בתשובה לאורי רדלר, 03/12/05 2:24
אורי בנתם 351217
הגבר לא חייב על עינוגה של האשה, אלא על מצוות פרו ורבו. יש חובה לשמש באימה וביראה ''כאילו כפאו שד''. חל איסור גמור לשמש שלא כדרכה (מין אנאלי ואוראלי אסור בהחלט).
אסור להסתכל באותו מקום (בערווה). אסור לבעול אותה ואתה שיכור או היא שיכורה. אסור לספר בשעת התשמיש.

שולחן ערוך, אורח חיים ר''מ סעיפים א-ט'.
עולם אחר.
אורי בנתם 351247
איך זה מסתדר עם הכתוב ]‏1 שאם הוא רוצה "להפוך את השולחן/לבוא עליה שלא כדרכה" (==מין אנאלי) מותר לו?

----
1 "אמרו חכמים אין הלכה כיוחנן בן דהבאי אלא כל מה שאדם רוצה לעשות באשתו עושה" (תלמוד בבלי מסכת נדרים דף כ', עמוד ב') "...והמקדש בביאה מסתמא דעתו על גמר ביאה וכשיגמור ביאתו תהיה מקודשת ובין שבא עליה כדרכה בין שבא עליה שלא כדרכה הרי זו מקודשת." (רמב"ם יד החזקה - הלכות אישות פרק ג' הלכה ה') ועיינו גם ב שם הלכות איסורי ביאה פרק ג' הלכה ט"ו, ובטור אבן העזר סימן כ' בהתחלה.
אורי בנתם 351257
איברא דהבית יוסף על הטור מביא האי אסמכתא בגמרא וכתב שם שכדמוכח "שולחן ערכתי והפכו וכו"' ניראה שבאקראי מותר ואכן מעודי נתקשתי בזאת: שהרי עיקר האיסור הוא על הוצאת זרע לבטלה וידוע חומר איסור שז"ל שהוא העוון החמור ביותר בתורה. וראיתי להבית יוסף באה"ע סימן כה' שם כתב "ודבר קשה הוא להתיר לו להכשל בהוצאת זרע לבטלה ושומר נפשו ירחק מזה" עכ"ל והוסיף ע"ז בדק הבית (שם) "אילו היה ר"י רואה מה שכתב הזוהר הקדוש במוציא זרע לבטלה כי הוא גדול משאר עבירות שבתורה לא היה כותב זה שבכתב" עי"ש.
תיקונים 351315
מין אנאלי לא אסור בהחלט, אלא שנוי במחלוקת. הגבר חייב מהתורה ביחסי מין כלפי אשתו ("שארה כסותה ו*עונתה* לא יגרע). האיסור לדבר עם האישה בזמן התשמיש הוא רק על דברים שאינם קשורים ליחסי המין. ה"אימה ויראה כאילו כפאו שד" אינם חובה הלכתית, אלא מידה הראויה לצדיקים (הרמב"ם בפירוש המשניות סנהדרין ז' ד'). קיומן של הגבלות על צורות שונות של מגע אינטמי (למשל, "נגיעה באותו מקום") הוא גם כן עניין שנוי במחלוקת בין פוסקי ההלכה.
תיקונים 351385
דברי הטור שכל המסתכל באותו מקום נוהג בה מנהג הפקר. ועיין בבית יוסף שם בשם הראב"ד בשער הקדושה.
ועיין באליה רבה שהאריך לדחות דברי הרמ"א בשו"ע אה"ע סימן כ"ה סעיף ב' ודברי הלבוש באותו סימן. וז"ל: אפשר כיון דבש"ס דילן משמע להתר לא חשו לדברי הזוהר, מ"מ יש לירא שמים להחמיר כמשמעות דברי הזוהר. והאגור סימן של"ו כתב דמותר לשמש מעשה בהמה פנים נגד אחור ודווקא דרך אקראי בעלמא וס"ל לא"ר דמשמע שאף באקראי יש להחמיר. ועיין בבאר היטב (שם באה"ע כה') שהביא כעין זאת שכתבתי למעלה בשם הרב בדק הבית.
פואטיקה דחרדא דארעא: 351391
דברי הרמ''א בשו''ע אה''ע
דבש''ס דילן.
מ''מ יש לירא שמים,
וס''ל לא''ר דמשמע -
שם באה''ע כה.

הללויה.
פואטיקה דחרדא דארעא: 351395
אני חילוני: כזה נולדתי וכזה אמות.
פואטיקה דחרדא דארעא: 351397
אז איפה למדת לדבר חרדית?
פואטיקה דחרדא דארעא: 351399
כשתלמד כל יום 12 שעות רצופות גמרא ופוסקים, על כרחך תתרגל לשפה.
פואטיקה דחרדא דארעא: 351403
נראה שיש לך ביוגרפיה מעניינת. הייתי שמח לשמוע פרטים, אם בא לך לשתף.
פואטיקה דחרדא דארעא: 351413
הללוי''ה.
פואטיקה דחרדא דארעא: 351458
טוב, דילן הוא סמכות רוחנית גם עבור חילונים רבים.
תיקונים 356136
העולה מדבריך, שהנחרצות בה קבעת ''אסור בהחלט'' היתה מיותרת.
תיקונים 356339
אני סבור שלא, מהסיבות הבאות:

1) מחלוקות בין אחרונים הם דבר שבשגרה אבל תמיד נשאלת השאלה כיצד לנהוג. לדוגמא: הרמב"ם פסק במפורש שהנוצרים (כנענים בדפו"ר) הם עובדי עבודה זרה. כמעט כל הראשונים חולקים על הרמב"ם בעניין זה (התוספות, הרא"ש ועוד הרבה), אבל נוהגים על-פי פסיקתו המפורשת של הרמב"ם.

2)חדירת הקבלה לפסיקה ההלכתית היא משמעותית מאד. נהוג להחמיר מאד בהלכות שמקורן מהקבלה ויש לכך דוגמאות. המפורסמת שבהם היא איסור הז"ל שמקורה המדוייק הוא בזוהר, והשו"ע פוסק מפורשות שזה העוון החמור ביותר בתורה.
תיקונים 356377
מה זה בדפו"ר, מה זה רא"ש ומה זה שו"ע?
תיקונים 356385
אני מתנצל.

כאשר אני מבין שבן שיחי הוא דתי או חרדי, אני משתמש בראשי תיבות משותפים.

דפו"ר = דפוסים ראשונים
רא"ש = רבינו אשר (מהפוסקים הראשונים)
שו"ע = שולחן ערוך (קודקס ההלכתי)
תיקונים 356388
תודה.
תיקונים 356577
ומה זה הז"ל?
תיקונים 356610
הוצאת זרע לבטלה.

מעכשיו אני אכתוב בלי ראשי תיבות.
תיקונים 356753
מעניין שכדוגמא לחדירת הקבלה הבאת מעשה שאין בו חדירה.
תיקונים 357045
וגם אין בו קבלה...

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים