בתשובה לשוקי שמאל, 07/11/05 21:24
תטל''א 344474
אחת הבעיות בנקודת האל-חזור נעוצה בנקודה בקיומו של ידע מעמיק, לכן על מנת לחזור למצב הקודם יש להרוג את מחזיקי הידע, שאולי באותו הרגע אוספים את ילדיהם מהגן (מי בונה גן ילדים ליד כור גרעיני ?).
מעולם לא טענתי שהפצצות השטיח צריכות להיות אקראיות.

אישית הפצצות שטיח לא מושכות אותי, אני מעדיף בלונדיניות, מצד שני אני גם לא רואה בפעולת מלחמה (הגנתית לטעמי) רצח.
תטל''א 344500
א. מעניין איך האמריקאים לא חשבו על זה. הרי הם יכלו כך להרוג את סאדאם חוסיין או בן-לאדן.
ב. מעניין אם חשבת איזה אנשים ואיזה ציוד מקבל את ההגנה הטובה ביותר מפני הפצצות אויר.
ג. הפצצת שטיח היא הרוויה של אזור המטרה בפצצות ברזל מתוך כוונה להרוס ולהרוג כל מה שנמצא שם. אם יש לך מטרה מוגדרת, במיוחד אם היא ממוגנת היטב, הפצצת שטיח היא הדבר האחרון הבא בחשבון.
ד. יתכן והאמריקאים פחות מתלהבים מהפצצות שטיח, מפני שבפעם האחרונה זה לא כל כך עבד (וייטנם).
ה. אני מבין שבדרך האנלוגיה צריך לראות גם בפיגועי החמאס פעילות מונעת והגנתית.
ו. מאחר וידע מעמיק יכול לשכון רק בתוך ראש יהודי, ממילא תתקשה למצוא כאלו באיראן.
ז. "אין אדם שליט ברוח, לכלוא את-הרוח, ואין שלטון ביום המות, ואין משלחת במלחמה; וְלֹא יְמַלֵּט רֶשַּע אֶת בְּעָלָיו" קהלת ח ח.
תטל''א 344510
ואם נמשיך ל"ח":
ח. ואין מלחמה שאיננה הגנתית; תלוי במגדיר אותה. גם היטלר
הגדיר את המלחמה בה פתח כהגנה מפני האיום הקומוניסטי, או כהגנה מפני הסכנה לפרוסיה המזרחית המנותקת (כיבוש פולין), וכד'. אולי אם היית יושב במועצת המלחמה של מוחמד היית שומע את הנימוקים שהם צריכים לפתוח במלחמה כי...
תטל''א 344524
א. הם לא חשבו על הרבה דברים, הנוכחי לא אוהב את כל הקטע של החשיבה.
ב+ג. כמובן, הנקודה היא שרוב האנשים היום מנסים להבין איך לחדור את הביצורים הקשים, בעוד אני תומך בהרס הכניסה ושמי שבפנים ישאר שם (יותר קל למנוע חפירות הצלה מלהרוס באופן יסודי את הבונקרים).
ד+ה. דמגוגיה.
ו. " וַיֹּאמַר: נְאֻם בִּלְעָם בְּנוֹ בְעֹר, וּנְאֻם הַגֶּבֶר שְׁתֻם הָעָיִן: נְאֻם שֹׁמֵעַ אִמְרֵי אֵל, וְיֹדֵעַ דַּעַת עֶלְיוֹן, מַחֲזֵה שַׁדַּי יֶחֱזֶה, נֹפֵל וּגְלוּי עֵינָיִם"
ז."עֵת לָלֶדֶת, וְעֵת לָמוּת;
עֵת לָטַעַת, וְעֵת לַעֲקוֹר נָטוּעַ.
ג עֵת לַהֲרוֹג וְעֵת לִרְפּוֹא,
עֵת לִפְרוֹץ וְעֵת לִבְנוֹת.
ד עֵת לִבְכּוֹת וְעֵת לִשְׂחוֹק,
עֵת סְפוֹד וְעֵת רְקוֹד.
ה עֵת לְהַשְׁלִיךְ אֲבָנִים, וְעֵת כְּנוֹס אֲבָנִים;
עֵת לַחֲבוֹק, וְעֵת לִרְחֹק מֵחַבֵּק.
ו עֵת לְבַקֵּשׁ וְעֵת לְאַבֵּד,
עֵת לִשְׁמוֹר וְעֵת לְהַשְׁלִיךְ.
ז עֵת לִקְרוֹעַ וְעֵת לִתְפּוֹר,
עֵת לַחֲשׁוֹת וְעֵת לְדַבֵּר.
ח עֵת לֶאֱהֹב וְעֵת לִשְׂנֹא,
עֵת מִלְחָמָה וְעֵת שָׁלוֹם."
תטל''א 344542
מאחר ואני חושב שהקטע שהבאת מקהלת הוא מופלא, רק אוסיף בלחישה שהמהות של מוסר מדיני היא לדעת מתי להרוג ומתי לרפוא.
הייתי מצפה מאנשים משכילים ואינטליגנטיים כמוך, לא למהר בשמחה כל כך מתפרצת אלי טבח בני אדם, גם אם הם עצמם אינם מופת של אהבת הבריות.
תטל''א 344623
אני לא שש לטבוח באף אחד, אין לי שום דבר נגד האירנים ולבטח יש בינהם המון אנשים נהדרים. אבל בתמונה הכוללת הם מהווים סכנה, אם אפשר לפתור אותה ע"י סחיטה/סיכול ממוקד/פגיעה בשלטון/שוחד/דיפלומטיה (סליחה שחזרתי על עצמי) מה טוב, אם לא אז צריך לעשות את הנדרש כדי שהם לא יגיעו למצב בו הם מסכנים את קיומנו.
תטל''א 344648
הנה נקודה בעייתית: איך קובעים מתי הם "מסכנים את קיומנו"? האם הקריטריון שבו תשתמש איננו סימטרי? כלומר, האם לא יוכלו האיראנים, תוך שימוש באותו הקריטריון עצמו, להגיד שאנו מסכנים את קיומם?
''תוך שימוש באותו הקריטריון עצמו'' 344659
האיראנים שואפים ומנסים כבר עתה להשמיד את האוכלוסיה שכאן, יהודים וערבים כאחד.
מה זה משנה אם הצד השני יוכל להשתמש באותו הטיעון כאשר צד זה הוא תרבות/משטר/אידאולוגיה/ציבור שגם כך בז להומניזם ואינו מחוייב למוסר אוניברסלי?
השאלה היא רק אם זה הדבר המוסרי והנבון ‏1 לעשות, לא במה הצד השני יוכל להיאחז כדי להצדיק את מה שבין כה וכה הוא מנסה לעשות.

1 והשיקול החינוכי בכלל זאת, הן של הצד המוסרי והן של הצד השני.
''תוך שימוש באותו הקריטריון עצמו'' 344675
אני לא שואל כאן שאלה פרקטית. לתירוצים חשיבות קטנה מאוד כשזה מגיע למלחמות (עיין ערך עיראק). מה שאני מנסה לטעון הוא שבכלל לא ברור שזה "הדבר המוסרי והנבון" אם נימוק זה ניתן להחלה באותה מידה בדיוק כדי להצדיק את השמדתנו.

הדבר דומה, בהשאלה, לשוקחופשיסט/מזילאציוס קיצוני שטוען שמותר לקחת כסף מעניים כי יותר חזקים מהם - הוא צריך להתמודד עם העובדה שהטיעון שלו מאפשר גם לאחרים לקחת כסף ממנו אם יהיו חזקים יותר ממנו. מי שצריך לעשות את חשבון הנפש הוא הש"ח//מזי', לא אלו שרוצים לקחת ממנו את הכסף.
''תוך שימוש באותו הקריטריון עצמו'' 344679
אנסה אחרת: כל אחד יכול לטעון כל דבר שירצה.
השאלה היא מהי האמת.
''תוך שימוש באותו הקריטריון עצמו'' 344681
אנסה אחרת: השאלה היא למה הטיעון שבו הוא משתמש הוא האמת.
''תוך שימוש באותו הקריטריון עצמו'' 344686
יתכן שלא הבנתי את מהות הויכוח. עזוב.
תטל''א 344668
אנחנו לא מסכנים את קיומם מהטעם הפשוט שמרגע שהממשלה תחליט והצבא יבצע, לא תעבור אף חצי שעה ולא יהיה ג'וק חי באירן רבתי.
היות וזה המצב כבר שנים רבות וטרם ביצענו מהלך זה, למרות פרובוקציות מצידם (ע''ע חיזבאללה), סביר להניח שמחיקת אירן מעל פני האדמה היא לא מטרת קיומנו.
גם כיום אף אחד לא מדבר על מחיקת אירן אלא על פגיעה ביכולות הצבאיות שלה או לכל היותר הפלת המשטר.

מעבר לכך, יחס הכוחות ביננו אינו סימטרי ולכן אין שום צורך בקריטריון סימטרי, ''ככה זה יהיה כי אם לא אנחנו נהרוג את האחראיים'' זה כל הנימוק שאנחנו צריכים (זה גם יפסיק מהר מאוד את תוכנית הגרעין, במיוחד אם מכוונים לראשי המדינה).
תטל''א 347278
יצא לי לאחרונה לשמוע דברים לגבי איראן והתמיכה שלה בטרור.

הטענה המרכזית היא שלא הממשל האיראני תומך בטרור, אלא עשירים במדינה שהממשל לא מסוגל להשתלט עליהם.

מישהו יודע משהו בנושא ?
תטל''א 347309
למיטב ידיעתי הדבר לגמרי לא נכון. שרשרת הטירור שם מתחילה במועצה שבראשה עומד חמנאי, עוברת במשמרות המהפיכה ומשם למבצעים שזה בד"כ החיזבאללה ובעבר גם הם עצמם.

איפה שמעת את זה?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים