בתשובה למאור גרינברג, 28/11/05 18:27
עלייה ברמת האלימות 349609
וסירסור?
עלייה ברמת האלימות 349612
לא זוכר, אבל שום דבר מיוחד.
בכל אופן, בניגוד לסרסור, מכבי האש והאמבולנס המשעממים ויג'ילנטה דווקא מאתגר.

חבל שאין למשחק הזה מולטיפליי.
עלייה ברמת האלימות 349614
כן, הא? אני מניח שהסיבה לכך היא שהמשחק לא זוכר את כל העולם בכל רגע, אלא רק את הסביבה המיידית של השחקן, כאשר התגובות של הסביבה הן רנדומליות. כדי שמשחק רב משתתפים יעבוד, המשחק יאלץ לתאם בין מה שכולם רואים בכל רגע נתון, וזה כבר יעשה די מסובך וכבד.
עלייה ברמת האלימות 349659
זה אולי לא טריוויאלי, אבל זה כבר נעשה בעבר (גם במשחקים עם סביבות בלגניסטיות יותר ועם מנוע פיזיקלי אמין ומורכב יותר מזה של GTA). ניתן פשוט להניח שהשחקנים כן נמצאים באותה סביבה (ואז אין צורך לתאם את כל העולם, אלא רק את הסביבה הקרובה) או להניח שהשחקנים מאוד רחוקים זה מזה (ואז העולמות שלהם נפרדים ומצריכים תאום רק ברמת המקרו - מה שאתה לא רואה לא קיים).
הבעיה היא לא טכנולוגית. המנוע של GTA כולל את השלד/מסגרת(נו FrameWork) ליצירת משחקי רשת. המפתחים פשוט העדיפו לא לשבור את הראש עם הצרה הזאת ולהתרכז ביצירת תוכן.
עלייה ברמת האלימות 349668
בהתחשב בהצלחה המחרידה של WoW ודומיו, אני לא בטוח עד כמה הצרה הזו היא אכן "צרה". מה גם שעולם רב משתתפים וירטואלי כמו של GTA נשמע לי להיט בטוח.
עלייה ברמת האלימות 349713
לא שיחקתי ב-WOW (שגעון) וגם לא קראתי הרבה על המשחק, אבל אני מנחש שאין במשחק מנוע פיזיקלי (אפילו לא מנוע פרימיטיבי כפי שיש ב-GTA). משחקים עם המוני משתתפים בד"כ מבוססים על סטטיסטיקות ואירועים (אתה לא מעדכן פעולה כמו "המכונית התהפכה, עף לה הפגוש שפגע בחבית דלק שהתפוצצה וגרמה לתאונת שרשרת במרכז הכביש" (המון מידע להעביר ברשת, שסביר להניח שיהפוך ללא רלבנטי לפני שהוא מגיע) אלא "האורק עם סיכוי פגיעה של 80% תקף את האביר וגרם לו לנזק של 16HP" (גם קצת מידע וגם לא נורא אם הוא מתעקב). במשחקים המוניים בד"כ יש פער בין מה שרואה כל משתתף ועיקר המאמץ הוא לשמור על עולם קונסיסטנטי באמצעות עדכון תוצאות של מעשים (פחות מעניין איך נראים המעשים במדויק לכל שחקן, ברמת המיקרו).
GTA נראה לי בלתי אפשרי (היום) כמשחק רב משתמשים, אבל כמשחק עבור 2-4 (או קצת יותר) זה נראה לי פיזיבילי (ל-VICE CITY היה איזה MOD שהוסיף אפשרות להוספת שחקן, אבל אאז"נ היו בו לא מעט באגים ובעיות).
עלייה ברמת האלימות 349727
שכנעת אותי. לא חשבתי על זה בצורה הזו בכלל.

מצד שני, חשבתי שמשחקים כמו קוויק וכאלו הם כבר מזמן מרובי משתתפים, וגם שם מתפארים במנועים פיזיקליים מתוחכמים (טוב, אני מודה, אף פעם לא התעניינתי ממש בז'אנר).
עלייה ברמת האלימות 349811
השאלה היא עד כמה העולם סטאטי. במשחקים מסויימים (half-life ו-GTA), העולם מאוד דינאמי - אפשר להרים כמעט כל דבר ולשים אותו בכל מקום. ב-GTA נוספת לעניין גם בעיית הדב"שים האינסופיים. אם תסתכל על משחקים מרובי משתתפים המבוססים על half-life2, תוכל להבחין שכמות הדברים שיכולים לזוז מהמקום שלהם, שאינם כלי נשק, היא מינימלית. תשווה את זה, למשל, למשחק המקורי, שבו המנוע הגרפי והמשחקיות אפשרו לדברים לעוף בצורה די רנדומלית, אם צריך.
זה קצת חורג מסתם הבדלים במה שאנשים רואים בעולם שהם משחקים בו. אם אני מתנגש עם מכונית בגדר ב-GTA, הגדר נפרצת, ואפשר לעבור דרכה רגלית. אבל אם השחקן השני הגיע לשם שתי דקות אחרי, והמידע לא עבר אל המחשב שלו, עבורו הגדר תהיה סגורה, ואני אוכל לעבור דרכה. זה יראה כמו באג, או צ'יט.
עלייה ברמת האלימות 350084
אכן.

חשובה גם ההבחנה בין משחקים מרובי משתתפים (Quake Unreal CS HL2 וכו') לבין משחקים עם המוני משתתפים (כמו WOW). מדובר בחיות שונות לחלוטין.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים