בתשובה למר כליל נאורי, 26/09/01 12:08
דבר יותר קריטי 36593
אם אדם יודע אנגלית, אין שום סיבה שהוא לא יקבל ציון גבוה מאוד בבחינה הפסיכומטרית באנגלית. לדעתי האישית, הפסיכומטרי חוזה אפילו טוב יותר מהבגרות.
דבר יותר קריטי 36596
אין שום סיבה? אתה בטוח?
דבר יותר קריטי 36597
"לדעתי האישית, העולם שטוח".

[קצת מוזר להחזיק ב*דעות* בעניינים שמה שדרוש בהם הוא *ידיעה*. פתרונות למי שלא יודע: "אני משער ש...", "אני מעריך ש...", "נדמה לי ש...", "למיטב ידיעתי...". פתרון לשרי-בטחון: "לפידתיורכתי"]
דבר יותר קריטי 36647
מה ההבדל בין "נדמה לי" לבין "לדעתי האישית"? אמרתי - אין לי הוכחות. נראה לי, על פי דעתי, שאני מעריך שהשערה טובה תהיה שלפי מיטב ידיעתי, שלא לומר לפי הנסיון האישי שלי והכרות עם אחרים, (מה שאמרתי מקודם. כבר לא זוכר).
דבר יותר קריטי 77514
בפסיכומטרי יש לך פחות מדקה לשאלה. הוא לא יכול לחזות דבר. הבגרות באנגלית בודקת ידע מאוד מקיף, ונותנת לך זמן לענות. בפסיכומטרי אתה בעיקר מסתמך על טריקים.
דבר יותר קריטי 77669
לא רוצה לקלקל, אבל גם בבגרות מסתמכים על טריקים. זכורה לי עד היום תוכנית טלוויזיה שדיברה על לימודים אקסטרניים ובה הופיעה בגאון מורה לאנגלית מבי''ס אקטרני שאמרה, בלי שמץ של בושה, שמי שיוצא מהכיתה שלה לא ידע אנגלית, אבל יקבל ציון גבוה בבגרות. בדומה למורי נהיגה, אותה מורה מלמדת איך לעבור את הטסט, לא איך להסתדר עם זה אח''כ בעולם האמיתי.

אם אני זוכר נכון, יש קצת יותר מדקה לכל שאלה. בהחלט מספיק, אם תשאל אותי - שהרי אם הבנת, ואם אתה יודע לקרוא את השפה, אתה לא צריך הרבה זמן. זה, בניגוד לחלק החשיבה המתמטית, שם גם מי שמכיר את החומר על בוריו עשוי להזדקק ליותר זמן משמוקצה לכל שאלה, פשוט משום שהוא חושב לאט.
דבר יותר קריטי 77725
זה שבפסיכומטרי יש פחות מדקה לכל שאלה או אפילו זה שהוא מסתמך על טריקים לא אומר בהכרח שהוא לא יכול לחזות שום דבר. היגד לא מדוייק ולא מבוסס יאמר שהפסיכומטרי יכול למשל למדוד התמודדות עם לחץ זמן, שזה דבר שימושי עבור מטרות מסויימות, או יכולת ישום של טכניקות פשוטות (טריקים) שגם לזה יכולה להיות תועלת במצבים מסויימים. מחקרים מבוססים יותר יראו אולי קשר בין הציון הפסיכומטרי ובין ההישגים בלימודים האקדמיים. מחקרים כאלו כמובן צריכים לתת גם ל''שפני ניסיון'', כלומר כאלו שקיבלו ציון נמוך בפסיכומטרי, ללמוד באקדמיה ואז להשוות בין ההישגים הממוצעים של הבוגרים משתי הקבוצות (בעלי ציון גבוה ובעלי ציון נמוך).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים