בתשובה לערן בילינסקי, 06/10/05 9:43
בג''צ אסר על ''נוהל שכן'' 335231
"את הלוויות החיילים שייהרגו בגלל איסור 'נוהל שכן' יש להעביר דרך בית המשפט העליון למען יראה העם מיהם שופטיו. החלטת בג"ץ משדרת שהם מעדיפים את סיכונם הברור של בנינו והתייצבותם מול דלת המחבלים, ובלבד שלא לייצר אי-נוחות לשכנים הפלשתינאים" (ארגון נפגעי הטרור "אלמגור").

מעניין מה יהיה לבג"ץ לומר על שימוש אינטסיבי בנוהל D9, כתחליף לנוהל הפסול.
בג''צ אסר על ''נוהל שכן'' 335236
לא ברור לי מדוע המעצרים ללא נוהל שכן אמורים לסכן מישהו. הרי מצה"ל אמרו שהשכן איננו מסתכן כך - יש לו גיבוי צבאי. סביר להניח שאותו גיבוי ניתן גם לחיילים, לא?
בג''צ אסר על ''נוהל שכן'' 335243
השכן אינו מסתכן כשהוא מגיע חשוף לבית המחבל.
החייל מסתכן כשהוא מגיע חשוף לבית המחבל.

לא ברור לי למה, זה בטח הצבע של המדים שמשפיע על מהירות התגובה של המחבל.
בג''צ אסר על ''נוהל שכן'' 335247
ודאי שהשכן מסתכן. אחד השכנים שעברו את הנוהל הזה כבר עבר מן העולם.
בג''צ אסר על ''נוהל שכן'' 335257
תגובתי באה רק למנוע את ההשוואה בין הסכנה לשכן לבין הסכנה לחייל.

לו הייתי מפקד שצריך להחליט, הייתי שולח את השכן למרות הפסיקה. אני מעדיף להסביר למה שלחתי שכן מאשר להסביר למה שלחתי חייל.
בג''צ אסר על ''נוהל שכן'' 335280
נו, כן, לא חשבתי אחרת.
המשפט היסודי של תורת המוסר 335260
''כל המספרים בין אפס לאחד שווים זה לזה''.
המשפט היסודי של תורת המוסר 335279
צר לי לומר שלא עליתי על הקשר.
ומאין לקחת את האמרה המעניינת הזאת?
המשפט היסודי של תורת המוסר 335286
הסיכוי שהשכן ייפגע הוא בין אפס לאחד, נגיד X.
הסיכוי שחייל ייפגע הוא בין אפס לאחד, נגיד Y.

האמרה במרכאות נועדה להגיד שיתכן ש-X שונה מ-Y.

ואצל עוזי, צריך לראות האם השתנתה גם הכותרת, האם הרווח בין השורות גדל, והאם המרכאות כפולות.
אחרי שתברר לעצמך את כל אלה, ותמצא עוד כמה נקודות מעניינות בתגובה, אולי תבין למה הוא התכוון.
המשפט היסודי של תורת המוסר 335290
הבנתי. אין ספק שכל המספרים בין אפס לאחד שווים זה לזה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים