בתשובה להאנס שמטרלינג, 24/01/06 12:15
בשורה רעה למתבוללים 362992
הייתי רוצה לחשוב שהאדם הוא יותר מסכום הגנים שלו.
איך,אתה אתאיסט לא? 362994
ולמרות כל המילים היפות-אתאיסטים הגונים ,כמו פרופ' נכבדים בתחומים השונים של מדעי החיים שאני הכרתי (לא כולם אתאיסטים)מאמינים כי אין דבר כזה בחירה חופשית-אז נכון לא הכל גנים ,יש גם תגובות (מבוססות גנטיקה) לסביבה אבל בסביבה הכל ארביטררי-כלומר תוצאה של דטרמניזם פיזיקלי רחב.

אם אתה מאמין שהתודעה אינה חישובית ואינה תופעה שיכולה להיות מוגדרת פיזיקלית -הרי שיש כן פתח לדתיות.

והיהדות ,אגב,היא אולי הראשונה לטעון שהאדם הוא יותר מכל סכום הגנים שלו (מה שנקבע אגב בכינוס העולמי של אמנת הלסינקי).
אמונתי האתאיסטית כבר אינה עזה כבעבר 362995
כפי שכבר כתבתי בתגובה 361878.
אבל אני לא מבין את הקשר בין הודעתי לתגובתך. האם לאתאיסט אסור שיהיו אמונות?
אתאיזם בהגדרה אינו מהותי 363015
ואפילו לא מדובר באמונות,לפחות להשקפתי,אלא במימוש יצרים שונים בלבד.האדם לא חופשי לבחור באמונה לפי התפיסה האתאיסטית האבולוציונית-שהיא הצודקת ביותר מבחינת האופן שבו היא מגדירה אתאיזם,הכל נכפה על האדם -נכפה עלי להאמין באלו\הים ועליך לא להאמין בו כך שאין כאן ממש מקום לאמונה אלא רק מימוש מתחייב של הפוטנציאל הגנטי.

יותר מכך כל מה שהאדם עושה הוא עושה עפ"י תפיסה זו לתועלתו האישית -חלק נרחב מההומאניסטים בני ימינו מסכימים עם הרעיון הזה וכך הם מחלקים את האנושות לאטומים שהקשר היחידי בניהם ,חוץ מהאמנות החוקיות -שאינם נדרשות לתפיסת עולם הומאניסטית כדי להתקיים מה גם שאלו התקיימו עפ"י רוב הרבה לפניה, הוא היותם אטומים.

אין אוטפיה אתאיסטית -כי אין מהות -הטוב נמצא ברמת הפרט והוא נתון לפרשנותו ולהגדרתו של כל פרט באופן שונה.כך שמדובר סה"כ על מימוש יצרים ועל מכנה משותף נמוך מאוד שמנוסח במילים גבוהות מאוד.
ולא אמרתי שאתאיסט לא יכול 363017
להאמין במשהו -אלא שבד''כ מטבעכם אתם לא מאמינים גדולים.
ולא אמרתי שאתאיסט לא יכול 363036
אני לא מאמין גדול בשום דבר. נהפוך הוא, כתבתי ש''הייתי רוצה להאמין'' וגו', או אם תרצה, ''אמונה סקפטית''.
איך,אתה אתאיסט לא? 362996
וסליחה על הכתיבה העילגת.יש לי 2 מנהגים מגונים:לכתוב מהר ומהראש ישר,ולא לערוך הגהה.
איך,אתה אתאיסט לא? 363598
שלושה מנהגים: אתה גם נוהג להתנצל.
איך,אתה אתאיסט לא? 363601
תתגבר על המנהגים הללו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים