה, כי בקרב מי שמכיר את הבייבל זה מזוויע.

הֵמָּה, מֵיטִיבִים אֶת-לִבָּם, וְהִנֵּה אַנְשֵׁי הָעִיר אַנְשֵׁי בְנֵי-בְלִיַּעַל נָסַבּוּ אֶת-הַבַּיִת, מִתְדַּפְּקִים עַל-הַדָּלֶת; וַיֹּאמְרוּ, אֶל-הָאִישׁ בַּעַל הַבַּיִת הַזָּקֵן לֵאמֹר, הוֹצֵא אֶת-הָאִישׁ אֲשֶׁר-בָּא אֶל-בֵּיתְךָ, וְנֵדָעֶנּוּ. יט,כג וַיֵּצֵא אֲלֵיהֶם, הָאִישׁ בַּעַל הַבַּיִת, וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם, אַל-אַחַי אַל-תָּרֵעוּ נָא; אַחֲרֵי אֲשֶׁר-בָּא הָאִישׁ הַזֶּה, אֶל-בֵּיתִי--אַל-תַּעֲשׂוּ, אֶת-הַנְּבָלָה הַזֹּאת. יט,כד הִנֵּה בִתִּי הַבְּתוּלָה וּפִילַגְשֵׁהוּ, אוֹצִיאָה-נָּא אוֹתָם וְעַנּוּ אוֹתָם, וַעֲשׂוּ לָהֶם, הַטּוֹב בְּעֵינֵיכֶם; וְלָאִישׁ הַזֶּה לֹא תַעֲשׂוּ, דְּבַר הַנְּבָלָה הַזֹּאת. יט,כה וְלֹא-אָבוּ הָאֲנָשִׁים, לִשְׁמֹעַ לוֹ, וַיַּחֲזֵק הָאִישׁ בְּפִילַגְשׁוֹ, וַיֹּצֵא אֲלֵיהֶם הַחוּץ; וַיֵּדְעוּ אוֹתָהּ וַיִּתְעַלְּלוּ-בָהּ כָּל-הַלַּיְלָה, עַד-הַבֹּקֶר, וַיְשַׁלְּחוּהָ, בעלות (כַּעֲלוֹת) הַשָּׁחַר. יט,כו וַתָּבֹא הָאִשָּׁה, לִפְנוֹת הַבֹּקֶר; וַתִּפֹּל פֶּתַח בֵּית-הָאִישׁ, אֲשֶׁר-אֲדוֹנֶיהָ שָּׁם--עַד-הָאוֹר. יט,כז וַיָּקָם אֲדֹנֶיהָ בַּבֹּקֶר, וַיִּפְתַּח דַּלְתוֹת הַבַּיִת, וַיֵּצֵא, לָלֶכֶת לְדַרְכּוֹ; וְהִנֵּה הָאִשָּׁה פִילַגְשׁוֹ, נֹפֶלֶת פֶּתַח הַבַּיִת, וְיָדֶיהָ, עַל-הַסַּף. יט,כח וַיֹּאמֶר אֵלֶיהָ קוּמִי וְנֵלֵכָה, וְאֵין עֹנֶה; וַיִּקָּחֶהָ, עַל-הַחֲמוֹר, וַיָּקָם הָאִישׁ, וַיֵּלֶךְ לִמְקֹמוֹ. יט,כט וַיָּבֹא אֶל-בֵּיתוֹ, וַיִּקַּח אֶת-הַמַּאֲכֶלֶת וַיַּחֲזֵק בְּפִילַגְשׁוֹ, וַיְנַתְּחֶהָ לַעֲצָמֶיהָ, לִשְׁנֵים עָשָׂר נְתָחִים; וַיְשַׁלְּחֶהָ, בְּכֹל גְּבוּל יִשְׂרָאֵל. יט,ל וְהָיָה כָל-הָרֹאֶה, וְאָמַר לֹא-נִהְיְתָה וְלֹא-נִרְאֲתָה כָּזֹאת, לְמִיּוֹם עֲלוֹת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם, עַד הַיּוֹם הַזֶּה; שִׂימוּ-לָכֶם עָלֶיהָ, עֻצוּ וְדַבֵּרוּ. {פ}

ואם הייתה לך סבלנות עד עכשיו , הסיפור ממשיך על כמעט חסולו של שבט בנימין במלחמת אחים, ומסתיים בפסוק:
בַּיָּמִים הָהֵם, אֵין מֶלֶךְ בְּיִשְׂרָאֵל: אִישׁ הַיָּשָׁר בְּעֵינָיו, יַעֲשֶׂה.
איש הישר בעיניו יעשה 319894
אופס. התגובה מיועדת לאסף ולא לאלמוני.
319910
אסף במקביל מוזמן לספר לנו על "הפרדת הדת מהמדינה" הנפלאה הזו בבריטניה או טישטוש הזהות הלאומית והריבונות מליבת העם הצרפתי/הדני/ההולנדי/האיטלקי לטובת צלילה לתוך סחי איסלמו-פאשיסטי או סתם לטבוע בתוך ים גלובליסטי מפצח זהות לאומית-אתנית.

ברגע שתייצר את ה"דמוקרטיה האמיתית"(דמוקטטורה של מעטים) הזו במדינות אירופה בעשרה מדינות באירופה. תחזור אלינו..

ל"דמוקרטיה האמיתית" (מהסוג המופץ פה) -לא רק שכל מצביעי הימין מתנגדים אלא גם רובם המוחלט של העמ"ך מצביעי מפלגת העבודה ורוב תומכי שינוי.

ליוזמת "הדמוקרטיה האמיתית" הזו כמו באירופה יש תמיכה של
המהגרים המוסלמים ומהגרים אחרים כשהיא מובלת ע"י קבוצות אליטות של מעמד בינוני-גבוה בעלות משקל סגולי עוצמתי-אך בעלת גודל קטן +עדר נסחפים.

התוצאות במאבק באירופה בניסיון לפרק את מדינת הלאום, הן חד משמעיות העם- דוחה אותם מכל וכל. מדינת הלאום חיה ושמרנית מתמיד.

בישראל המאורגנת בצורה כאוטית, וישנה אי חפיפה בין ימין כלכלי לימין תרבותי ולהיפך- מיעוט קטן שמכיל 25 אחוזים(יהודים ופלסטינים) של "אנשי מדינת כל אזרחיה" יכול תיאורטית לכפות על הרוב המפורק והמשוסע זה בזה את הדרך שתוביל לאסון.

היחס בישראל כאמור הוא 75/25 לטובת שומרי זהות המדינה כיהודית וכמדינת לאום יהודי.

לכן אני קורא ובמיוחד לאנשי הימין המרכז והשמאל-מרכז שביננו לחתור לביסוס סיג ושיח אחד עם השני (גם אם הצד השני מגויס כיום לפזת מאבק של "ימין"/"שמאל"). אותו הפרד ומשול משרת מאוד את חבורות "הדמוקרטים האמיתיים" שרוכבים על המאבק הפנימי .

עלינו לבנות היכל של שיח בתוך המנעד הציוני, ולקחת בעירבון מוגבל את ניסיון האופרטוניסטי של אותם "דמוקרטים אמיתיים" (כל אחד יותר מהשני..) לכפות עלינו מאשררי שיח והמשגה, ומכאן לנהל את הדיון כאילו שהם משקפים קהל הגדול יותר מגדולם האמיתי.
319917
בהנחה שאתה עדיין אותו האלמוני, חבל שאתה ממשיך ללהג עם ה""הדמוקרטים האמיתיים" וה"באמת דמוקרטיה" למרות שמתקבל הרושם שבכלל לא הבנת את תגובה 319818. מדובר שם על דמוקרטיה, בלי קשר לערכים הליברליים (אותם הבנתי שאתה מאוד לא אוהב). לא ניתקתי שם את הדמוקרטיה הלא ליברלית מהמושג דמוקרטיה (זו עדיין יכולה להיות דמוקרטיה - אני לא מסכים עם אסף ועם "איש הישר בעיניו יעשה"), אלא ניתקתי את שינוי ההליך הדמוקרטי, שינוי משמעות החוק וביטול ריבונות העם (והחלפתו בריבונו של עולם) מהמושג דמוקרטיה (אם זה נעשה עפ"י רצון הרוב, זה לא הופך את זה לדמוקרטי - לרוב נתונה אפשרות ביטול הדמוקרטיה). יש הבדל בין תאוקרטיה, לבין דמוקרטיה שחוקיה (עפ"י החלטות רוב) שואבים את השראתם מקנון דתי או ערכים אלו או אחרים.

אפשר להפוך את מדינת ישראל להרבה יותר יהודית-דתית-מסורתית ממה שהיא עכשיו, אבל כל עוד היא מדינה דמוקרטית, מצב הריבונות לא משתנה (הן של ריבונו של עולם והן של העם).

קרא שוב את הפתיל, החל מתגובתה של ניצה למעלה ונסה להבין את ההקשר.
319918
סליחה..... עם כל הכבוד

איש הישר בעיניו יעשה, התכוונתי אך ורק בענייני דת. לא דיברתי לא על אנרכיה ולא על איבוד הלאום.
למרות שאני מכיר את ההקשר התנ"כי, פשוט לא חשבתי על זה. אם אנשים לא מסוגלים לקרוא את הדברים כמו שהם (בעיני החילוניות), אלא להזדעזע, זה מעיד עליהם יותר מאשר עלי.
ועדיין אם מישהו נפגע, אני מתנצל.

ויש הבדל גדול בין הלאום היהודי ישראלי לבין דרכה של היהדות עפ"י ההלכה, ותפקידנו בתוך הדרך הזו.
מאיפה כבר החלטת איזו דמוקרטיה הייתי רוצה?
אני לא פחות יהודי ממך ולא פחות לאומתי ממך (לדעתי אפילו יותר).

תקרא בבקשה את תגובה 339915 עד סופה, ואז תחליט מה אתה חושב עלי ואיך אתה מתייחס אלי.
ואני אומר עד סופה, כי הסוף לדעתי בכל זאת יפתיע אותך.
אתה סתם מתנפל, כי זה אתה. מחכה לאיזה משפט שמאלני כדי לפתוח את הפה הכי גדול שאתה יכול, ולהיכנס בסמולניים הרכרוכיים והאפיקורסים.

אשרייך.

לשאלותי לא ענית. כתבת "להפסיק את מנגנון ההשטחה והעמעום" ואני שאלתי למה אתה מתכוון במשפט הסתום הזה? משהו מעשי אם אפשר.

ולסיום, אם מישהו פה מנסה לכפות משהו על מישהו, זה אנשים כמוך. אתה מן הסתם היית זורק אנשים כמוני לכל הרוחות. אבל מהנסיון עם אנשים קנאים ושונאים, אחר-כך גם היית מוצא איזו סיבה אחרת לזרוק אנשים אחרים.
319919
(התכוונת לתגובה 319915).
319921
צודק
תודה על התיקון

ואני אוסיף עוד כמה מילים

זה שאני רואה את העולם בצורה מסויימת, לא אומר שכמו ימניים או שמאלנים מסויימים אני מנסה לחתור אל המציאות שהייתי רוצה.
מבחינתי, לא מציאות אוטופית שכולם שווים היא אפשרית, וגם לא מציאות של מדינת הלכה (הדוגמא היחידה למדינת הלכה, אמנם אחרת, שאני מכיר היא איראן).
אני גם לא חבר בשום גוף פוליטי כזה או אחר שמנסה לדחוף רעיונות אוטופיים כאלה או אחרים.

בשורה התחתונה, דעתי היא שהפיתרון הפרקטי (יחסית) האפשרי היחיד, הוא פיתרון של החלפת אוכלוסין.

ואם הפיתרון הזה לא פרקטי, אני בהחלט נשאר במצב של ייאוש לגבי העתיד.
אבל אני גם לא נתפס אל הייאוש הזה. בניגוד לאנשים שהפוליטיקה היא בדמם, אצלי היא רק הובי.
319900
מהי היהדות באמת?
מי קובע את הכללים ליהדות אמיתית?
319901
אלמעמא''מ
קרא שוב את התגובה האינטלגינטית של אביב. 320579
אם רוב בכנסת (המייצג את רוב העם) יעביר חוקים האוסרים על מכירת בשר לא כשר, על פתיחת כל עסק שהוא בשבתות וחגי ישראל, על איסור נסיעה בשבתות וחגים, על נישואין וגירושין עפ"י ההלכה, ועל עוד סדרה של עשרות חוקים מאין אלו - זו תהיה עדיין דמוקרטיה. כבר לא ליברלית, אבל דמוקרטיה. כל עוד יישמרו חופש הדיבור, ההתכנסות, וההפגנה, ותהיה אפשרות לשנות כל אחד מחוקים אלו ברוב בכנסת, זו עדיין תהיה דמוקרטיה.
אולם אם רוב בכנסת יעביר חוק הקובע ש"החל מהיום ולנצח נצחים חוקת מדינת ישראל היה ההלכה היהודית", ויעביר את סמכות פירוש ההלכה לידי רבנים, זו כבר לא תהיה אפילו דמוקרטיה, כי "שלטון העם באמצעות נציגיו" ייעלם מן העין.

בהשאלה לכיוון הפוך:
אם רוב בכנסת (המייצג את רוב העם) יעביר חוקים המלאימים את כל התעשיות הגדולות, מחייבים שכר זהה לכולם, מבטלים את חוקי הירושה ומגבילים את כמות הרכוש שאדם יכול לצבור - זו תהיה עדיין דמוקרטיה. לא ליברלית, אבל דמוקרטיה. כל עוד יישמרו בה חופש הדיבור, ההתכנסות, וההפגנה, ותהיה אפשרות לשנות כל אחד מחוקים אלו ברוב בכנסת, זו עדיין תהיה דמוקרטיה.
אולם אם רוב בכנסת יעביר חוק הקובע ש"החל מהיום ולנצח נצחים חוקת מדינת ישראל היה המניפסט הקומוניסטי", ויעביר את סמכות פירוש המניפסט לידי "המפלגה", זו כבר לא תהיה אפילו דמוקרטיה, כי "שלטון העם באמצעות נציגיו" ייעלם מן העין.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים